2010-05-04

DPStanking is hot

Külön entry kell a DPStankolásnak szerintem. A guildben és az ismeretségi körben is van egy-egy arc, aki rajtam kívül DPStankolja az 5fősöket. Volt pár érdekes kalandunk.

A DPStankolás változatai (warrior szemszögből)
1) DPS spec, DPS gear, DPS stance. Hátránya hogy szar az aggró, nagyon nagy a sebződés és esetleg az OH SHIT gombok is erősen hiányosak. Nem tartom jó megoldásnak PUGolásra :)
2) DPS spec, tank gear, defstance. Ennek semmi értelmét nem látom. A warriorok DPS specen kisebb DPSsel és aggróval, szűkebb eszközkészlettel rendelkeznek, mint prot specen. Magyarán ezzel semmit nem nyersz, de legalább mindent vesztesz.
3) Tank spec, DPS gear, defstance. Természetesen a pajzs+1kezes szükségeltetik a shieldslam, sb/reflect használatához. Itt a prot spec minden előnye megvan, csak a mitigációról és avoidanceról mond le a tank. Mivel a DPS gearen sok a stamina és az alap armor pedig ugyanannyi, alapvetően tisztességes EH hozható össze így is.

Ez a bejegyzés a 3-as pontban látható variációval foglalkozik. Valószínűleg más osztályú tankok számára is jó ötlet a DPStankolás. Talán a DK-k vannak rossz helyzetben itt, hiszen ők tank gearben is nehezebben tarthatók fent 5fősökben a többi tankhoz képest a block hiánya miatt. A druidoknak legalább talentelt crit immunitásuk van és igen magas EHjuk, valamint DPS gearben nem esik le annyira az avoidanceük mint a warrioroknak. A palák is szerintem igen jó DPStank alanyok a szinte folyamatos block miatt (holy shield + redobut).

Az én DPS gearem elég hitvány, badge gear, pár craftolt darab és pár 200-219es cucc is van benne. De már átlag 226os ilvl mellett 25K alatti unbuffed HPval is simán healelhető voltam minden klasszikus LK instában.
Egy T10es DPS gearű tank LFDn simán 35-38K buffed HPt tud felmutatni. Megfelelő CD és mitigációs képesség használat mellett gyakorlatilag nem vehető észre különbség az átlag PUG tankgeares tankhoz képest.

A tankolás közbeni DPSem normális tank cuccban (full badge+crafted, 2 frost darabbal) 3100-3600 overall között mozog instától és supporttól függően. 4-5 fős aoe pakkokon 5K fölé is felmegy. Bossokon 2500-2800 körül.
DPStankként 4100-4800 overallok jöttek ki eddig. Minden képesség 20-50%-kal nagyobbakat üt és sokkal több a rage. Egyedül annyi gond van, hogy a revenge az alacsony avoidance miatt sokkal kevesebbet procol.

DPStankolás közben a normálisnál többet sebződik a karakter és jóval kevesebb a HPja, valamint természetesen teljesen critelhető is. Emiatt időnként elég nagy spike sebzés be tud esni, mindenképp gyorsan kell reagálni az ohshit gombokkal. Nagyobb jelentősége van az aktív mitigációnak is, mint spellek megszakítása és reflectelése, esetleg disarmolás és a shield block automatikus CDre nyomása helyett az SB ohshit gombként való használata.
Egész nyugodtan lehet preventíven is használni ezeket a képességeket. Én pl Skadi WWje előtt disarmolom, majd SW. Egy hot fenntart így. Ugyanez a sztori Gundrak főbossánál.

Óvatosabban kell húzni is, én ritkán húzok 2 vagy több csapatot DPStank gearben, mert csúnyán végződhet. Ha ilyen nagyobb multipullra készülsz, mindenképp legyen kéznél SW. Pl hc UK első 2 nagy pakkja (kb 10 mob) simán egybehúzható aktív SB vagy SW alatt. A mai DPSek mellett SW lejárta előtt meghalnak.

DPStank tippek és talentek
Sokféle talentet láttam műküdésben. Laczy guildtársam kísérletezett mindenfélével. Hc PoSt és HoR egy 2 perces SW-re talentolt és glyphelt standard prot specen tolta le. Utóbbihoz felvett 2 tank trinketet, de PoSt rendes dps gearben tankolta 1 szál pajzzsal. Disc priesttel kísértem el. Sokkal könnyebb volt healelni, mint egy átlag PUG tankot, pedig csak 36K hp buffed volt. Extra nehezítésként Forgemasternek minden saronite boulderje elveszett, azt se tudtam hova szarjak amikor folyton 20+ stack volt több emberen is. De így is ki lehetett healelni.

Megkérdeztem Laczyt, hogy mivel csökkentette a sebződését:
- aktív mitigáció: shield bash, reflect, concussion blow gyakori használata
- shield block oh-shit gombként használva: azokon a pakkokon ment el, amik nagyobbat ütnek, pl ambusher pack Ick előtt, vagy a domboldali csapatok.
- a tunnelben tolatva haladva szedte fel a kis szar addokat, így az avoidance működött végig. Ez még az alacsony avoid mellett is erősen érezhető különbséget jelentett, különösen mivel ezek a mobok sunderelnek. A tunnel közepén a nagy elitnél raktam rá PSt, de lehet h ő is nyomott valamit, alig sebződött végig
- főbosson enrage alatt kiteolás illetve SW/LS használata. Itt én is készen álltam arra, hogy pattintsak egy pain suppressiont, de nem kellett

HoRban a shield block taktikája az volt, hogy a stunolós rugó add megjelenésekor használta. Nem tudom ez kivédi-e a stunt, de nem tűnt fel, hogy nagy spikeot kapott volna, a wavek alatt soha nem került 15K deficitnél mélyebbre. HoRról videót is csináltam, de őszintén szólva unalmas, nincs benne semmi nagy őrült healelés, az egyik legkönnyebben healelhető hc HoR run volt eddig. Hihetetlen, de warrior esetén az aktív mitigációs képességek megfelelően skilles játékos kezében ennyire brutálisak.

Magyarán ha DPStankolsz, jobban kell vigyáznod magadra, tudatosabban és preventívebben kell játszanod. Ez mindenképp a javadra fog válni.

Klasszikus instákhoz maximálisan beválnak az UA/incite specek. Laczy valami ilyesmit próbált ki:
37/13/21 UA/incite/cleave trispec: lassú fegyóval használja, iszonyatos cleaveket és revengeket tol. Hátránya, hogy chargeoláshoz stancet kell váltani, mint a régi csúf időkben. Jóval többet sebződik, mint a prot specek, de nem volt gondom a healelésével.
15/3/53 standard threat spec: ezt használom én, 5fősökre jellemző glypheléssel: cleave, SW, deva. Lehet tankolni defenzív speccel is, ami annyiban tér el, hogy imp SW és SW glyph ki van rakva, esetleg imp Spell Reflect is. HC PoSt/HoRt Laczy olyannal tankolta.

Ha valaki nem elég bátor kipróbálni ezeket a speceket, vagy a full DPS geares tankolást, akkor első körben próbáljon csak 2 trinketet DPS trinketre cserélni a tankcuccában. Az is jó 10% DPS növekményt hozhat.

A szükséges gear
Megnyugtatásul elmondom, hogy nekem minimális gondom volt eddig a DPSgeares tankolásból. Egyszer kifogtam egy fasz sámánt aki full T10ben alig bírt fenntartani, mert egyáltalán nem figyelt oda, viszont gyűjtötte a zombikat magára, hátha összejön a zombiefest. Meathook 5% körül behaltam, miután 10 másodpercen át nem healelt. Komolyan retardált emberek vannak. Tegnap pedig összehúztam 3 pakkot DTKban amikor pont CDn volt a SW, nem kellett volna. Szerencsére egyikből se lett wipe.
Ellenben rendszeresen látom, hogy félig epic, félig kék-zöld, gemeletlen healerek gond nélkül fenntartanak. Vagy ami a legdurvább, az a holy pala akinek 14K manája volt, 0 trinketje és libramja. Ahol meg volt gear rajta, az craftolt kék saronite set volt (resis szar), meg zöldek. És még ő is fenntartott egy Nexusban amit végig chainpulloltam. Igaz, voltak izzasztó részek.
A klasszikus insták badge gearnél rosszabb gearben is simán vállalhatók, akkor is ha a healer is hasonlóan gearelt és a DPS közepes-rossz.

HC ToCot nem javaslom DPS gearben, 245ös gear alatt alatt legalábbis. Bár ez a kapott bossoktól is függ: a championoknál az MS warrior kellemetlen ellenfél, a második bossnál meg az emlékidézős. Ha nem ezeket kapod akkor elég kicsi a sebződés. FoS szerintem teljesen veszélytelen warriorra, ha a reflect/SB jól van használva. PUGban azért azt nem merném dpstankolni.
HC PoS mint láttuk, szintén végigvihető, de ezt és HoRt mindenképp csak ismerős healerrel merném megpróbálni, 245++ gearben. HoRban engem 25K unbuffed HP mellett megraktak erősen, igaz holy priest healer volt ami egyáltalán nem ideális. Laczy gearjével viszont már megoldható volt.

Kép: Laczy hc PoS overall dps :) Unalom ellen és a tank/healer skilljének fejlesztésére nagyon jó a DPStankolás. Más komoly haszna nincs, rettentő sok időt csak akkor takarít meg, ha a DPS egy nagy kalap szar. Ami mondjuk LFD csapatokban igencsak általános.

Én annyit tanultam ebből a kalandsorozatból, hogy a shield blockot le fogom venni a shieldslamről és külön fogom aktiválni. Ahogy Laczy használta az SBt az zseniális volt, ezt el kell tanulnom :) A többi aktív mitigációt (SB/reflect/disarm/conc) mindig is igyekeztem maximálisan kihasználni.

Nincsenek megjegyzések: