2010-05-02

Frostmage, trade skills

Rég jelentkeztem már, azóta rengeteg érdekes és kevésbé érdekes dolgot szerettem volna postolni.


FROSTMAGE

Ha a Rawr jól működik, akkor a heroicozással elérhető gearben a frostmage csupán ~10%-kal rosszabb single target DPS, mint az arcane. Cserébe viszont a blizzardja nagyon erős, heroicokban ez az overallt igencsak meg tudja dobni, ha nagyobb pakkokat húz egybe a tank. A gearelés úgy néz ki, hogy hitcap elérése után 1 haste 0.87 spellpowerrel ér fel, 1 crit pedig 0.35-tel. Magyarán spellpower a legjobb stat, viszont crit és haste közül erőteljesen az utóbbit kell preferálni. A spirit a 2es T9 bónusszal (heroic gear miatt ez van) és molten armor glyphhel majdnem egy súlyban van a crit ratinggel. 1 spirit = 0.9 crit rating, úgy nagyságrendileg.
Az előzőekben leírt DPS "ciklust" azzal egészíteném ki, hogy a fingers of frost proc 2 töltetet ad, ami alatt a célpont fagyottnak minősül. Klasszikus shatter kombó valósítható meg: a második töltet egyszerre 2 spellre is kifejti a hatását, ha kasztidős+instant spell kombinációt használsz. Gyakorlati példa:
FoF proc történik, 2 töltet. Ha ekkor kasztolsz 3 frostboltot, az első 2 megkapja a shatter bónuszt, a harmadik már nem. Ha viszont kasztolsz 2 frostboltot és a második után azonnal 1 deepfreeze/instant FFB/icelance akkor a második bolt utáni instant spell IS megkapja a shatter bónuszt! Nagyon fontos, hogy ezt ki kell tudni használni.
Az ice lance szerintem egy adott gear szint felett nem éri meg, mert a frostbolt felét sebzi kb, viszont a kasztideje több, mint a fele. Ráadásul a GCD haste softcap miatt az IL 1 másodperc alá nem megy, amikor a frostbolt még mindig hasznot húz a hasteből. Igen, az IL szinte fix crit lesz, viszont ha nem lövöd el akkor a helyette lőtt FB már nem kap shattert, szóval nem egyszerű a döntés. A Rawr talán meg tudja mondani, ha jól értelmezem az eredményeket akkor ilyen badge gearben raidbuffolva már nem érdemes IL shatter kombót használni.
Ha azonban pont mozogni kell, vagy a halálán van a célpont, mindenképp megéri a shatter bónuszos IL ellövése.
A spec 18/0/53 TTW-deepfrost. Vagy 4 respecbe meg Lewstherinnel való konzultációba került, mire sikerült kialakítani olyanra, amilyen most. A torment the weak a második frostbolttól kezdve +12% damage. Igen, a frostbolt debuff akkor is felmegy, ha a célpont immunis a lassításra és/vagy glyphelve van a frostbolt az extra sebzés miatt. És persze glyphelve van. A blizzardra 1 pont azért kell, hogy a FoF procoljon rá, attól szépen elkezd gyakran critelni a Blizzard, nagyon durva aoe DPSt kitolva. Van Focus Magic (apropó, kéne erre egy addon, ami szól, ha nincs aktív FMem senkin!) és replenish, tehát egy kis support érték is adott. Frostbite nincs, mert gyakran csak zavarja a mobok pozicionálását. Ráadásul mindig ugyanakkor procol, mint a FoF, így igazán dps növekményt sem jelent.

Friss 80asként volt valami 11K hpm, folyamatosan meghaltam minden szarban :) Fasz tank beleüt egyet egy mobba, de nem tankolja -> lehúzom, megüt 2x, meghalok. Persze, ice blockolhattam volna, de nem akartam elbaszni egy CDt arra, hogy a tank nem tud tauntolni 5 másodpercen át. HC HoR végén beleblinkeltem véletlen egy abo cleavejébe -> meghalok. (Priesttel a Q a fade, amit aggró húzása esetén használok. Mageval az a blink. A tévedés okát remélem ennyiből kitaláljátok :D)
Aztán voltak kalandok pár széplelkű de retardált healerrel akik nem fogták fel, hogy 11-13K hpn kurvára meglátszik minden és nem azért vagyok a halálomon, mert a tűzben álldogálok, hanem mert a frontal damage 5K, az első tick ami nem elkerülhető meg újabb 5K és ennyivel már majdnem el is fogytam, de hát az insta erre van tuningolva.
Úgy 15K unbuffed HP óta semminemű survivability problémám nincs, főleg mivel a barriert is folyton fenntartom amikor hasznos lehet.
A managondok 14-15K unbuffed mana óta tűntek el, csak komoly blizzardolással tudom elfogyasztani jelentősebben a manát, sehogy máshogy. Kék gearben egy darab aoe pullon oom közelébe lehetett kerülni.

A frost elementállal a 75+ instákban már több gond adódott, mint azelőtt. Pár dolog ami eszembe jut:
1) padlóra rakott sebző tócsák, pl Icknél vagy Gundrak Colossus bossánál: sajnos ezek fullosan sebzik szegény elementált és mivel van vagy 10K hpja, nagyon gyorsan össze tud csuklani. Kiszedni csak úgy lehet belőle, hogy jóval távolabb állsz, mint ami a saját biztonságod miatt indokolt lenne és a follow gombot nyomogatod az elementál petbarján. Elég kellemetlen.
2) valamelyik partytagra rakott, az egész partyn tickelő disease, pl UPban és PoS domboldal elején van ilyen.
3) Oculus: drake használat után vagy visszajön a pet, vagy nem. De az biztos :) Egy runom volt még csak itt szerencsére, nem jöttem rá mitől függ, hogy az elementál visszajön-e. Még egy ok, amiért ezt a foshányás instát utálni lehet.
4) A healerek 90%-a soha abszolút nem nyom healt a petre.
5) Hc HoR első boss, az aoe fear és tickelő lófasz az elementált kb egyből leviszi. Nem is érdemes újraidézni, csak ha a boss már fekszik.

Pár trükk, amit éredemes lehet ismerni:
- hc HoR lezárt ajtaján be lehet blinkelni, így ha wavek alatt halnál meg, vissza tudsz jönni. Ugyanitt intervene is működik mellesleg, ha van elég közel egy célpont :) Ugyanez a dolog kifele is működik, ha pl in-combat lelépett a tank vagy a healer, meg lehet pattanni a party elhagyása nélkül.
- mirror image fő funkciója nem az a nyomi kis plusz sebzés, hanem hogy az időtartama alatt, neked ideiglenesen nincs threated. Ez lehetővé teszi, hogy a bossok elején azonnal elpattanjon a 25K DF crit, vagy hogy egy nagy aoe pakkot azonnal biztonságosan lehessen aoezni (pl hc HoR végén, vagy hc PoS domboldali pakkoknál különösen hasznos). Használható reaktívan is, aggróhúzás megtörténte után is.
- focus magic legyen fent, ha nincs kaszter akkor a healeren. Kaszterek közül a dotosok is critelnek igen gyakran, nyugodtan lehet rájuk is pakolni.
- instába való sorbaállás előtt leidézek 2-3 stack vizet magamnak és feltöltöm a managemet. Így ezeket már nem kell az elején megcsinálni, valamint a víz jól jöhet ha a csapat nem kér asztalt (ha teszel akkor se kattintanak rá, van ilyen), vagy esetleg nem vár a tank az asztal idézésére, hanem rögtön előrefut, viszont a healer külön kér vizet. Én már visszatértem a classic WoW alatti szlogenre, hogy "trade for water!" oszt jónapot. Akinek kell, rámnyit egy ablakot és akkor adok az előre idézettből.
- spellsteal nagyon jó, pl ToC championsnál a mage addról lehet jó kis haste buffot lopni, icy veins+az a buff = 0.8 sec frostboltokat eredményez. Ugyanitt renewet lehet lopni az emlékidézős bossról, Nexusban haste+spellpower buffot az ascendantokról, UKban az idegesítő absorb shieldet a humanoidokról.
- counterspell hasznos lehet pullkor, hogy a kaszter mobok a tankot üssék. Sajnos gyakran NULLA aggró van az ilyen mobokban és counter hatására nem a tankra hanem a magera vagy a healerre mennek meleezni. De ha a tank nem agyhalott akkor egy jól elhelyezett CS sokat segít. Sajnos hc HoRban a mage mobok több schoolt használnak, így a CS lófaszt nem segít ellenük, csak más spellt kezdenek használni.


TRADESKILLS

A mage úgy állt 70. szintűként, hogy 120-as tailoringja volt és semmi más. Úgy döntöttem, hogy ez a szakértelem felhúzandó 430+, plusz hozzáveszem az inscriptiont is, 0-430. A warriorom herba/engi volt BC eleje óta. Ez akkor még nem volt rossz, de LKban a herb abszolút haszontalan PVEre. Sokat szemeztem JCvel, de olyanom már van, BSsel, de az állítólag kurva drága, meg nem nagyon tetszett. Az inscription vállas enchantja tanknak szerintem kurvaszar (avoidances fos). Alkimistám is van már, enchanter szintén. Ráadásul ez utóbbi tényleg drága. Így végül a mininget hoztam fel neki 0-450 a herba helyett. Ez tankolásra +60 stami. A JC +63 stamit jelent összehasonlításképp. Szóval használható. A skillhúzással kapcsolatos tapasztalatok:

Tailoring 120-430:
Elég olcsók voltak a clothok végig. Ironikus módon pont a frostweave cloth volt amivel kicsit megszenvedtem. Az a baj, hogy LK elején 20-50g volt egy stack FWcloth, most 5-15. Ez az eladó szempontjából borzalmas, mert magas depositja van és 7-8g-ért is alig megy el ha nincs épp valaki aki tailort húz. Én ezért hónapok óta vendorlotam az fwc-t és szerintem sokan mások is. Nem volt értelme aukciózni. A változó kereslet miatt pedig az árak is változóak. Mivel 350-450 durván 3000 (igen 3000) fwc kell a tailor szintezéshez, ezért kurvára nem mindegy, hogy 15g vagy 5g egy stack. Így ezt a skillt kicsit lassan húztam fel, csak 5g és az alatti stackeket vásároltam fel, de azokat bátran. A 120-350 rész elég simán kijött 1-3 gold per szintből. A húzás alatt készült zöld boeket lebontottam az enchanteremmel és eladtam a shardokat. Az egész procedúra gyakorlatilag kb ingyen volt, ha hozzáveszem a szintezés alatt készült kék spellthreadeket is, az ugyanis kis árvadászattal kihozható 10g alatt és 30ért tömegével eladható.

Inscription 0-430:
Ezt a szakértelmet herbekből lehet felhúzni. Hasonlóan a JChez, az alapanyagot fel kell dolgozni: ott orekat prospectel az ember, itt a herbeket milling-eli :) Szép magyar mondat, nem? A milling során úgynevezett pigmentek vonódnak ki. Vannak gyakori pigmentek (1-4 darab esik, fehér item) és ritkábbak. Ezek zöld minőségűek és kb 3-5 millingenként keletkezik ilyen.
A pigmentekből festékek (ink) főzhetők, ezekkel pedig vendortól vásárolható papírokra lehet írni scrollokat és glypheket. Van 2 féle felfedezés szakértelem is: az egyikkel northrendi major glypheket, a másikkal minorokat lehet felfedezni. 20 óra CDvel.
A glyphek kb fele tök haszontalan, a kutya nem fogja megvenni őket valószínűleg soha sem. A másik felére viszont igenis van kereslet. Elég sok ok van, ami miatt glyphet vesz az ember. Friss 80-asoknak tutira kell, respecelésekkor/dual talent vásárláskor még mindig kellhet, valamint sok encounteren a minmaxoló játékosok egyes glypheket kicserélgetnek. Pl anno Algalonra shadow priestnek a dispersion glyph szükséges volt, máshova viszont nem. Ezért azt cserélgetni kellett.
Gyárthatók még vellumok is, amikre az enchanterek tudnak enchantokat felírni és átadhatóvá tenni. Az offhandek piacát nem vizsgáltam, meg a deckekkel is csak annyiban foglalkoztam, hogy ami szintezéskor véletlen legyártható volt azt megcsináltam.
A hasznos glyphekből már az első 100 szint felhúzása után simán profitot tudtam termelni. Konkrétan az első 100 szint nem került 50 aranyba, de egyből eladtam több glyphet is 20-30 goldért. Eladtam továbbá kék deckeket is, pl swords, mages. Ezek 50-60 goldért simán elmentek. Elvileg insane achihoz kell, egészségére aki ilyen baromságra költ.
Annyi baj van csak ezzel a skillel, hogy teljesen random, hogy egy adott glyph adott áron el fog-e menni. Lesz-e rá igény és közben aládkínál-e valaki...
A skillhúzás nehéz része szokás szerint az volt, ahol a régi 20-60as területek anyagaira volt szükség. Mindig ez a drága. A peacebloom meg earthroot még 2-5 gold/stack, de a goldthorn és firebloom már 40-80! Ennyit pedig nem fizetek érte. Hosszasan vadásztam, bidelgettem olcsóbb stackeket, ez a rész igen lassan haladt. A BCs gazok 20g körül tonnaszám voltak, az LK cuccokból meg a herbás palámnál volt 30-35 stack, de csak 18 kellett 430-ig. Így összesen kb 1K aranyból kihoztam ezt a szakértelmet, aminek nagyrésze vissza is jött közben. Az biztos, hogy nem ez a legjövedelmezőbb tradeskill, de hogy nem lehet vele pénzt csinálni az nettó faszság. Olcsón vásárolt alkalmi vétel herbekből megcsinálod a hasznos glpyheket, aztán előbb-utóbb elmennek az alapanyag árának 50-szereséért és ennyi.

Mining 0-450:
Na ez hasznos, de fájdalmas volt, megmondom őszintén. Lehetséges 375ig (de lehet hogy tovább is) kizárólag smeltinggel felvinni, azaz csupán orek megolvasztásával. A gond ezzel a szokásos: a régi 20-60as területek alapanyagai gennyesmód drágák. Ráadásul az utolsó pár szint olvasztással iszonyú nehezen jön, a 374-375 váltáshoz 6 stack cobalt oret vásároltam fel és öntöttem rudakba.
0-96 és 350-375 közt smeltinggel húztam - az gyakorlatilag nullszaldós volt, mert a beolvasztott barokat az orekkal kb megegyező árban el tudtam könnyen adni az engit vagy BSt húzó embereknek.
A maradék szinteken sajnos ki kellett menni terepre és túrni ész nélkül. Ez rendkívül unalmas volt és gyakran várni kellett a nodek respawnolására. Igaz, ezt a várakozást nem töltöttem üresen, hanem gyorsan tankoltam egy random HCt :) Tuti tipp volt 96-130 szintezésére Wetlands déli részén a Thandol span alatti barlang. Tele volt Tin és Incendicite depositokkal. Igen, én is bután néztem, de van ilyen ore. Valami warrior questhez kell, el lehet adni hatosával AHban. Ezután Arathi Highlandsen folytattam, ott meg bloodstone túrható ki az iron mellett. Ez is eladható egy questhez (négyesével).
Minden kitúrt fémet és követ el tudtam adni elég jó áron, a mithril kifejezetten húzós. Egy stack mithril bar simán elment 70 goldért. A végén a saronite túrásból származó érceket a JC karakterem prospectelte és majd felhasználom shard gyártáshoz. Ennek a beszámítása nélkül is uszkve 2K gold PROFITot jelentett a mining felhúzása. Sajnos durván 8 óra nagyon unalmas játékidőbe került. A legjobban Un'Goroban ment a biznisz, gyakorlatilag percenként 2 thorium node simán van, ha csak körbelovagolsz a perem mellett. Nagrandban tizedannyi nodet nem találtam, pedig szerintem nem túrta más, pl egy rich cobalt nodet simán ki tudtam túrni 2 órával azután, hogy először találkoztam vele (csak akkor még nem volt rá skillem).
A legnagyobb dobás itt nem is az orek/barok eladása, hanem a ritkásan eső zöld kövek. A JC húzáshoz eléggé elkerülhetetlen citrine, huge citrine és star ruby felhasználása. Ezért ezek a kövek 10-40 gold per darab áron mennek el elég gyorsan és majdnem fixen. A többi követ (arcane crystal, aquamarine, ilyesmik) csak 10g alatt tudtam eladni.
Azt kell mondjam, Un'Goroban mininggel jelenleg simán kitermelhető többszáz arany per óra.

Nincsenek megjegyzések: