2011-08-03

Mists of Pandaria

Vélhetően ez lesz a következő WoW kiegészítő neve. Ha ez lesz, akkor valami pandaren történeti vonalat lesz szerencsénk követni. Ha estleg a pandafélék játszhatóak is lesznek, el fog árasztani minket a sok Neversayno, Pandacsöki és Szexuáliszaklatás nevű karakter. Tyűdejólesz!

Mire számítok a következő kiegészítőben? Maximálisan csak tippek, de nem lepődnék meg az alábbi dolgokon:
  • Egységesített, új raidméret. A 10+25ös formátummal számos gond van, kétszeresen (vagyis négyszeresen a normál/hc miatt) kell tesztelni, tuningolni a raideket, nagyban limitálja a lehetőségeket az, hogy 10 fősben is érdekesnek de megcsinálhatónak kell lennie és 25ösben is. A 25ösök ráadásul majdnem halottak, a raidelő guildek 90%-a 10-esben tolja. Nem lenne tehát illogikus gondolat valahol félúton kijelölni egy méretet és csak azt megtartani. Még az se lepne meg, ha 5 helyett 6-7 főre bővülne a party alapegysége és a raid 3 vagy 2 partyból állna. Ez egyúttal lehetővé tenné, hogy még több DPSt vigyen el a hátán 1 tank és 1 healer az LFD csatornán, azaz rövidebb sorok lennének :) Alig van már spell ami partyra és nem raidre hat, ezeket kéne csak kicsit áttuningolni, de új kiegnél amúgy is mindig mindent újra kell tuningolni, nem volna komoly plusz meló ez.
  • Spirites plate kivégzése. Egyetlen spec használja ezt a játékban. Spirites/intes mailt is csak kettő, ezeket valahogy össze lehetne vonni.
  • Meredek gondolat: recrafting. Tárgyak típusát reforgeolni, pl plateből mail és viszont. Clothból leather vagy fordítva. Ez megint egyszerűsítené az itemizációt.
  • A spell pushback megszűnik. Kurvára ideje lenne már és apró lépésekben, de efelé haladunk már egy ideje úgyis. PVPben és PVEben is idegesítő dolog. Funkciója nincs, a meleenek nem véletlen van csomó rövid interruptja és/vagy stunja, ezeken felül még pushbacket is berakni kb értelmetlen. PVEben maximálisan cél nélküli, de amikor beleszól a dolgokba akkor megdöbbentően idegesítő. A spell pushback játékélmény-vonatkozása kb annyi, mint a weapon skilleké, azokat kivették úgy 5 év alatt, most majd talán ezt is.
  • Új kaszt: nem akarnak ilyet, de marketing okokból kell és ezért jó eséllyel jönni fog egy, mert a játék stagnáló/hanyatló pályára lépett. Nehéz megtippelni mi lenne ez, nem vagyok járatos a WoW loreban egyáltalán. Esetleg healképes kaszt lehetne, abból nincs új release óta.
  • Ha a pandarenek játszhatóak lesznek, nem lepődnék meg, ha mindkét oldal számára elérhetők lennének. Rengeteg lore ismerő játékos tartaná ezt valószínűnek. Meg hát érdekes húzás is lenne és pont érdekességekre van szükség.
  • Nem lepne meg további stat egyesítés sem, pl hit/expertise, parry/dodge igazán összetartozó dolgok, meglehetősen felesleges külön tartogatni őket. Spellpower/Attackpower összevonás se lenne meglepő (úgy értve hogy a gearen összevonva lennének, karakterlapon külön, mint most a hit=spellhit/meleehit más-más skálán).
  • Túl nagy változást a statok, talentek, spellek rendszerén nem várok már. A mostani igen letisztult és megfelelő, csak bővíteni és csiszolni kell rajta, de nagyban átdolgozni nem. Ez talán esélyt ad arra, hogy a jövőbeni kiegek a megszokottnál korábban érkezzenek.
  • Mindenesetre amíg nincs egyéb infónk, én nem számítok arra, hogy jövő télnél előbb ideér ez a cucc. A leaked infók 2012 tavaszára jósolták a következő kieget, ebben nem hiszek amíg nem látom. Már BC óta ígérik hogy 1-1.5 évente akarnak új kieget kiadni, de azóta se sikerült ezt megközelíteni.
  • Nem lepne meg, ha visszatérnének az elvetett Path ot the Titans ötletvonalhoz, csak kicsit szűkítenék a megszerezhető képességek listáját.
  • A kieg bejelentése valszeg az őszi Blizzconon lesz, nyilván már dolgoznak rajta így hát fogunk látni is belőle ezt-azt. Ha a Con után pár hónappal elindul az alfa akkor hihető lesz a 2012 tavaszi release, ellenkező esetben kizárt.
  • Nem remélek további 10 szintet, maradnak a +5 szintes kieg modellnél és a mostanihoz hasonló szintezési élményt, content mennyiséget várok. Ez nekik is egyszerűbb és a játékosok többségének se okoz lelki törést ha nem tart 2-3 hétig elérni az új level capet. Ha egy kis eszük van, legalább 10-15 heroic insta lesz bent kezdetben és ezeket 3-5ösével bővítik raid tierenként. Jelenleg a casual content kb 0.
Hirtelen ennyi.

Nincsenek megjegyzések: