2014-08-14

Iron Docks + holy priest

Pár napja bekerült a játékba Iron Docks, az utolsó 5fős insta is. Ebbe volt szerencsém ellátogatni most. Egyúttal teszteltem a holy priestet az utóbbi pár instában.

Holy priest

T7 kivételével nem voltam huzamosan holy sohasem, nagyon szeretem a disc stílusát. Most Skadi kedvéért kipróbáltam a holyt és meglepve tapasztaltam, hogy nagyon tetszik. Igaz, itt is kissé értetlenül állok a Blizzard szándékai és tettei között húzódó ellentét előtt: radikálisan csökkenteni akarják az instant kaszt spelleket, főleg a gyógyítókat. Ehhez képest a holy priest mobilitásában szinte a druiddal vetekszik. Discen a PWS az egyetlen instant heal, ha egyáltalán egy absorb spellt healnek lehet számolni. Persze, van talentelhető szituációs instant heal (saving grace és desperate prayer) de ezek elég soványak.
Holyn instant a renew, circle of healing, holy word: serenity/sanctuary, valamint egy talenttel nagyon gyakran instanttá tehető a prayer of mending is, szinte soha nem kell kasztidősen használnom. Van ezeken felül persze PWS is, de nyilván gyenge a dischez képest. Mindkét specen elérhető a surge of light, ami gyakran lehetővé tesz instant ingyenes flash healeket, ami nagyon hasznos.
Lvl100 talent: clarity of purpose. Ez egy gyenge PoH azzal az eltéréssel, hogy nem partyfüggő, tehát raidben ahol van egy kis szóródás és keveredés, jól jöhet. Bármi másra szerintem teljesen értelmetlen ebben a formájában. Az animációja nagyon szexi. A másik 2 lvl 100as talent ugyanaz, mint discen: words of mending (ingyen PoM 10 direkt heal után) és saving grace.
Iron Docks overall healing breakdown. A mastery vezeti a listát :O
Ezen a specen megmaradt a binding heal és a divine hymn is. Guardian Spirit is létezik még szerencsére. Sajnos viszont megtartották a chakra mechanizmust, amit kezdettől fogva utálok. Jelenleg is ugyanaz a működése mint anno: 3 féle chakra van. DPS, singletarget, aoe. A singletargetet szoktam használni, kár, hogy bugos: a renewet nem görgeti a tooltip ígérete ellenére, ráadásul néha egyszerűen megszűnik. Normális esetben halálon át is tart, jobklikk se veszi le és ismételt kasztolással se lehet leszedni; de időnként egyszerűen leesik magától, mert csak. Ez is gondolom bug. Mindenesetre nem egyszer szívatott már meg azzal, hogy az action barra kitett Holy Wordön abszolút nem látszik, hogy nem vagyok chakrában, ugyanúgy néz ki az ikonja, mintha még aktív lenne a singletarget chakra, csak nem működik a HW:S.
Ezektől a bugoktól eltekintve a spec nagyon tetszik, talán a discnél is jobban.

Iron Docks taktika (béta)

Az insta tulajdonképp egy kikötő, a főboss egy hajón található. Az első 3 bossról nem tudnék mit írni, csak azt, hogy az elsőnél a tank damage iszonyú durva, amíg mindegyik mob él. A trash kegyetlen: rendszeresen ágyútűz alá veszik a csapatot, ami pár másodperc alatt fix halál. El lehet bújni tereptárgyak mögé, de mire lereagálod, neked már reszeltek. A trashmobok iszonyatosan brutálisan ütnek, bár nagyrészüket el lehet pusztítani itt-ott lerakott csapdákkal, pl nagy görgő fémgolyó. Volt vagy 5 wipe meg 5-10 további halál trashen, döbbenetes volt.

A főboss Skulloc, Gruul fia, akit már láttunk anno Blade's Edge-ben. Egy hajó orrában álldogál. Van vele egy add (Koramar) és egy géppuska, benne ül Zoggosh.
Phase 1: Az addot szoktuk elsőre leölni, aztán jön a boss. P2 után az ágyúból kiugrik Zoggosh, arra figyelni kell majd a tanknak és felvenni. Az első add (Koramar) whirlwindel, meleenek érdemes vele vigyázni. Skulloc durván üt, a géppityus random emberre lövöldöz, összességében elég sok a sebzés, de kis gyakorlással (és WWben nem álldogáló meleevel) maxon lehet tartani a partyt. Ami nagyon fontos lesz, mert alig 1 perc után a teljes partyt hátradobja a hajó hátuljába és...
Phase 2: AZONNAL lehajol, a hátára szerelt rakétakilövőkből brutális rakétaözönnel borítja el a hajó teljes fedélzetét. A rakéták 2-3 mp alatt ölnek (főleg mivel lassító hatásuk is van), ezért a hátradobáskor AZONNAL fedezékbe kell jutni. Gyakran bekap több ember is 1 rakétát, ezért fontos max közelében lenni P2 előtt. Időnként 4-5 másodpercre felfüggeszti a rakétázást, ekkor 1 fedezékkel előrébb lehet vonulni. Hibatűrés jelenleg 0, ha kicsit késve indulsz el, vagy kicsit korán, akkor kaputt. Néhány wipe alatt mindenki meg tudta tanulni a random csapatban, szóval annyira nem vészes. Amint valaki visszatér a bosshoz a hajó orrában, a rakétázás abbamarad és ismét csak a boss meleedamage és a maradék add szomorítja meg a csapat életét (-> Phase 1). Ha nem depopol valamelyik rakéta fázisban és nem is hal meg túl sok partytag, akkor 2-3 fedezékes fázis után meghal. Nagy sikerélmény volt kitapasztalni a taktikát és ilyen szoros, hibát nem tűrő tuning mellett leölni.
Nyilván szarrá lesz nerfelve, de heroicban (amíg túl nem geareljük) vagy CMben ez izgalmas csatának ígérkezik.

Nincsenek megjegyzések: