2017-11-04

Fucking not dead

Sem a WoW, sem ez a blog nem halott még teljesen, látod :) A Legiont nagyon élveztem egy pár hónapig - sokkal tovább mint a WoDot, de pihenőn vagyok már jó ideje. Ellenben az új kiegészítő bejelentését érdeklődéssel vártam és nem csalódtam.

Classic WoW bejelentés

Meglepett ez a dolog azok után, hogy évekig magyarázták, hogy nem lehet, nem tudják, nem akarják. Ugyanakkor nem lepett meg, mert évek óta könyörög sokezer játékos ezért a játékmódért és azt hiszem példa is van rá az MMO piacon.
A WoW számomra a classic és BC alatt volt messze a legélvezetesebb. LK is ezek közelében volt még. Innen nézve világosan látszik, hogy a játék ebben az időszakban 3 dolog miatt volt szórakoztató számomra:
  1. IRL barátok, ismerősök tömege játszott és velük játszottam. Amikor BCben új guildbe kerültem, velük is nagyon jó barátságot kötöttem.
  2. Mindig is szerettem volna ilyen fantasy mmot játszani, már akkor is, amikor magát a műfajt még nem ismertem. Kaptam tehát a játékot ami új volt, de mégis valami olyan, amire rég vágytam.
  3. A játékban a PVE pont az ízlésemnek megfelelő volt.
Ezek mindegyike elmúlt, megváltozott az idők során és maga a játékélmény is megkopott. Ezért van az, hogy most is hiányzik a játék, de nem fizetek elő, mert tudom, hogy attól ez az érzés még nem múlik el. Azért hiányzik a játék, mert ez a 3 dolog nagyon jó volt, főleg együtt. De már nincs, és nem tér vissza.
Kivéve, hogy a 3. pont a classic WoW jóvoltából kicsit visszaköszön. A kiegészítők során egyre inkább a mozgásra, reakciókra épülő pve bossok egyre kevésbé élvezetesek a számomra, viszont a classicban ez még nagyon nem volt így. Ott még csak 1-2 nagyon jelentős képessége volt a bossoknak és semmi más. Csak a nyers DPS/HPS/TPS számított pár egyszerű taktikai megmozduláson kívül, ami nekem nagyon szimpatikus volt és azóta is az.
Nem gondolom, hogy én vagy a legtöbb érdeklődő évekig játszana egy classic szerveren, de pár nosztalgikus hét vagy hónap biztosan bele fog férni. Rengeteg kérdést vet fel egyébként a classic szerver intézménye, gondolom a Blizzard főhadiszálláson is törik rendesen a buksijukat ezeken. Csak ami hirtelen eszembejut:
  • melyik classic patch lesz visszaállítva?
  • a 10+ év alatt kitalált kozmetikai és kényelmi szolgáltatások bekerülnek-e? Gondolok ilyenekre, mint transmog, CRZ, XP megállítás twink BGzéshez, megszakítás nélküli flight path igénybevétel (régen csak 1 szomszédops FPig ment a cucc) és még százával vannak ilyenek. Ha bekerünek ezek, az rontani fogja-e a nosztalgikus élményt?
  • megnyílnak-e egyszerre a raidinsták?
  • mi lesz az addonokkal, bnet integrációval?
  • lesz-e AQ war effort?
  • mi lesz ha már évek óta minden class raid nyitva lesz, hogy fejlődik onnan tovább a játék?
  • mikor aktiválják ezt? Ha az új kieggel egyszerre nyitnák meg, azzal jól tökönlőnék magukat és szerintem a játékosok millióit és nehéz válaszút elé állítanák.
Veletek mizu? Játszanátok a régi csapatokkal a régi világban? Én szívesen kipróbálnám, nem is tudom mit választanék hirtelen. Az első karakteremet, ami frostmage volt? Vagy healer papot? Esetleg annak örömére hogy én még tudtam a klasszikus prot warriorral is aoe tankolni, toljam azt? :)

Battle for Azeroth

Az új kiegészítő hangulata, artworkje tetszik. A WQ filozófia folytatódik, az AP grind mostantól más néven (azerite) és más artifacttal, de kb ugyanúgy megy tovább. Nekem ezzel sok gondom nincs is, ezekkel én tök jól elvoltam soloban is hónapokat. Amíg a játék nem akarja erőszakos capekkel és szűk választékkal megszabni, hogy mikor mennyit és mit játsszak, addig jó. Szerencsére maradnak a m+ dungeonok, amik szerintem a Legion egyik legjobb featureje volt.

Érdekesnek ígérkezik a szigetelés (Island Expeditions), amit ígéretük szerint véletlenszerűen, változatosan generált kihívásokkal tesznek nehezen megunhatóvá. 3 nehézségi szint + PVP lehetőség. Nem tűnik rossznak, kis haveri csapatokkal jó szórakozás lehet ebből, ha ügyesen csinálják meg. Remélem, jól sikerül ez és később építenek erre az alapötletre. Nagyon szívesen látnék random generált 5fős dungeonokat egyedi bossokkal és trashel.

Elkerülhetetlen volt szerintem, így nem is csodálkoztam a skálázó szintező zónákon sem. Az 1-60 területek mind skálázni fognak a szintedhez így nem kell 2-3 kisebb questsor után új zóna után nézni. A 60-80 szakaszon választhatunk BC és LK zónái között és így tovább. Szerintem ez nagyon jó, fel fogja dobni az új játékosok játékélményét és talán az altokat se fix instázással húzzuk majd fel. Nagyon jó ötlet, hogy ezt a featuret hamarosan be is teszik, bár én erre még nem jövök vissza.

Lesznek Communityk is ami egyfajta virtuális guild. Ha jól értettem crossrealm baráti társaságokat lehet összehozni, egyszerre több ilyenben is részt vehet egy karakter. A communityknek lesz saját chatjük és calendarjuk. Ez is nagyon jól jön az időközben szétszóródott baráti társaságok összetartására. A guild és community chatek visszaolvashatók lesznek akkor is ha offline voltál. Cool, de mostantól nem érdemes kibeszélni a kilogolt emberek hülyeségeit :D

Subracek: tetszik, mi mást mondanék. A dark iron dwarfok királyul néznek ki, szerintem ezekből milliónyi lesz :D

Nincsenek megjegyzések: