2018-04-26

Hello BfA, hello disc priest

Bekerültem a BfA bétába, ami valószínűleg nem nagy erény, hiszen lassan mindenki bent van. Sikerült a híres whiner streamer Asmongold guildjében landolni, teljesen meg vagyok illetődve :)
Pár órát játszottam eddig, disc priesttel toltam. Lássuk, mit láttam.

Disc változások

Úgy érzem, a disc a valaha volt legjobb állapotában van, ez persze szubjektív. Megtartották a Legionban kitalált atonement pakolászós-sebzős koncepciót, de tovább kalapáltak rajta és enyhítették pár nagyobb hibáját.
  • Power word: Shield (PWS) mostantól ismét CD nélkül spamelhető. Az absorb ennek megfelelően elég pici lett.
  • Nincs többé plea. Senkinek nem fog hiányozni. Egyéni atonement felhelyezésre ott a spamelhető PWS. A Shadow Mend és PWR továbbra is változatlan formában atone-ol.
  • Nincs többé Shadow Covenant. Senkinek nem fog hiányozni. Kb 1 dologra volt jó de ahelyett lesz az új contrition, ld lentebb.
  • Nincs többé Light's Wrath. Az artifactokkal ment a levesbe és nem tudom lesz-e helyette valami.
  • Nincs többé Power Infusion. Nekem kicsit hiányozni fog.
  • Nincs többé Clarity of Will. Az SChez hasonlóan ez is csak 1-1 speciális esetben volt jó. A spamelhető PWS korában valószínűleg nem volna különösebb értelme, nem fog hiányozni.
  • Rapture nem CDmentessé teszi a PWSt, hanem megtriplázza az absorb mennyiségét egy rövid időre.
  • Visszatért, ráadásul baseline a Desperate Prayer, ami last-stand szerűen maxhpt növel egy időre, ez jó kis defenzív lesz.
  • Visszatért a Power Word: Fortitude.
  • Új top tier talent a Luminous Barrier, ami a PWB-t cseréli le. 40 yardon belül mindenkire rak egy kb dupla PWS méretű absorbot (rapture-al nem tudom kombózik-e, tippre nem). Tulajdonképp az van, hogyha összeállós helyzetben kell a raid CD akkor nem választod ezt a talentet és úgy működik a PWB ahogy eddig. Ha szétszóródva kell a CD (ami a PWB halála) akkor talentelsz rá és nem damage reduval, hanem absorbbal segíted ki a raidet.
  • Schism CDje 24mp lett az eddigi 6 helyett, viszont a hatása is megnőtt. Sajnos még mindig csak a castigation helyett lehet választani, ami így overall heal veszteséget jelent. Esetleg PVPre jó lehet így is, de a PVE semmilyen formájához nem választanám már, pedig Legionban ezt kedveltem.
  • Új talent a Contrition, ami egy fontos hiányosságot segít enyhíteni. A disc jelenleg egyáltalán nem tud AOE healelni ha nincs sebezhető célpontja, ami egyes helyzetekben - pl bursting affix vagy Imonar tunnel fázis - kritikus probléma. A Contrition lehetővé teszi, hogyha penance-al healelsz valakit akkor minden atonementes célpont is kap egy kis healt.
  • A contritionnal egy sorban választható még a Lenience, ami mythic PVEben igen jól jöhet, az atonement egyúttal 3% sebződéscsökkentést is ad. Az Orison is itt csücsül, az LKban látott PWS glyphhez hasonlóan ad egy kis instant healt a PWShez.
  • Csomó kisebb-nagyobb passzív effekt eltűnt. Nekem a Borrowed Time és a fade-hez rendelt damage csökkentő hatás hiányzik. A BT hiánya nagyon fura, LK óta mindig volt ez az effekt
  • Szintén komoly probléma volt a disc AOE sebzés szinte teljes hiánya. Ennek orvoslására visszakaptuk a holy novát. Sajnos nagyon vérszegény, 6-8 mob alatt nem láttam érdemesnek használni. De hé, ez is valami. Végre nem kell holyra specelnem régi insták hatékony solozásához :)

Furcsa változás számomra a contrition. Legionban SOHA nem kasztoltam karakterre penancet, mindig mobra nyomtam. Most viszont a contrition alapú használathoz szükséges a barátságos célpont. Ígyhát most 2 penance hotkeyem lett: egy az eddig megszokott offenzív használatra (mob vagy targetelt player targete) és egy új hotkey a playerre kasztoláshoz. A PWS spamet megszokni kb 0 perc volt, néha rámozdul az ujjam a plea hűlt helyére, de majd elmúlik.

Skálázódás, gearelődés

Nem tudom, hogy fogunk skálázni, de jelenleg a disc sebzés nagyon jó, overallban tank körül szokott lenni, singletargeten pure DPS szintet közelíti. 


Mastery: a mastery mostantól a PWS absorbot, penance sebzést és Shadow Mend healt növeli. Legionban csak az atonementet növelte. Vegyes érzéseim vannak ezzel kapcsolatban. Jó hír, hogy végre a DPSt is növeli a mastery (a penanceon keresztül). Rossznak érzem viszont, hogy így az atonement healben egyre nagyobb szakadék lesz a smite spam és a penance között, ahogy a karakter gearje erősödik.
Látatlanban azt mondom, hogy a haste+mastery lesz a megfelelő secondary stat pár amit keresni érdemes a gearen.

Lesz-e PWS spam probléma? Adja magát a kérdés, hogy nem áll-e majd megint elő az a helyzet, mint pl LKban vagy WoDban, hogy a PWS spam annyira király HPSt biztosít, hogy a disc mást sem fog csinálni. Nos szerintem NEM. Ennek két oka van: 1) szerintem az új gyenge PWS arányaiban nem lesz sose olyan erős, hogy magában megállja a helyét az általa adott HPS.  2) minél több célpontra ment ki PWS, annál több atonement ketyeg és emiatt annál csábítóbb (hatékonyabb) felfüggeszteni a PWS spamet és tolni legalább 1 penancet, hogy az atonement aoe healelhessen. Ígyhát én nem aggódok a PWS spam visszatérése miatt.

Azerite gear: az artifact grind megmaradt, csak más formában. Most egy nyakláncot kapunk, ami gyűjti az APt és lépi az artifact szinteket. Fej, chest és vállas darabok rendelkeznek majd olyan képességfácskával, mint Legion végén a Netherlight Crucible. Ezeket a képességfákat unlockolja az azerite szinted. Sajnos ezek a képességek jelenleg elkeserítőek. Kevés van, bénák, passzívak és spechez kötődnek. Nagyon remélem, hogy ez ügyben valamit lép még a Blizzard, vagy legalább kieg során minden tierrel kapunk egy csomó új lehetőséget, mert ez így vérszegény. Egyedül annak örülök, hogy nem lesznek tier setek, sose szerettem, hogy egyes gear darabokat nem tudok lecserélni valami erős bónusz miatt, aztán ha mégis sikerül lecserélni akkor hiányzik valami proc, ami eddig megvolt...


PVE content

Nem sokat questeltem még, talán 2-3 órát. Elsőre kb ugyanolyan érzés és ugyanaz a nívó, mint Legionben. Szembejött egy bonus objective, ami kicsit lelombozott, mert több questnyi erőfeszítésért 1 questnyi XPt adott. Találkoztam pár vicces és eredeti questtel, pl szelfizni kellett állatokkal meg tereptárgyakkal, vagy égő házra kis jumping puzzle keretében felmászni egy macskáért.
Ismét van command table, eddig sok dolgom nem volt vele, valami warfront unlockoláshoz kellett csinálnom egy 2 órás missiont. Ha nem lesz hangsúlyosabb ez a rész, mint Legionben akkor elégedett leszek.
Mentem pár normál instát, mind nagyon szép volt és tökéletesen kihívásoktól mentes. Na majd mythic+ban lesz izzadás.

Nincsenek megjegyzések: