2009-09-15

Ezt most már kirakom

Ez a 4. post, amit elkezdek a szarbossos óta. Talán ezt már kirakom.

Első téma: mikor fogom folytatni? Nem tudom, ez is olyan, mint a dohányzás, hogy lerakni állatira könnyű, de a következőre rá nem gyújtani már nehezebb. Mögöttem van 2 többéves leszokás (most vagyok a harmadikban) és már a másodiknál sem mondtam azt, hogy leszoktam, hanem csak azt, hogy most éppen nem dohányzok.
2 hete nincs accom, nem nagyon hiányzik, bár még mindig nagyon érdekel, hogy mi van a játékkal. A gyerek kitölt minden időt és folyamatban van a meló project is, amire szintén sok idő kell. Amúgy vicces az analóg világ, minden sokkal kiszámíthatóbb és lassabb, kivéve az elbambuló tanulóvezetők, az egyikük ma reggel majdnem kinyírt :D

Jelenleg csak annyit érzek biztosnak, hogy Cataclysm előtti patchnél (4.0 vagy ilyesmi, vágjátok, amikor bejönnek az új talentek) jövök vissza legkésőbb. Az előtt csak akkor volna némi értelme játszanom, ha tudnék olyan guildet ami 21 órától raidel és heti ~3 raidre elég lemennem. Ja és persze hard mode raideket tolnak, mivel a normal nem érdekel. Szerver és frakcióváltás nem gond, persze utóbbihoz még kicsit várni kell itt Európában.

Tegnap este elolvastam a blogom első postját, és egyes részeknél határozottan úgy éreztem, hogy ezt szinte most is írhattam volna. És ez baj :( BC elején a raidméret csökkenéssel sok guild hasadt szét skill és érdeklődés mentén, hiszen 25ös progresshez kevesebb ember kell, mint a 40 főshöz. Itt és most egy hasonló dolog zajlik, csak csendesebben és alattomosabban. Vannak, akiket érdekel a hard mode és vannak akiket nem. Nem látom értelmét, hogy ez a két féle embercsoport egy raidguilden belül keveredjen, ez nem fog jóra vezetni.

Persze az is megtörténhet, hogy ma este feltöltöm az accot és nyomom tovább ott, ahol félbehagytam. De úgy érzem, hogy az IOhoz nem köt semmi azon kívül, hogy van ott 10-15 olyan arc, akit nagyon-nagyon megkedveltem. Ahogy egy nemrég kilépett régi tag mondta "ez a guild már nem olyan, mint régen volt". Ő másra gondolt persze, de amúgy igaza van. Egyrészt szinte semelyik guild nem marad változatlan 2 évig, másrészt valóban más lettünk; egy jól haladó, skilles, magas DPSű félHC guildből egy casual, bénázgató, emiatt rosszul gearelt, low DPS csapat lett sajnos. Ez van, ez adatott. Nincsenek elegen olyan minőségű jelentkezők, akikből ennél többet ki lehetne hozni.


Óhatatlanul adódik a második téma, hogy jó-e így a játék? Bár ez a hard és normal mód elkülönítés ami Coliseumban jelent meg alapvetően fasza, még erősen csiszolni kell rajta. Nem látom ugyanis jónak azt, hogy normál módban JELENTŐSEN jobb loot esik, mint az előző tier HARD módjaiban.

1) számomra kurvanagy csalódás az, ha egy jóval nehezebb encounter szarabb lootot dob, mint egy pugolható, facerollolható szar. Egyszerűen becsapva érzem magam ettől. Azt hiszem, ezt csak azok érthetik meg, akik csináltak vagy legalább próbáltak igazán nehéz hard modekat Ulduarban. Nem epeenről van szó, leszarom, hogy milyen erősnek kinéző gear van rajtam. Jogosnak érzem, ha egy nehéz boss jobb lootot dob, mint a buta vacak boss. Badge gear is facerollból jön persze, de az nem zavar, mert az altokat/friss recruitot is lehet öltöztetni belőle (ami feltétlenül szükséges), másrészt csak pár slotot takar.

2) ha jobb az új tier normal lootja, mint amit eddig meg lehetett szerezni hardozással, akkor mindenképp hónapokig le kell farmolni az új tier normál módjait is. Ez hardozós 25ös guild esetén azt jelenti, hogy gear miatt le kell menniük az új tier 10es normal, 10es hard és 25 normal módba is minden resetben egész sokáig, hiszen 5-20 ilvl-lel jobb cuccok esnek a normálból is, mint amit eddig el tudtak érni. Na most ki a faszom akar heti 4x lemenni ugyabba a raidbe? Én biztos nem. Rendesen kéne tuneolni a lootokat, hogy hardozós népek ne kényszerüljenek normált farmolni, úgy ahogy 5fős heroicok után se megy senki soha vissza normálba, mert nincs oka rá. Raidben is így kéne lennie. Azt hittem, így lesz tuneolva az új tier, hogy nem lesz értelme normált tolni azoknak akik tudnak hardot is, de sajnos nem így lett. Szerintem ez EPIC FAIL.

3) az újabb tier ne legyen már könnyebb normál módban az előző tier normál módjánál, basszameg! Különösen amíg a 2-es pontban leírtak fennállnak. Aki csak látni akarja a contentet, az nézze meg videón, baszod.

Ezek nyilván egy kiegészítőn belül érvényesek, új kieg esetén a nehézségi görbe nyugodtan újraindulhat, nem is beszélve a feltétlen szükséges gear resetről.


Ja és ezt feltétlen bele kell még írnom: ameddig emberek tömegei nem mondják, hogy az Aion PVE endgame nagyon jó, addig kurvára nem is érdekel, mi van azzal a játékkal. Szóval nem Aionozni mentem titokban és nem is tervezem, szerintem egy rakat szar lesz az is, mint minden más ázsiai MMO.

12 megjegyzés:

Aloha írta...

De szar olvasni, amit az IO-ról írsz :( Még akkor is, ha tudom, h pár ember szemében örökre én maradok az, aki tönkretette a guildet és nem tudott bánni az emberekkel, nekem az a csapat volt a szívem csücske. Ezért is nem megyek vissza WoW-ozni, nélkülük nincs értelme, velük pedig már nem menne.

Zka írta...

IO-t mindig is az ág is húzta :D Már BCben is mindig az volt, hogyha baj volt vagy emberhiány volt az mindig csőstül jött. Ez most is így van, bejelentettem, hogy most nem játszok, erre +-1 nap eltéréssel még vagy 5en mondtak be hasonlót (tőlem teljesen függetlenül ofc) permanensre vagy hosszabb időre. Ezzel hipphopp ott vannak legalább 2-3 healerrel kevesebben, mint kéne. Mili is elhúzott IRLezni nemrég, Ildar új melót talált és megint hol van hol nincs, szal tank is alig maradt, vagy palából kell megoldani és akkor mégkevesebb a healer. Vagy lehet altokat behozni de azokkal megint az van, hogy persze hogy healernek van tank altja, meg T9be kicsit kevés is egy ilyen kari. Kb 2 hete egy 25ös raid se jön össze úgy látom.

Úgyhogy most mergelésen gondolkodnak, nincs más kiút, nyáron alig volt raid (25ös főleg nem), előtte szoptunk, gearben lemaradt mindenki mint állat, sorolhatnám sokáig. Meg persze a casualosodás befigyel, mert a többséget nem érdekli a hardozás, a normál módokhoz meg nem is kell sokkal több mint heti pár órányi játék. Szal úgy leült a guild LKban de csúnyán.

Ez nem savazás vagy ilyesmi, ez a helyzet, senki nem tehet róla igazából, nem tudunk mit kezdeni a jelentkezők mennyiségével és minőségével, meg azzal, hogy a játék megváltozott körülöttünk és pont úgy ami a guildnek szerintem nem tesz jót.

Wall of text end! :)

Twinsen írta...

"low DPS csapat lett sajnos"

Hát ez most szíven ütött. :)

Mindazonáltal sajnos teljes mértékben egyet értek az általad leírtakkal. Okokat keresni felesleges, így alakult. Lehetne mondogatni, hogy fostenger a content, ami nyilván hozzá is járult ehhez, de elég sok összetevős ez a dolog. Én a magam részéről még azt az időszakot is élveztem, amikor csak Ulduar volt, és hétköznap normalban toltuk (vagy toltuk volna :)) az instát, hétvégén meg hardoztunk, csak sajnos Ulduar is érdektelenné vált az új insta miatt.

De alapvetően én is úgy vagyok vele, mint Busma, számomra a WoW csak ezekkel az emberekkel együtt képvisel értéket, nélkülük a játék már nem jelentene semmit. Ezért is szar, ha ilyen meghatározó tagok quit-elnek, mint pl te. :) Viszont abban is biztos vagyok, hogy ha ennek vége lesz, akkor más ilyen kőkeményen addiktív MMO-ba nem szeretnék belebonyolódni. :)

Üdv,
Twinsen

Zka írta...

Ja hát a lowdps csapat nem azt jelenti, hogy mindenki low :) Persze, voltak fasza Ulduar25ös esték, de sajnos elég kevés, mert kb 2 hónap volt rá, akkor is taghiányokkal/setup problémákkal szívtunk, aztán nyár lett.

Aloha írta...

Twins, szeretnél vagy sem, túl fiatal vagy és a Blizzard next generation MMORPG-je simán akkor üt be, amikor még javában játszani akarsz^^
Mióta nem WoW-ozok, mindenféle ingyenes játékokkal bohóckodtam (pl. Atlantica Online, Spellborn) és rájöttem, h nekem ez nem elég, aki egyszer minmaxer volt, az is marad :)
Vasárnap indul az Aion, ezt még casual módban fogom tolni, de mire jön a Blizzard nagy dobása, addigra jó eséllyel lehetőségem lesz ismét komolyabban játszani.

Zka írta...

Aion endgame pve ügyben majd várom az updateket :) De kurvára szkeptikus vagyok.

Aloha írta...

Aionban nincs endgame PvE :) Illetve van, de PvE fanoknak kevés, PvP-seknek pedig túl sok. Szerintem jelenleg egyszerűen nem lehet WoW színvonalú PvE játékot kihozni, kár is erőlködni, a PvP részt kell húzni, esetleg a PvPvE-vel kombinálva. Éppen ezért engem teljesen hidegen hagy a dolog, amennyire rühelltem a WoW PvP-nek csúfolt izét, annyira imádtam a Warhammer Online-ban, úgyhogy kizárólag PvP-zni akarok :)

Zka írta...

Hát akkor jól érzékeltem. Pvpben viszont szerintem Aion se lesz sikeres hosszú távon, erős balansz gondokra tippelek, nem csak a wowban nem tudják rendesen megcsinálni a balanszot, szerintem nem is lehet amíg nem lesz minden kaszt tök egyforma.

Ja tök fasza, hogy feltápolódhatsz raidboss szintűre és úgy gankolhatod a népet. Ez kb 1 hónapig izgalmas lesz, aztán mérhetetlenül unni fogja mindenki amikor egy ilyen gankolja szét huszadszor :)

De ne legyen igazam :D

Unknown írta...

Az endgamet eddig csak koreában/kínában látták. Itt az Open Béta alatt is max 30as lehettél.
Akikkel együtt toltam az OB-t 22-23-as szintig jutottunk nem agyonkockulva magunkat. Inkább az volt a cél, hogy a játék minden területéről legyen számunkra elegendő infónk (questelés, PvE rész, PvP rész, craftolás, klasszokkal kapcsolatos infók). Az simán kiderült számunkra, hogy lvl 20tól a 3. területen már inkább csak csapatban éri meg questelni, sok kellemetlenségtől (akarom mondani sunnyogó assassintól) védi meg magát az ember ;-) Volt pár PvP-s összecsapásunk OB alatt sajna magasabb sizntűek ellen többnyire, de eddig nem érződött, hogy bármelyik klassz is nagyon overpower lenne a többihez képest. Nekünk nagyon bejött az AION a béta alapján úgyhogy vasárnaptól Spatalos szerver Asmo oldal ;-)

Aloha írta...

Akkor találkozunk a Spartaloson, mehetünk együtt angyalkákra vadászni :) Amúgy ismerjük egymást? :)
Zka, a WoW PvP-t azért cseszték el teljesen, mert a sok whiner-re hallgatva próbáltak 1v1-re balanszolni, ami ráadásul szétvágta a PvE egyensúlyt is.
A WAR direkt csapat PvP-re balanszolt és nagyon jól sikerült (talán az AOE csapatok kicsit erősek lettek) és amennyire láttuk, az Aion is ebbe az irányba mozog. Ameddig nem hallgatnak a fejlesztők az agyatlan, CS-en szocializálódott emberkékre, hanem tisztességesen figyelnek arra, h az egyes role-ok a saját területükön nélkülözhetetlenek legyenek, addig nem lesz baj.

Zka írta...

Wow pvpvel az volt a baj, hogy nem kellett volna betenni a játékba :) Eredetileg nem volt benne pvp (2 hónappal a beta kezdete után került be, ha a wowwiki patch listája korrekt) és gondolom nem is gondoltak rá amikor kialakították a kasztok képességeit, talentjeit. Mivel mellékszálnak szánták, utólag se nagyon nyúltak a dolgokhoz pvp szemszögből nagyon sokáig.

Unknown írta...

Aloha: Cyraniux néven fogok majd játszani. Nem tudom ismerjük-e egymást :D