2009-09-01

A legjobb bossok

Holnap reggeltől nincs accom, lehet fogadásokat kötni meddig bírom wow nélkül :D

Azért a blog megyegetni fog, tudok írni rengeteg baromságot játék nélkül is. Elsőként arról írnék, hogy melyik bossokat tartottam a játékban a legjobbnak azok közül amiket láttam a maguk idejében (azaz nem 10-20 szinttel fentebb vagy a 3.0.2-es rommánerf patchben).

Előszöris, hogy tudjuk mi a választék, a következő bossokat láttam/öltem (5 fősöket nem említve):
Classic: MC full, BWL a 3 sárkányig, AQ40 első boss, AQ20 full, ZG full. Az outdoor sárkányokból talán 2-t láttam.
BC: Illidant és SWPt csak 3.0.2 után láttam, a többi megvolt az outdoor bossok kivételével.
LK: Naxx25 full, EoE, OS, VoA, Uld full, Uld10 hard modeok Yogg és Vezax kivételével, Coliseum a pvp bossal bezárólag.

10-es skálán értékelem is a bossokat ötletesség, feszesség (tuningolás pontossága) és szórakoztatóság szempontjából.

Razorgore (BWL): Ő volt az insta első bossa, szerintem a maga idejében jellemző "tankold és decursölj" bossokhoz képest egy remekmű volt. A rengeteg spawnoló add kezelése akkor se lett volna kézenfekvő feladat, ha egy 40es raidnek nem csak 20 kompetens tagja lett volna. Ennyire szerteágazó taktikát aztán egészen az insta főbossáig semelyik másik boss nem igényelt. A feladat kb ez volt:
- Az orbok használatával MCzni a bosst, azzal a tojásokat szétverni
- A falakból előmászó kaszter orkokat DPSelni (4 sarokban 4 csapattal) illetve a melee orkokat körbe kiteolni hunterrel vagy warriorral, aggrót tartani rajtuk különben a healerek megdöglenek
- Asszem dragonkinek is spawnoltak, azokat is külön be kellett tankolni
- Ha minden tojás meghalt, a bosst tankcserés taktikával leölni, mert az aggróelsőt a conflag időnként kivonta a forgalomból
Ötlet: 6, Feszesség: 8, Fun factor: 8 | Összesen: 7.33

General Rajaxx (AQ20): Razorhoz hasonló csata, abból a szempontból, hogy addok tömegét kell kezelni. A boss előtt 7 nagy hullámban érkeztek a mobok. Minden pakkban volt 1 miniboss, speciális képességgel, pl 1 kiszemelt játékosra uszította az addjait, vagy aoe damaget tolt, esetleg megnőtt és bazi nagyot ütött (gyors dispel kellett). Maga a boss volt a 8. hullám, knockbackelt, aggrót dobott és néha felezte a teljes raid hpját. A primitív tankolási eszközök miatt igazi kihívás volt kezelni az addok tömegeit, gyakran egyes mobtípusokra nem is jutott tank, a dpsnek kellett kiteolás közben leölnie őket. A hullámok elején a manapotikkal, bandageléssel vigyázni kellett, ha valaki nem akarta magára rántani a teljes pakkot. Mi ide kék-zöld és ZG gearben jártunk anno. Akár 20 percig is elhúzódó, izgalmas csata volt.
Ötlet: 7, Feszesség: 7, Fun factor: 9 | Összesen: 7.67

Baron Rivendare (Strat UD): Igen, nem tévedés. Nagy kedvencem Baron, annak idején mageval játszottam és az a boss igencsak azon múlt, hogy van-e egy jó mage a csapatban, aki a csonti aoe-t rendesen lekezeli anélkül hogy OOM lenne a csata végére. Mert ha a dps elfogyott akkor a healer nagyon gyorsan OOM lett és wipe. Ötletes, de egyszerű és jól tuneolt csata volt. Nem mellesleg nagy kedvencem volt Strat UD, healeltem egyszer egy Baron runt lvl58-as priesttel... Az epic volt :)
Ötlet: 6, Feszesség: 8, Fun factor: 9 | Összesen: 7.67

Tribute run (Dire Maul): a classic nagy durranása volt a DM tribute run (eredetileg is allisoknak DiM!), aminek lényege az volt, hogy 1 bosst se öljön meg a csapat a főboss előtt. Mindegyik bosst ki lehetett cselezni valahogy: csapdával, kikerüléssel, álruhával. Nagyon vigyázni kellett végig, hogy senki ne húzzon be semmit, főleg ne a bossokat. A csaták egyszerűek voltak, de a lopakodós akció és a sok kikerült patrol miatt folyamatosan volt miért izgulni.
Ötlet: 9, Feszesség: 5, Fun factor: 10 | Összesen: 8

Gruul (Gruul's Lair): Meg kell mondanom, ez az egyik legegyszerűbb boss a játékban, de mégis nagyon kedvelem. Amennyire egyszerű, annyira el lehet baszni, ha a csapat nem képes villámgyorsan megfelelően szóródni shatterkor. A másik kihívás, hogy megfelelő DPSt toljon ki a csapat, különben előbbutóbb a tankok kilapulnak a boss alatt. Tankoltam, melee dps, ranged dps és healer is voltam ezen a csatán, mindegyik jó móka volt, bár a kedvencem a tankolás volt, amikor az eldobás alatt még a levegőből visszaintercepteltem a bossra. Az a trükk mindig felvidított :) Aztán shatter után lehetett izgulni, hogy a healerek időben beérjenek még valami heallel.
Ötlet: 6, Feszesség: 7, Fun factor: 8 | Összesen: 7

Netherspite (Karazhan): Szerintem a legjobb boss volt az instában, legalábbis az első pár alkalom nagyon jó móka volt, ahogy észben kellett tartani (és megérteni) ki mikor melyik sugárba áll. Aztán ha valaki meghalt, akkor rögtönözni valamit, az is izgalmas volt. Jópofa volt a 2K+ dps shadow priesttel a kék sugárban állva, meg a kék sugár végetérése után is tartó sebződésnövelő is okozott meglepetést :) (30K SW:D visszaütés) Ezen a bosson nagyon egyértelműen látszott, hogy ki reménytelen (nem tudja felfogni a sugárba állás rendjét és módját), vagy ki rendkívül jó játékos (tudta, hogyan hozza helyre a sugár-rotációt ha 1-2 ember meghalt valami miatt).
Ötlet: 10, Feszesség: 7, Fun factor: 8 | Összesen: 8.33

Shade of Aran (Karazhan): Ez volt az a boss, amit egy BC beta videóban láttam holy priest szemszögből és meggyőzött arról, hogy holy priestet indítsak. Nem viccelek :) Annyira teteszett a csata dinamikussága, hogy kedvem lett kipróbálni, milyen lehet ilyen körülmények között healelni. Meg kell mondjam, tényleg olyan szórakoztató volt itt healelni, mint ahogy azt elképzeltem. Soha nem mozdultam be flame wreathbe semmilyen karakterrel, innen is csókoltatom akiknek rendszeresen sikerült :)
Ötlet: 9, Feszesség: 6, Fun factor: 9 | Összesen: 8

Kael'Thas Sunstrider (TK25): A BC Tier5-je nem sikerült valami jól, csomó unalmas és idegesítő boss volt itt. Bár volt pár, ami tank szemszögből érdekes volt, pl Hydrosst, Solariant és Alart kedveltem tankolni, Vashj is jó kihívás volt, de mégis semmi nem ért közelébe se Kael epikusságának. Az előtte levő unalmas, de legalább köcsög paraszt trash sokat rontott az élvezeti értéken, de a Kael csata megérte.
Egy boss, 50K pyroblastokkal, lebegéssel, 4 egyedi és kemény addal, lootolható időleges legendary fegyverekkel, szigorú DPS checkkel, nagyon összetett taktikával és rendkívül sok felelősségteljes feladattal bizony PURE WIN. A killen, de még a második killen is mindenkinek egekben volt a vérnyomása phase5-ben. Nem sok más boss volt képes így felpörgetni az embereket.
Ötlet: 10, Feszesség: 10, Fun factor: 10 | Összesen: 10

Archimonde (Hyjal): A T6 sem lett valami izgalmas, Hyjal kifejezetten csalódást okozott amikor bejutottam oda. Mérhetetlenül unalmas és végtelen trash pakkok, majd 1 tank&spanknál alig bonyolultabb boss... Ezekből 4 darab... Hát ezért kár volt görcsölni.
A főboss kárpótolt viszont, a killen hozta ugyanazt a bizsergető érzést, mint Kael. 25 embernek kellett el nem basznia 8-9 percen át a tüzek kerülgetését, a könnyek használatát. Itt is nagyon kijött, hogy ki a balfasz játékos, viszont itt sajnos ők folyton be is wipeoltatták a raidet teljesen üzemszerűen. Emiatt a tanulási folyamat rendkívüli idegesítő volt, viszont a kill kárpótlást jelentett. Tankoltam, aztán healeltem is. Utóbbi szórakoztatóbb volt, előbbi pedig kemény kihívás. Tankként 1.5 seces feareket hibátlanul stance dancelni nem volt egyszerű, miközben fenntartottam a bosson a debuffokat, magas aggrót is kellett produkálni és a healerekkel kommunikálni kellett, hogyha nagy gáz van, időben elnyomjak valami oh-shit gombot. Mellesleg a meleet is figyeltem, hogy nem állnak-e túl közel hozzám (eldobás miatt) illetve hogy ki mit basz el, mert sokszor nem tudtuk megállapítani, hogy aki először meghalt, az pontosan mit is kellett volna máshogy csináljon.
Ötlet: 8, Feszesség: 10, Fun factor: 8 | Összesen: 8.67

Maci run (ZA): Óóó, hát az egész BC legjobb raid contentje számomra egyértelműen a ZA maci run volt. Mivel nagyrészt T5 gearben voltunk csak, egész komoly erőfeszítést kellett tennünk a macirun sikeres teljesítéséhez. 11 mackót farmoltunk ki, én még a 11. run végén is állatira izgultam. Nincs a mai napig ehhez fogható, talán csak a Firefighter ennyire intenzív és feszes kihívás. Csináltam prot warriorként és shadow priestként (T4-ben! :D), utóbbival CDre kellett manapotizni trashen is, senki se sóherkedhetett a consumablekkal. És persze hányszor baszott pofán Akilzon meg Janalai, meg hányszor húzták le rólam, ha épp nem én voltam bent priesttel :) Destro lockunk itt halt meg egyszer 1 másodperccel a "ne aggódj, tudom mikor húzom le" mondata után Nalorakkon, volt rengeteg run amit wipe vagy félig wipe után hoztunk vissza reménytelen helyzetből. Hatalmas élmény volt az SP bonyolult dps "ciklusát" fenntartani Halazzin, miközben 1 másodperc alatt dispelelnem kellett a flame dotokat, mert a timeren nincs annyi idő, hogy bárki meghaljon egy dot miatt. Igazán próbára tett minket ez a kis event. Nem mellesleg ZulJin is egy kiváló boss volt.
Ötlet: 9, Feszesség: 11, Fun factor: 10 | Összesen: 10

Reliquary of Souls (BT): BTben asszem Illidan jó boss volt, de őt csak a nagy nerf után láttam, úgy is megszenvedtünk vele, de gyanítom a kiegészítő utolsó hónapjaiban senki nem volt igazán motivált, ez lehetett az oka.
RoSt viszont még eredeti állapotában láttam, kegyetlenül durva boss volt. Mind a 3 fázis egyedi kihívás elé állította a raidet, alapvető dolgokat változtatott meg, mint a heal/tankolás menete. Nagyon durva aggrót kellett tolni, pontosan megszakítani, odafigyelve, de kegyetlenül dpselni. Hatalmas pörgés volt ez a boss, az egyik legjobban kitalált kihívás volt BCben. Azért p3-ban mikor nem sikerült időben elégetni a rage baromat akkor tudtam ízesen kurvaanyázni az biztos.
Ötlet: 10, Feszesség: 9, Fun factor: 8 | Összesen: 9

Illidari Council (BT): A Frostshockon úgy jellemezték, hogy "az aoeből kiállás superbowlja", ami talán kicsit túlzás, de tény, hogy végig figyelni kellett több aoe-ra is, miközben a bossok kezelése sem volt annyira triviális. Biztos, hogy nerf nélkül is ment volna, de mivel a nerf előtti napokban értünk oda, fél órával raidend előtt, így csak a patch után feküdt le. Szórakoztató boss volt úgy is. A retripala addot tankoltam, illetve healeltem tankot, egyik se volt unalmas. Megemlíthetném még Bloodboilt meg Teront, mint jó bosst, de igazából inkább idegesítőek voltak, mint ötletesek.
Ötlet: 7, Feszesség: 6, Fun factor: 9 | Összesen: 7.33

Mimiron hard (Ulduar): Ez a boss hard és normál módban is igen szórakoztató, bár némi gyakorlattal a normál inkább unalmas a sok félperces roleplaying miatt. Nagyon jól kitalált fázisok, tökéletesen egyedi boss. A hard mode erre is rátesz egy lapáttal és létrehozza azt, ami VALÓBAN az aoeből kiállás superbowlja - kevés olyan boss van, ahol a meleenek akár egyszerre 4 aoera is figyelnie kell mozgás közben. (Aknák, shock blast, rakéták, lézer balázs) Mindeközben brutál DPSt is kell tolni és koordinálni cooldownokat, helyezkedést. Vicces, de ez és Flame Leviathan is kibaszott nagy unalmas faszságnak nézett ki a PTR videók alapján, de személyes látogatás után mindkét boss igen szórakoztató volt. Minimum 10/10-es boss.
Ötlet: 10, Feszesség: 10, Fun factor: 10 | Összesen: 10

Freya+3 (Ulduar): Normál módban egy ötletes boss, hard módban viszont igazán próbára teszi a teljes raidet. A szükséges DPS szintje és a targetváltások gyakorisága már önmagában is kiemelkedően bonyolulttá tenné, de a heal is hasonlóan kegyetlen, alig van szabad GCD a phase2-ig. WASD fesztivál, bokalefosós DPS és HPS versennyel karöltve, némi koordinációval. Az egyéni túlélési képesség is szépen próbára van téve. Mindemellett a környezet kifejezetten szép :)
Ötlet: 9, Feszesség: 10, Fun factor: 10 | Összesen: 9.67

Ezek alapján a legjobb 5 boss, amivel találkoztam:
1) Maci run [10]
2) Kael25 [10]
3) Mimiron hard [10]
4) Freya+3 [9.67]
5) RoS [9]

Az első 3-at a belefektetett tanulási idő és egyéni erőfeszítés mértéke szerint rendeztem.

Hirtelen ennyi jutott eszembe. Van jópár boss, amik majdnem ilyen jók, mint a felsoroltak, valamint szép listát lehetne csinálni a legszarabbakról is, amit valószínűleg meg is fogok tenni.

Nincsenek megjegyzések: