2009-09-01

A legszarabb bossok

Az előző post mintájára jöjjenek akkor a leghitványabb bossok, ismét szigorúan SZVSZ :)

Az értékelési szempontok 10es skálán: 1) unalom 2) elbaszottság 3) idegesítőség

Firemaw és társai (BWL): Nem értem a mai napig, miért voltak oda az emberek BWLért, az első két boss volt ott fun, meg gondolom Nepha/Chroma. A köztük levő Broodlord meg a 3 sárkány valami kibaszott szar volt, kiemelném Firemaw-ot. Taktika: 2 tank precízen pozicionálva beáll egy ajtó mögé a bossal, hogy a tankra rálásson a healer de a boss már ne legyen LOSban. A tankokat cserélni kell az aggrófelező képesség miatt, miközben a raid ki/be ugrál LOSból hogy ne sebződjön túl sokat a stackelő debuff miatt. Kötözgetés, tökvakarás, dögunalom. Aztán meg ha az offtank elbassza a tauntot vagy resist van, szépen ráfordul a raidre és wipe. Ennek megelőzésére kb csak wandolni lehetett. Isteni volt. A meleenek még fire res is kellett ehhez a rakás foshoz. Igazából szerintem MC és BWL bossokat felsorolni nem ér, a Blizzard még itt tanulta csak, hogy kell raidet készíteni. Firemawot is csak azért vettem be a sorba, mert BWL-t annyira jónak tartotta a közösség nagyrésze. Nos, nagyon csúnyán tévedtek.
Unalom: 11, Elbaszottság: 6, Idegesítőség: 5 | Összesen: 7.33

Morogrim Tidewalker (SSC): Ez egy baszott nagy dwarf, ami giant típusú és nagy zöld buborékokat fingik. Pullkor vicces hangon mond valamit. Eddig tart a boss szórakoztató tulajdonságainak felsorolása. Előtte a világ egyik legidegesítőbb és legunalmasabb trashe van: murlock packok, amik olyan gyorsan futkároznak, hogy makró nélkül feljelölni őket több percbe telik, meg persze makróval se igazi, mert van több azonos nevű mob a pakkban, persze szinte egy pontban mozognak. "Most feljelölöm a második Tidewalker Warriort. Mondom a másodikat. Mondom a Warriort. Mondom a másodikat! Mondom a kurva anyád!" De rühellte ezt a részt mindenki. A boss maga tank&spank, brutális damage spikeokkal a tankon. Ráadásul pala offtank nélkül állati nehéz a kill, ami egy tök buta feltétel. Annyi izgalom volt benne, hogy hetente bizonyíthattam, valóban le lehet tankolni warriorral ezt a bosst :)
Unalom: 8, Elbaszottság: 9, Idegesítőség: 8 | Összesen: 8.33

Void Reaver (TK): Ezt elég jó móka volt tankolni az aggródropok miatt, meg lehetett mutatni, hogy mit tud az ember. Viszont minden más szerepkörben ez egy kibaszott trágyalé volt. Shadow priesttel egyszer voltam rajta, a következő gondok adódtak: nem lehetett nem lehúzni, az SP aggrója brutális volt BCben és a végén már simán 2 dottól is lejött. A rövid mind flay hatótáv miatt közel kellett állnom hozzá, de abból a távolságból a fasz gömböket amit dobált, nem lehetett rendesen lereagálni - igazából látni se. Előtte a trash unalmas és idegesítő szar volt, ezt beszámítjuk a bosshoz.
Unalom: 6, Elbaszottság: 8, Idegesítőség: 7 | Összesen: 7

Prince Malchezaar (Kara): Nem igaz, hogy taktikával meg lehetett nyerni ezt a bosst. Ez a boss szinte kizárólag a DPSről szól, a dobált infernalok elkerüléséhez minimális skill kell - amíg túl nem szaporodnak elégtelen DPS esetén. Akkor aztán csinálhatsz amit akarsz, NEM lehet minden esetben felállni úgy, hogy mindenki biztonságban tudjon tovább DPSelni. Legjobb esetben is meghal a tank ha p2 alatt sokat mozognia kell a healereknek. Persze a wow fórumokon mindig elmondta valamelyik okos, hogy mindig minden esetben lehet biztonságosan helyezkedni ezen a bosson. Észrevettétek már, hogy a fórumokon mindig mindenki 10000 dps-t tol, csukott szemmel solozza Illidant, aztán mikor belogolsz, az emberek fele járni se tud? A bossra visszatérve: természetesen mindig minden Kara raidben voltak olyan ügyifogyik akik képtelenek voltak kifutni a novája elől, vagy észrevenni hogy a fejükre esett egy infernal. P3-ban kiváló DPS mellett sem igazán lehetett meleeként túlélni és dpst is osztani. P2-ben a kezdő tankokon előfordultak healelhetetlen szituációk. Az egész úgy elbaszott ahogy van.
Unalom: 5, Elbaszottság: 10, Idegesítőség: 8 | Összesen: 7.67

Minden boss (Naxx25): Talán kicsit túlzásnak tűnhet, de akkor is meg kell tennem. A felújított Naxx iszonyatos bukás minden kicsit is tapasztalt raider számára. Jó, hogy azoknak is lehet sikerélményük, akik még sosem raideltek, vagy kifejezetten antitalentumok, de szerintem ők is jobban jártak volna egy picit keményebb és érdekesebb instával. Kezdjük ott, hogy ez az insta az eredeti Naxx40 lebutított változata, igen, le van butítva, pl Heigan és KT is eredetileg bonyolultabb csata volt, ráadásul 2 kiegészítővel, 20 talent ponttal és rengeteg alapvető mechanizmussal szegényebb volt a játék. Naxx40 pedig arra a szegényes skillkészletre készült, ami akkor a játékban benne volt. Kőkeményre is volt tuningolva. A 25fős verzióban pár boss van csak, ami kékes gearben és jópár béna játékossal problémát okozhat. Jól felszerelt és/vagy értelmes csapattal facerollolható az egész. Van benne egy kurva unalmas boss (Loatheb) ahol külön acsi van rá, hogy a spórák fel nem használásával még sokkal unalmasabbá tegyed. EPIC FAIL.
Mindezt tetézték azzal, hogy uszkve fél évig nem jött ki utána az új raid tier.
Unalom: 12, Elbaszottság: 8, Idegesítőség: 5 | Összesen: 8.33

Malygos (EoE): Bug bug hátán ez a boss, ilyet még nem láttam, hogy ennyi bug lett volna egy élesre kirakott bossban. Erről született már pár post ezen a blogon. Holy priest release bug, p2 random gibek, p2ben leszálló és targetelhetetlen boss, dupla lehellet, hadd ne ismételjem el. Mindezt megkoronázza a p3, ami a játék 2D-re készült felületével igazán kínszenvedés, a drake képességek optimális használata pedig a kinti daily questtel gyakorolva sem válik egyáltalán egyértelművé, hiszen az ottani célpontok meghalnak 10sec alatt, nincs mód kitapasztalni a dot stackelés hatékony módját...
Nagyon sajnálom, hogy ilyen szörnyű pontszámokat kell adnom erre a bossra, ami pedig rendkívül ötletesnek és egyedinek indult, de útközben valahol eltévedt.
Unalom: 5, Elbaszottság: 12, Idegesítőség: 12 | Összesen: 9.67

2 underbog lord (UB főboss előtt, pre-nerf): Iiigen ezek nem bossok, de ezek voltak az insta legnehezebb részei. 12-13K hp körül voltak a kék geares prot warriorok forti buffal a BC elején, ezek a fostaligák meg 8-9K körül ütöttek ÉS a sebzésük úgy 10 másodpercenként egyre csak nőtt kb 10%-kal. A legnagyobb healeket spamelve is csak akkor maradt életben a tank, ha volt pár szerencsés heal crit és/vagy tank dodge, ellenkező esetben wipe és 5-6 perces corpse run. Shield wallt tartogatott ide a tank, de az a 30 perces CD miatt csak az egyik mobot tette könnyen megoldhatóvá. Nerf után elég jól ölhetők lettek, addig viszont iszonyatos mennyiségű időt basztunk el rajtuk. Kárpótlásul az utánuk következő boss is igazán "jó" volt. Berinek jártunk ide vagy 20x a kibaszott dps vállasért, úgy saccolom 10-15 órát basztunk el összesen ezekre a trashmobokra az életünkből. Annyi jó volt benne, hogyha véletlen elsőre átmentünk mind a kettőn akkor volt örö é bódottá.
Unalom: 10, Elbaszottság: 10, Idegesítőség: 8 | Összesen: 9.33

High Warlord Naj'Entus (BT): Nem egy összetett harc az biztos. Problémák vele:
- Pull előtt kb 10 perc taktikaismertetés minden alkalommal annak a pár embernek aki még nem volt itt. Ezt egyébként sose fogom megérteni, hogy az emberek miért basznak elolvasni a taktikát olyan bossról is, amit a guild már mondjuk legalább 1 hónapja leölt?...
- További 10 perc mire minden healer beáll úgy, hogy elér minden csapattagot megfelelően heallel, de mégis eléggé szét vannak szóródva.
- Bubi fázisban XY nem találja a tüskét a zsákjában és mivel baszott makrót is csinálni, így a boss felgyógyul.
- Bubi fázisban XY túl gyorsan megtalálja a tüskét a zsákjában és felrobbantja az egész raidet még mielőtt a RL szólna, hogy most mehet a tüske.
- Meleevel elhelyezkedni úgy, hogy senki ne sebezze feleslegesen a környezetét, no az fájdalmas.
Unalom: 10, Elbaszottság: 5, Idegesítőség: 6 | Összesen: 7.67

És a végére 3 olyan boss, amik élvezhetősége részben a mi hibánk is, de leszarom, sok kellemetlen percet/órát okoztak.

Emalon meleevel (VoA): Egyszerű boss, egész addig simán csak uncsi, amíg nem mész oda melee DPSsel. Azzal így néz ki az egész:
1) jaj aoet kasztol, kifutás
2) jaj overload, átfutás a terem túlfelére
3) add meghalt, futás vissza a bossra
Innentől ld 1-es lépés. Meleevel rég éreztem magam ilyen feleslegesnek. Nem volt senki a tesztelők között, aki megmondja a designer csapatnak, hogy ez a csata meleevel kb olyan élvezes, mint sajtreszelővel faszt verni? Persze, biztosan lehetne jobban maximizálni a meleevel bosson töltött időt, pl ha overgeareljük akkor 1 tankkal fogni az egészet 1 pontban... De sose élt addig, hogy másféle taktikát is kipróbáljunk és ami bevált, minek változtatni?...
Unalom: 7, Elbaszottság: 10, Idegesítőség: 7 | Összesen: 8

Faction Champions (ToC25): Ez a pvp boss az új instában. Volt szerencsém rajta wipeolgatni, úgy olvasom elég egyszerű a taktikája, ha az megvan, easy. Mindenesetre a legszigorúbban ellenzem, hogy PVE raid contentbe pvp content imitációja kerüljön, vagy 3D-s járművezés :) Az is meghozta a kedvem ehhez a bosshoz, hogy többször úgy verték szét szegény priestemet 2sec alatt, hogy köpni-nyelni nem tudtam. Azért nem játszok arénát, mert idegesít, mert utálom és mert leszarom. Egész más képesség kell a pvehez mint a pvphez, utóbbi meg nem érdekel. Miért kényszerítenek arra, hogy ilyen szarral foglalkozzak?
Unalom: 7, Elbaszottság: 10, Idegesítőség: 10 | Összesen: 9

Servant Quarters (Kara): Fogadjunk, azt se tudod a neve alapján, hogy mi a fasz ez - íme az elbaszottság legbiztosabb jele! Kara bejáratánál volt egy másik irány is, nem csak Attumen. De arra a másik irányba valamiért soha senki nem ment. No nem teljesen senki, mert pl én is voltam párszor, amikor még azt hittük, van arra valami fontos. De csak ezt találtuk: pár atom idegesítő trashpakk, aggródroppal, iszonyatosan rövid repop timerrel és a végén 3 random boss közül egy. A bossok random tulajdonságú epiceket dobtak, pl shadow res clothot. Bossnak nevezni túlzás őket, ilyen tank&spank féle valamik voltak. Azt hiszem a repopjuk 15-30 perc között volt és Maidenhez volt kötve :D Valamiért ebből az irányból próbáltunk Maiden felé progresselni, hát az se volt egyszerű történet, ott és akkor majdnem abba is hagytam a raidelést.
Unalom: 10, Elbaszottság: 10, Idegesítőség: 8 | Összesen: 9.33

A legszarabb bossok pedig a lista alapján:
1) Malygos [9.67]
2) Servant Quarters [9.33]
3) Underbog lord prenerf [9.33]
4) Faction Champions 25 [9]
5) Naxx25 [8.33]

Nincsenek megjegyzések: