2010-04-06

Cataclysm a kanyarban

Pár perce postolták ki a warrior előzetest a hivatalos wow fórumon. Tegnap megismerhettük a priest változásokat (meg mást is, de én ezzel a két kaszttal kívánok csak itt foglalkozni).

Menjünk szép sorban.

WARRIOR

Először is a warrior rage generálását normalizálni akarják, azaz lehetőleg ne függjön a geartől, kapott sebzéstől annyira. Ez egy jó törekvés.
- minden támadás (autoattack) fix rage mennyiséget fog generálni. Gyorsabb fegyverek kevesebbet, lassabbak többet, hogy a rage/idő mennyisége konstans legyen.
- viszont a critek dupla raget adnak (mint most is) és persze ha sok hasted van és gyorsabban kalimpálsz akkor az is növeli a rage/idő mennyiségét.
Kicsit önellentmondásosnak érzem ez utóbbit. Ha azt akarják hogy ne szálljon el a rage generálás a kiegészítő végére, akkor miért kell belerakni olyan faktorokat, amivel durván skáláz majd?
A hit dual wield speceknek emiatt jó stat lehet, mivel AP/str már nem fogja növeli a rage bevételt. Ennek nem tudom örüljek-e, a hit nem valami izgalmas stat.

A kapott sebzésből érkező rage pedig független lesz az armor/avoidance/block/absorbtól, viszont ha jól értem, a maxhp-val fordítottan arányosan fog skálázni, azaz jó gearben megintcsak kevesebb rage lesz a tankoknak. Igaz, valószínűleg több aggrót is fognak generálni 1 rageből.

Az avoidance/defense így módosul:
- defense megszűnik, talentből jön majd a crit immunitás minden tanknak, mint most a maciknak. Ez szerintem jó.
- parry nem kerül el egy ütést, hanem lefelez KÉT ütést. Szerintem ez kifejezetten jó ötlet.
- block: a block value megszűnik, minden block 30%-nyi sebzést nyel el az ütésekből. Critical block marad, az 60% elnyelés lesz.

A next-swing támadások, mint a heroic strike és a cleave az execute mintájára 10-30 raget felemésztő instant támadássá válnak. Ez jó, mert nem kell spamelni a gcd mellett még az autoswingen is ezeket a támadásokat. Rossz, mert a warrior hangulatához nagyon is hozzátartozott ez a spamelés, nekem hiányozni fog. Továbbá szerintem nem túl értelmes, hogy lesz 2 képesség (HS és execute) ami kb semmiben nem tér el azon kívül, hogy az utóbbi csak 20% alatt használható, talán nagyobbat üt és defenzív stanceben nem megy.

Több rage generáló opciónk lesz, pl a shoutok raget adnak, de lesz rövid CDjük. Ettől úgy nem estem hasra, ha a rage generálást megoldják jól (ld fent) akkor erre nincs sok szükség.

Az új warrior képességekről:
- Inner Rage (lvl 81): ha max ragen vagy, minden képesség 50%-kal több ragebe kerül de 15%-kal többet sebez. Passzív képesség. Szerintem ez kiváló. Mást nem is tudok mondani, kérem kapcsojjaki.
- Gushing Wound (lvl 83): rend v2.0. Kevesebbet sebez, mint a rend, de ha mozog a célpont akkor 3-ig felstackel magától és akkor már sokat sebez. Hát nem is tudom. Ez milyen szerepet tölt be szerintetek? Pvpben lesz ember aki megáll, hogy ne tickeljen rajta annyit ez a szar, cserébe szétverik az arcát? Pveben lesz olyan, hogy "figyi Jani, húzogasd már a bosst, hogy rendesen tikkeljen a GW!"? Közben kimegy a melee rangeből mindenkinek, dps veszteséget okozva ezzel, de nem baj? Bocs, de ez igen erősen szituációs és még csak nem is tűnik jó ötletnek.
- Heroic Leap (lvl 85): a célpontodra ugrasz és nyomsz egy stunt meg TCt. Hát ő igen, coolness faktor 10/10, tankoláskor egy kicsit gyorsabban épül az aoe aggro. A charget CDre teszi. Nem igazán látom értelmét. Pvpben egy újabb charge/stun képesség. Sok fantáziát ebben se látok.

Whirlwind korlátlan számú célpontot fog ütni, de nerfelt sebzéssel. Azt mondják, ezt nem szánják egycélpontos használatra. Akkor mégis mit fog nyomogatni a fury warrior? BT HS BT HS és ennyi? Ez így érdekes játékmenet lesz?

Sunder 3 stack lesz, de a stackenként levont armor nem változik. Azaz kisebb veszteség, ha egy raidben nincs sunder. Ez nem gond szerintem, sőt jó. A buffok, debuffok egyszerűsítése, univerzalizálása szerintem jó.

Talentek:
- Lesz pl fury talent arra, hogy a sunder okozzon egy kis sebzést, ráadásul aggrómentesen. Szóval akkor a fury warrior fogja pakolni a sundert ha nincs protos? :)
- Lesz talent az egykezes fegyverek sebzésének feltolására azok számára akik DW furyt akarnak játszani de egykezesekkel. Én pl izgulok a 2x fist weapon témára, esetleg roleplaying értéke lehet a dolognak, de nem érzem, hogy ez hű de fontos lett volna.
- Végre összevonják a fegyver specializációkat az arms fában. Uszkve 5 éve ideje volt.
- Charge sebzést ad, sikeres pummel raget ad vissza, ilyesféle dolgokat terveznek még utility talent címén. Ezek jó dolgok, végre talán a retardált puggerek is fognak interruptolni néha ezt-azt.

Mastery bónuszok:
Arms: extra sebzés, armor penetration és bonus swing. Ez utóbbi néha egy extra 50% weapon damaget sebző támadást ad le bármilyen képesség használatakor. (a jelenlegi sword spec mintájára) Nem túl fantáziadús.
Fury: extra sebzés, haste és enrage intensity. Ez az enrage alapú képességeket erősíti, pl több bónuszt ad a death wish, enraged regen, ilyesmi.
Prot: damage csökkentés, vengeance és crit block esély. A vengeance gyakorlatilag az unbuffed maxhp 10%-át adja majd AP bónuszként, ami arra hivatott, hogy a tank aggró jobban skálázódjon a gearrel. Az eddigi stamina stackelés tovább fokozódik :) A critical block esély erőltetésénél megint azt érzem, hogy szopatja magát a Blizzard. Ha egyszer szeretnék a block jelentőségét csökkenteni (mert így van), akkor miért adnak rá továbbra is mindenféle bónuszokat?


PRIEST

A priest előzetestől se estem hasra sokkal jobban, az az igazság.

Előszöris az egyik új spellünk a heal. Ez már most is létező spell, gyakorlatilag egy downrankolt ghealnek fog megfelelni, ez lesz a "default" heal. Lassú és kicsi. A flash gyors és drága, a gheal meg lassú és nagy. Elvileg kevésbé spamelős lesz a heal és nem a GCDvel kell majd harcolni, hanem a megfelelő heal kiválasztásával, hogy a célpontok is fentmaradjanak és a mana se fogyjon el.

Mana regen: A replenish effektek hatékonyságát csökkenteni fogják. Minden healer kaszt spiritből fog regenerálni és a raidbuffok NEM fognak spiritet növelni. Ennek megfelelően a spiritbuff egy az egyben meg is szűnik (valszeg a BOW is meg fog). Azt akarják, hogy 5fősben, soloban és raidben is hasonló legyen a manaháztartása a karaktereknek.

Ez eddig - ha sikerül megvalósítani - nem hangzik rosszul. Sajnos BC óta mindig oda jutott minden healer már az első-második raid tiernél, hogy a manaregen szinte soha nem okoz problémát, lehet spamelni ami tetszik. Talán most majd jól meg fogják oldani.

Szóval ami valójában új spell lesz, az az alábbi 3:
- Mind Spike (lvl 81): 1.5 sec kasztidő, CD nincs. Shadowfrost damage (hasonlóan a mage frostfire boltjához). Arcane blast szerű cucc, staceklődve egyre többet sebez ha spameled. Elvileg arra szolgál, hogy ha gyorsan haló célpontot kell kezelni akkor ezt lehet rá spamelni és nem kell felrakni rá a dotokat, hogy aztán azok ne tickeljenek semmit mire az meghal :) Valamint ehhez a spellhez lehet fordulni, ha a shadow school lockoutot szenved el, mert akkor frostként működik. Elvileg a rendes shadow rotának ez nem lesz része, azt viszont nem látom, hogy érik el, hogy ne legyen része.

- Inner will (lvl 83): új selfbuff. 12% mozgási sebességet ad és 10%-kal csökkenti az instant spellek használati költségét. Egyértelműen pvp spell, de pveben is hasznos lehet erősen mobil csatákban. Se ennek, se az inner firenek nem lesz töltetszáma végre. Az inner fire és will kizárják egymást, mint a mage armorjai. Vagy ezt, vagy azt rakod fel.

- Leap of Faith (lvl 85): azonnal megkapta a Life Grip becenevet, mert a death griphez hasonlóan működik, de barátságos célpontra. Azaz egy raid/partytagot magadhoz ránthatsz vele. 45 sec cd, instant, 30 yard. Ötletessége kétségtelen, PVP hasznossága úgyszintén rendkívül magas. Ugyanaz a bajom vele, mint az inner willel, hogy PVEben igen szituációs. Nagyon ritka esetnek érzem, hogy valakit ki tudok rántani egy halálos aoeből, vagy hogy pl kiteolást segíthetek vele, eselteg a tankot segítem chainpulloláshoz 5fős instában :)

HoT/DoT változások: mindegyik ilyen dolog alapban skálázni fog crittel és haste-el. Van isten. Az időtartamuk sem fog csökkenni, hanem extra tickeket kapnak az időtartam alatt. Mégjobb. A dotok clippingjét eleve meg akarják szüntetni, azaz az utolsó tick előtt újrakasztolod akkor jelenleg levágja a ticket (kivéve SW:P), ehelyett meghosszabbodna a dot időtartama. Ez meg a legjobb :) Tudom, kevesebb skill kell, meg minden. De attól még jó. Magas latencyvel, sok haste mellett eltalálni rendesen a dot megújítás idejét nem egyszerű téma.
Az SW:D-t valami execute féle spellnek akarják megcsinálni, amit 25% alatt használsz.

Talentek:
- A disc direkt heal kimenetét növelni akarják, a holy pvp használhatóságát úgyszintén.
- A shadow hatékonyságát növelnék a rövid csaták esetén (pl mind spike).
- Lesz power word barrier a disc specen (aoe bubizás).
- Gondolkodnak azon, hogy legyen egy erősebb bubija a discnek, amiből egyszerre csak 1 lehet fent. Elsősorban tank heal céljára lenne ez.
- A holy legyen jobb tank healer, ez is cél.
- Chakra nevű holy talent: 3 egyforma spell egymás utáni használatával (pl 3 flash heal) aktiválódik egy speciális üzemmód, pl tank healer vagy aoe healer üzemmód, függően a használt spelltől. Ötletes.
- Misery megszűnik, egyetemben minden hit debuffal. Hogy ne kelljen igazgatni a kasztereknek a geart attól függően, hogy van-e hit debuff vagy nincs. Ez is jó ötlet.

Mastery bónuszok:
Disc: heal bónusz, manaregen, absorption = erősebb pajzsok, ki gondolta volna :)
Holy: heal bónusz, manaregen, radiation = kis hot minden healedre.
Shadow: spelldamage, spell crit és shadow orbs. Gondolom ezek a régi troll racialhoz hasonlóan kis gömbök lesznek, amint keringenek a priest körül. Shadow spellek procolják majd őket néha. Állítólag lesznek talentek, amikkel meg el lehet majd használni ezeket. Remélem lesz végre a shadownak valami damage boost CDje ezek segítségével, mert az kurvára hiányzott. És igen, ez tetszik.

Most újra átgondolva, a priest egészen jó, kivéve az új spellek pvp orientáltságát. De a warrior eddig elég lagymatag.

Na megyek CSIt nézni :)

1 megjegyzés:

Twinsen írta...

Ez a Life Grip nekem nagyon tetszik, nyilván elég kevés szituációban lehet alkalmazni, ahogy írtad is, de számomra rémlik még nem kevés Mimiron aoeban elhaló, járni kevéssé tudó emberke (lehet, hogy alkalmanként én voltam :)), akiknek a ventrin való üvöltözés is kevés volt a kibaszott nagy piros void zone-ból való kiálláshoz. Az ilyen embert simán be lehet makrózni, azt kirántani belőle, esetleg a makró végére mehet egy
/facepalm %T
:)