2010-11-11

Shadow priest 4.0.1

Nem sokat írtam eddig az SP újdonságairól. Tegnap ICC10ben bénáztam SPvel, itt van pár okosság:

Még a béta elején láttam valamelyik shadow talenten, hogy csökkenti a shadow fiend CDjét, de 4.0.1 után nem találtam egyik tooltipen se :) Viszont észrevettem, hogy bizony nem tart 3 percig a cd, valahol ott kell lennie. Megint átnéztem és bazmeg ott van a sin&punishmenten :D MF critre procol. Na ennek nagyon megörültem ám :)

Ezzel az SP prio jelenleg kb így néz ki:

VT > DP > SWP > Fiend > 3orbos MB > MF

25% alatt:
VT > DP > SWP > Fiend > 3orbos MB = SWD > MF

EJ-n egyes postok szerint 30% crit alatt 2 orbnál érdemes MBt tolni, afelett 3nál. Mások szerint érdemes CDre az MBt, ahogy régen. Ismét mások szerint 2-nél a legjobb, mert ha 3nál tolod akkor potenciálisan orb procokat vesztesz, hiszen max 3 orbod lehet és mire 3 orb után MBt nyomsz, lehet, hogy procol közben is orb, csak nem fér el és elvész :) Én egyelőre a 3 orbos MBvel mozgok, majd Catában ha végeleges lesz a mastery (most egyértelműen nem az), talán végre kapunk egy teljesen megbízható eredményt erre vonatkozólag.

Az SWD cooldownt resetelő glyph nálam csak 1x resetel, pedig a leírása alapján azt gondolnám hogy spamelhető. Nem mintha ki lehetne healelni azt :D Wowheaden megnéztem, a glyph effektre van 6 sec cd, csak nincs ráírva. Gyakorlatilag 2 SWDt tudsz egymás után nyomni 12 secenként, ennyi a történet.

Magyarán dotokat fenntartani (A Fiend IS DOT!!! Tehát 4 dot van, ebből 1 gördül MFfel, a többit fenn kell tartani!), fillernek MF spam, 3 orbnál MB. 25% alatt SWD ahogy kifér. Win. Annyi van még a fienddel, hogy az ugye pet, szóval ha tudod, hogy meghalna ha épp kiküldenéd, vagy a célpontja mindjárt felszáll a levegőbe, akkor nem szabad kitolni, várd meg amíg alkalmas lesz.
A CDre nyomott fiend nagy durvaság, 20% feletti uptimet érhet el, ezzel10-12%-át tette ki a teljes sebzésemnek a legtöbb bosson tegnap. Nagyon fontos tehát foglalkozni vele.

Azt nem tudom, hogy az SWP crit/damageboost görgetés bugot javították-e, de remélem, mert idegesítő volt foglalkozni vele. (EJ szerint javították, kivéve az SWP haste esetén, azaz az SWP görgeti a kasztoláskori haste buffot, jaj.)
Rendkívül fontos megemlíteni, hogy a dot refresh MEGVÁLTOZOTT! Nincs többé clipping, azaz ha egy meglevő dotot újjal felülírsz, nem vesztesz tickeket mert csak kitolja a dot időtartamát! Eddig az volt a célkitűzés, hogy a dotokat a lehető leghamarabb frissítsd miután leestek. Most az, hogy a lehető legkésőbb mielőtt leesnének :) Ez szerintem nagyon jó hír. Persze, ez megint könnyebbé teszi ezt a specet, de valljuk be, ez azért nem volt egy nagyon logikusan működő dolog. Mozgáskor így akár DP-t is frissíthetsz akkor is ha még nem járt le (csak közel van a lejáráshoz), meg fogja érni. A refresh változást még szoknom kell, VTnél nagyon kerültem a "clippinget" ami mostmár nem clipping, hanem egyenesen kívánatos ugye.
Szintén változott a haste skálázás a dotoknál: a dotok továbbra is gyakrabban tickelnek haste hatására, viszont a dot nem rövidül vég nélkül, hanem az eredeti időtartamát próbálja tartani újabb tickek hozzáadásával. (Tehát ha haste hatására annyit rövidült, hogy egy újabb tick is beférne az eredeti dot időtartamba akkor a dot időtartama ismét felugrik az eredetire és eggyel többet tickel. Következésképp minden haste rating pont értékes, aki mást állít az nincs tisztában a dolog működésével)

40% MF & SWP crit, 30% selbfuffed haste és 4T10 ellenére az orbok elég megbízhatatlanul jönnek, van hogy 5 másodperc alatt megvan, de nemritkán akár 15-20ig sincs. Ez akkor kurva necces, ha te vagy az egyedüli replenishment forrás. Ekkor érdemes lehet a support érték miatt a replenish lejárta felé MBt tolni akkor is ha nincs 3 orb. A mastery nem is csoda, hogy jelenleg majdnem értéktelen. Bétában boostoltak rajta szépet, orbos MB haszálata után a dotokat is boostolja ideiglenesen. Ez a prioritásrendszer amit leírtam, változni fog emiatt Catában. Hogy hogyan azt nem tudom megmondani mert szerintem még nem végleges a dolog. Jelenleg ott 1 orbnál már érdemes MBzni emiatt, ez meg így elbaszottnak tűnik, tehát változás várható rajta.

A WoL nem számolja be a shadowy apparitiont úgy látom. Külön lekértem a sebzését pár bosson (creatures rovatban van), az SWP damage 20-25%-ával egyezik meg az apparition sebzése. Érdekes módon Saurfangon csak 8%-ot adott az SWPhez ez a talent. A teljes sebzés 2-3%-át adja ez a talent.

Átlag 248as gearben álldogálós bosson (Saurfang) 13K dps jött ki a csőből, mozgósabbakon: Sindi 9.5K+, Putri 9K.

Reforge: haste, esetleg crit. Masteryt semmiképp.

2 megjegyzés:

zad írta...

Elővettem a shadopapomat, azt tapasztaltam, hogy trashen sok mobnál sem érdemes mind searezni annyira alacsony a sebzése. Mi a megoldás trash dpsre? Gondolkodtam feldotolok sw:p-vel aztán szaladgálok, de szerintem túl messze álltam mert mire odaérne a klónom már haltott a mob.

Péter Zoltán írta...

Trash dps = dot. 7-8 mobtól kezdi megérni a MS, vagy többtől.
Na most akkor van baj, ha a mobok nagyon gyorsan halnak - régi instákban előfordul, hogy 5-7 sec alatt meghal egy pakk. Ekkor de facto lehetetlen 2-3K dps fölé kerülni spvel. 5fős bosson meg 8-12K kijön, nevetséges.
Gyorsan haló trashnél VT mindenre alapvetően. Lassabban haló esetén VT+SWP mindenre, körbetabolva MF-fel görgetni az SWPt, VTt újítani. ICC10 trashen ez utóbbi jött be a 3-5 mobos pullokon, nagy szép dpst lehetett vele produkálni.