2010-12-08

Ding 85!

A kivett 2 nap szabi meghozta az eredményét, szerda késő este meglett a 85-ös szint. Guildben másodikként. Tib volt az első, mert sikerült belogolnia dec 7 éjfélkor, nekem meg nem :) A priestet hoztam fel, shadow specen mentem végig. Pár fejezetben összefoglalom a tapasztalatokat.

Shadow leveling
mana
A szintlépésekkel drasztikusan megnő az alap manapool, ezzel a spellek költsége. Lvl 80-81en még alig ment 90-95% alá a manabarom minden egyéb képesség használata nélkül. 82-től kezdett látszani, hogy nem úszom meg a mana management csiszolása nélkül. 84-től pedig már kifejezetten brutális lett a dolog. 4.0.1 óta csak a healereknek van harc közbeni passzív spirit regen és a fent vázolt manaköltség növekedés rendesen megérződik. Szerencsére van számos opció a mana visszanyerésére SPként:
  1. dispersion - ezt glypheltem is 83 környékén. Nagyon cool cucc, lehet közben mountolni, lootolni, a legtöbb questitemet használni/felszedni. Csak kasztolni nem.
  2. shadowfiend - nem kell ecsetelni, 2 talentponttal 4 perc cd
  3. spirit tap glyph
  4. mazochism: ad 10% manát ha az SWD megsebez, azaz nem kivégzésre, hanem manaszerzésre kell használni az SWDt ha managondok adódnak. Ez némi dps veszteség, de így is megéri
  5. dark archangel. 83on lehet kirakni a disc elején az evangelism+archangelt, ami shadow specen kettős céllal bír: DPS boost és 25% manavisszatöltés. Én ez utóbbi miatt használtam elsősorban.
  6. és persze a replenish, amit célszerű mobonként triggerelni egy megfelelően elhelyezett MBvel
kill strat
Tartottam a pletykák alapján attól, hogy 83+ szinten a mobokat csak egyesével lehet húzni, különben kampec. Ez SPvel semmiképp nem így volt, 85ös mobokból is volt, hogy 3at húztam egyszerre. Általánosságban nagyon is alkalmas volt a terep arra, hogy dupla/tripla pullokat csináljon az ember, ezt ki is használtam. Az 80-82es mobok gyakorlatilag VT+SWP-től meghaltak, így 2 gcd egy mob. Hát hogy a fenébe ne húzna az ember többet egyszerre. Később ez nehezedett, kezdenek nagyot ütni a mobok és a dotok is nagyon drágák lesznek.
A szintezés végén erősen CDre nyomtam minden manaszerző képességet és gyakran kiugrottam shadowból feldobni 1 renewt vagy akár nyomni 2-3 ghealt.
Határozottan nem tűnik jó ötletnek a disc specen szintezés. A bétában discen próbáltam, az első pár órában simán elment, de tegnap véletlen discen kerültem ki egy forgalmas helyre, ahol annyi idő alatt rámpopolt 1 mob, mint amennyi alatt megöltem egyet, szóval nem volt egyszerű megúszni :)
Másrészt az archangel jelenleg bugos vagy szét van nerfelve (nem tudom eldönteni) de 5 evangelism stacknál csak 5% maxmanát ad vissza, ami harmatos lófasz, manaregen céljára ez használhatatlan. (ennyit a smite specről?) A shadowformos archangel viszont 25% mana, ahogy fentebb is írtam. Igaz, a CDje háromszor akkora mint a nem shadowformosé, de így is messze jobb.
83+ szinten kezdett durva lenni a sebződés, ezért cdre nyomtam a feart, silencet (ezt speceltem, mert tetszett, nem bántam meg) és próbáltam a BE racialt is nem elfelejteni :) A fear glpyhelve volt, hogy a mobok ne fussanak el miatta.

egyéb észrevételek
  • A MF nem görgeti fixen az SWPt, csak 60% van rá. Ez remélhetőleg csak bug, elég idegesítő hogy multidotos környezetben viszonylag gyakran leesik az SWP mert csak ritkán tud MFelni az offtarget(ek)re az ember. Eleve singletargeten is van matematikai esélye, hogy leessen, ez tiszta baromság. Lehet, hogy csak tooltip hiba, de én azt tapasztaltam, hogy valóban nem fixen görget.
  • Az archangel 5% maxmana visszaadásáról: 14.5K manába kerül az 5 smite ami felstackeli maxra az evangelismet, és ott ad vissza 5% maxmanát. Azaz mintegy 300K-s manapoolnál már pozitív a mérleg. A következtetéseket vonja le mindenki magának.
  • Kiszedi! A fear iszonyatosan könnyen megtörik sebződésre. 85ön nem teszteltem, de szintezés közben végig szinte azonnal tört feldotolt célponton. Így ha azt akartam, hogy tényleg ne üssön csak 1 mob akkor a többit nem dotoltam fel. Ez se tudom, hogy szándékos-e, de ez mindenképp nagyon rontja a használhatóságát.
  • Mind spike: tényleg jó a kis hpjú dolgok gyors eltüntetésére. Az orbokkal skáláz, növeli az MB crit esélyét és egy talenttel pedig 2 Spike után instanttá teszi az MBt. Nagyon keveset használtam eddig, valószínűleg nem véletelnül, hiszen erősen szituációs. Pvpben az MSp/MB a paralysis talenttel érdekes kombót ad.

Az új területek
A következő útvonalat jártam be:
  1. Vashj'ir: mert bétában az első alegységét megcsináltam és tetszett. Gondoltam jó lesz, ha ismerős területen mozgok. Van rajta pár rendkívül epikus questsor, pl nagát irányítva kell egyre nagyobb csatákban halomba ölni az ellent. Van szép tengeralattjárózás és sajnos elég sok eltévedés a hülye barlangos területen. A víz alatti mozgással semmi gond nincs, 5 perc játékkal megszerezhető egy buff, amivel kapsz levegőt víz alatt + a mederen futva +60% sebességgel mész. További 10 perc után szerezhető vizi mount, amivel szépen lehet hasítani. Nagyon idegesítő viszont, hogy a mederen állva NEM lehet mountolni, mindig el kell emelkedni egy picit előtte. Ez tutira bug, mert semmi értelme nincs, de legalább kontraproduktív.
  2. Deepholm: a Maelstorm alatt fekvő kőoszlopos-kristályos map, iszonyú szép szinte minden szögelete. A questek elég lendületesek, ötletesek rajta, nagyon élő és pörgős az egész. Egy questet találtam csak, ahol tizedannyi spawn volt, mint kellett volna.
  3. Uldum: Tanaristól délre van. Alapvetően 2 fő vonala van a sivatagos sztorinak: az itt élő szfinx nép harca és az "Indiana Jones" történet. Nekem annyira nem jött ez be, mint az előző 2 map. Nagyon sok volt a low spawn quest, ahol hosszan vadásztam a felszedhető/megölhető dolgokra. Ráadásul több volt a térképen keresztbe repkedés is. Nem ajánlom.
  4. Twilight Highlands: változatosság kedvéért nagyon szép map :) Csak a felét-harmadát csináltam meg 85 előtt, aztán abbahagytam, így nem láttam mindent. Viszont amit láttam nagyon tetszett és 3 quest kivételével igazán pörgős is volt.
Szóval ha valaki gyorsan akar fejlődni akkor szerintem a Hyjal->Deepholm->Twilight Highlands lesz a leggyorsabb. Hyjalban nem voltam, csak azt mondták, pörgősebb mint a vizes. DH és TWH tény, hogy nagyon haladós.
A szintekhez szükséges XP durván 1.7, 2.4, 4, 5, 9 millió. Igen, az utolsó szint kb annyi mint az előző kettő együtt. Az kicsit bemart. A questek eleinte 20-27K xpt adnak, de a 84-85ös questek már 55-70K. A mobok ennek a tizedét. Így a 4-9M xps szintek se haladnak annyival lassabban, ha az ember elég gyorsan magasabb zónára vált. Az első 4 szint 2-5 óra volt egyenként, az utolsó úgy kb 8 lehetett, de nagyon sokat elbasztam ebből sajnos. Erről picivel lentebb.

Nagyon kevés xp jön az instákban - legalábbis másodszorra. Elsőre vannak a dungeon questek a pucolásért, amik a kinti questek kétszeresét adják XPben. BRCben 6-7 db 70Ks questet sikerült felvenni, autoquesttel dobálta be végig, ez nagyon megérte. A többi insta amit próbáltam (ToT, SC) nem igazán.

Ami nem tetszett: a közlekedés. A logika az, hogy questekkel jutsz el az új területekre ha megvan a szükséges szinted. Ez eddig elég fasza és magától értetődő is. Viszont a visszajutás már nem olyan egyszerű. A HS egy dolog, de szívesebben használná az ember mapon belül. Ha questeltél egy ideig egy zónában akkor lesz odanyíló portál a fővárosodból. Sajnos rohadtul nem egyértelmű a visszautazás módja és az, hogy mikortól lehetséges.
Vashjirban én egyetlen portállal se találkoztam. FP volt a zónán belül igen sok, de a külvilágra griffel csak egy hajón keresztül lehet eljutni és ez a hajó több órás questelés után válik elérhetővé. Persze ha valaki tudja hol van, talán egyből odaúszhat, de én ugye nem tudtam.
Deepholmban egyetlen FPt se találtam, viszont van rögtön az elejétől portál a fővárosba vissza. Remélem abban a pár questben amit a számláló szerint nem találtam meg, megnyílik valami új phase amivel lesz sok FP a zónában :)
Uldumban kevés az FP, viszont a zónán kívülre csak úgy lehet repülni, hogy Tanaris déli részén nyílt új FPt fel kell venni előbb.
Twilight Highlands elején úgy 20 perc questelés után kapunk egy fővárosba visszavezető portált és onnantól az FPk is megnyílnak a világ többi része felé. Na ezt nem tudtam, ezért amikor ideértem (eredetileg nem akartam maradni csak FPt akartam felvenni, hogy később gyorsan visszajöjjek), elbasztam majdnem 1 órát azzal hogy a mapon található összes FPt felvettem, aztán a szomszédos zónákban is mindent amit találtam, de még így se lehetett tömegközlekedéssel kirepülni TWHból :D Ez legalább az én hülyeségem volt, de sajnos a többi probléma az áll. Vagy nincs FP, vagy kevés, vagy nem visz a külvilágba, nem lehet tudni mikor honnan/hova lesz portál, szerintem ez eléggé el van baszva.
Biztos nem vagyok egyedül ezzel a véleményemmel, a guildben is folyton ezek voltak a kérdések, hogy hogy jutok ide, hogy jutok vissza, hol van portál, ilyesmik.

Sok mókás quest van, volt a szintezés alatt a fejemen polip meg láda, hackeltem számítógépet baltával, aztán 1000 gnómot írtottam ki guruló tűzgömbbel. Majd meglátja, aki eddig még nem.

Rendkívül jó, hogy a questek során gyakran kapunk olyan bossokat akik a raidbossokhoz hasonló mechanizmusokkal rendelkeznek. Konkrétan egy Cthunhoz hasonló boss volt az egyik TWH questsor végén. Nagy teremben kellett csápokat ölni és időnként visszafutni egy védőbúra alá, hogy ne marjon szét a sav. Kellett wasdolni is közben azokat a szarokat amiket a csápok aládköptek. Volt olyan naga miniboss, ahol időnként addozni kellett, hogy a boss ölhető legyen, volt ahol losolni kellett valami nagyot ütő képességet. Talán kevesebb járásképtelen idióta lesz végre a random instákban.

A problémákat nem számítva ez a szintezési élmény sokkal jobban tetszett, mint az LK. Gyorsabb is, viccesebb is, határozott előrelépés. Ráadásul nem halt el sokmilliárd agysejtem, mert az utolsó szinteken már oda kell figyelni a manára, hpra is ha nem akar szopni az ember.

Ma lehet, hogy kicsit pihenek, bevárom a guild többi részét és hétvégén próbálunk majd heroicozni remélhetőleg.

Nincsenek megjegyzések: