2011-01-01

Cataclysm alig 1 hónap után

Alig egy hónap telt el az új kiegészítőből. Alapvetően elégedett vagyok, az LKnál sokkal jobb eddig. Ami mondjuk legalább akkora attrakció, mint biciklivel leelőzni az álló forma1-es kocsit. A teljesség és a rendezettség igénye nélkül írom le a véleményemet egyes dolgokról.

Casual-barátságosság: ez nem sikerült annyira jól, a heroicok még akkor is kb fél órát tartanak, ha nem a leghosszabbakat kapjuk, mindenki 333-346 gearben van, ismeri az instát és nincs wipe. Ráadásul a gearelődés teljesen el van kúrva. Raid előtti spirites wand EGYETLEN helyről szerezhető be. Spirites cloth wrist kettőről. És hogy a kreténséget fokozzuk, pre-raid spirites cloth epic három van. Ebből kettő öv. (Egy craftolható, egy repus) Hülyék ezek? De még ha csak a spirites cloth állna így, azt mondom oké. De mindenki akivel erről beszéltem, megerősítette, hogy vannak "upgradelhetetlen" slotjai. Cserébe pár másik slotra 3-4 db 346es cucc is lett dropból/JPből már. Az új zónák feléről nincs visszavezető portál, hanem repülni vagy HSelni kell. Lvl 8+ guilddel mondjuk annyira nem nagy szám, de attól még ez gyökérség. Megmaradtak sajnos a gyökér napi HC napi JC mechanizmusok, nehogy el tudjak tölteni 1 napot is belogolás nélkül. A flaskok anyagköltsége valami brutális, 300g körül van most egy órára való flask mat költsége. Ez nevetséges. Az egyetlen igazán jó pont ebben a témakörben, hogy minden fejes enchant eleve BOA és hogy van tabard a vállas enchant frakciójához (Therazane).


Archaeology: nagyon jópofa, nagyon ötletes és nagyon-nagyon unalmas. Nem tudom jó-e nekünk, hogy van ez. Legalább van mit csinálni, amikor az ember kimarad egy raidről. Egész T12-ig amikor minden reward elavul (hacsak nem frissítik ezt is).


Új spellek: az, hogy hirtelen egy olyan új spell se ugrik be, ami nagyon gyakran hasznos lenne, vagy legalább nagyon hasznos lenne, amikor hasznos, az sokat elárul. Itt van ez a csodás lifegrip. Egyetlen raidbosson nem sikerült még értelmesen használni, 5fősökben se gyakran hasznos. Az új priest selfbuff pveben disc/shadowként csak wipe utáni befutásra jó, a mind spiket fentebb tárgyaltam. Túl szituációs a legtöbb új képesség, vagy csak egy sima új elem a rotába. Ez nem egy izgalmas dolog. Úgy érzem, ötlettelenek lettek ebben a tekintetben, szerencsére a specek nagymértékű újragondolása eleget változtatott a játékon ahhoz, hogy ne érezzem magam LKban.


Class balance: a DPSek között nem annyira sikerült ez jól, főleg az aoe képességek tekintetében. Az SP mindsearje tökéletesen használhatatlan, mivel a holy nova többet sebez... A firemagek meg frost DKk viszont nagyon durvák maradtak. Az SPvel máris gondjaim vannak rövid trashpullokon, a dotok ilyen helyzetben használhatatlanok, a mind spike ami többek közt erre lett kitalálva pedig nem sebez eleget. A healer és tank balanszot jónak látom eddig. Minden healerünk egymástól 10-15%-ra van, aoe és tankhealben is használható mind és nincs olyan tankunk akit nagyon nehéz lenne healelni. Azt látom problémásnak, hogy a paláknak és DKknak brutálisan jól használható aktív selfehealjei vannak, míg a másik két tank ilyen szempontból elég hiányos. Az eddigi encounterek egyike se múlt még igazán ilyesmin, szóval majdnem mindegy is (eddig) a balansz tökéletessége. A végrehajtás pontossága 10x fontosabb a balansze problémáknál jelenleg. A pvp állítólag szar, mint mindig. Kivehetnék már a játékból :)


Heroicok: HoO és VP nagyon unalmas, utóbbi ráadásul eléggé LK feeling: 1-2 CCvel, abszolút semmi izgalmas nem történik az elejétől a végéig. A bossokon alig van olyan dolog, amit elbaszva bárki is meghalna. DMben, VPben és még pár másik helyen túl sok a trash. Az insták így kicsit hosszúak lettek. DM egyébiránt is elképesztően idegesítő hely a sok szűk folyosó miatt. Elég kevés olyan boss van, ahol egyes mechanizmusok figyelmen kívül hagyása még T11-12ben is wipeot okozhat. Szóval lehetett volna jobb is, de az LK standardot messze felülmúlták szerencsére. Meglepő módon a legtöbb dps elég ügyesen kerülgeti el a csúnya dolgokat amibe nem szabad beállni, az interruptokkal viszont 75%-uknak hatalmas problémái vannak.


Raid content: az eddigi 12 raidbossból (a pvps szart nem beszámítva) 6ot láttam és öltem. Mindegyik elég mókás, ötletes volt és az új "kerüld el a sebződést" filozófia miatt igazán izgalmasak, járásképtelenséget kicsit sem tolerálják. A teljes skillset használatára és folyamatos körültekintésre ösztönöznek. Valiona, Maloriak és Omnitron vége is rendkívül izgalmas volt. Csak azért nem kap 5 csillagot, mert BWD és BoT is ritka ocsmány, sötét depresszív környezet. Remélem a következő tier szebb lesz. Bár úgy rémlik lesz valami MC remake, az se lesz valami szép az biztos.


Felújított classic területek és questek: túl sok olyan terület van, ami 90-95%ban megegyezik az eredetivel. Ahol látványos az újítás (pl Southern Barrens Scar részében) ott nagyon szép és jó, de a többi maradt a lehangoló, megunt szar. Az új questek viszont nagyon jók, bár csak lvl20-ig volt még időm megnézni, de rendkívül elégedett voltam. Már amelyik quest új volt ugye, nagyon sok dolog megmaradt minimális változással.


80+ szintezés, questelés: igen, végre sikerült egy élvezhető szintezési folyamatot összehozni. Az LK területek tökéletesen unalmasak és dupla olyan hosszúak voltak, mint ami élvezhető. A mostani erősen fázisolt, erősen lineáris folyamat nagyon egyértelműen játszható, a questek elolvasása nélkül is van egy történet-érzetem, beleélem magam a cselekménybe. Valóban háborús állapotok vannak egyes zónákban, ez LKban abszolút nem érződött, pedig elvileg ott is nagy balhé volt. Abszolút kurvanagy pirospont, hogy tele van az összes új terület olyan questekkel, amik a játékosokat tanítják arra, hogy álljanak ki a tűzből és reagáljanak az ellenfél bizonyos képességeire. Végre felvették a kesztyűt és megpróbálnak kevesebb járásképtelen idiótát kinevelni. Ezen felül is sikerült teljesen újszerű mechanizmusokat betenni, ami szerintem igen nagy teljesítmény egy ilyen öreg játéknál.


Healing reform: az új, nehezített gyógyítás eszméletlenül jó lett. Végre nem lehet kihealelni a hülyeséget, aki tűzben álldogál az meghal. Aki nem tudja, mikor milyen healt használjon az OOM lesz és/vagy nem tudja életbentartani a célpontokat. Priesttel LKban cdre ment a prayer of mending mindig, mert ha 1x healelt az is jó volt, futotta a mana. Most soha nem rakom ki csak ha mozgok és tankra heal kell vagy ha periodikus sebződést fog elszenvedni a célpontom és környezete. Nagyon ismerni kell a damage patterneket a jó gyógyításhoz. A managondok heroicokban kb megszűntek ~340 átlagos ilvl után, de ez talán nem is baj. A manatakarékosság és a felesleges sebződés elkerülése így is előkelő helyen maradt és maradni is fog legalább a második raid tierig.


Ha visszagondolok, mi volt LKban az első hónap során:
1) Pár boss és trashpakk kivételével rohadtul undertuned heroicokban faceroll
2) Naxx10 első resetben majdnem full clear, a bossok háromnegyede 1shot
3) Naxx25 lag és dc hegyek, teljesen játszhatatlan volt a raidek nagyrészében
4) Undertuned OS0
5) Idegesítő, bugos fos Malygos
Ehhez képest ez most a mennyország.

Nincsenek megjegyzések: