2011-04-18

Miért a DK?

Egy-két hónapja még gondolkodtam, hogy a DKval vagy a warriorral folytassam a tankolást (abban a minimális időben, ami altozásra szánható) és mostanra véglegesnek látszik a döntés: a DK sokkal érdekesebb. Sőt, talán jobb is.

A warrior tankolási mechanizmusa LK eleje óta minimálisan változott csak, azt pedig untig ismerem. Szeretem, jól csinálom, de már sok volt a jóból. Catában kaptunk egy heroic leapet ami extra mobilitás, tudok is mondani heroic raidbosst ahol jól jön, de cserébe van másik 2x annyi heroic boss ahol meg nem jön jól, hogy a warrior CDk egyszerűen soványak. Van last stand és shieldwall. 4.1-től lesz egy raidwide last stand, ami nem a warriornak az erősítését, hanem a raid healer CDk kiegyenlítését célozza.

Az világos, hogy a block tankok (warrior, pala) eleve jobb pozícióról indulnak a nem blockolós tankokhoz (druid, DK) képest. Masteryvel már 359-372 gearben az ütések nagyrésze blockolható, ami szinte permanens shieldwall effektnek felel meg. Nagyon brutális. A palának emellé vannak hatékony selfhealjei, jó CDi. A warriornak sajnos jóval kevesebb ilyen eszköze van. Healerként raidbossokon egyértelműen jobb palát healelni, mint warriort, mert kb ugyanannyit sebződnek, csak a pala önmentő képessége klasszisokkal jobb. Nem tudom, hogy tudták ezt ennyire félrebalanszolni, de ez történt. A druidokat annyira nem ismerem, de amennyire látom, a warriorral vannak egy szinten CD ügyileg, viszont nem is blockolnak. Az absorbjuk nem tudom mennyire hatékony és mennyire irányítható. A DK-k úgy tűnik, elég sokat sebződnek, DE az összes többi tanknál több CDjük van önvédelemre, amik ráadásul elég jól irányíthatóak. A selfheal és absorb képességek is szinte teljesen irányíthatók a DKnál.

Mindemellett a DK dps spece (frost) is viszonylag tűrhető játékélményt nyújt, a warrior dps specei viszont nem érdekelnek. Mindent összevetve mostanra eléggé kikristályosodott, hogy a DK lesz a tank altom, nem a warrior.

És most térjünk át arra a témára, hogy a DK tank miért érdekes és nehéz.
  1. A rúna management érzésem szerint jóval nehezebb, mint warriornál a rage kezelés. Gyakorlatilag a rúna erőforrás 3 eltérő célú "ragebar"nak felel meg, emellett pedig van egy runic power bar is, ami a 4. ragebarral ér fel. A rúnák frissülését nem lehet gyorsítani, (tudom-tudom... haste... tank gearben abból jó sok van ám) csupán pár kisebb-nagyobb CDvel lehet operálni ha nagyon kell egy-egy rúna.
  2. Selfheal vs aggro: mivel a selfhealek is rúnát és/vagy runic powert fogyasztanak, illetve akár GCD-be is kerülnek, ezért időnként dönteni kell, hogy több aggrót csinálunk, vagy több selfhealt használunk. Warriornál ilyen döntés gyakorlatilag nincs.
  3. Rengeteg túlélőképesség, amiknek managelése nem triviális és némelyik, mint pl a Lichborne használata előrelátást, előkészületet igényel. Warriornál nincs semmi ami előkészületet igényelne. Maximum a rage mennyisége korlátoz egy képesség használatában.
  4. A túlélőképességek egy része azt igényli, hogy a DK megüsse az ellenfelet. Ezért pl kiteolásnál nem mind használható.
Most tételesen átfutom, milyen defenzív CDi vannak a DKnak és milyen kihívás csatlakozik a használatukhoz:
  1. Rune Tap: egy blood runet 10% selfheallé alakít. Kihívás: nem feltétlen van minden pillanatban kéznél egy szabad blood rúna. Ha van és felhasználod, az -1 heart strike, ami aggróveszteség, különösen aoe tankoláskor - mivel a HS egy 3 célpontot ütő képesség. Ráadásul a blade barrier talent miatt célszerű a blood rúnákat a lehető legnagyobb lefedettséggel felhasználva tartani.
  2. Death Strike: a fő selfheal képesség. Frost és Unholy rúnából használható, legalább 7% selfhealt ad és masteryvel ennek akár többszörösét is érő fizikai absorb pajzsot tesz fel a DKra. Kihívás: a Blood Rites mastery képesség miatt célszerű gyakorta DSelni, hogy a blood rúnáid death rúnák legyenek - ez által rugalmasabban tudd használni a képességeidet. De ugyanakkor nem érdemes DSelni akkor, ha maxhpn vagy, vagy alig sérültél a közelmúltban, mivel egyrészt a heal overhealbe menne, másrészt minél nagyobb sebződés után használod a DSt annál nagyobb selfhealt ad.
  3. Bone Shield: -20% damage taken max 4 ütés erejéig. Egy gyengébb shieldwall. Ritkán ütő bossoknál, mint pl Chimaeron nagyon magas uptime érhető el vele. Kihívás: GCDt használ és Unholy rúnát. Mivel az U rúna kell a DShez is, így nem mindig triviális előteremteni csata közben a szükséges rúnát hozzá. Továbbá meg kell találni a használatára az ideális utat: érdemes vajon CDre nyomni, vagy vannak a csatának olyan részei, ahol kiemelkedően hasznos (ld Chimaeron double attack) és oda tartogatni.
  4. Vampiric Blood: +15% maxhp és +25% healing taken 10 másodpercre, 1 perc CD. Glyphelve nem ad maxhpt, de +40% healing taken. Szerintem mindenképp érdemes glyphelni. Szerencsére nem eszik rúnát és semmi mást sem. Kihívás: a bone shieldhez hasonlóan nehéz lehet eldönteni, hogy kb cdre nyomod, vagy valamilyen burst képesség utánra tartogatod. Mindemellett célszerű a selfhealjeidet is a VB időtartama alá időzíteni.
  5. Dancing Rune Weapon: +25% parry és glyphelve jelentős aggró bónusz 90 secenként 12 secre. Ez is olyan képesség, amit lehet többféle módon használni: pullkor vagy addok érkezésekor extra aggróért, de defenzív hatása is lényeges. Kihívás: 60 runic power költsége elég borsos, reaktív használatát nehézzé teszi, ezért némi előrelátást igényel.
  6. Licborne: 2 percenként 10 secre élőholttá válhatunk! Hurrá! De mire is jó ez? Hát arra, hogy a death coilunk ezalatt selfhealként használható! Ha vampiric blooddal kombinálod és a DC glyphelve van, ez igen tetemes selfhealt jelent. Kihívás: nincs az a runic power mennyiség ami erre nem baszható el, szóval mindenképp 2+ DCre legyen RP amikor a LB-t elsüti az ember, ráadásul lehetőleg VB is legyen fent. Mindenképp nagy előrelátást igényel a szükséges runic gyűjtés miatt és a VBvel összehangolás miatt is.
  7. Anti-magic shell: 45secenként 5 secre 75%-kal csökkenti a mágikus sebzést és megakadályozza magic debuffok felszedését. Ha utóbbi miatt használjuk, trükkös lehet, de egyébként ez a legegyszerűbben használható defenzív képesség. Nincs rúnaigény, nincs rp igény, gcdt se eszik, rövid a cdje, tehát triviális.
  8. Icebound fortitude: talentelve 50% damage csökkentés 12 secre, 3 perc cd. Hosszú cdje miatt elég egyértelműen csak burst képességek elhárítására használatos. A stun immunitásnak jelentőségét raidbossokon jelenleg nem látom. Stun alatt is elnyomható.
  9. Army of dead: 4s chanelezési ideje alatt parry+dodge azaz 30-40%-nyi damage reductiont ad, 10 perc cd. A CDje miatt nem egyszerű jól használni, illetve nyilván olyan képességre kell használni ami eleve nem dodgeolható/parryzhető mert a chanel alatt nincs dodge és parry. Második felhasználási lehetősége a Death Pact, ld lentebb.
  10. Death Pact: 25% selfheal 2 perc CDvel. Mivel egy miniont áldoz fel, ezért a raise deaddel vagy az armyval együtt használható csak. Kihívás: 40 runic power költség és az idézéssel együtt 2 GCD. A raise dead CDje 3 perc, így ennél gyakrabban DP-t használni csak army igénybevételével lehet. Célszerű VB alatt használni. Mindezek miatt előrelátást és előkészületet is igényel a használata.
Röviden ennyi. Jól látható, hogy a defenzív képességek nagyrésze igényel némi (vagy akár sok) előrelátást illetve előkészületet. Nem csak úgy benyomjuk a gombot és kész. Kell gyűjteni megfelelő erőforrásokat, CDket összehangolni. Az a DK aki ezt jól meg tudja tenni az nagyon érezhetően könnyebben healelhető, mint aki nem. Minden raidbosshoz érdemes a DK tanknak egy kis előkészülettel felállítani egy cooldown modellt, ami egy vázlatos terv arról, hogy melyik defenzív képességét mikor és hogyan használja majd.

Blood DK-k: javaslom próbáljatok solozgatni 5fős Cata instákat, nagyon jó gyakorlási lehetőség a CDk használatára, összehangolására. Én magam is meglepődtem, hogy ~339es gearemben nem volt triviális normál Tolvir első pakkjainak (skinner+axethrower+myrmidon+stb) solozása, illetve hogy a megfelelő CD használat mennyit könnyített a dolgon. Volt, hogy 2-2500 HPS-t toltam magamba, de ha jól csináltam, akkor 5K HPS jött ki a csövön.

A tervek szerint ma este új gépem lesz, jön egy újabb UI átalakítás - főleg a DK UImra férne rá némi meló. Úgy tervezem, az UI így lesz átalakítva:
  • CDvel nem rendelkező képességeket nem jelenítem meg sehol
  • Rúna és RP kijelző központi helyen - ebből lehet majd leszűrni hogy most és a közeljövőben milyen rúnákat megkövetelő képességek lesznek elérhetők - ezzel akarom magamat rászorítani, hogy ne reaktívan nyomkodjam a rúna alapú képességeket, hanem a hamarosan elérhető erőforrások alapján hozzak döntést
  • Defenzív CDket kitenni 1 kupacba, használat gyakorisága szerint rendezve
  • Death Pact + raise dead + army egyhelyre
  • Egyéb CDket (mind freeze, blood tap, empower rune weapon, stb) egy másik kupacba, szintén gyakoriságra rendezve
Majd postolom, mire jutottam.

1 megjegyzés:

Rosco001 írta...

Hali!

Addonok és UI-k engem is nagyon érdekelnének. Jó leírás, és jó látni, hogy a Blood dk-val foglalkozol :)