2010-09-30

Eddig tartott

Off: még mindig lehet jelentkezni a Cataclysm 10es hardos casual raiding guildbe. Az FSen elvileg lesz hamarosan recruit post, majd még ott is toborzok.

Három téma lesz ebben a postban:
1) Rugó kísérlet lezárása
2) Cataclysm rugó talentek
3) Mennyire fontos a "guild perks"?

Rugó kísérlet lezárása
Szeptember végén utánanéztem a rugós dolgoknak EJ-n, ezzel a kísérlet tulajdonképp lezárult. Örömmel állapítottam meg, hogy combat spec tekintetében gyakorlatilag minden lényeges dolgot jól mértem fel. A gemelésem agis, erről kiderült, hogy picikét rosszabb, mint az AP gemelés. Nem változtatom meg, mert jövő szerdától úgyis jobb lesz az agi gemelés, ha jól látom a 4.0.1 számításokat. Meg amúgy is egy nem raider karinak kb atomkurvamindegy az az 1% ami ezen múlik. Így is 5K+ overallokat hozok már a standard régi heroicokban is, ha kicsit is jó a tank (chainpull és multipull növeli a dpsemet értelemszerűen - előbbi a Herkuml trinket stack fenntartása miatt, utóbbi meg az aoe miatt), fos/hor heroicokban meg jellemzően 5.5K+. Tegnap végre meglett a 232es fist mainhand, úgyhogy végre kirakhattam a fist/dagger specet. 40% feletti unbuffed crit, ez nagyon durván mutat. Utolsó run után kivettem még 2 T9es welfare darabot is, ezzel meglett a 4pcT9, ami +5% SS critet ad. Kíváncsi leszek, mennyire dobja meg ez a DPSemet. Egyébként nagyon meglátszik az a +5% crit amit a fist spec ad, érezhetően gyakrabban kapok 2 CPt SS használatakor, mint eddig.
Tudom, picit jobb gearrel raid körülmények közt elérhetném a crit capet és akkor ez a spec szar lenne, inkább axe/sword irányba kéne fejlődni, de ez a veszély még nem fenyeget.

Játéktechnikaileg annyit fejlődtem az utóbbi hetekben, hogy megtanultam figyelni a trinket procokat és az alatt aktiválni a KSt, ha a lehetőségek engedik. Ez igenis komolyan számít. Tanultam sokat CD időzítés témakörében is, hogy lehetőleg végig ki tudjam használni a CDket és ne akkor toljam el, amikor pl mirrored soul vagy overlord's brand miatt meg kell állnom.

Van egy 219es epicem és egy 187es kékem még, amit szeretnék lecserélni, de eddig nem ment. Az összes többi 232-245, meg a 264es trinket. Ha türelmem és időm engedi, majd próbálok raidre is lejutni, amint még egy picit javítottam a gearen. A cipő enchantot is le kéne váltani cat's swiftnessre.

Cataclysm rugó talentek
És egy kicsit a jövőről is: 4.0.1től a Cat talentekkel a combat DPS-t az alábbi főbb változások érik:
- A mastery, Main Gauche miatt a fegyverek sebessége kevésbé fog számítani, mint eddig.
- A blade flurryt könnyen fent lehet majd tartani 50% uptime-mal, viszont az energy regent mostantól csökkenti. (glyphelve 10%-kal) Singletargetre tehát használhatatlan lett, de az aoe sebzést durván meg tudja majd dobni. Kérdés, a tankok nerfelt aggrója el fogja-e bírni ezt.
- A revealing strike érdekes kulcs talent lesz, főleg mivel jelenleg nincs igazán jól tuningolva és alig-alig éri meg a használatot. Elvileg 4 CP-nél finisher előtt lenne érdemes alkalmazni, de az SS glyph miatt nem garantálható, hogy nem ugorjuk át a 4-et, ugye. Erre olvastam egy ötletes tanácsot: 3 CPnél kell használni és akkor nem lesz olyan helyzet, hogy RS-t kéne tolni, de már van fent 5 CP. Ami ugye kellemetlen, mert akkor az RS által adott CP elvész.
- Az arpen megszűnte miatt a rupture ismét előkelő helyet kaphat a rotában. A legtöbb számítás szerint rupture finisher előtt mindenképp érdemes RSt használni majd.
- A bandit's guile talent működése kb ez: 3-ig stackel: 5, 10 és 15% bónuszt adva. A stackek felkerülésének pontos módja nem ismert (nem találtam meg legalábbis), de állítólag az első 2 stack 6-10 másodpercig él, a 3. pedig mindig 15-ig. Érdemes tehát energyt halmozni a 3-as stackre, illetve a CDket itt használni.
- A restless blades talent CPnként 2 másodperccel csökkenti az AR/KS/sprint cdjét. Ez igen potens dolog. Nagyon gyakran lehet így majd AR-t használni egy hosszú csatában. Érdemes is lesz glyphelni az AR hosszabbításra. Lapszéli számításaim szerint 3 percről 1.2-1.5 percre csökkenhet így az AR cdje, 20 másodperces glyphelt időtartammal pedig ez egy egész szép 20-25% AR uptimet is eredményezhet. A sprint is igen gyakran lesz használható mobilitást igénylő csatákban, mivel eleve 1 perc lesz a CDje, ebből fog még lejönni a finisherek által az idő.

Spec: 80. szintre ezt raknám ki jelenleg.

Nagyon sok filózást nem érdemes még belefektetni, majd ha ott állunk 85ösként az első raid kapujában, akkor lesz lényeges. Addig csak nagy vonalakban kell ismerni a változásokat, minmaxolni szintezésre, 5fősökre, különösen pedig a 4.0.1 és Cat közötti holtidőre tök felesleges. Heti szinten lesznek változások, nem lehet úgyse követni őket és szerintem nem is érdemes.

Mennyire fontos a "guild perks"?
A guildek úgynevezett guild perkeket kapnak guild szintlépések során. Ezek nélkülözhető, de praktikus dolgok egy raiding guild számára. Lesznek még guild repu szintek és guild achievementek alapján megvásárolható receptek, pl flaskot adó üst és non combat petek.
Igazából semmi létfontosságú, csak praktikus dolgok.
Sok helyen olvasom, hogy emiatt majd mindenhol nagy guildekbe fognak tömörülni az emberek, hogy gyorsan magas szintű guildjük legyen. De nem értem, miért olyan fontosak ezek a nélkülözhető dolgok. Biztos, hogy nem rendelném fölé a guild egyéb tulajdonságainak azt, hogy hanyadik szintű és milyen guild acsijai vannak meg. Kenhetem a hajamba, hogy van mass resurrect meg ingyen flaska, ha nem akkor raidelnek, amikor én akarom, vagy ha faszkalapok. Nem?
Ez biztos a túlnyomó többségnél is így van, nem csak nálam. De szeretném tudni, hogy igazam van-e.

Vajon fognak-e a guildek külön időt és energiát szánni arra, hogy célirányosan elérjék a guild acsikat, növeljék a guild XP-t? Ha igen, mennyit és miért annyit? Én őszintén szólva egy kis guildben konkrétan leszarnám az egészet és gyűlik a guild xp meg acsi, ahogy gyűlik, nem látom értelmét hogy a kevés játékidőmből órákat szánjak az 50000 hal kifogására, meg egyéb ilyesmikre. Annyit szerintem nem ér. Egy nagyobb guildben, ahol sok a ráérő ember, koordinálnám, hogy mire gyúrjunk rá: pecázzunk, vagy potikat gyártsunk, de kötelezővé tenni a guild-acsizást nem látom produktívnak. Ti hogy gondoljátok?

2 megjegyzés:

Xaida írta...

Az szerintem vitán felül áll, hogy lesznek olyan cuccok amiket öröm lesz használni (pl.mass invite - vagymi) de hogy ezért kell-e hajtani? Nem gondolom. Az a válasz szimpatikus, hogy meglesz amikor meglesz. Nem gondolom, hogy bármelyik is olyan fícsör lenne ami nélkül nem lehet élni.
Ettől függetlenül örülök, hogy lesznek. :)

méz írta...

/agree