2010-10-08

Disc 4.0.1 review

Most, hogy többé-kevésbé véglegesek és várhatóan jövő szerdán élőre kerülnek a 4.0.1-es talentek, érdemes végignézni rajtuk.

Az eredeti állapothoz képest sokat fejlődött a disc fa és a holy/shadow alsó 2 tierje. Most ki lehet rakni 31-33 pontból disc oldalon mindent ami szem-szájnak ingere, és van is hova költeni a maradékot a másik két fán. Még azt is megoldották, hogy ki lehessen kerülni a smite alapú talentezést. Nézzük, miről is van szó pontosan:

Disc talentek
T1: Az első tier elég magától értetődő és a jelenlegire hajaz.
T2: Ami izgalmas, az az evangelism és archangel. Aki eddig nem figyelt volna, annak röviden és tömören: ha ezek a talentek megvannak, a smite spell használata stackel egy evangelism buffot (5-ig), amit az archangel képességgel lehet kisütni (GCD mentes spell). Kisütéskor a stackek számától függően kapsz vissza manát és egy ideiglenes heal mérték buffot.
A régi unalmas inner firet buffoló talent eltűnt, helyette van az inner sanctum, ami bekapott spelldamaget csökkent, illetve mozgási sebességet növel, függően attól, melyik buffot használod. 3 pontért szerintem drága, de hasznos. Ha stackel a cipőre rakható 8%-os járásgyorsítóval, akkor inner will alatt 24% speedbuffal járkálhatunk, ez szerintem nagyon kemény. A soul warding már csak 2 másodperccel csökkenti a PWS cooldownját, de ez nem gond, mert 4 helyett 3 sec a PWS alap CDje, így a helyzet változatlan, megfelelő haste mellett továbbra is 1 secenként lesz spamelhető a PWS.
T3: Itt az Atonement ad további érdekes effektet a smite használhathoz: az okozott sebzés függvényében a sebzett célpont közelében egy barátságos célponton gyógyít. Ezt nyilvánvalóan az evangelism/archangellel együtt érdemes kirakni.
Az inner focus kicsit megváltozott: nem hat minden spellre, de 45 másodperc lett a CDje. Ráadásul ezt a CDt tovább lehet csökkenteni egy mélyebben fekvő talenttel, ld ott.
T4: A rapture két dologban tér el a mostanitól: a védett célpontnak nem ad vissza erőforrásokat, csak a PWS kasztolójának, de neki viszont 12 helyett 6 másodpercenként. A borrowed time, ami jelenleg 30% hastet ad PWS után, most sajnos csak 15% lett. Bétán én nem vettem észre a hatását sajnos.
T5: Érdekes új mechanizmus a Strength of soul, ami a heal spell használatakor csökkenti 2 másodperccel a célponton levő weakened soul hátralevő idejét. Ez egy ügyes megoldás arra, hogy tank heal esetén gyakrabban tudd bubizni a tankot. Itt található a train of tought is, ami hasonló logikájú dolog. Itt a gheal használat csökkenti 5 seccel az inner focus CDjét és a smite használat pedig a penance CDt 0.5-tel.
T6: A focused will már nem critektől indul be, hanem a maxhp 10%-át meghaladó bármilyen sebződéstől. Így pve-re is hasznos lehet.
T7: Itt csak a power word: barrier van. Ez egy afféle aoe-bubi, ami a földre rakható és a benne levőkön ütésenként max X pontot elnyel, ameddig le nem jár (25 sec) vagy összességében Y pont sebződést el nem nyel. Sajnos elég húzós CDje van.

Holy subspec talentek
T1: a renew továbbra sem disc spell, nem kell rá talentelni. Az empowered healing és a divine fury viszont kvázi kötelező minden healernek.
T2: desperate prayer és inspiration barátunk itt található, továbbra is nagyon hasznos talentek ezek. A surge of light újratervezve ide került, archangeles smite speceknek hasznos lehet.

Shadow subspec talentek
T1: darkness = 3% haste 3 pontért. Nagyon drága talent, de használható healerek számára is. Veiled shadows pedig 5 helyett 4 perces shadowfiendet tesz lehetővé, ami hosszabb raidbossokon hasznos lehet, ha nincs elég manája az embernek.
T2: itt csak a twisted faith lehet érdekes healernek nagyon speciális esetben. Erről lentebb :)

Úgy néz ki, alapvetően kettő féle disc irányvonal lesz a kiegészítőben: smite spammer és smite mentes. Köztes útnak sok értelmét nem látom. A smite az archangel-evangelism-atonement talenteken keresztül gyakorlatilag a heal spellhez hasonló kimenetet produkál, miközben gyakorlatilag ingyen van az archangelnek köszönhetően.
Fontos tudni, hogy a disc jelenlegi arzenáljának olcsó és hatékony spellje a flash heal. Ez egy filler spell, spameled ahogy éred. Ez a felállás a kiegészítővel megszűnik: helyét a heal veszi át ami lassú és kicsit healel, ellenben csaknem ingyen van, replenishment mellett szinte vég nélkül spammelhető. A smite specek tehát heal spell helyett gyakorlatilag fixen smite-ot használnak, ez a fő eltérés a talentezésen kívül. Így egy kis damaget is produkálnak, valamint talán manahatékonyabbak, mint a smite-mentes spec.

A smite spechez hasznos ez a makró: /cast [harm][target=targettarget,harm] Smite

Ez a kijelölt barátságos célpont targetjére kasztolja a smite-ot. Pl kijelölöd a tankot és spameled ezt, a tank pedig gyógyul az atonementből. Ha nagyobb healre van szükség, nyomsz egy archangelt, visszajön egy csomó mana, kapsz healing buffot és tolhatod a tankba a penancet/ghealt.
Mivel a healer felszerelésen nincs hit rating, a smite spamelés nagy hiányossága, hogy miss esetén elmarad a gyógyítás. Blizzard bátyánk gondolt erre, ezért betettek egy glyphet ennek a megoldására. Sajnos holy fire-ra nem hat, pedig akkor a smite glyphet is berakva további +20% smite damaget kapnánk a HF dotja alatt, ami nyilván az atonementet is megdobná. E szerint az EJ post szerint mindegy, mert a HF használat amúgy is HPS csökkenést eredményez. Ráadásul a HF hitjét biztosítani csak a fent említett furcsa Twisted Faith alapú shadow subspeccel lehet, ami komoly HPS veszteség a kimaradó holy talentek miatt.

Érdekes fejtegetéseket olvastam még a PW:B-vel kapcsolatban. Ez a földre tett aoe-bubi az első látásra "aoe-heal" szerepkörben tűnt jónak. Sajnos az elnyelt mennyiség a maxhp-hoz képest elenyésző. A raid helyett inkább lehet hasznos, ha úgy teszed le, hogy csak a tankot érje és minden absorbból a tank profitáljon. Akár úgy is le lehet tenni, hogy a tank ki-be léphessen a bubiba, függően attól, hogy épp akar-e absorbot a következő ütésre. Így a PW:B gyakorlatilag egy extra oh-shit buttonként is használható. A 3 perc CD (nem csak) szerintem horrorisztikus. 1 perc körül sokkal használhatóbb volna, még ha kisebb is lenne az absorb ereje. Eleve nagyon szituációs spell, de hogy még egy ilyen hosszú CDvel is megáldották, igen nehéz lesz hasznosan ellőni. Nem lepne meg, ha változások történnének még rajta.

A surge of lightot én személy szerint nagyon gyengének találom. Még a smite alapú spec sem fog egész nap smite spammel gyógyítani (heroicokban állítólag gheal spam megy, különben a tank fekszik), ezért az a 6% proc esély simán 1-2 procot jelenthet percenként, vagy akár kevesebbet is. Ráadásul a procot 10 másodpercen belül el kell használni. Nagyon soványnak érzem ezt.

Az új inner focus 45 másodperc CDvel jól kombóz a train of tought-tal. Durván 6 ghealenként (~15 sec) el lehet nyomni egy inner focust, amennyiben gheal spam történik. Ez jelentős manahatékonyság-növelést eredményez. Amennyiben valóban szükség lesz gheal spamre az új heroicokban, ez a talent-páros nyerő lesz.

Megemlíteném még az új glyphek közül a psychic scream glyphet, amivel elérhető, hogy az érintett mobok NE szaladgáljanak a feartől, csak egyhelyben álljanak. Ez 5 fős instázáskor nagyon hasznos lehet oh-shit gombként. A focus fire által nem érintett, fearelt mobok sebzését nullázza 8 másodpercre (a focus fire által érintett mob viszont egyből kijön fearből, gondolom). Feltéve, hogy nem fear immunisak, de a beta videókat elnézve általában nem azok. Melee rangeből használható, ezért némi előrelátást igényel, főleg, ha az ellenfelek cleavelnek :)

Én melyik talent-irányt választanám? Szintezésre mindenképp istenkirály az atonement, de 5fősre és raidelésre a smite mentes speccel mennék, ha most kéne eldöntenem. Egyszerűen azért, mert az atonement-healt nem érzem elég erősnek és megbízhatónak.
Ha lesznek a raidekben holtidők, amikor belefér egy kis smite spam, de nem lesz elég a mana, akkor egy köztes spec is megfelel, ahol csak az evangelism+archangel van kirakva, hogy 5 smite után egy kis manát kapjunk vissza, de a heal nem ebből menne.

Nincsenek megjegyzések: