2010-10-22

4.0.1 retardin szárnypróbálgatás

Szárnypróbálgatás, érted, hahaha, nagyon szellemes!

Tegnap este szántam egy kis időt, hogy a paladinomnak a holy mellé kirakjak egy második specet is. Először a protot tettem ki, de végül nem mentem vele sehova :) A tank gearem nagyon lájtos, volt 31K hpm, csomó üres sockettel meg hiányzó enchantokkal, nagyon alacsony expertise-al. Rá kellett volna költeni egy ezrest, hogy jó legyen, ráadásul dummyn próbálgatva nem igazán láttam azt a hej de nagy változást a régi baromi unalmas, mobilitáshiányos és egysíkú rendszerhez képest. Ígyhát dobtam a specet és kiraktam a retrit.

Szintén utánaolvasás nélkül, úgy érzésre csináltam az egészet. 3/2/31-et raktam ki, bizonyára nem ez a legjobb, de nekem értelmesnek tűnt.
Patch előtt a ret kb FCFS módszerrel működött, azaz aminek előbb lejárt a CDje, azt nyomtad, kalap kabát. Volt judgement, crusader strike (CS), divine storm (DS), exorcism art of war procra, consecration és végül hammer of wrath execute rangeben. Plusz amit elfelejtettem :) Szóval nagy faceroll volt, nem nagyon lehetett elbaszni, csak egy módon: hogyha nem nyomtad a gombokat. Ennek ellenére rengeteg játékost láttam, aki ezzel az atom egyszerű speccel is kurvaszar dpst tudott produkálni. Kezdek arra a következtetésre jutni, hogy a szar játékosok egyszerűen azért szarok, mert nem nyomják elég gyakran a gombokat. Halál komolyan. Na de folytassuk a témát.

Olvastam a fórumokon itt-ott, hogy na a ret pala mennyire meg lett bonyolítva és már nem tud minden hülye jó dpst tolni vele. Na most vagy eltérnek a hülyéről alkotott fogalmaink, vagy kurva okos vagyok. Vagy arrafele mások a hülyék. A ret is erősen épül a holy power (HP) használatra. Ez egy combo pont szerű erőforrás, 3-ig növekedik különféle hatásoktól. 2 féle dolog ad a retnek HP-t:
- crusader strike használat fixen +1
- bármi egyéb sebző képesség használata 40% eséllyel +1
A HP-ből 3 dolog használható: a spechez tartozó képesség, a templar's verdict (TV), divine storm (ez az erős aoe sebzés) és word of glory.

A mastery pedig afféle HP-clearcastként működik: autoattackokra kis eséllyel procol egy hatás, ami HP felhasználás nélkül 3 HP-sként enged használni bármilyen HP alapú képességet. Ez egyébként azért is zseniális, mert a retardin képességek erősen függnek a fegyver max sebzésétől (azaz a lassabb fegyók sokkal jobbak szoktak lenni), nos ez a mastery erősen ellene dolgozik ennek, mert a gyorsabb fegyverekkel gyakrabban lesz proc. Kicsit hasonló ez a combat rugó masteryhez, ami szintén arra hivatott, hogy (részben) kijavítsa a fegyver sebességét rosszul megválasztó ember tévedését.

Szóval a "rota" kb úgy néz ki, hogy HP-t stackelek 3-ig CS és judgement használatával. Ha bármikor art of war proc van akkor exorcism. 20% alatt vagy avenging wrath alatt CDre hammer of wrath. Ha bármikor van 3 HP vagy a mastery procolt akkor templar's verdict. Avenging wrathet 3 HP-nál nyomom el, egyből TV (és kéne zealotry-t is tolni, de fasz módon azt ki se raktam sehova :D) és aztán a fent leírt módon megy tovább. 81. szinttől be fog kavarni kicsit az inquisition amit a rugó slice and dice-ához tudnék hasonlítani: fenn kell tartani és a fenntartása ugyanúgy combo pontot eszik, mint a finisherek. Itt persze nem CP van, hanem HP. Az inquisition talentelve 3 HP-ből eltart 30 másodpercig. Azaz 30 másodpercenként 1 3HP TV feláldozásával +30% holy damaget kapunk. Ez szerintem jó biznisz.
Valószínűleg a consecet is érdemes lenne betenni a rotába, de ezzel nem kísérleteztem egyelőre. Managond így abszolút nem volt, AV alatt fogytam kicsit jobban, de AVn kívül 90-95% alá soha nem ment a mana.

Seal használat: maradt 2 féle pve seal: a truth és a righteousness. Truth bossokra (1 targetre), righteoussness pedig aoe pullokra jó elég egyértelműen. Utóbbit a seals of command talent teszi erre hivatottá. Ennek felfedezéséhez megintcsak nem kell atomfizikusi észjárás.

Végeredményében arra akartam kilukadni, hogy
1) Ez a HP rendszer szerintem zseniális. Single targeten TV-t, multin DS-t tolsz belőle. (Sikerült tehát némileg eltérővé tenni a multitarget és singletarget rotát. Hallelujza.) PVPben vagy szükség esetén PVE-ben word of gloryval healelsz belőle. 81. szinttől pedig még az inquist is fenn kell majd tartani, ami egyrészt bonyolítja picit a rotát, másrészt megakadályozza, hogy nulláról azonnal nagyon durva burstöt lehessen nyomni. Nyilván 85ön arra van balanszolva a pala, hogy az inq alatt legyen jó sebzése, de ahhoz előbb kell szerezni 3 HPt, majd ismét 3-at az első TVhez. Szóval az a faceroll-burst ami LKban a palának van/volt, az Cataclysmban szvsz nem igazán fog megismétlődni. Persze, ha egymás után többször procol a masteryből a "clearcast" akkor szép nagyokat lehet ütni zsinórban. Az én gearemmel egy ilyen "3 TV egymás után esemény" azonban csak kb 3 percenként fordult elő. Magyarán ritka dolog. Azért a pvp fórumok biztos tele lesznek majd az emiatti sírással, a végén még rákerül a TVre egy 3 sec körüli CD oszt jónapot. A HP generálás ráadásul skáláz a haste-el (mastery és a sanctity talent miatt), ahogy azt kell. A spec továbbra is egyszerű, mint a faék, de legalább nem lehet annyira könnyen elaludni előtte.

2) Ettől függetlenül megint jól sikerült balanszolni a palát. 219es fegyverrel 8 darab kék és 8 darab 200-245ös darabbal, reforgeolás nélkül, a zealotry képesség használata nélkül, expertise és hit hiányosan 1 db glyph-el toltam dummyn 5K dps felett. Igaz ez nem a raidboss dummy volt, (mert azon mások bohóckodtak) de kétlem, hogy raidbosson ne lenne meg 4.2-4.5 ugyanezzel a setuppal. Különösen ha végre majd nyomom a zealotryt AV alatt...
Armory itt... Tényleg nagyon-nagyon fos a gear.

3) Eddig is voltak, de ismét lettek apróbb finomságok a retardin DPSben. Például a long arm és előzménye, ami simán kirakható pve specben is imho. Ez futkározós csatákban egész komoly dps növekmény lehet, ha nem felejted el kihasználni. Vagy pl az inquis kezelés finomságai: érdemes-e feltenni vagy meghosszabbítani egy adott helyzetben.

LFD csatin csomó faszláma 1K dpses retardint láttam, ma este majd megnézem, hogy én mit tudok alkotni.

Nincsenek megjegyzések: