2010-10-14

4.0.1 első benyomások; prot warrior, disc priest

Tegnap gyenge 2.5 óra alatt felment a patch a gépre, aztán vagy 1 órát szarakodtam azzal, hogy a karaktereim egyáltalán játszhatóak legyenek. Új spec, glyphek, keybindek, stb.


Disc priest
Először a papommal mentem egy random HCt, PoSt kaptuk. A mobok fizikai sebzése jóval húzósabbnak tűnt, mint eddig, de lehet, hogy csak a gyári unitframek miatti bénaságom miatt éreztem így :) Max mana mage buffal valami 40K körül van, kb 30%-kal több, mint eddig. 90% alá csak a húzósabb domboldali pakkokon sikerült menni. (Más healereket se láttam 90% alá menni a további runokon) A tankunk egy pala volt, nagyon szar aggrója volt, de ez most úgy látom alap dolog. Próbáltam szokni a Cataclysm féle healing rendszert és healt használtam flash helyett, semmi gond nem volt vele. Egy atonementes buildet raktam ki, mert az szintezésre és a lagymatag 5fős sebzésre ami most van, ideális.
Smite spammal simán puttyogott az Omen single target pullokon, nagyon kemény volt :) Viszont ilyen pullokon kb fent is tartotta a tankot, tényleg kb heal spammal egyenértékű a kiadott heal. Az archangel animációja a pala avenging wrath helyett kicsit eltérő mostmár: kisebb szárnyakat kap a priest és tán nem is csapkodnak. Kevésbé látványos, de sose szerencsések az egyforma spell effektek, szóval annyira nem bánom.

A legnagyobb és leghúsbavágóbb változás az eddighez képest, hogy a borrowed time 30% haste helyett csak 15%-ot ad sajnos. Emiatt az összes gearemen hastet reforgeoltam critből. 1.2 körüli GCDm volt BT alatt, az botrányos, ha PWS spamra lenne szükség. Most 1.08, csapatban 1.05 körül, ha van valakinek haste aurája. Nem esküdnék meg rá, hogy ez az ideális reforge választás, de a mastery csak az absorbokat húzza, ez viszont minden healt. Több hastet nyertem, mint amennyi crit elment (mert 1% hastehez kevesebb rating kell mint a crithez) így kicsit a direkt healeket is megtolja. Ha critet reforgeoltam volna masterybe akkor a direkt healeknek csak a critje nőtt volna (divine aegis miatt). Ha spiritet reforgeolok hasteba, akkor meg mana gondokat kockáztatok (utólag elézve nem - most 80on nem lesz mana gond imho). Szóval ha valaki most alakítja át a disc gearjét, akkor LK contentre szerintem spirit->haste a nyerő, de ha 81+ területekre is készül akkor szerintem a crit->haste jobb lesz, mert már 81. szinten is nagyon érződni fog a manahiány, ezt elhihetitek nekem. A durva rating csökkenést meg nem is említem, ugyebár.

Sok okosat ezen felül nem tudok mondani, a priest heal nem változott iszonyatos módon még így ebben a contentben. Akár a flash heal spamet is lehet folytatni szerintem, még belefér a manába. Még.


Prot warrior
Na ez sokkal izgalmasabb volt, főleg, hogy bétán ezt a specet nem próbáltam. Főbb változások:
- heroic strike nem on-next-swing lett, hanem 3 sec cdvel egy GCD-mentes instant
- cleave sem on-next-swing, hanem 3 sec cdvel GCDn ülő instant. Le is vettem ezeket az egérgörgőről :)
- TC úgy üt, mint egy nedves nudli - ezelőtt DPS gearben 3.5-5K critjeim voltak vele, most max 1K!
- arpen nincs, ez mondjuk a standard tank cuccokat nem érinti
- elvileg kavartak valamit a gombnyomkodások feldolgozásával (spell queue), szerintem emiatt is érződik kicsit furcsának a tankolás, régebben lehetett spamelni pl devastatet aztán ha revenge vagy SS proc van, akkor gyorsan azt és ki is sült amikor lejárt a GCD. Most mintha nem egészen így lenne, kék post is volt róla
- engem kurvára zavart az újfajta proc kijelző: revenge és SS cd lejártakor vagy prockor az a nagy fényes villogás leölte a retinámat. Bartender4-et használok, nem találtam meg, hogy ezt ki lehetne kapcsolni benne
- minden tank képesség jelentősen kevesebbet üt, vagy legalábbis úgy tűnik. DPS gearben repercussions alatt 10-12K SS crit volt a max, ez a régi dps geareshez képest 10-20% veszteség. Tank gearben is megvolt régen 8-10K az SS, most úgy a fele... Tank gearben nincs elég attack power és mostmár abból skáláz minden tank cucc. Ez okozza az aggró tuning gondokat, 85re szerintem megjavul

Első körben kaptam egy hc FoSt, ezt tank gearben toltam végig. Pár dolog nem volt kirakva action barra, pl charge sem :) Ráadásul kb július óta nem tankoltam. Ilyesmik miatt nagyon bénáztam az elején, aztán kezdtem megtalálni a gombokat. Az intenzívebb aoe ellen nem tudtam megtartani minden mobot, elég furcsa volt. Még a bosst is lehúzták a legvégén, pedig nem toltak túl sokat. Itt jöttem rá az ability queue dologra, hogy kicsit máshogy kell spamelni a gombokat... Főbosson már 10K dpst is sikerült megtartani.
Régen itt overall 3-3.5K-t toltam tank gearben, most 2K alatt, nagyon nagyon sovány lett.

Mentem még egy randomot: hc Nexust kaptam. Itt még tank cuccban voltam, de már kezdtem átszokni az új rendszerre, sokkal jobban ment, meg hát az is segített, hogy 3-4K overallokat toltak a népek és nem volt arcane mage.
Átváltottam tank gearről dps gearre: ~42K hpról lementem ~37K-ra, avoidance ~15%-kal esett, érdekel ez valakit? Persze hogy nem. Crit immunitás megvan, patch előtt 25K hpval is lehetett dpstankolni crit immune nélkül, most akkor hogyafaszba ne lehetne :) Hc UPt kaptam, teljesen sima ügy volt. A DPS cuccok miatt most 3.5K feletti overall jött ki és szinte semmit nem húztak le, amit igen, azt azért húzták, mert focus dps ment rá, mikor én aoe tankoltam.
Senki nem anyázott egyébként az aggró miatt, furcsa módon megértőek voltak az emberek. Vagy csak így is jobban tankoltam mint az átlag retardált patch előtt, nem tudom.

De persze az én aggróm is szar volt tank gearben, úgyhogy pár jótanács tehát warrior tankoláshoz:
1) heroicot de talán raid trashet is értelmetlen tank gearben tankolni. A dps cuccokon ugyanannyi stami van, mint a tankcuccon, csak a gem/enchantolás/trinketválasztás nem staminás, ennyivel esik a maxhp. Az avoidance kb lényegtelen. Healspam fenntart simán. Az aggró így viszont a duplája lesz a tankcuccos aggrónak.
2) ideális 5fős specnek ez tűnt: 0/5/31 (figyeld a cleave glpyhet, az nagyon need)
3) battle shout, de ha van totem vagy horn akkor mehet a commanding
4) single targeten a tankolás az eddigiekhez hasonló, SS>rev>dev a prioritás. HSelni ne felejts. Eléggé meglepett, de jó sokszor tudtam HSt tolni
5) a shield spec talent miatt a spell reflect nagyon megdobja a raget és segít a fos aggrón is, mindenképp reflectelj orrbaszájba
6) aoe tankolás menete:
4+ csapaton: charge, rend, kicsit elhelyezed őket, hogy a TC mindet érje, TC. Ha van kaszter, reflect és cleave. Ha nincs kaszter, shockwave. Ha volt kaszter, a shockwave a reflect után mehet. Innentől a standard dolog, rev>TC>ss>dev a körülbelüli prioritás aoe pullon. Ha csak 2 vagy 3 mob van már akkor TC helyett cleave.
2-3-es csapaton: charge, SW, cleave, revenge és innentől amíg ketten élnek rev>SS>dev, lehet tabolgatni is. TCnek nem látom értelmét. A TC most a kezdeti aggróhoz (tagelés) és a healaggró megtartására elég csak.
7) berserker rage pullok előtt jól tud jönni, ha rage gond adódik
8) shieldblockot SSre makrózni nem árt. Én pont levettem, hogy majd nyomogatom külön, de kurvára nem jutott eszembe, csak bossokon. Márpedig a heavy repercussions miatt ezt érdemes cdre nyomni az aggrószegény környezetben.

Ha eddig nem tettél fel Tidy Threat Plates addont, most mindenképp pótold! Nagyon kell a lehúzott mobok gyors visszaszedésére. Végre szépen színkódolja a dolgokat, ami biztosan rajtad van az zöld, ami lassan lejön az sárga, ami lejött az nagy és piros. A sárgákra simán át lehet tabolni aoe tankoláskor, nagyot segít.

Összességében szerintem király lett így a tankolás, végre nem alszok el közben. 85ön meg majd meglátjuk, ha ilyen marad akkor bizony aoezni nem lehet csak 5+ másodperc után, a focus DPS meg kvázi kötelező lesz. Ügyesen van belőve, mert sokkal erősebb az aggró, mint BCben, de mégse lehet agy nélkül bármit megfogni mint LKban. A healaggró viszont továbbra sem gond - BCben heroicokban aoe pullon bizony az volt.
85ön rendesen itemizált gearben szerintem nem lesznek ilyen aggró gondok tank cuccban, mint amik most vannak és arra számítok, hogy kb olyan lesz, mint most a DPStank megoldással. Az úgy ideális lenne.
Remélhetőleg végre észre fogják venni az emberek, ha egy tank ért a dolgához, mert LKban csak azt lehett észrevenni, hogy esetleg mongolidióta és lófaszt nem tart meg. A közepes tankok is megfogtak már mindent, aki meg jó volt arról igazából sose derült ki.
Sajnos ezzel se jutottam közelebb a döntéshez: még mindig nem tudom, hogy a warriort vagy a priestet szeressem-e jobban és melyik legyen a mainem Catban. Mindenképp mindkettő 85ös lesz a jelenlegi állás szerint, de nem tudom, melyik legyen előbb.


Bugok, amit találtunk
- Halálkor a hullaszállító griff (ICC5 fősöknél) gyalogsebességgel megy. Nagyon élvezetes :D
- Skadinál volt valami baszás a harpoonokkal, nem esett, vagy nem lehetett felvenni egy részét - már nem tudom. Vagy 15 wavet kellett letolni, mire le tudtuk hozni a bosst.

Nincsenek megjegyzések: