2010-10-20

4.0.1 második benyomások

Breaking: az FSen megjelent a guildem álláshirdetése, elértem a 40 érdeklődőt. Csatlakozz te is, ha gondolod. Hamarosan küldök ki leveleket, amint ráérek.

Ami az eddigiekből kimaradt.

Nem sok értelmét látom DPS specekről elmélkedni most. Egyrészt 85-re lesznek balanszolva és ugye még 80-on vagyunk. Másrészt még csak most kezdik úgy igazán a balanszolást a teszt raideken, ez majd folytatódik az éles játékban decembertől és végetér... soha nem ér véget :) Csak megközelítőleg jó lesz valamikor. Nyilván mikor decemberben raidelni kezdünk, tudni kell majd valami egzakt választ arra, hogy miképp is dpseljen az ember. Majd akkor esetleg írok komolyabban. Addig csak elnagyolva.

Raidekre továbbra sincs időm/kedvem járni (majd Catban! :)) ezért heroicozással szereztem némi tapasztalatot. Persze ez nem komoly dolog, bár épp 30% buffal ICC-t facerollolni sem az.


Shadow priest
Úgy rémlik ~6300 dpsem volt dummyn patch előt. Most ~7300. Kb 250-es szintű gearem van 4T10 bónusszal. Igaz, a jelenlegi dps ciklust csak tippeltem. Sokak szerint nem érdemes 3 orb alatt mind blastot tolni. Szerintem meg nem feltétlenül igaz ez, mert gyakran 15-20 másodpercnél is több idő, mire felstackel a 3. Azt nem tudom, hogy patch óta hogyan viszonyul egymáshoz az MF és MB sebzése, mennyire érdemes 0-2 orbos MBt használni. Sokak szerint nem érdemes. Az eddigi szimulációk megmutatták, hogy a shadow mastery eszméletlenül gyenge. A látottakat alapulvéve nem csodálom. Nagyon harmatos ez a félóránkénti tripla sebzésű MB.
A haste változás jót tett a dotoknak, végre nem kell ~10 másodpercenként a VT-t újítgatni.
Az SW:D-t most liveon durván nerfelték, 20% felett így már biztos nem érdemes tolni. Catában nem tudom hogy fog kijönni, lesz-e ott is nerfelve, vagy ez csak a 4.0.1-es patchre vonatkozik. 20% alatt viszont lazán toltam vele közel 20K criteket semmi buff mellett.
5 fősökben nagyon könnyű single targeten összehozni 6K+ dpst. Ellenben gyorsan haló aoe pullokon 5K fölé nem tudtam menni. Körbe VT-ztem ezeket, mint anno, aztán MF/MB/SWD nyomogatás tabolással karöltve. Lehet, hogy ilyen esetben egy rohangálva SW:P dotolás jobb lenne? A shadowy apparition elég szépen sebez rohangálás közben. Mellesleg petnek minősül a recountban, ott keresd.
Mind sear egy vicc, ránézésre 6-7 mob alatt biztosan értelmetlen használni.
Hogyan reforgeoltam: felesleges hitből haste (köszi twisted faith)


Combat rogue
Gyökeresnek nem nevezném a változásokat, de pont elég dolog történt, ami felrázta picit ezt a specet. Egy régebbi postban már átfutottam az új combat talenteket. Az ott leírtak még állnak szerintem. A rugóval az első instám (hc CoT) elég érdekes volt: nagyon keveset sebeztem. Próbáltam ráfogni, hogy biztos az arpen hiánya miatt, (még csak ~35% volt, szóval akkora érvágás nem lehetett) vagy fok nerf, ilyesmi... Aztán rájöttem, hogy minden pullon tudok blade flurryzni. Na akkor már akár 3700 dps is kijött. Kezdtem kicsit izzadni, mert régen BF/KS alatt 7-9K is kijött egy rövid kis pullon.
Aztán a harmadik bossnál már csak 5 perc volt hátra a mérgekből, megújítottam őket. Ekkor tűnt fel, hogy a recount szerint eddig 1 pontot se sebeztem méreggel... Szép bug! A patch előtt feltett mérgek a patch után nem működnek! Rajta vannak a fegyveren, de nem csinálnak semmit. Ááááá... Na egyből visszatért a boss sebzésem 5-6.5K környékére, mint régen. A trash damage is szépen ment fel, igaz a fok valóban nerfet kapott, mint minden aoe.
Aztán insta után rájöttem, hogy a glyphek se voltak helyrerakva, meg a talentből jövő expertise se létezik már. Ezeket is helyretettem, mentem még pár instát és így már a régihez hasonló damagem volt. Akiknek persze 60-100% arpenjük volt patch előtt, azok most szopnak erősen, gondolom. Az alacsony arpen világában viszont nem sok változás történt.
Tökre tetszett, hogy a hullákról is el lehet használni a CPt.
Az AR cd-csökkentő talent 5 fősben nem igazán használható ki. Nagyon ritka, hogy az ember be tud ütni egy rendes finishert, vagy akár rendetlent is :) Ez majd sokat változik 83tól a redirect miatt.
Hogyan reforgeoltam: sehogy, mert fingom nincs az egészről :D


Holy paladin
Na ezt tegnap éjjel próbáltam, úgy, hogy segédfingom se volt arról, mit kavartak a palával. Annyit tudtam, hogy lett holy powerünk (hopo), amit sokan utálnak. Belogoltam és lehidaltam, a spelleim fele nem volt meg a toolbarokon :) Csomó minden megszűnt, meg ugye a spec is törlődött. Na, gyorsan átolvastam a spell és talent tooltipeket, kiraktam egy holy specet (utólag látom, a daybreaket bizonyára maxolni kellett volna)

Tulajdonképp teljes egészében újragondolták ezt a specet. Gondolom raidben még most is 1-2 spell spamelése dominál (kinél nem...), de 85ön talán máshogy lesz.
Nincs többé gyors kicsi heal. A flash olyan lett, mint a priestnél: nagy és drága. A holy light lett a kicsi lassú heal és megjelent a divine light a nagy, lassú és drága heal szerepében.
Lett egy kis aoe heal, meg a holy powereket kisütő instant bombaheal - word of glory. A light of dawn animációja amúgy teljesen diszkófény, csak sajnos sárga, nem rózsaszín :D
Sacred shield nincs, meghalt. Critből mana nincs. Judgementből jövő haste buff durván nerfelve. Békön 100% helyett csak 50%-ot visz át. Divine Favor használható lett (régen egy spellre adott 100% critet úgy rémlik. Szörnyű fos.)
A holy shockra sok talent támaszkodik, jön belőle holy power is, szóval ez mindenképp egy core ability most már. A problémája is ebből ered: csak a hopo stackelés miatt folyton szükségét érzem, hogy toljam overhealbe is akár.
Voltam pár 5fősben, nagyrészt holy shock/wog kihealeli a dolgokat.
A blessingek már nem kérnek reagenst és a teljes party/raidre hatnak. A might ad 10% ap-t és némi mp5-öt. A kings ad 5%-ot a fő statokra és némi resistet. Sokkal egyszerűbb lett így a buffolás. Személy szerint én rühelltem a régit, mióta játszok, legalább 24 órát töltöttem azzal, hogy a palák blessing kiosztására meg felrakására vártam raideken :D Azt nem mondanám, hogy zavaros volt, de az magáért beszélt, hogy addon nélkül egy 25ös raid buffolását megoldani kész agyhalál volt.
A héten még ki akarom próbálni a ret és/vagy prot specet is.
Hogyan reforgeoltam: sehogy, mert erről még annyi fingom se volt, mint a rugóról :D


Egyéb észrevételek
- Disc absorbjait végre rendesen jegyzi a combat log, emiatt az új recount is szépen mutatja a heal csoport alatt. Ennek nagyon örültem, pont ezt akartam kérni karácsonyra.
- Instában még mindig nem lehet inspectelni, pedig ez is valami nagyon primitív bug lehet és a bétában ezer éve benne van/volt ugyanez a hiba...
- Az LFD csoportokban észervehetően megnőtt a tolerancia. Gondolom sokan vannak, akik tanulgatják az új specüket. Gyakori a rerun is, azaz a csapat több instát is letol egymás után. Akár justice farm miatt, akár a spec gyakorlása miatt, nem tudni. Ez lehet, hogy más BGben más, nálunk határozott ez a trend.
- Nézzétek át a metagemeiteket, mert én priesttel csak sokadik run után vettem észre, hogy szürke a metagem. Ugyanis az int/spw gemek kicserélődtek piros intesre, aminek eredményeképp 0 darab sárga gemem maradt. Ilyesmi biztos nem csak velem történt meg.

3 megjegyzés:

zad írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
zad írta...

Mágus kimaradt :)
Mi a véleményed róla? Egy naon eccerű dps kari kellene most nekem - kérlek segíts :)

Péter Zoltán írta...

Mage uncsi szerintem :) Nem is speceltem még semmire mióta patch volt. De mondjuk meglepne, ha nem volna még mindig kurva egyszerű a frost meg az arcane.