2010-11-29

T-8

2 éve LK launchnál is csináltam ilyen visszaszámolást, most miért ne. 8 nap múlva itt a kieg, 2 nap szabival készülök rá.

Jelenleg az új guilddel csinálgatunk "összeszokós" raideket. PP hardmode az még mindig hardnak néz ki, ma este elvileg letesszük, múltkor már majdnem megvolt, aztán szétestünk egy félórás technikai kényszerszünet miatt - TS szerver behalt, átálltunk RaidCallra. Ezt egyébként mindenkinek ajánlom, nagyon korrekt cucc. Ingyen szerver, ingame overlay (hogy lásd ki beszél), jó hangminőség, megy Macen is - igaz az overlay az nem.

A DK project még megyeget (lvl 67), erősen filózok rajta, hogy esetleg ez legyen a tank karim Catában. A warrior nagyon jó móka 5fősben, ahol a dinamizmusa és a sok apró hasznos képessége (pl disarm, reflect) kihasználható, de raidben nagyon unalmas és statikus. Ráadásul az úgy 5fősök valszeg nem lesznek olyan facerollolhatók, mint most, így a dinamizmust is nehéz lesz kihasználni. Gondolom kevesebbszer fog előfordulni, hogy a healer nem tud lépést tartani majd a tankkal :)

Na mindenesetre ha warriorom lesz az BE lesz. Akár race changelem a mostanit, akár rerollolok. Ennek szellemében (és az új levelup területeket megnézendő) a patch után indítottam egy BE warriort a terveknek megfelelően. Elvittem "gyorsan" a troll kezdőterületre és elkezdtem questelni. Most 12. szintű, pontokba szedve megpróbálom összegezni az eddigi benyomásaimat:
  • Nagyon jók az új questek. Ötletesek, változatosak, a történet aranyos. Pl azonnal hozzánkcsapódik egy "rajongó" aki lábatlankodik a karakter mellett és egyúttal segít is a játékosnak eligazodni, mert gyakran arra megy, amerre nekünk kellene, illetve segít heallel/dpssel. Ő mondjuk nem sokáig marad a karakter mellett, mert hát szegény balfasz :)
  • Sajnos volt egy pár quest, amit a térképen jelölt helyszín és a leírás tanulmányozása után sem sikerült gyorsan megtalálni.
  • Végre vannak FP-k gyakorlatilag minden településnél. Legalábbis ha lehet hinni a magasabb szinteken questelőknek illetve ha folytatódik az a tendencia amit Durotarban láttam. Van FP Sen'Jin Villageben, Razor Hillben is. Eddig nem volt.
  • "Profession Trainer" NPC: minden szakértelmet tanít egy személyben. Lehidaltam és felvettem a mining+enchanting párost.
  • Aki ez előtt miner volt, az biztosan emlékszik rá, hogy mennyire kevés node volt a szintező területeken, főleg az XP boostok és LFD rendszer óta gyakorlatilag lehetetlen volt külön a miningre szánt idő (méghozzá tetemes idő) nélkül úgy szintezni, hogy a nodeok kitúrhatók maradjanak. Na ez úgy nézem meg lett javítva, rengeteg a mining node (uszkve 3-4x annyi, mint eddig) annak ellenére, hogy jó sok új karakter van a kezdőzónákban. Volt, hogy egyszerre ÖT copper veint láttam a minimapon, ilyenre 5 évre visszamenőleg nem emlékszek.
  • Azonnal találkoztam olyan mobokkal, ami wasdolni és reagálni tanítanak. 1) egy skorpió mérgét kell begyűjteni egy questben, raid warning szerűen írja ki a játék, hogy most tedd le a totemet, mert tolja a skorpi a mérget 2) egy másik skorpió nagy méregtócsát köp, amiből ki kell állni. Csak remélem, hogy gyorsan megöli azt, aki nem áll ki, értelemszerűen én nem álltam bele egybe se 3) egy katona jellegű mob pedig bombát dob, ami pár másodperc után robban.
  • A tuning sokkal durvább, mint eddig. Fehér geares warriorral az első 9 szint durva volt, előfordult, hogy 2 szinttel alacsonyabb mob 1v1-ben megölt úgy, hogy 70-80% hpval és victory rush proccal mentem neki. Egyszerre 2 mob nagyon necces, 3 pedig fix halál. 10. szintnél protra speceltem, pajzsban tolom, azóta nem voltam 80% alatt és sanszos, hogy nem is leszek gyakran. Szóval volna még min javítani, de így is nehezebb, mint volt. Heirloomokat okosan az allis karaktereknél felejtettem, most meg már JPt nem adok értük úgyhogy hitelesen tudom tesztelni, milyen egy új karakter élete. Sajnos pajzsot kanyarba nem láttam eddig, AHból kellett vennem egyet. Igaz ezt egy új karakter is megteheti, az ércek simán elmennek pár aranyért stackenként és mivel dugig van minden nodeokkal, így csak az nem keres jópár aranyat lvl10-re aki nem akar.
  • A képességek ütemezése elég nyomoronc, legalábbis prot warriorral. 10. szinten ugye kapok egy SSt ami fasza, viszont úgy nézem 18ig nem lesz semmi spamelhető képességem, akkor is csak sunder. A revenge lvl40, hát elég érdekes lesz így a szintezés. Kb annyit tudok csinálni, hogy rend, SS, TC és csomó gcdm üres marad, vagy 18tól sunderre költhető, ami soloban elég értelmetlen. 14től HS, 16tól execute dobja fel egy kicsit a buta "rotát". Már ha maradok battle stanceben questeléskor. De sanszos, hogy igen, warbringer híján ugyanis nem igazán jó ötlet defben maradni, mert vagy nem chargeolsz vagy stance dance chargeolsz ami megöli a rage poolt. Az első talent pontokat blood & thunderre raktam, ez instance tankolásnál ideális lesz és soloban aoe grindelésre is jól jön majd. Amennyire látom, arms vagy fury specen is hasonló lenne a helyzet, hogy használnám a spec alapképességét (BT/MS) aztán azon kívül nem sok mindent. Ez szerintem elég szar design.
  • A területek szépek és megváltoztak. Amelyik része kevesebbet változott, ott is észrehető a Cataclysm hatása. Pl a gnomish toolboxokat régen a vízparti hajóroncsok körül kellett megtalálni, most partra vannak vetve (gnomish tools néven).
  • Sajnos az LKban megismert felépítésűek eddig a questnodek: kevés questet adnak és többször kell fordulni az újabb 1-2-3 questért. A BCs "vegyél fel mindent és tegyél egy nagy kört, vedd fel a followupokat, még egy kör és ding" módszer sokkal jobban bejött. Így 5-10 szintig kurvasokat gyalogoltam, tök unalmas volt. 10-12 viszont megvolt fél óra alatt, mert kicsit gazdagabban voltak elhelyezve a questek. Mindenesetre úgy néz ki, hogy jóval gyorsabb lesz a haladás, mint előzőleg, főleg mivel gondolom nem lesz már kurvanagy questhiány lvl 40-50 tájékán.
Igazából nem tudok egyelőre rosszat mondani a felújított szintezési élményről. Talán a felsorolt pár negatívum is csak veterán játékosoknak bosszantó, nekünk viszont van egy csomó dolog, aminek rohadtul lehet örülni, mert tudjuk milyen szar volt eddig (FP-k és resource nodek hiánya pl).

Sajnos az instákban LFD csatin kapott XP erős nerfelésre került, a DKm megszenvedte ezt: miután resetdben 15% volt egy mana tombs, arra gondoltam, hogy solozni kéne. Addigra viszont már nem volt dps gearem, mert kidobtam :) Ráadásul nem questeltem lvl 60 óta, pl Maghar repum unfriendly volt és Nagrandban emiatt csak az elementálos questvonalak működtek, még a HSt se tudtam letenni Garadarba. Utólag kellett pótolni a Maghar reput HFPn. Még szerencse, hogy csak 1 quest, de így is repkedéssel elment egy csomó idő. Soloban a blood DK elég nagy faceroll, alig vernek le a mobok 100% alá, a 3 fős group questek lazán solozhatók CD használat nélkül.

A dual spec pedig már csak 10 goldba kerül, hátha valaki nem tudta. Így meg is vettem egy frost offspecet, de dps gear híján nem volt annyira effektív. Gyorsabban öl persze, mint a blood, csak itt ténylegesen meg tudok sérülni és 69ig nincs howling blast, aminek híján az aoe képességek annyira nem jók. Selfheal képesség meg nincs a dps ciklusban, nincs rune tap se.

Állítólag a kisinstákban is durván feljebb lettek húzva a mobok és mostmár akár meg is lehet ott halni :) BC területeken és instákban viszont úgy néz ki semmit nem erősödtek a mobok, én legalábbis nem vettem észre. Tankkal továbbra is 2-4 pakkonként húzok bármit, nonstop. CDket persze tolni kell nagyobb pullon, de mikor nem kellett? Aggró gond szintén továbbra sincs, gyakorlatilag szinte semmi nem jön le ha én ütöm meg előbb és nem a DPS.

2 megjegyzés:

Lac írta...

Nem játszok egy ideje, szóval lehet, hogy már változott, de régebben egy szerveren lévő karakterek között simán küldhetők voltak a heirloom-os cuccok, faction-től függetlenül. Csak másik szerverre nem működött a dolog.

Péter Zoltán írta...

Jaja ezt azóta megkaptam mindenféle forrásból, természetesen már orvosoltam a hibát :)
Egyébként tudtam róla, hogy akarnak ilyet csak arról maradtam le, amikor kész lettek vele.