2012-01-09

Druid - 50

Szép lassan haladok a szintezéssel, tegnap este meglett az 50. Csak LFDvel fejlődök 31. szint óta, közben próbálgattam a speceket. Gyors benyomások ismét:
  • Feral tank: hát nem ez a legbonyolultabb dolog a játékban. Az azért látszik rajta, hogy magas szinten még jönni fog hozzá pár extra képesség, amivel nem kell majd swipe meg FFF-fel kitölteni a manglek közötti üresjáratokat. Van egy sejtésem, hogy így 40-50 körül ez a spec overpowered, ZulFarrakban volt szerencsém healelni palát meg druidot is, utóbbiba gyakorlatilag csak akkor kellett heal amikor a teljes mob pakkot összehúzta a lépcsősor event alján. A pala ugyanitt majdnem meghalt :)
  • Resto: meglett a wild growth is, ezekben a kis instákban sokra még nem jó. Nagyon örültem a második primal glyph slotnak is, a swiftmend végre nem fog megenni semmit. Az első p.glyphem a rejuv volt, mert az a spell adja a teljes healem 40-55%-át ezen a szinten, elég faszság lenne nem glyphelni.
  • Balance: na erről külön bekezdést írok inkább.
Balance spec
Itt van helye a commonsense projectnek, ugyanis SEMMI fogalmam nem volt a csirkéről eddig, csak hogy valami hold és nap között billeg jobbra-balra az erőforrása. De hogy pontosan mitől, meg ez mire jó, azt nem tudtam.

Elolvastam a tooltipeket mikor balancera speceltem, de sajnos nem derült ki semmi belőle - annyit láttam, hogy a wrath az egyik fajta powert termeli, a starfire meg a másikat. Illetve van egy 15s CD-vel rendelkező starsurge ami az "adott helyzetben hasznosabb" powert termeli és nagyot csap. Talenteket nézegetve kiderült, hogy a moonfire/insect swarm dotok tickjei kis eséllyel adnak egy starsurge CD resetet, tehát a dotokat is biztosan érdemes használni. Eleve úgy néz ki ráadásul, hogy a dotok többet sebeznek mint a wrath/starfire, ha végigtickelnek. Sustained DPS esetén valszeg érdemes mindkettőt fenntartani, burst esetén viszont akár egyiket sem. Ennek az eldöntésére valószínűleg nem leszek képes számolgatás nélkül, meg nem is annyira érdekes.

Az első instában, ahol balanszként mentem, eléggé égett az arcom. Mindenki hozta a 45. szint körül szokásos 200-250 DPS körüli teljesítményt, én meg ott égtem 90-120-szal az első pár pakkon, mert foglamam nem volt mit csinálok. Ez azonban már az insta közepére kezdett javulni és a következő insta végére kb meg is értettem, hogy pontosan mit kéne csinálnom. Feljöttem én is a 250 dps körüli overall teljesítményre (resto gearből származó spirit többlet miatti overcapped hit ellenére), bossokon mostanság 400 dps közelébe is jutottam. Sőt, csak kilogolás előtt vettem észre, hogy van már Hurricanem is, szóval még aoezni is fogok tudni legközelebb, nem csak Typhonnal 17 secenként egyszer... Szóval persze, nagy balfasz vagyok, de még ez is átlag feletti teljesítmény ebben a közegben :D

Dióhéjban: a balance druid erőforrása egy kétpólusú skála. A bal oldala lunar (hold), a jobb pedig solar (nap) energia (power). A gyári felületen nem tudom hogy néz ki, shadowed unit framesen a lunar kék, a solar sárga csík. A skálán áll egy mutató, ami nyíllal mutatja, hogy merre mozog: solar vagy lunar felé. Wrath illetve Starfire kasztolásakor elmozdul lunar/solar irányba a skálán a mutató. Ha eléri a skála végét akkor Eclipse hatás áll be. Ha a solar végét érte el akkor solar eclipse, ha a lunart akkor lunar eclipse. A solar eclipse a nature sebzésedet, a lunar meg az arcanet növeli. Az eclipse addig tart amíg a mutató vissza nem kúszik a másik a lunar oldalból solarba vagy vice versa.
Magyarán: indulsz 0-ról, elkezdesz Wrathet spamelni. Teszed ezt addig, amíg össze nem gyűlik annyi lunar power, hogy lunar eclipse be nem áll. Ekkor kapsz +25% sebzést az arcane spelljeidre, ezért örömödben innentől starfiret spamelsz mert az arcane sebzést okoz és arra most bónuszod van. Ez azonban solar powert növel, így hamarosan kijutsz a lunar eclipseből, majd a spamelést folytatva beáll a solar eclipse, ami pedig visszavezet oda, hogy Wrathet (nature) kell használnod mert arra lesz +25% sebzés.
A starsurge 15 secenként használható (vagy proc esetén), azt is nyomod amikor a cd engedi, ez segít az eclipse állapot gyorsabb elérésben és jól sebez.
Ha solar irányba mész és lunart növelő spellt használsz akkor úgy látom nem történik semmi a power barral, nem nő, nem csökken. Nem lehet tehát visszafordulni mielőtt elérnéd a power bar egyik végét. A starsurge úgy láttam, eclipse alatt nem mozgatja a power bart, azaz nem visz közelebb az eclipse megszűnéséhez (ez jó hír). Eclipsen kívül viszont adott időegység alatt mintha több powert adna, mint a wrath/starfire.

A dotok is nature/arcane sebzést csinálnak, tehát megvan az a dot ami adott eclipse alatt nagyobbat sebez. Mint fentebb írtam, komolyabb matek mondhatná meg, hogy milyen hosszú csatábam mikor és melyik dotot/dotokat érdemes feltenni. Logikusnak látszik, hogy olyan hosszúban ahol mindkét dot végig tud menni, mindkettőt érdemes lehet, de trashen gyakran olyan rövid csaták vannak, hogy biztosan nem érdemes csak egyet, vagy azt sem.

Sok dolgot nem tudok még, pl hogy a starsurge merre mozdítja a lunar/solar bart, ha az középen áll és nincs iránya sem, valamint hogy a már fent levő dotok sebzése eclipsekor megnő-e, vagy csak az akkor felrakotté nő. Azt se tudom, hogy érdemes-e a starsurget tartogatni ecplise vagy proc idejére, vagy azon kívül is CDre érdemes-e tenni. Nem tudom, hogy a force of nature (entek) lerakását érdemes-e valamelyik eclipse alatt megtenni. Ezek azonban nem olyan dolgok, amik nélkül ne lehetne elfogadható sebzést nyomni szerintem. Ezek megválaszolása bizonyára az csak utolsó 20% dps elhozásához szükséges, ez viszont a LFD/LFR/normál nehézségi szinten eléggé irreleváns. Az azért látható volt, hogy a dpsem simán megduplázta az, hogy megértettem az alapvető működési elvét a specnek.

Retardok
Hülyeségkutatási projectem soha nem állhat le. A VH fórumon folyamatában írogatom, kicsit meg vagyok döbbenve. Kb 1 éve húztam az allis rugómat hasonlóképp sok instázással és negyed ennyi szellemi fogyatékost se láttam közben. Most minden második csapatban van legalább 1 olyannyira setét vagy paraszt ember, aki részben vagy egészében elrontja a többiek játékát. Végletes önzés, a másik leszarása, csapatmunka és játéktér érzékelésének teljes hiánya, nagyfokú fogalmatlanság jellemzi ezeket az embereket. Címszavakban:
  • idióta vagyok, mert nem tudok healelni olyan embert, aki 300 yardra előrefutott
  • idióta vagyok, mert nem tudok healelni az insta bejáratából olyat, aki az insta közepén áll és még 3 percig kell gyalogolnom, hogy odaérjek
  • csapat, ami egyszerre 2 felé megy mert "QUEEEEST"
  • tank, aki nem akarja tankolni azt a bosst amire még neki is questje van és simán végignézi, hogy clothon kihealelem
  • bossfight közben meghal valaki messze rangen kívül (fogalmam sincs hogyan került oda) és azonnal kajabál, hogy "RES! RES!"
  • idióta vagyok, mert nem tudom, hogy nem szabad offspec gearre needelni
  • azt sem tudom, hogy a hunternek kell a dodge és bunkó vagyok, hogy elviszek egy olyan kesztyűt ami neki ROSSZABB, mint ami most van
  • tank azt gondolja, hogy jól lehet healelni úgy, ha 3 másodpercenként knockbackelik az embert a mobok
  • tank nagyon siet, ezért spórol 1 percet egy boss skipelésével, majd 5 percet anyázik miatta a partyval, majd szándékosan wipeot okoz és kilép
  • tank wipeoltatja a partyt az insta főbossánál, mert nem tribute runt csinálunk pedig az extra loot
  • dps szó nélkül followra rakja magát és SEMMIT nem csinál
  • dps paladin righteous furyval, skullt nem követi és nem kommunikál
  • vote kick kísérlet ilyen indoklással: "mert őt még nem próbáltuk votekickelni"
  • healer, aki azzal szórakozik, hogy vajon milyen alacsony HPról tudja megmenteni a tankot és büszke is rá. Emellett folyton afk, heal ranget sem tartja, de ha rákérdezel mi a faszt csinál akkor megsértődik.
  • healer, aki nem healeli csak a tankot, mindenki más csak 10% hp környékén kap valami healt, még ő maga is
Azon filózok, hogy kezdem megérteni azokat, akik az első wipe után lelépnek egy heroicból vagy pug raidből. Aki ezeken az LFD instákon nő fel, az nem is tudja, hogy ezek milyen egyszerűek és szerintem nem is érti, hogyha mégis sikerül bennük meghalni akkor az mitől van. Csak azt látja, hogy az emberek retardozzák egymást ilyenkor, tehát nyilván rossz a csapat... Ami persze igaz is a maga módján, egy normál 5fősben wipeolás általában amiatt van, hogy valaki nagyon-nagyon fasz volt. Ezt a tapasztalatát jobb híján átviszi és átalkalmazza a nehezebb contentre is. Nyilvánvaló lesz számára, hogy egy wipe egyetlen oka az lehet, hogy a csapat rossz és akkor kár ottmaradni.

Nincsenek megjegyzések: