2012-01-02

Ultra casual hadművelet

Kaptam egy 7 napos ingyen WoW elérést a Blizztől több hónap inaktivitás után. Kihasználtam persze, mert érdekeltek az új anyagok. Az ingyenesség pedig nyilván akkor járt le, amikor épp egyedül voltam otthon egész este és nem tudtam mit csinálni (ilyen évente kb 2x van...): most tehát be vagyok fizetve. Ennek kb egyetlen oka, hogy mégiscsak úgy néz ki, hogy képes vagyok új karaktert nulláról felhúzni (eddig nem éreztem rá lelkierőt). Egy druidot indítottam Quel'Thalason a régi haveroknál ultra casual üzemmódban. Azaz csak akkor játszok, ha nagyon nincs más dolgom - ez pedig heti 5-10 óra esténként random időben, ezzel a családi béke is megmarad.

Lássuk akkor, hogy mit csináltam abban a pár estében, mióta ismét vagyok:
  • Dragon Soul első 4 boss @ LFR: disc priesttel voltam, kb 3 healeres feladatra be van osztva az LFR által 6 ember, döbbenetesen unalmas. Az első 4 bosst néztem csak meg, healerként triviális: healeld akit bírsz a többi 5 healer mellett és állj ki abból ami biztosan fáj. Gyakorlatilag nem lehet hibázni. Hülyék persze vannak szép számmal, a Malygos szobájában tanyázó bossnál még a harmadik jégcsap-falba is mentek bele emberek és haltak meg tőle. Pedig elsőre is egyértelmű volt, hogy nem kéne azzal kötekedni. A tartalom és játékélmény ezen a nehézségi szinten valahol 1 és 2 pont közötti értékelést tesz lehetővé az 5ös skálán. A második 4 bosst nincs kedvem megnézni így. Eleve utálok 25 fősben raidelni, healelni meg főleg. De azért majd valamikor megpróbálom ráerőltetni magam.
  • Alizabal: sikerült a guilddel lejutni Alizabalra, shadowként bohóckodtam, rendkívül bonyolult boss ez is. De erről legalább tudni lehet, hogy funkciója loot pinata by design. És milyen vicces a neve, amíg esztek a fish feastből, Ali is zabál.
  • End Time: jó ez az új 5fős. Az első és utolsó boss jól megcsinált, DPS checkes, jól tuningolt cucc. Van mit healelni is trashen meg az utolsó bosson. Az első boss különösképp újszerű, nekem tetszett. 4/5
  • Well of Eternity: rendkívül fontos az a +100% crit bónusz az elején a trashre, anélkül biztos nem lehetne megcsinálni... viszont a bossok elég jók. Az elsőnél nem tudtam, hogy kerülni kell a szemeket, de a tank bopolt, így megúsztam. Minden más itt is triviális. 3/5
  • Hour of Twilight: az első bosst 2 DPSsel csináltuk, mert a harmadik offline lett. Így volt a végén egy kis healelni való. Utána vagy 10 perc scriptelt és tökéletesen értelmetlen, ötlettelen, minden kihívást teljesen nélkülöző fos trash, amin majdnem elaludtam többször is. De legalább a kurvajó Dragonblighton mászkálhattunk, már ha még valaki nem hány be tőle... A második boss a debuff szerint silencelt, ha kasztoltam, de ilyet nem vettem észre egyszer sem. Körbe rohangáltam, meg kasztolgattam ahogy tetszett, semmi nem történt. A lockunkon lehet, hogy működött ez a debuff mert valami 9K dpst tolt :) De az is lehet, hogy csak retard volt, amit az utolsó bosson művelt az alapján simán el tudtam képzelni... Ugyanis ott is csak akkor kell healelni, ha valaki süket/vak/retardált és nem bír kiállni az elsőre is triviális effektekből. A lockunk pedig majdnem meghalt itt. Kell egy dispel a sear-re és ennyi az egyetlen ok, ami miatt ide healer spec kellhet. Halál komolyan gondolom, hogy 1 tank 4 dps ezt az instát ezt meg tudná csinálni simán. Csak a dispellel lenne gond a végén. Ilyen ötlettelen, unalmas és alultuningolt 5 főst nem láttam még, talán Violet Hold mérhető össze vele. 1/5. Csak azért nem 0, mert az utolsó bossnál rá kellett néznem a játéktérre is néha.
  • Transmog: a warrioromnak csináltam pár transmogot (Unbreakable Will + Bulwark of Azzinoth) aztán kilogoltam. Ha lenne kedvem warrival játszani, biztos jobban örülnék ennek a transmognak, így annyira nem csigázott fel, mint amennyire előzőleg érdekesnek látszott.
  • Szintezés: a friss druidom most 40es, kb 31-ig questeléssel mentem, 0 heirloommal. Azt kell mondjam, az új szintezési élmény tuningja összecsapott. Csak a guild által adott XP bónuszom van, de ez elég arra, hogy dungeonok nélkül is gyorsabban fejlődjek, mint a herbalismom. Sőt a questek is lassan szürkébe mentek volna át mire megkapom őket. Ez így egy faszság. Inkább elkezdtem LFD-zni.
  • Druid: az új karakterem druid, első ránézésre mind a 4 spece érdekes. Először a restot próbáltam ki, 31-40-ig instákat healelve fejlődtem. Eleinte zöld gearben voltak managondjaim néhol, de ez gyorsan javult miután felszedtem pár kéket és alaposabban átgondoltam azt a pár healing spellt, ami van. Ezen a szinten a fő heal eszköz a nourish (kis lassú olcsó heal) és a rejuv. Regrowth és swiftmend az oh shit gombok, ritkán kell használni őket. A troll racialt (20% haste) is gyakran használom, ha mindenki sérül vagy a tank összehúzott 20 mobot. Egészen élvezetesnek tűnik a resto az eddigiek alapján. Ráadásul az spelleknek még csak kb a fele van meg, magasabb szinten bővül majd a repertoár még jó pár érdekes dologgal. A questelés alatt feral voltam, mangle*2, FB -> halott mob. Aztán lett ravage, az stealthből alacsonyabb szintű mobokat 1shotol, azonos szintüekre még utána kell egy autoattack. Néha nem critel, akkor 1 mangle is. Nevetségesen erős. Éjjel respeceltem feral/tank irányba és összeraktam valami nevetséges tank geart, van benne intes cloth sapesz is, mert nincs más :) Ez lesz a következő amit kipróbálok. Primitívnek tűnik, van mangle 6s cdvel meg maul 3 seccel, kitöltésnek swipe/feral fairie fire/demo roar és kb ennyi az egész toolkit. Magas szinten jön még pár képesség ami kitölti ezeket az üres GCDket, addig bizonyára elég unalmas lesz.
  • Retardok: az LFD alacsony szinten továbbra is humorbonbonok kifogyhatatlan tárháza. Az emberi hülyeség, balfaszság szintje továbbra is változatlan - azaz magasabb, mint amit rémálmaimban vizionáltam, mielőtt megismertem ezt a játékot. Minden második rugó és dps warrior tele van int/spi gearrel, ez egyszerűen döbbenetes. Láttam maget aki polearmra meg str-es mailre needelt, votekickelve is lett. Az ilyen nagyon durva loot tévesztés teljesen általános. Nem tudok másra gondolni, mint hogy ezek 10 évesek vagy funkcionális analfabéták, mint manapság majdnem minden fiatal. Amikor a rugónak, warriorak konkrétan kiírja a karakterlap az int/spi statokra, hogy ez a stat neked haszontalan, akkor nem fogom fel, hogy tudnak ilyen tárgyakat gyűjteni. Persze alacsony szinten előfordul, hogy nincs a specednek megfelelő tárgyad. De az 1-2 slotra korlátozódó probléma szokott lenni, ld az én intes sapkámat a tankcuccban :) Ezek az emberek tökig szar statokban vannak, hihetetlen. Találkoztam egy warriorral, aki fury specen, 2kezessel, tankolási és kommunikációs hajlandóság nélkül jött tankolni. Trashen nem volt gond, a többi gyerek értelmes volt, CCztek, kiteoltak, meg jól dpseltek. Közben próbáltuk rávenni a tankunkat, hogy működjön is tankként. Nem sikerült. Hosszú szenvedések után nagy nehezen kibasztuk az áltankot. Mondani se kell, timer volt a votekicken, szegényt biztos mindenhonnan kivágták. Ignore is ment. Majd 2 nap múlva 1 betű eltéréssel ugyanilyen nevű, ugyanígy viselkedő warriort találtam a csapatomban ugyanarról a szerverről. Nézzétek meg, a guildjük neve is hasonló, de nem ugyanaz. WHAT THE FUCK. Természetesen őt is kibasztuk, várom mikor tűnik fel még újabb variánsa ennek a fasznak. A két ünnep közt volt szerencsém a FIDESZ tagjaival kalandozni:
  • Perspektíva: raidelni továbbra sincs időm, úgy gondolom. A kicsi szabadidőmben főként a druid fejlesztése fog lekötni, mindezt a commonsense teszt keretében csinálom majd - azaz a játékon belüli tooltipek és esetleg recount kivételével nem használok semmilyen forrást a karakter fejlesztési irányának kijelölésére. Kíváncsi vagyok, így mire jutok, mennyire leszek eredményes játékos ezzel a hozzáállással. Később még ki akarom próbálni a blood DKt is, elég erős buffokat és fixeket kapott.

Mindenkinek BUÉK, mellesleg.

Nincsenek megjegyzések: