2010-02-27

Az paladin healről

Úgy 10 napja holydinkedek és gondoltam írok pár sort erről a specről. Elsősorban azért, mert a legtöbb ember úgy gondolja, hogy ez tipikusan 1 gombos spec. Ez részben így is van, részben viszont tévedés.

A holy paladin eszköztára

Healing spellek
- flash of light (FoL): gyors "kicsi" heal. Alap kasztideje 1.5 sec. Viszonyításképp: ez most nekem 2200 körüli spellpowerrel 4K körül landol és értelemszerűen 6K körül critel. Mivel rendkívül gyorsan kasztol a pala, ezzel fent lehet tartani csaknem bármilyen heroic pullon a rosszabbul gearelt tankokat is, esetleg némi holy light közbeiktatásával.
- holy light (HL): a nagy "lassú" heal. 11K körül landol és alapban 2.5 sec a kasztideje. Van egy talent, aminek segítségével csak az első HL lassú, a továbbiak már 2sec alap kasztidővel fognak rendelkezni. Természetesen ha 20 másodpercig nem tolsz HLt akkor a buff leesik és ismét lassú lesz.
- holy shock (HS): 6sec cooldownnal rendelkező instant spell, most 7K körül healel nekem. Ha critel, egy talentnek köszönhetően a következő flash instant lesz VAGY +20% critet kapok a következő HLre.
- sacred shield (SS): elég zavaros spell, először is el kell mondanom, hogy pontosan mit is csinál. Felrakás után 30 másodpercig (talenttel 60) van a célponton. Ezalatt, ha megütik, keletkezik egy kis absorb-shield a célponton. Nem túl sokat nyel el, 500 + a spellpower 75%-a. Amíg ez a shield fent van, a flash of lightod ezen a célponton +50% eséllyel critel. Magyarán pont akkor lesz crit bónuszod a FoLra amikor a célpont sérült. Ez igazán ötletes. Mindemellett a SS-t birtokló személyre érkező FoL generál egy gyakran tickelő hotot, ha megvan a fent említett IoL talent. Sajnos az absorb shield (és ezzel egyúttal a +50% FoL crit) csak 6 másodpercenként procolhat, de így is jó eszköz arra, hogy a tank sebződését follal healelhetővé tegye.
- beacon of light: akin a beacon van, megkapja minden gyógyításodat akárkit is healelsz (kivéve ha a beacont magát). 5fősben jellemző használati módja, hogy a tankra teszed és csak a csapatot healeled, a tankra direktben nem is kell healt tolni. A beaconból kapott heal nem critel, de ha crit healt visz át, akkor a crit heal mennyiséggel azonos healt visz be. Tehát ha valakin healelsz 8K-t FoLlal akkor a beacon healel a tulajdonosán 8K non-critet. Nyilván az SS által adott FoL bónusz a beacon-healre nem procol, ezt figyelembe kell venni adott esetben. Raidben jellemzően az offtankra megy a békön és a maintankot healeled vagy vica versa, esetleg az 5fős healhez hasonlóan tankra beacon, raidbe heal. Mikor hogy célszerű, ez egy praktikus eszköz és akármikor áttehető más célpontra, ha szükséges.
- judgement: a linkelt talent segítségével judgement használata után 1 percig 15% hastet kapsz. Ezért a healelés aktív része az időnkénti judgement feldobása.
- divine favor: fix 100% crit a következő heal spelled, 2 perc CD. GCD free. Ezt még ki kell találnom, hogy és mikor használjam hatékonyan :P

Support spellek
- cleanse: 1 méreg, disease és magic effektet leszed a barátságos célpontról (dispel).
- a blessingek, amiket szerintem nem kell részleteznem. BoW, BoK, BoM, BoSanct (csak protnak).
- aura mastery: 6 másodpercre megduplázza az aktív aurád által adott bónuszt, pl 130 helyett 260 frost resist a frost aurából. Időnként nagyon hasznos tud lenni. Jellemző használati módja a resistálható elemi sebződés további tompítása. Pl Hodiron Frozen Blows alatt a raidsebzést durván lecsökkenti. 2 perc CD.
- hand of protection (HoP): 10 másodperces bubi valakire, 5 perc (talentelve 3 perc) CDvel. Fizikai támadásokra immunissá tesz, debuffokat leszed, whatever. Tankra nem frankó, mert akkor lefordul róla minden :)
- lay on hands (LoH): annyit healel a célponton, amennyi a paladin maxhpja. Emellett ad neki egy kis manát is (ha manahasználó). Nagy gond vele a 20 perc CD, ami talenttel és glyphel is csak 11 percre vihető le. Talenttel továbbá 20%-kal csökkenti a célpont által bekapott fizikai sebződést 15 másodpercre. Régen ez a spell a használója összes manáját elvitte, ma már free.
- hand of sacrifice (HoSac): 2 perc CD, 12 másodpercig a célpont által kapott sebződés 30%-át átveszi a paladin. De maximum annyi sebzést vesz át, amennyi a paladin életerejének 100%-a. Egyfajta shieldwall/pain suppressionként használható azzal a szépséghibával, hogy a hatóideje nem teljesen megbízható a sebzéslimit miatt és persze az is gondot okozhat, hogy a healer meghalhat az átvállalt sebzés miatt. Ezek viszont sokszor nem okoznak gondot, egyszerűen magát healeli az ember és a tankba megy a beaconból a heal úgyis, illetve lehet bubit használni előtte.
- hand of salvation (HoS): a célpont aggróját csökkenti fokozatosan egy kis ideig. 2 perc CD.
- hand of freedom (HoF): root effektekből kiszedi és ezekre 6 secig immunissá is teszi a célpontot, 25 sec CD. Alapvetően PVP vonatkozású, de néhol PVEben is hasznos, pl nerf óta Freya+3nál kiszedi a célpontot a rootokból.
- divine sacrifice (DSac): 11 pontos prot talent. 2 perc CD, ezt hívják másnéven "raidwide shieldwall"nak, mert olyasmit csinál, mint a hand of sac, csak az egész partyra hat. A party többi tagja által kapott sebzés 30%-át átveszi egy időre. Bubi nélkül nem biztos hogy jó ötlet használni, bár 20% hpra esve megtörik az effekt. További 2 talentpont használatával (17 pont protra) a teljes raid 30 yard sugárban 20%-kal kevesebbet sebződik a DSac időtartama alatt.
- judgement of wisdom (JoW): ez az ellenséges célpontra rakott judgement az azt támadóknak manát tölt vissza. Egy alacsony retri talent kirakásával minden judgement ad továbbá 3% critet is.
- judgement of light (JoL): ugyanez pepitában, csak nem manát tölt, hanem gyógyítja a célpontot támadókat.
- aurák: a paladin többféle aurával rendelkezik. Armort, visszasebzést, resistanceket és pushback ellenállást tud adni a raidnek. Az aura masteryvel pedig ennek a hatását meg is tudja emelni időlegesen.

Egyéb support/CC
- avenging wrath: +20% damage és healing 20 másodpercre, 3 perc CD. Heal intenzív részeken érdemes bevetni. Ez a képesség adja a szárnyacskákat.
- turn evil: démont és undeadet fearel el elég hosszú időre. CC.
- hammer of justice: rövid stun és interrupt. 1 perc CD.
- holy wrath: 30 sec CDje van, démon és undead célpontokra szépen sebez aoeban és stunolja őket kis időre. Pl hc HoR escort event végén szoktam eltolni ha több mobot is lehúzott a DPS. Vagy ha unatkozok és DPSelgetek heal közben :)
- hand of reckoning/righteous defense: taunt. Esetleg ezzel is lehet operálni, pl klotiról átvenni egy mobot akár healer palával is.
- divine intervention: az ezt használó paladin meghal, a célpontja viszont egy bubiban életben marad és kikerül combatból max 3 percre. 10 perc CD. Wipe recovery gyorsítására jó elsősorban.

Önvédelem
- divine protection: shieldwall: -50% sebződés 12 másodpercig. 3 perc CD.
- divine shield: ez a teljes immunitást adó legendás BUBI. 5 perc CD.

Mana háztartás
- divine plea: 1 perc CD, visszatölti 15 sec alatt a max mana 25%-át. Sajnos ezalatt a kitolt heal feleződik ezért nem mindegy mikor használja az ember.
- JoW/SoW: wisdommal judgementelt célpontot támadsz autoattackkal két heal között - elég hatékonyan jön vissza a mana.
- divine illumination: 3 perc CD. 15 másodpercen át minden spell költségét felezi. Heal intenzív (értsd HL spam) fázisokban érdemes elnyomni.
- crit healek költségének 30%-a visszajár talentből.
- glyphelt seal of wisdom használata esetén minden heal spell költsége 5%-kal alacsonyabb.

Ennyi PVE szempontból említésre méltó spellje van egy holy paladinnak (és biztos kihagytam párat). Az egygombosnak. Én ezek közül 4-5 kivételével mindent próbálok aktívan használni, pl HoRban fearelem a nem tankolt ranged mobot, aura mastery Garfroston, HoSac a gyenge tankra, ilyesmi.

Valóban nincs sok healing spellje a paladinnak, de support annál több. Mindemellett a beacon fenntartása/ésszerű áthelyezése, SS fenntartása/áthelyezése, judgement általi haste fenntartása szaporítja a teendőket, ezekre is oda kell figyelni. És persze a sok support képességet is érdemes néha használni.

Nincsenek megjegyzések: