2010-02-10

Gyenge utánzat

Ez a blog egy jó ideje arról szól, hogy milyen borzalmakat élek át az LFD tool használata közben illetve ezzel kapcsolatban, hogy miért hülyék az emberek és mennyire. Sajnálom, hogy így alakult, de egyrészt raidelni most még hónapokig nincs időm, másrészt mindig is érdekelt a hülyeségkutatás :) Ebben a témában végeztem ma kísérletet.

A "játsszunk ésszel" mozgalom új elemeként arra vetemedtem, hogy respeceltem a palámat tankká. Vettem kék tempered saronite setet, craftolt JC tankgyűrűt, ilyesmit. Sajnos az 1kezes weaponskillek elmaradtak mert lvl30 környékén használtam olyat legutóbb. No sebaj, vettem egy fehér macét, elmentem vele lesolozni Ragemanet, abból lett jó kis kék tankfegyóm. Azért nevezem játsszunk ésszel-nek, mert direkt semmit nem olvastam utána a palatankolásnak ezt megelőzően. Elolvastam a skillek és a talentfa képességek leírásait és ez alapján állítottam össze egy specet.
A VH fórumra postoltam, hogy milyen talenteket/glypheket és miért választottam.

A tervet megvalósítottam és tankoltam is pár instát ma délután.
1) VH normál: semmi gond nem volt attól eltekintve, hogy egy HUNTARD került a csapatomba. Először azt hittem szar az aggróm, amikor folyton kimentek rá a mobok, de aztán ránéztem a recountra ahol toronymagasan vezettem (sajnos). Megfigyeltem, hogy úgy mennek ki rá a mobok, hogy az aggrója az enyém fele, vagy annyi se. Maradt 2 lehetőség: 1) bug 2) distracting shot. Az utóbbi volt, 3x kértem, hogy ne használja. Mindenesetre miután rájöttem, hogy ez történik, nem tauntoltam. A hülye healer meg életben tartotta. A mobok gyorsan visszajöttek, általában FDzett miután lehúzta őket. Hogy ennek mi értelme volt, azt soha nem fogom megtudni. Minden pullon ahol véletlen megverte a másik 2 lámát DPSben (de persze messze tank alatt maradt), kaptunk tőle egy recount listát. Biztos nagyon büszke volt magára. Az insta végén ismét bővült az ignore listám.
2) DTK: itt már kezdett zavarni, hogy a Tidy Threat Plates addon DPS üzemmódban maradt és folyton minden mob amit fogok, bazinagy name platevel rendelkezik, amit meg véletlen nem fogok az kicsi és áttetsző plate miatt észrevétlenül elhúz. Azért megúsztuk 1 halállal amikor véletlen egybehúzott a dps 3 pakkot :)
3) Gundrak: beállítottam a Threat Plate addont és itt már asszem semmin nem vesztettem aggrót. A DPS is jobb volt, igaz itt is alattam voltak, de már mindenki 1K felett tolt.

A fent linkelt tankolási terv annyiban módosult gyakorlati tesztek és az ottani hozzászólások alapján, hogy nem váltogatok sealeket, végig vengeance megy, az felkerül mindenre amit a hammer of righteous megüt, így aoe-dotolok vele :) Ezért elvileg a SoComm se kell a specbe, úgyhogy újragondolom kicsit és valszeg módosítok rajta.

Alapvetően semmi gond nem volt a tankolással, biztosan segített a warriorral szerzett tapasztalat, de megerősödött az a véleményem, hogy aki hülye az 1-80ig szintezve is szarul fog játszani, aki meg nem, az közepes szinten tud tevékenykedni bármilyen specen pár óra gyakorlás árán.

Úgy éreztem egyébként, hogy a pala tankolás a warriornak egy nagyon gyenge utánzata. Iszonyúan hiányzott a mobilitás (charge) és a spamelhető dolgok. A palának még GCD-n sincs spamelhető dolga, a warriornak meg GCD és swing timeren is van :) Az aggró amúgy jó, ha utánam kezdenek bele a DPSek akkor nem tudnak leszedni semmit, bosson 4-5K TPS kijön 78. szinten kék cuccban. Kicsit fájlalom, hogy az avenging wrath és az oh-shit gombjaim kizárják egymást, pedig pont akkor szeretnék nagyobb aggrót amikor egybehúzok 2-3 pakkot és pont akkor kellhet az oh-shit gomb is. Igen persze, a pala support kaszt, tetszenek a buffjai meg a hand of prot amivel megmenthetek valakit, meg cleanse, ilyesmi. De ha már tankolok akkor a tank képességek jobban izgatnak, mint a support.

Managond csak akkor van, ha két pull között meg kell állni és ezért leesik a DP és újratenni se tudom mert még CD-n van. Palatankban járatlanok kedvéért (1 napja még én is az voltam): a divine plea 1 perc CDvel működik, 15 másodpercig tölti a manát folyamatosan. Egy prot talent segítségével mindig újraindul 15 másodpercről az időzítője, ha megütök valamit. Ezért ha a pala chainpullol és nem felejti el feltenni a DP-t előtte akkor nem fog kifogyni, nekem legalábbis így max mana körül ketyegett ha sérültem és akkor is magasan maradt, ha nem.

A keybindeken sokat filóztam és próbáltam úgy beosztani, hogy amennyire lehet, a warrioréra hasonlítson. Ilyen eredmény született:

keybindwarriorpala
Gtaunthand of reckoning
alt-Gmocking blowrighteous defense
Ashield slamshield of righteousness
Wthunder clapconsecration

stb...
Láthatóan a hasonló funkciójú spelleket raktam egybe.

-- * --

Levezetésként mentem 2 randomot nagyrészt guildes csapattal (1-2 randomunk volt). Az első egy DTK volt, amit healerrel abszolváltam. Ildar tankolt, legagyamentebb tank akit valaha láttam. És az egyik legjobb is :) Amelyik healer már ismeri az előremegy miközben a srác megáll pár másodpercre, mert az ritka esemény. Persze egybehúzta az abos-zombis szobát, DPS lehúzott pár szart róla, mérsékelten dolgoznom kellett a party megtartásán. Ekkor megszólalt az egyik random szerzemény (kiderült hogy magyar volt): "Na itt se lennék healer". Én erre csak annyit mondtam hogy "könnyű!" :) Sajnos nagyon elszoktak az emberek a kihívástól, pedig akkor jó az élet, ha zajlik :) Mindenesetre a run végén mindenkinek az volt a véleménye, hogy ez kurvajó volt. 11 percnél esett össze Tarhonya a végén.

Utána hc UPt tankoltam, az elején volt egy 30sec lagspike, ott meghalt egy lock, de amúgy 13 perc alatt pucoltuk, az ilyen dolgokat szeretem kérem! Pár guildes arc nagyon megkönnyíti a pugolást.

Nincsenek megjegyzések: