2010-08-01

Mérgek 2, SnD, spec

Mérgekről
Konkrétan az instant poison és deadly poison használatáról.

Tegnap kísérleteztem soloban és 5fősökben is (sajnos mindkettő azt jelenti, hogy rövid burst csaták vannak) a mérgekkel. Eddig simán megfelelt mindenre a 2x instant poison kenet, de mivel az nem számít mérgezésnek olyan értelemben, hogy nem tesz debuffot az áldozatra, bizony át kell állnom arra hogy deadly poisont használok valamelyik fegyveren. Erre a savage combat talent miatt van szükség, ami az első combat talent ami a mérgezett célpont ellen ad boostot. Ráadásul nem csak nekem, hanem mindenkinek aki a célpontomat üti. Na de melyik kézre rakjam?

Az elméletem szerint rövid csatákban a lassú MH többet támad, mint a gyors offhand és úgy néz ki ez helyes is volt. Amikor a mainhanden volt az instant és OHn a deadly, az utóbbi szinte sose stackelt 2nél magasabbra, mire meghalt egy mob, viszont iszonyú sok instant poison proc volt. A teljes sebzésem 13-15%-a volt így instant poison és csak 1-3% deadly.
Fordított esetben gyakran 3-5 stack deadly volt a mobon szinte minden esetben és a két méreg sebzésben elfoglalt aránya kb azonos volt (6-8% mindkettő). A dpsem viszont egyértelműen magasabb volt (10-20%-kal) az utóbbi esetben, nyilván a magasabb deadly poison (tehát savage combat) uptime miatt és így jól láthatóan a deadly is többet sebez abszolútértékben is.

Szóval jelenleg úgy néz ki, hogy lassú MHra DP, gyors OHra IP, de majd ha alkalmam lesz hosszabban elő dolgokat ütni, lehet hogy ez majd megfordul. Igazából ez egy elég érzékeny kérdés és nem is igazán látom, hogy az átlagjános játékos hogyan adhatna egzakt választ a méreg használatának korrekt módjára saját kútfőből.

DPS/szintezés/gear
59 és fél szintnél tartottam vasárnap este. Outlandsre érkezni igazán élmény a szar lassú régi területek után. 60-tól kezdve ismét sorbaállok az LFD instákra, addig még picit gearelődök. Pár ismerősnek szintén pont most van 60-65ös karija és mind panaszkodik a minősíthetetlenül szar DK tankok áradatára ebben a sávban. Kár, mert kb lvl50-től kezdve a legtöbb tank elfogadható volt LFDn nekem. Úgy kb megtartották az aggrót és nem is húztak 5 pakkot egyszerre. DPSben eddigi legjobbjaim egy ~660 DPSes multimobos bossfight, singletarget bosson ~540 57. szinten. Remélem 60-on akár 700-800 lesz a singletarget boss dps. Pár másodperces trash mobokba még mindig nem tudok rendes damaget nyomni és ez nem is fog változni, mert a méreg stackelés/CP rendszer igényel egy kis felfutási időt. Egy 5 pontos eviscerate 2k felett critelt már 56. szinten is. Szép látvány volt.
Elég sokat instáztam a 15-58 alatt és gyakorlatilag nem találkoztam értelmes leather melee dps droppal. BRDből vittem str/AP övet, mert a str ellenére is nagy upgrade volt. Ezen kívül láttam anno RFD végén egy jó leget amit persze elvitt valaki más. (4 ember needelt rá... lol) A dropok fele spellpower cloth, a másik felének jelentős része mail. Jól el van baszva ez. A régi instákban még úgy mennek a dolgok, hogy a kaszter mob kaszter lootot dob, a warrior mob warriort, oszt' jó sok rogue jellegű boss van ugye :) Több boe zöldet needeltem, mint boss dropot. Igazán béna dolog ez.
Kiraktam szintezésre az unfair advantage talentet. Készen álltam rá, hogy respeceljek, ha szar, de nem kellett. 5-7%-át adja a teljes sebzésemnek soloban, nagyon erős talent szerintem. Különösen hatékony, amikor összehúzok 3-4 mobot, hogy blade flurry alatt ledaráljam őket. Ilyenkor el szokott menni az evasion is. Leginkább azért, hogy túl is éljem, de szépen szinergizál is ezzel a talenttel. Ilyen esetben ~500 DPSemből 15%-ot ez a talent ad. Raid buildben valszeg nincs helye, de soloban kiváló és nyilván pvpben is jó.

SnD
Mióta rank 2-es a Slice and Dice, azaz amióta nem 20, hanem 40% melee hastet ad, sokat kísérleteztem vele, hogy hogyan érdemes használni. Eredetileg próbáltam folyamatosan fenntartani és 4-5 CPnél kisütni. Ezzel az volt a baj, hogy így szinte soha nem volt CP eviscerate használatára és akármit is csináltam, az SnD uptime fele combaton kívüli időre esett, ami felesleges pazarlás. Soloban áttértem arra, hogy jellemzően 1 CPnél rakom fel az SnDt a csata elején és így általában 3-5 CPnél egy eviscerate is el tud csattanni, azzal vége is a csatának. Instában ugyanez pepitában, csak ott meg kell saccolnom, hogy hány CP-ért kell feltennem, hogy a teljes pullon kitartson. Az improved SnD talent természetesen kötelező.
Az SnD fenntartása kétségkívül elsődleges prioritás (vagy ahhoz közeli) minden esetben. A rugó sebzésének 40-50%-a autoattack, azaz ha ezt 40%-kal boostolja egy képesség az rendesen 15-20% DPS növekedést eredményez.

Egyéb képességek
Kidney shot: ez a stun combopontok függvényében adott időre stunolja a célpontot. Ezt a stunt nem töri meg a sebzés, szóval kaszter mobok ellen második interruptként szolgálhat. Sajnos a CP pont alapúság miatt elveszi a lehetőségét egy szép eviscerate finishernek, de a kaszterek anélkül is elég gyorsan halnak.
Blind: sajnos hosszú CDje van, nyilván pvp miatt :) De gyakran életmentő, ha alacsony HPn behúzol egy extra mobot és nem akarsz/nem tudsz vanisht használni. Az a 10 másodperc pont elég arra, hogy a jelenlegi mobot kivégezd vagy bandagelj egyet.
Distract: alapvetően arra használatos, hogy megfordítsad a mobokat mielőtt sapolnád őket (hogy ne kelljen megkerülni őket és ezzel bemenni egy pakk közepébe). Arra is hasznos, hogy patrolokat megállíts, hogy megállás nélkül lopódzhass tovább. Nagyon fun képesség. Targetáló körrel kell használni, a kör által lefedett mobok a kör középpontja felé fognak fordulni ~5-10 másodpercre.
Feint: kicsivel csökkenti az aggród a célponton, sajnos a hangsúly a kicsin van. Szinte soha nem adta vissza nekem az aggrót a tankra ez a képesség. Valószínűleg a leghaszontalanabb rugó képességek egyike. Majd 80on aoe sebződést is csökkent, akkor jó lesz. Addig viszont rossz kutya.

Nincsenek megjegyzések: