2012-05-02

EVE Mythbusters

Sorra dőlnek meg azok a mítoszok, amik a játék körül keringenek. Vagy a játék lett könnyebb időközben, vagy csak a szokásos dolog történt: a mítoszokat hülyék találták ki hülyéknek.

Az EVE könyörtelen játék
Valóban az, de ha okosan játszod, elkerülheted a legtöbb kellemetlenséget. Ne bízz senkiben. Minden igénybevenni kívánt szerződést alaposan olvass el. Ne mozgass annyi értéket, amennyinek az elvesztése nem volna kiheverhető (hajó és rakomány tekintetében egyaránt). Ne autopilotázz. Ne hívd fel magadra a figyelmet. Ne ülj fel a provokációnak - és még sorolhatnám. A játék tele van olyan emberekkel, akik azt nézik, hogy ki a balek és lecsapnak rá. Valóban scammerek, kalózok, gankerek várnak rád minden sarkon. De ha nem te vagy a gyenge láncszem, a támadások nagyrészét el fogod kerülni.

Az EVE ingyenesen is játszható, de ahhoz nagyon tapasztaltnak kell lenni
Hamis. Nem kell nagyon tapasztaltnak lenni. Kezdőként 2 hét kereskedéssel összehoztam az 500M ISK-t, ami a 30 napos játéklicensz ingame megvásárlásához kell. Bolygóműveléssel (ha Gevlonnak igaza van), havi 300M szinte erőfeszítés nélkül termelhető ki. Per karakter... Egy ismerősöm most írja, hogy lvl 3 security missionökből (odamész és NPCket lősz, easy) szintén kb fedezhető az ingyenes játék.

Ez ilyen Excel Sheetelős minmaxolós játék
Igaz is meg nem is. A gyártás, kereskedés, bolygóművelés és finomítás (meg talán még pár másik hasonló téma) igazán meghálálja ha nagyobb mennyiségű elméleti munkát fektetsz bele az optimizációba. De ez szigorúan opcionális. Ráadásul csomó olyan tevékenység létezik, amihez semmi ilyesmire nincs szükség.

A skillrendszer miatt a több éve játszó embereket soha meg se fogod közelíteni és nem tudod megakadályozni, hogy megszívassanak
Tény, hogy a régebben játszó játékosok skillpont előnye behozhatatlan - hiszen a skillpontok az idővel automatikusan halmozódnak. Az is tény viszont, hogy nem sok olyan skill van, amit 3-asra (a max szint 5) ne lehetne kitanulni fél-egy napon belül. Tény, hogy az EVE összes skilljét 5-re kitanulni valami 20 évre volna szükség (optimális remapokkal). A játék pedig 9 éves... Szintén tény, hogy az EVE pvp erősen kő-papír olló jellegű, ami miatt 1v1-ben a régi játékos nagy böszme hajóját egy kis fürgével (napok vagy hetek alatt kitanulható) leszeded csont nélkül.

Az EVE rendszere iszonyú bonyolult
Ez igaz, pl a WoW jelenlegi állapotához viszonyítva az EVE valóban maga a kvantumfizika, ez azonban nem annyira az EVE hibája, hanem a WoWé, már ha értitek, mire akarok utalni. Azonban az EVE elég jól szegmensekre bontható: kereskedés, pvp, felfedezés, gyártás, bolygóművelés, stbstb. Ezek önmagukban viszonylag jól átláthatóak és pár hét tapasztalatszerzéssel már jól el fogsz boldogulni bármelyikben. Az EVE nehézségét szerintem főleg az adja, amiatt érződik rejtélyesnek és összetettnek, hogy NINCS olyan központi információs bankja, mint a wowhead. Ennek pótlása egy jó üzleti lehetőség, ha valakinek van rá erőforrása. Bármi kérdés merül fel a játékkal kapcsolatban, googleznod kell és több tucat site között elszórva találod majd meg a választ - ha egyáltalán megtalálod és nem lesz elavult vagy eleve téves.

-- * --
 
És most röviden az elmúlt időszakról. A Burn Jita előtti napokban 40 - 75M profitom volt per nap. Utána megült a piac, meg én is kicsit. Leestem 20M és az alattira, gyászos. Hosszú hétvége plusz a Burn event betett. Mindemellett sok szar üzletbe futottam bele, ahol nem keltek el időben a tételek, nem volt meg a BO mire odaértem, stb. Keresni akarok olyan pénzszerzési módot, ahol nem kell rajta ülni a tételeken és market pvp keretében undercutolni egész este, ha gyorsan el akarom adni őket. A fent linkelt bolygóművelés jó lehetőség lehet erre.

Kipróbáltam a cargo scannelést is. Amarrnál a Jita felé vezető útvonalat néztem egy passive targeterrel (nehogy valaki beemózzon). Azt tapasztaltam, hogy aki autopiloton van azt simán ki lehet scannelni, aki nincs azt csak akkor, ha nagy böszme hajója van. Úgy láttam, hogy a warpból jumpra érkezőket se tudom scanelni (de targetelni se nagyon) mert a warp és a jump között túl kicsi idő telik el. Kivétel ugye az autopilot, mert az nem 0-ra warpol hanem 25km-re. De nagyon nem egyszerű ám azt se megoldani, hogy azt scanneljem akit akarok. Folyamatosan jönnek/mennek hajók, másodpercenként akár több is. Egy ilyen listán gyorsan kiválasztani valakit nem egyszerű. Szerintem fregattal (Beri kedvéért helyesen írtam! :D) valóban nem indokolt tartani tehát attól, hogy lescannelnek. Esetleg bookmark nélküli dock/undock során, vagy ha autopilotálsz vagy afk vagy - ez esetekben pedig magadra vess. Burn Jita előtti órákban simán elmozgattam 240M értékű rakományt Probeval Jita-Amarr útvonalon. Azt nem mondom, hogy direkt volt és hogy nem izzadtam le... De elvittem és nem lőttek szét. Pedig egy sima industrialt ennek a feléért már jó eséllyel megpróbálnak leszedni.

Neural remaps: ezeket nem meglepően elbasztam, mivel nem tudtam mit akarok csinálni hosszútávon (és még mindig nem nagyon tudom). Az elsőt full charismára a tradelés miatt, igaz fel is húztam 4-esre az Accounting és Broker Relationst, ami sokat dob a profitabilitáson. A másodikat memory/intre mapeltem a bányászathoz - hülyeség volt. A harmadikkal már nem mapeltem semmire, hanem szétdobtam egyformán 3 stat közt: int, charisma, perception. Azért ezeket, mert az engem érdeklő dolgok főként ezekben utaznak: int a science dolgokhoz, charisma a tradehez és perception kb minden hajóvezetési skillhez. Szerencsére a bolygóművelés is úgy látom, ezekre támaszkodik főként.

Fitting/support skills
Skillek terén ebben az időszakban support oldalon nyomultam: van pár skill, amit szerintem mindenkinek érdemes felhúzni:
  • Electronics 5: max CPU
  • Engineering 5: max PG és Thermodynamics prereq
  • Energy Management 5: max Capacitor
  • Shield Management 5: max shield (ha armor tankos hajókat vezetsz akkor szerintem skipelhető)
  • Hull Upgrades 5: max armor
  • Mechanics 5: max structure - ez csak ha nagy hajókat akarsz tolni, amik EHPja főleg structban van
  • Thermodynamics: overheat lehetőség szinte minden modulra, bármihez jól jöhet
Van még pár fitting skill, amit érdemes minél jobban kitolni, hogy ne fuss bele folyton abba, hogy egy erősebb modult nem tudsz feltenni. Pl Electronic Upgrades, Shield Upgrades, Weapon Upgrades, Energy Grid Upgrades. Jó tematikus skill lista található itt.

A bolygóművelős dolgokat nyilván soron kívül trainelem majd, de amikor nem azok mennek, akkor a fenti listán található dolgokat fogom elsősorban erőltetni.

Nincsenek megjegyzések: