2018-05-30

A threat visszatér

A wowhead (és sok más beta teszter) adatgyűjtése szerint komoly threat nerfet kaptak a tankok. BCben rengeteget tankoltam warriorral és imádtam. Az aggro megszerzése és megtartása komoly játéktechnikai elem volt, ami nagyon komoly tényező volt a csapatjátékban. Fókusz dpst, CCt és egyéb koordinációt igényelt, hogy az aggro mindig a tankon legyen, ez pedig szerintem nagyon jót tett a játéknak. Fontos tényező számomra a class fantasy: tankként ténylegesen én védtem meg a csapattársaimat - ha rosszul tankoltam, akkor a mobok megették őket. Jelenleg az aktív mitigációs, "végtelen" threat modellben igazából csak magamat vagyok képes megvédeni. A csapattársak megvédése szinte csak melléktermék, hiszen nem kell külön erőfeszítést tennem érte.


Mi lehetett a threat nerf oka? Jó kérdés. Lehet, hogy nem tetszett Blizzardnak hogy 1-2 ütéssel meg lehet tartani az aggrót egy teljes mobpakkon és sérülés nélkül kiteolni őket amíg a DPS végez velük. Lehet, hogy csak vissza akarnak térni a régi csapatjátékot kikényszerítő threat mechanizmushoz, nem tudom.

Mik a threat nerf következményei?
  • single targeten szerintem kb semmi - óriási gear és/vagy skill eltérés kell majd ahhoz, hogy a tank egy magányos célpontot ne tudjon megtartani.
  • multitargeten már lesznek threat gondok: legalább az első mobot focus targettel kell majd kiszedni és aoe csak utána indulhat, vagy kisebb célpontszám mellett visszatér a régi "tab-sunder" tánc, a tankoknak folyamatosan rotálniuk kell a célpontokat az egyenletes threat létrehozásáért.
  • az aktív mitigációs modellel szerintem valamelyest ütközik ez a dolog, mert a tankoknak ezzel együtt már sok dolguk lesz egyszerre: encounter taktika követése, mob pozicionálás, interruptok, esetleg cc, selfheal, aggrotartás.
  • tartok tőle, hogy a PUG közösség nem tud vagy nem akar majd alkalmazkodni ehhez és akkora sírás lesz belőle mint anno Cataclysm elején a nehéz heroicokból és vissza kell majd erősíteni a tank threatet. Sok tank fogja befejezni a pugolást ami rossz hatással lesz a közösségre. Nyilván lesz olyan is, aki emiatt fogja úgy érezni, hogy ismét érdemes tankolnia, pl én is ide tartozok úgy érzem...
  • nem lesz annyira egyszerű kiteolni nagy mobpakkokat M+ban - ennek sajnos szerintem az lesz a mellékhatása hogy még jobban felértékelődnek azok a tankok, amik távolról is tudnak egy kis aoe aggrot is tartani (már megint a BDK...)
  • visszatérnek a threatmeterek.
Mindenesetre én üdvözlöm ezt a kísérletet, nekem nagyon hiányzik a threat játék, ez az egyik oka, hogy nem gyakran játszok tankokkal több kiegészítő óta. A selfheal/mitigációs játék nem túl izgalmas. Alapvetően csak a healer veszi észre, hogy jó vagyok-e benne. A jó aggrot viszont mindenki észreveszi és értékeli.

Nincsenek megjegyzések: