2018-05-14

BfA dungeon taktikák nagyon alapszinten

Bár a béta előszeretettel tesz be normál Freehold/Waycrestbe és heroicból még csak Sethralisst láttam (hajrá random), azért gondoltam összeírok pár tudnivalót az instákról. Van 2 dungeon ami mythic only, pár egyéb insta meg alli/horde only, de mythicben mind elérhető mindenkinek, úgyhogy ennek sok jelentősége végülis nincs. Jelentősebb változás, hogy az offenzív dispel gyakori szereplő trashfightokon, érdemes odafigyelni mit lehet letörni vagy lopni.


Atal'Dazar

Troll insta. Nekem Gundrak feelingem volt tőle.
Priestess Alun'za: Ha ismered a classic Hakkar csatát, akkor ez ismerős lesz. Piros tócsákat dob le a földre, majd Transfusiont kasztol. Ez a spell mindenkitől HPt szív és a bosst gyógyítja. KIVÉVE attól, aki a piros tócsákban áll. Teendő tehát: állj a piros tócsába amikor Transfusion kaszt van.
Vol'Kaal: Amíg a totemek kint vannak, a boss maxon fog maradni. Totemeket öld le, került ki a spenóttócsákat, lootolj.
Rezan: élőholt dínó csontváz. Ne lépj a lila foltokra mert add lesz belőlük. AOE feart nyom gyakorta, aminek során rá fogsz lépni a lila foltokra és jönnek az addok. Megoldás: az AOE fear elől el kell bújni. Ehhez a tanknak valami olyan pozícióban kell tartania a bosst, ahonnan gyorsan be lehet bújni pl egy sarok mögé.
Yazma: bosst tankolni a terem hátuljában. Aki felett megjelenik egy lila jel, az fusson a terem bejáratához. Ott megjelenik a feljelölt játékosból egy mob, amit nagyon sürgősen le kell ölni. A repkedő lila szarokat kerülgetni kell.


Waycrest Manor

Nagyon szép kastély, bár én utálom, hogy 2-3 féle útvonalon lehet bejárni és hogy mikor melyiken az random és tök zavaros - van egy csomó ajtó, ha nyitható akkor arra kell menni, ha nincs akkor másmerre :)
Witch Council: 3 boszi egyben. 3-ból 2 boszin mindig van egy 99% shieldwall, szóval mindig azt az egyet kell ütni, amelyik rendesen sérül. Az üthető példány amúgy picit nagyobb szokott lenni a többinél és lebeg felette egy mélylila gömb is. Úgy látom 50%-nál szokott átszállni a sérülékenység a következőre és mindegyiknek más képessége is van, aoe sebzés, MC, stb.
Wicker Goliath: akit berak Soul Thorns képességgel tüskecsapdába azt ki kell ütni. Van egy stackelő sebzésnövelője amit a tüzekkel lehet kezelni valahogy de ez gondolom majd csak mythicben lesz érdekes.
Gluttony: földbe ásott óriásmalac. Állj ki a conal AOEból (Tenderize), kezeld az addokat.
Lord and Lady Waycrest: az első fázisban csak a lord üthető, a lady rendszeresen felgyógyítja, aztán végül ő is átugrik. Mythicben biztos kell majd figyelni valamire, de jelenleg tank&spank.
Drust King: Addokat idéz, ha jól sejtem ezeket a megjelenő fire potikkal lehet kezelni de nem vágom... Mythicben biztos kell majd figyelni valamire, de jelenleg tank&spank.


Shrine of the Storm

Itt van pár trükkös trashpull. Sajnos mob neveket nem tudok, de az insta elején van pár mob ami erős hotokat rak fel, azt megszakítással vagy dispellel kell kezelni. Vannak mobok, amik stackelő aoe dotot raknak fel, ezekből nem érdemes sokat behúzni. Vannak trashmobok amik egy nagy zöldeskék rúnát pakolnak a földre. Aki benne áll az 75%-kal kevesebbet sebződik. Nyilván ki kell őket húzni ebből, és beleállni. Pont ezeknek a moboknak van egy random targetre nyomott nagyon durva dotja amit csak ebbe a rúnába állva lehet túlélni.
Aqu'sirr: vízelementál boss, szétszakad pár részre aztán összeáll, jelenleg tank&spank.
Tidesage Council: 2 boss kasztol ezt-azt, tank&spank, bár mintha itt is meglenne ez a 75% damage redus rúna amibe valamikor bele érdemes állni, de a tuning miatt erre sose kényszerült még senki.
Lord Stormsong: az insta egyetlen bossa ami legalábbis a beta elején nehéz volt. Mythicben biztos izgi lesz. Teleszórja a pályát lila gömbökkel amik fixálnak célpontokra. Néha mind controloz valakit, ekkor 20 másodperc van leölni ezt az embert. Ha nem ölitek le, wipe mert szétaoezi az egész partyt. Akin az MC van az tud mozogni (de mást nem) és fel tudja szedni az említett lila gömböket. Kb ennyi a nagy stratégia, de ha nem tudod mi történik normálon is bele lehet wipeolni.
Faceless: tank&spank


The Underrot

Itt annyira kevésszer voltam, hogy kb fogalmam sincs semmiről sajnos.
Elder Leaxa: rémlik hogy van valami facing-alapú sebzése, gyakorlatilag ne állj a boss arca előtt.
Infested Crawg: taposd el a lárvákat, mielőtt kikelnek.
Sporecaller Zancha: tank&spank. Az egyik tankunk aki ezt csinálta, azt mondta a boss platformjának szélén álljunk a gombák mellett, de ne rajtuk.
Taloc the Corrupted: folyamatosan stackelő aoe dotot nyom, van egy baráti NPC aki időnként lerak egy fényes aoet amibe beleállva lejönnek a dotok elvileg. Folyamatosan pakol tócsákat is amikbe nem kéne beleállni és addok is jönnek. Amikor legutóbb itt jártam, majdnem healelhetetlen volt, a tuningtól függ hogy ez nehéz lesz vagy triviális. A dispel és mass dispel meg bármilyen immunitás amivel a dot leszedhető itt nagy barátja lesz mindenkinek.


The MOTHERLODE

Gnómos insta, legjobb része hogy az egyik subzonája a CRAPOPOLIS névre hallgat. Az instát egy szadista állatokból összeállított különítmény csinálta. Nagyon sok nagyon szemét trash van az instában, bár úgy látom már kicsit visszavettek a szemétségből, de volt hogy idegbajt kaptam az insta második felében. Vannak mecha-jockey mobok amiket stunban kell tartani vagy el kell lökni hogy ne tudjanak beülni az exoskeleton robotjárművükbe. Ha beülnek abból egy nagy, sokat sebző sok HPs mob lesz, mythic+-ban ez tutira nagyon sok időt zabál majd meg ha nem kezeled jól. Vannak fixáló instant ölő rohangáló bombák, knockbackek mobpakkokkal tele rakott részeken, aoe silencelő mobok, eszetlen mennyiségű időzített bombát földre dobáló mobok, óriási felületű aoet nyomó mobok és ami még nem jut eszembe. És persze mindezek egyszerre. A trash messze itt a leggecibb az összes insta közül. Ha a geciség nem lenne elég, mindenhol mindig iszonyú sok pakk van, egymástól 2 lépésre, patrolokkal fűszerezve. Az extra pakk body pullolása itt totál általános lesz.
Coin-operated Crowd Pummeler: cuki, periodikusan nagy aoe sebzés, a földre dobált bombáit rugdosd távolabb a partytól.
Tik'ali: valami elementál, halvány elképzelésem sincs a taktikáról, tank&spank.
Rixxa Fluxflame: idegesítő gnóm, knockbackeléssel, pisatócsákkal
Mogul Razzdunk: akire kirakja a piros nyilacskát az fusson bele az egyik hordóba, mert csak akkor fog leszállni ha minden hordót széttörettünk vele.


Tol Dagor

Ez egy börtön/erőd, igazából egész érdekes hely. Itt is van pár dispelezendő trash, a bubikra érdemes figyelni. Itt is kicsit zavaros a layout, de alapvetően nem tévedsz sokat ha mindig felfele igyekszel menni. A várfalon ágyúk vannak kirakva, ezekbe beülve lehet lőni a trasht. Érdemes, mert jól sebez az ágyú.
The Sand Queen: az insta legeleje még szabad ég alatt játszódik, itt van egy nagy bogárboss.  1) ne állj a homokpúpokba, 2) ???, 3) profit.
Jes Howlis: ez egy cukker boss. A Flashing Daggers skillje elől oszlop mögé bújva érdemes védekezni. A csata felénél elkezd elfutni és kiereszteni egy csomó rabot.
Knight Captain Valyri: ez jópofa boss, lerak lőporos hordókat a földre és azokat arrébb kell rakni, különben kurvanagy aoet tolnak a partyba. Arrébbrakva már ki lehet állni az aoeből de célszerű a falak tövébe vinni a hordót, különben nem lesz hova állni.
Overseer Korgus: ebből sokat visszavettek, kb healelhetetlen volt eredetileg. Időnként 3 emberre nyom egy nagy célzott sebzést, illetve a hozzá legközelebb álló ágyúval random irányba lő egy kurvanagyot. Akit eltalál annak harangoztak, úgyhogy erre oda kell figyelni. Van egy Deadeye képessége is - ezt egy nyíl mutatja. Sebez egy kicsit és knockbackel, viszont feltesz egy debuffot ami ennek a képességnek a sebzését 500%-kal növeli. Rotálni kell tehát, hogy ki kapja ezt be.


Freehold

Kalózos insta, nekem teccik. Itt is rengeteg felesleges trashpakk van, de kicsit nehezebb véletlenül extrát bodypullolni mint a gnómos pokolban.
Skycap'n Kragg: tank&spank
Council o' Captains: ezzel a csatával annyi kavarás volt hogy fogalmam sincs, mi most az állapot és a taktika. Eleinte ki kellett eresztetni egy kiskutya végigkísérésével egy foglyot, különben ez a boss mocsok nehéz volt. Most épp nincs kiskutya. Volt olyan is hogy ha nem a megfelelő bosst ölted elsőnek akkor resetelt. Ez nyilván bug volt. Volt hogy 2en voltak, volt hogy 3an. Beszéljük ezt meg újra, ha vége a betának :D
Ring of Booty: itt 3 boss encounter van egymás után. Az első annyi, hogy el kell kapni egy kismalacot, KOMOLYAN. Utána jön 2 tank&spank jellegű ellenfél.
Harlan Sweete: van valami targetált tűzcsíkja amit kiteolni kell, más említésre értelmeset nem láttam tőle.


Temple of Sethraliss

Itt is van pár érdekes trashpull ahol a dispel sokat segít. Pl vannak elementál mobok amik stackelnek magukon egy magic buffot, majd tolnak egy aoe-t. Ha nem volt dispelezve akkor az aoe nagyon fájdalmas lesz. Vannak sethrak (kígyóember) mobok amik halálukhoz közel elfutnak egy közeli tojáshoz és felgyógyítják magukat. Nem tudom ennek mi az ellenszere, talán jó messze kell lenni a tojástól, vagy stun? Nem láttam, hogy stunolhatók lennének, a knockback nem segített az biztos.
Van arcade game rész egymás után 2 is, ahol forgó gömbvillámok között kell átjutni. (Deadmines 2.0, bár az szerintem idegesítőbb volt) Annyira nem vészes de bosszantó tud lenni és mythicben gondolom eléggé halálos lesz. Lifegrippel lehet szopatni az embereket és átrángatni őket a gömbvillámfalakon :D Becsszóra itt is a jó szándék vezetett, de nem jött be, na :)
Van még egy érdekes rész az instában: normálban 1, HCban (és gondolom mythicben is) 2 gömböt kell elcipelni egy óriási koponyához. Ezek a gömbök a szemei. A gömböket mobok véget nem érő hullámai között kell cipelni. Ha a gömb hordozóját megütik akkor elejti a szemet és valamelyik mob felkapja és megpróbálja visszavinni. A szem extra action buttonnal eldobható elég messzire, szóval a jó taktika szerintem valami ilyesmi lesz, hogy csatárláncot kell alkotni és pár másodperc alatt végigdobálni a koponyáig a szemet, mielőtt a mobok ellepnek. De igazából a dobálás opcionális, lehet vele sétálni is csak az nem hatékony.
Adderis and Aspix: 2 boss, tank&spank. Az egyik bosson lightning shield van, gondolom a másikat kell ütni, hogy ne fájjon.
Lightning Elemental: tank&spank
Avatar of Sethraliss: kígyóboss, földalábújós, addidézős, random playert bebábozós, aoe disorientálós. Úgy sejtem útóbbit elfordulással lehet elhárítani de nincs DBM ami szólna, így nem gyakran szokák észlelni az emberek, hogy mit kéne tenniük.
Merektha: a terem közepén a barátságos NPCt maxra kell healelni, közben addok jönnek és fáj.

A 2 mythic only instát sajnos nem láttam még.

Nincsenek megjegyzések: