2009-03-16

3.1 a kanyarban

Lecsorgott szombat reggel a 3.1es patch első részlete, nem lepne meg ha kb 2 hét múlva élővé válna.

Én jelenleg a karaktereim offspec gearjét csiszolgatom, illetve a priest esetén a mainspec gearre is gondot kell fordítani, a spirit nerffel változni fog sok dolog szerintem. Vegyük sorra melyik specemmel mi is fog történni.

1) priest, holy: itt lesz a legnagyobb változás. A spirit regen 40%-kal nerfelve lesz, a meditation viszont durván buffolva. Így a kasztolás alatti (I5SR) regen NEM változik. A kasztoláson kívüli (O5SR) viszont elég jelentősen csökken. Csináltam egy táblázatot, össze lehet hasonlítani a spiritet az mp5-tel.

Azt kell mondjam, az mp5 továbbra is jobb kasztolás alatti regenhez, mint a spirit. Viszont amint az új holy concentrationt is beszámítjuk átlagos 45% uptime mellett (okosok szerint kb ennyi várható a megfelelő spellek spamelésekor) akkor az mp5 előnye marginális. És mivel a spiritből spellpower is érkezik (ráadásul bokkal is skáláz), még mindig a spirit lehet a nyerő stat. Azért írom hogy csak LEHET, mert a healelés szerintem nem olyan dolog, mint a DPS hogy ki lehet számolni benne mindent. A holy concentration se lesz 20-30%-nál többet fent olyan csatán ahol nem csak FH/GH spam megy, abban az esetben pedig az mp5 lesz a regen király.
Úgy érzem, nem volt szerencsétlen döntés részemről, hogy rengeteg cuccom mp5 alapú regent ad, hiába szajkózzák sokan hogy clothon mp5 nem jó senkinek. Ez szerintem nem igaz, a magas I5SR regen csak némi mp5 stackeléssel érhető el. Én meg vagyok győződve arról, hogy a magas I5SR regen a priestnek kb olyan fontosságú mint tankoknak az effective health - ez egy "talapzat" stat, amire az egész karakter teljesítményét építed. Ez biztosítja a túlélést a legrosszabb esetben: amikor nem procol a holy conc., amikor nem tudsz megállni spirit regenre és így tovább.
Úgyhogy én holy priest esetén továbbra is a kiegyensúlyozott stat elosztás híve vagyok. Nem ér semmit a magas spellpower ha van mellé 200 mp5 I5SR. Nem ér semmit az 500 haste ha nincs mellé csak 1500 spellpower, és így tovább. Tessék minden statból beszerezni egy kicsit, VAGY tartani teljesen külön gearseteket eltérő feladatokra :)
Jelenleg 374 I5SR regenem van, ezt 400 fölé akarom tornászni a patchig. Unbuffed, természetesen.

Komoly regen nerf lesz még a serendipity talent változtatása. Immár nem manát fog visszaadni overheal esetén, hanem gyorsabb gheal/prayer of healinget tesz lehetővé FH/BH használat után. (Ja egyébként ahogy megmondtam, nerfelve lett, kevesebb hastet ad :D)
Megnéztem a tegnapi Naxx25 WWSt, Sapphironon ahol CoH/PoM/FH/BH használatával healelek, alig 3K mana jött vissza serendipityből és 98% HPS timem van, azaz ezen a csatán nem sokat éreznék a spirit nerfből és a serendipity se hiányozna.

Patchwerken viszont majdnem 15K mana jött vissza overhealből (replenishment ugyanitt 11K alatt!), itt 3.1 után nem nagyon lehet majd végigspamelni 3 percnél többet, nem tudom mi lesz az ilyen bossokon. Jól gearelt tankon itt most megtehetem talán hogy reaktívan healelek, vagy stopkasztolással kockázatot vállalok (8 FPS mellett az nem kis rizikó). De szar gearben nem nagyon lehet itt majd holy priesttel semmi kiemelkedőt csinálni, maximum flash healekkel reaktívan stabilizálni azt a tankot aki épp lent van.
Mondjuk én már nem hiszem h Naxxba visszamennék 3.1 után (Minek? Fosadék acsikra? :D), Ulduar meg táncsak megfelelően lesz hangolva, úgyhogy "nem az én problémám" tipikus esete állt elő, ugyanis semmi más létező bosson nem érzem úgy, hogy komoly manaregen problémát okoznának a nerfek ebben a gearben.

A talentezést jelenleg így tervezem: 14/57
A jelenlegihez képest nagyobb változás annyi van, hogy talentelve van a PoH költség csökkentése, hiszen az új, targetelhető PoH az új serendipity talent jóvoltából nagyon gyakran használt spell lesz.
Renew továbbra is egy kalap kaksi szerintem, de aki megtalálta a módját hogy gyakran ki tudja valahogy használni, annak az új empowered renew kötelező. Ki tudja, lehet hogy megváltozik úgy a heal, hogy gyakran fogunk renewet dobálni, de őszintén szólva kétlem. Addig nem rakok rá, felesleges.

2) priest, shadow: sokat nem tudok róla mondani, a talent változások PVE szempontból nem jelentősek, gearem úgy-ahogy megvan, kéne nagyon még 5-6 slotra DPS gear, mert pl fejesem, cipőm csak egy van, az is healre gemelve. Pár nap shadow spec után azt mondom, tetszik továbbra is a sötét oldal és kicsit vissza is rázódtam a BCben felszedett de azóta megkopott gyakorlatba.
13/0/58 spec.

3) warrior, prot: nem látok egetverő változást se gearben, se specben, semmi különös nincs, kapunk pár apró buffot. Talán a shield wall glyph jó lesz, ennyi az egész.

4) warrior, DPS: direkt nem írtam TG furyt mert nem tudom, hogy maradok-e TG. Nagyon fun spec, de az én gyatra gearemmel a -10% damage nerfelt TG talent igencsak hazavágna. Erősen gondolkodok egy arms specen, PTRen vagy majd élesben tesztelnem kéne pár variációt. Olyan sok kedvem nincs rendet fenntartani meg ilyesmi, de ez van, ezt kell szeretni :) A power aurassal az SPhez hasonló felületet tervezek csinálni ehhez a spechez. 1 ikon figyeli a rend timert, 3 másik meg a TfB/SD procot, MS timert.
Talentet nem linkelek, a wowhead kalkulátor nem friss.

Nincsenek megjegyzések: