2009-03-10

Shadow is back

Tegnap este 3 heroic kedvéért respeceltem shadowra a pappal. De rég nem voltam már ilyen szerepkörben. Kb tavaly nyáron az egyik utolsó macirun óta nem. Az fél év is simán megvan. Ideje volt visszarázódni, lassan itt a 3.1es dual spec patch, képben kell lenni hogy mi merre hány méter az offspecek táján.

Sajnos a gearem részben healer gear, meg nincs rendesen enchantolva/gemelve az egész. Az első run DTKban elég szarul sikerült, de aztán beraktam 2 glyphet :D CoT timed alatt Recount szerint 2800+ overall DPS jött ki, ami azért nem rossz szerintem.

Glyphek
Glyph of SWP: +10% mind flay damage ha a célponton SWP ketyeg
Glyph of shadow: a spirit 10%-ával nő a spellpower minden spellcrit után

Nincs más okos SP major glyph, esetleg az SWD vagy a mind flay range növelő...

DPS "ciklus"
BChez képest nem sok változott, a DPS prioritás alapú még most is, nincs kifejezett ciklus. Bejött egy plusz dot (devouring plague = DP), viszont az SW:Pt már megfelelő talentezés esetén nem kell fenntartani. A prio lista:
1) VT fenntartása
2) DP és SW:P fenntartása (utóbbit csak egyszer kell feltenni normális esetben)
3) Mind blast
4) Mind flay
5) SW:D ha mindhárom dot fent van és MB is cooldownon de már nincs idő elnyomni egy teljes MFet valamelyik dot frissítéséig. Akár el is hagyható.

A nagy változás tehát az extra doton kívül az, hogy az SW:D utolsó lett a prio listán. Nyilván kivégzésre még mindig ideális, ezért nem vonjuk ki a forgalomból. A DP cooldownja azonos az időtartamával, így gyakorlatilag csak CDre kell nyomni.

Boss DPS
Meg kell jegyezni, hogy az SW:P-t érdemes akkor feltenni amikor már fent van a célponton minden százalékos és crit módosító (CoE, scorch, stb) illetve rajtunk az 5/5 shadow weaving. Ugyanis ezek a módosítók utólag már nem módosítják az SW:P sebzését, tehát ha túl korán rakjuk fel akkor kisebbek lesznek a tickek végig (vagy az SW:P megújításáig). Így a nyitó DPS szekvencia optimális esetben VT, DP, MB, SW:D, majd csak azután SW:P. Persze ha nagyon rövid csatáról van szó, jobban járhatsz ha a klasszikus VT, SW:P szekvenciával nyitsz.
Az MFre megújuló SW:P is le tud esni, pl Skadinál UPben amikor futkározik előle az ember, vagy Svalánál ha felszáll és a lenti addokkal bohóckodik az ember.

Trash DPS
Ez volt amit újra kellett tanulni. BCben csak a legjobb tankoknál lehetett megcsinálni hogy 2-3 célpont fel legyen dotolva. Ez most eléggé adott minden tank esetén. Ami nekem bevált, hogy 2 vagy 3 célpontot dotolok fel VT+SW:Pvel, majd az egyikre nyomogatom a mind seart (MS). Így több célponton dotok ketyegnek + MS reszeli az egész pakkot. Ezzel a gagyi gearemben is 2800-3600 DPS jött ki 3-4es pakkokon ha jól sikerült az akció. Ha túl gyorsan halnak a mobok, a dotolás nem célszerű és jobb eredményt hoz a sima MS spam.
A shadowform beépített aggrócsökkentésével szinte soha semmit nem húztam le, ha mégis akkor a fade megoldotta. Pontosabbat nem tudok, Omen ki van kapcsolva a priestnél mert csak healelni szoktam, de nyomtam ahogy a csövön kifért és nem volt gond.
Két pull között az 5/5 shadow weaving fenntartására a critterek dotolása/SW:D-vel szadizása ideális, érdemes vele foglalkozni.

Mana
Mivel elég sok healer cucc van rajtam és mindegyik runon volt másik replenish osztály is a csapatban, így nem biztos hogy mérvadó, de csak akkor futottam ki manából ha chainpull ment és nem használtam MB-t csak dotoltam és MSeltem agybafőbe. Itt se volt komoly manahiány, a 3 percre talentelt shadowfiend és a dispersion megoldott mindent. A dispersiont érdemes kitalentelni, nagyon jó manatöltő. Bossfighton DP/VT újítás utáni MF után érdemes használni hogy ne essen ki a dot DPS és ne is essenek le a dotok amíg nem tudsz kasztolni.
Nagy változás BChez képest, hogy a manatöltést nem a VTzett célpontra eső damage alapján számolja, hanem az egységes hatásfokú replenishment buff megy fel amikor VT-vel ellátott célpontra MB-t nyomsz.

Interface
A BCben használt NECB már nem volt alkalmas a dotok követésére nálam, legalábbis nem tudtam kikapcsolni hogy minden fos debuffot trackeljen. Az pedig kurvára nem érdekel, hogy a targeten hogy áll a misery meg ilyen járulékos szarok. Úgyhogy a holy miatt felrakott power auras addonnal oldottam meg az SP skill kijelzéseket is. 4 aurát állítottam be, ezek egymás mellett a képernyő közepe alatt vannak. Sorban:
1) SW:P kijelzés: ha a célponton van SW:P akkor látszik az SW:P ikonja, felette kis timer a hátralevő idővel.
2) VT kijelzés: ha a célponton van VT akkor látszik a VT ikonja, felette nagyobb timer. Ez az egy timer amit komolyabban figyelni kell.
3) DP kijelzés: ha a devouring plague cooldownja lejárt, a DP ikonja látszik.
4) MB kijelzés: ha a mind blast cooldownja lejárt, az MB ikonja látszik.

Lehetne fűszerezni SW:D és VE timerrel is, de ezeket nem tartottam eddig fontosnak.
Nyilván az interface mindenkinek a saját ízlése alapján áll elő, de szerintem a power auras igen jó megoldást nyújt, érdemes lehet kipróbálni ha valaki nulláról indul, vagy elégedetlen a jelenlegi felületével. Nekem sokkal jobban tetszik ez a megoldás mint anno az NECB dot timerei, mert egységes formában tudom követni a DP/MB cooldownt is.

Utility
Az SP hasznos dolgai is némileg változtak BC óta:
- stamina buff, shadow res buff: változatlan
- pws: bubi arra aki bajban van
- manatöltés: már nem csak SP tud manát tölteni, de még mindig must-have
- HP töltés: jóval kisebbet healel. Azért továbbra is érdemes felrakni, főleg hogy 3.1-től 5 perces lesz a VE debuff, szóval nem igényel majd sok managementet.
- fear ward: shadowformban is használható immár! (Igaz ez nem LK újdonság, kicsit régebbi)
- abolish disease: shadowformban is használható már!
- dispel, mass dispel, fear, shackle, mind control változatlanul hasznos
- levitate másra is rakható
- shadow weaving már nem debuff, hanem selfbuff. A misery viszont megmaradt debuffnak, ezzel 3% hit ratinget adunk a többi kaszternek.

Gear
A critekkel végre rendesen skálázunk, így a körülbelüli erőviszonyok:
1 spellpower = 0.6 crit = 0.6 haste = 0.2 spirit = 0.2 intellect
Hit cap után. Hit cap alatt 1 hit > 1 spellpower.
Továbbra is tehát a spellpower a fő stat, de végre a crit és a haste is viszonylag jó statnak számít.
Metából a legjobb a +3% crit damaget adó cucc.

Mára ennyi, remélem raidben is ki tudom próbálni majd magamat.

Nincsenek megjegyzések: