2009-05-17

0.86%

Vezaxon volt egy 1% alatti wipe a nap végére... Ez hosszabb mese lesz, úgyhogy előtte a többi.

A tegnap elkezdett Uld-10 mentést folytattuk, Mimiron a tegnapi szopkolódás után 1shot volt. Ismét SP fölény volt a DPS listán, pedig most nem én tankoltam a fejet hanem SL lock :) P3ban a fejet DPSeltem amikor nem volt más, illetve kihasználtam az SWP érdekes működését és a lehúzott fejre (+50% damage taken) ráfrissítettem az SWPt és MFfel továbbgörgettem egész p4-ig :) CSÍT! Besegítettem a bombák pucolásába is, igazán mókás így a phase3.
Ami kicsit gáz, hogy p2ben az SP vampiric healje és a retri pala JoL-ja gyakorlatilag azonos effektív HPSt hoz a sámánnal. Lásd itt. Tényleg nincs elkényeztetve a shammy LK óta.

Razorscale ismét 1 leszállásból meglett, Furnace masteren már healeltem - kicsit unalmas is volt, szerintem ez is 2 healeres lesz igen nagyon hamar mostmár. Nincs mit healelnem egy profi fa mellett, a healem 30%a POM volt.
Councilt gondolkoztunk hogy lekapjuk-e úgy hogy a középső add hal meg utoljára, de végül normál módban 1shotoltuk, Vezaxot akartuk próbálgatni.

-- * --

Vezax taktikáról szól ez a post alapvetően. Elég sokfajta dologgal próbálkoztunk eddig, nagyrészt 4 healeres setupban. Ma az utolsó próbákon bemondtam egy taktikát ami végre szinte tuti killhez fog vezetni, de addig mindennel csak szívtunk. Csomó problémás dolog van ezen a bosson és nem értem, hogy a Blizzard hogy tervezte, mit kellene ezzel szerintük csinálnia egy átlagjánosokból álló raidnek. Ugyanis ha azt a taktikát követjük amit az encounter elsőre sugall, annak a hibatűrése kb NULLA. Akárki akármit kicsit is rosszul csinál vagy szuboptimálisan, akkor fix wipe.

1) Tankolás problémája: a boss 1 percenként 10 másodpercre dupla nagyságúakat kezd ütni, egyúttal jelentősen csökken a mozgási sebessége. Erősen arra gondolok, hogy ez a mozgássebesség csökkentés egy kurvabéna megoldási próbálkozás arra, hogy ezt bármilyen tank le tudja tankolni. A mozgatással az a gond, hogy teljesen szétkúrja a DPSt és healt, a tank aggrót és a helyezkedést is, akárhogy csináltuk. Az aggróval ugye nyilván nem lehet mit kezdeni, amíg fut a tank a boss elől, nyilván nem épít rajta sok aggrót. A pozícionálást is biztos meg lehet oldani de nem átlag játékosokkal. Futkározás közben dodgeolni a shadow crasheket meg a markokat, aztán beállni úgy hogy mindenki megfelelően legyen szóródva... hát nem túl egyszerű.

Tehát vegyük le arccal a surge of darknesst. DK tank nincs, Druid tank most nincs. Warrior talentelt/glyphelt Shield Wallal 2 percenként, azaz minden második darknessnél megoldja. A többire kell külső CD (is). Mi így csináltuk:
1) shieldwall 2) last stand + guardian spirit 3) shield wall 4) hand of sacrifice + guardian spirit 5) shield wall 6) last stand + guardian spirit ... és így tovább. Ha a GS kisül akkor ez kicsit változhat, de nem nagyon volt tankhalál amíg volt manája legalább 2 healernek.
Ehhez ugye kell pala, kell GS glyphes holy priest, megfelelő glyph/talentelt warrior. Pala tankkal esély nincs. Hozd a játékost, nem a kasztot, helló! Tudom, hozzunk 10 olyan játékost akinek a boss kite és a futás közbeni teljes repozicionálás a repkedő aoeket figyelembe véve 100% hibátlanul megy. Köszibaz.

2) Boss képességek problémája: a saronite vaporok kihasználásával annyi durva gond van, hogy az elképesztő.
- vapor és crash pocsolya egy helyre kerül: az itt regeneráló healerek kb nullákat healelnek a tankon, hurrá. Ráadásul a saronite pocsolya teljesen képes kitakarni a shadow crast, fasza. Ha crash után lővünk le egy saronite vaport akkor ez elvileg elkerülhető (már ha van olyan vapor ami nem crash felett álldogál), de:
- hogy lehet megoldani, hogy a vaporban több ember is tudjon regenerálni úgy, hogy ha valamelyik markot kap, ne healelődjön szénné a boss? Szintúgy gond, hogy mi van ha épp jön rájuk egy shadow crash, akkor szintén szopták a regent. Igaz ez valszeg ismétcsak elkerülhető ha egy crash után lőjük le a vaport.
- a vapor DK nélkül nem tűnt mozgathatónak, így a healereknek futkározniuk kellhet a vaporokhoz, ami nem egészséges a markok miatt (közel kerülhetnek valakihez aki épp markot kap), meg a heal folyamatossága sérül, a tank meghalhat. Nem vágom hogy lehet biztosítani hogy egy vaport több ember kihasználhasson végig és tutira markot se kapjanak közben.
- a vaporok egy része nem működött. Először arra gondoltunk hogy a wowwikin írt probléma áll fenn, hogy a bosstól 15 yardon kívül működik csak a vapor. EZ JELENLEG BIZTOSAN TÉVES. A boss alatt is működött vapor és tőle nagyon távol is volt hogy NEM működött. Ha egy vapor is bugos, wipe lesz. Az lehet az igazság, hogy ha DOT effekt öli meg a vaport akkor nem működik. Ugyanis miután ezt bemondtam, hogy csak direkt damage támadásokat használjanak rá, onnantól több tucat vapor jól működött és 1 bugos se volt.
- a mark 10 fősben is 100K-kat healel a bosson per fő per tick. Persze lehet, hogy direkt ilyen, itt könnyebb kikerülni, 25ösben nehezebb lesz.
Mindenesetre örülünk neki hogy a vaporok kurvára bugosak és ezen szoptunk szinte minden tryt amíg rá nem jöttünk hogy csak direkt damage menjen beléjük.

A nyerő taktika az volt, hogy minden healer beáll a boss alá, így a markoktól, crashektől nyugodtan távol vannak és egyszerre regenerálnak minden vaporból (4-5 vaport használtunk healre, a többi DPS). A tank ráhúzza a lelőtt vaportócsára a bosst (healerek követik). Volt 1 olyan wipe hogy épp melee rangen kívül álltam a pocsolyába, körülöttem 5 ember (tank, melee, 3 healer), kaptam egy markot, oboa..
A 4 ranged DPS egymástól 50 kilométerre áll és kizárt hogy crasht kapjanak egymástól, a vaporokat megoldják maguknak, ennyi. Mindenki a saját crashában állva DPSel csak.
A logot elnézegetve, lehet hogy tovább kéne állnunk a vaporban, de 6nál tovább nem mindenki mert, így is necces volt gyakran. Ezen kell finomítani.

Annyit módosítunk majd hogy talán nem kell 4 healer, legyen inkább +1 DPS. A holy priest itt a GStől eltekintve iszonyatosan haszontalan, se PWS se flash technikával nem bírom se sokáig se magas HPS nem jön ki ha fejreállok se. Próbáltam castcancel gheal módszert is, de azon felül hogy túl rizikós volt, még 60% feletti overhealt is hozott, nem volt használható 4 healernél. Meglepő (?) módon a fa druid brutálisan jó ide. (Lifebloom mana return működik!) Valszeg egy fa+pala+holypriest healsetup lenne ideális és 6 DPS. DK tankkal kb mindegy lenne milyen a heal. Kedd este kinyírjuk valami módon és lehugyozzuk a hulláját :)

1 megjegyzés:

zolle írta...

Ne felejtsük el hogy P2-ben vagy P3-ban meghaltam:)