2011-03-30

Server first

Elfoglaltságok és egyebek miatt kicsit megkésve, de gondoltam megírom, hogy lenyomtuk heroic Valiona & Theraliont, valószínűleg elsőként a szerveren. Még nem tudtuk meg biztosra, hogy első volt-e, mert az armory nem ment vagy 3 napon át, azóta meg a wowprogress van összezuhanva, pl éjszaka 100 helyet léptünk vissza a frissítési várakozósorban, nagyon kacagtató dolog :) Az épkézláb guildek WoL logjait meg honlapját nézegetve viszont nem találtunk másik Valiona killt (még tryokat sem) úgyhogy minden valószínűség szerint valóban elsőként tettük le ezt a bosst.
Vannak benne csúnya dolgok, pl amikor fázisváltáskor egyszerre van blackout, meteor és még egy voidzonet is alánkbasz. Nagyon fasza mikor reflexből elfut az ember blackout után és amikor meghal, rájön hogy JAA meteor is volt rajtam hahahaaa.
Egyébiránt jó boss, a fent leírtakat kivéve alapvetően csak könnyen védhető dolgok elbaszása miatt wipeolgattunk, nem lehetett ráfogni a bossra, hogy szarul van megcsinálva. Egyszerűen hibátlanul kell végigtolni azt a 7-10 percet, amíg lemegy.
Vittünk sub rugót, őszintén szólva nem vagyok benne biztos hogy olyan brutálisan trivializálja a csatát. Szerintem egy sp vagy boomkin ugyanúgy megfelel, sőt talán jobb is, mert 15-20s alatt elvégzik azt, amit a rugó fél perc vagy több alatt mert csak körbe kell tabolniuk és nem zavarja őket, ha pl minden add alatt void zone van (megtörtént eset...). Aztán jöhetnek is fel ütni a bosst. Ha esetleg nem lesz kéznél a rugónk, majd megpróbáljuk így. Igaz heroicra alkalmas gearű boomkinünk nincs, SP is csak én vagyok offspecen, szóval nem lesz egyszerű ez a dolog.

Videó:



Disc tapasztalatok 10 fős raidben
1) SPEC
Valionáékon a pozicionálás megjavításáig nagyon sokszor volt vele gondom, hogy túl messziről indultam leheletkor és meghaltam benne, vagy csak nagyon lesérültem. Ekkor jött a gondolat, hogy respecelek és kirakom a desperate prayert. Ez egyébként egy igen jó ötlet volt szerintem, a DP csodás selfheal. 2 perc CDvel nagyon sok gázos helyzetből fog kihúzni, minden hardot healelő embernek igazán jó szívvel ajánlom. 41K körül healel, 60K felett critel. Healtstone-nal egybemakróztam, úgy még jobb. Ha holy lennék Blessed resivel és test of faitthel akkor erre még rájönne +30% és akár még +12%, nagyon szép. Egyszer próbáltam is holyként, 90K-t critelt alacsony HPról indítva... Discen nem ennyire jó, de itt is nagyon megéri.
Ez a DP specem: 32/9/0
Mivel nincs benne Atonement, megspórolok egy major glyphet is. A 3/3 inner sanctum által adott 6% magic reduction vagy mozgási sebesség fokozás is igazán jól jön hard modeokon.
Ezelőtt egy Atonement specen (33/8/0) toltam, lehetséges minden fontosat elhozni smite spammerként is. A gond sokkal inkább az, hogy a smite spam gyakorlatilag nem jó semmire. Fő ereje abban lenne, hogy +15% heal bónuszt lehet vele elérni megfelelő időzítéssel arra az időpontra, amikor ez az extra heal erő igazán fontos. Csakhogy a legtöbb hard mode bosson nincs igazán idő arra, hogy az ember 10 másodpercig smiteolgasson Evangelismet stackelve. Betanulási időszakban túl gyakran fordul elő, hogy valakire vagy valakikre nagyon gyorsan ki kell healelni, az Evangelism fenntartása emiatt gyakran nem kivitelezhető extra kockázat bevállalása nélkül. Amikor pedig az is extra kockázat, ha gheal helyett egy soványka smiteot tolok ki random targetre akkor az Evangelism fenntartását nem tartom biztonságosan kivitelezhetőnek. Halfuson a 2. drake halála után jól jött ez a kis extra DPS potens tankheallel összekötve, de úgy sejtem, enélkül is menni fog.
Van még egy 31/8/2 spec is ami elhoz 2% hastet shadow ágról, azzal is toltam a kieg elején. Nincs benne Atonement, sem pedig extra túlélési talentek, így azt nem igazán ajánlom betanulási időszakra.

2) mana management
Érdekes, hogy 5fősben illetve nagyon rossz gearben központi spell volt a gyenge és lassú Heal. 5fősben főleg azért, mert jó tank és/vagy CC esetén lefedi a heal igény nagyrészét, raidben pedig mert manatakarékos. Miután megvolt a full kék gear, szinte soha sehol nem kasztoltam Healt. Nem volt elég nagy, viszont manából futotta a ghealre is, így inkább azt toltam. Jelenleg fullepic gear környékén, 2es setbonussal (+5% Heal crit) ismét elkezdtem használni. Nefán, Chogallon ahol főleg tankhealt végzek p1ben, elsődlegesen használt spell lett. Raidbuffolva 10K feletti spellpowerrel már egész szépen healel és normal módokon a PWB-Penance-Heal hármas fenntartja a tankot nagyrészt. Amikor mégsem, akkor egy IF-Gheal beficcen és máris egyenesben vagyunk. A mana pedig marad 100% környékén.

3) UI
Interface tekintetében túl sok változásom az eddigiekhez képest nincs. Annyi csak, hogy hardokon nagyon fontosak egyes timerek és warningok, a DBM finomhangolása aranyat ér. A legtöbb bosson csak 1-2 képesség timere érdekes és 1-3 képességre érdemes special warningot beállítani (ez az amikor az egész képernyő piros és megy a dudálás). Minden más feleslegesen vonja el a figyelmet. Atramedesnél a Searing Flame vagy Maloriakon a Scorching Breath timer rendkívül fontos (mármint heroicban... normálban eléggé érdektelen). Ha nem kapcsolod ki a felesleges timereket, akkor 5-6 sorból kell kikeresni, hogy vajon a téged érdeklő képesség hol tart, ez finoman szólva nem hatékony. Ismét csak azt tudom mondani: UI esetében a kevesebb nagyon gyakran több. Az UI akkor van kész, ha nincs felesleges dolog, amit elvehetnél, nem akkor, ha már nem látsz ki a sok szar közül amit kitettél hogy "mindent láss". Nem lehet és nem is kell mindent látni. Csak azt, ami fontos. De azt nagyon.
Maloriak hardon iszonyú fontos volt a boss kasztbarját jól látni minden esetben, tizedmásodperces időzítővel egyetemben. Quartzzal raktam ki a focus unit kasztbarját és a bossra fókuszáltam minden pull előtt. Kérdés, hogy lehet-e ezt egyszerűbben csinálni valahogy (hogy ne kelljen kézzel focusra jelölni a bosst, hanem automatikusan kapjak egy szép nagy kasztbart). A boss cast bar egyéb esetekben is nagyon hasznos lehet, sok értékes infót lehet leszűrni belőle.

4) gearelés
EJ számítások beigazolták azt amit sejteni lehetett, hogy a PWS kivételével minden spell számára a legjobb secondary stat a haste. Én a kieg elejétől fogva erre geareltem crit és mastery rovására. A masteryt nem látom olyan jó útnak 10 fős raidben. Sajnos nem tudok annyi manát szülni, hogy nagyrészt PWS spameléssel valósítsam meg a healt. A ~20-30% PWS és ~10-20% DA részesedésre meg nem stackelek masteryt, amikor a haste MINDEN spellemet legjobban vagy második legjobban skálázza (a secondary statok között persze), míg a mastery csak a PWSt és a crit healeket illetve a PoH egy részét.
Cipőre mozgási sebesség enchant témája: eddig kasztereknek soha nem használtam ilyet, mert nem értek egyet azzal, hogy szinte haste ekvivalensként kezelhető ez az enchant. Azonban most Catában annyi a WASD feladat és annyival szűkebbre van tuningolva mint eddig, hogy igenis az a 8% számít. Amikor Alakir p1ben akár 10 másodpercet is kell futni egy tornádófal miatt, ott a 8% igazán érezhető (persze ott inkább inner willel megyek és 10%+ speedupom van). Vagy mesélhetnék a speed enchanttal is épp csak megúszott V&T leheletekről és meteorokról. Szóval ez most KELL. Meg lehet tenni persze azt is, hogy cipőre megy a haste enchant és inner will (lehetőleg talentelve) használatos minden bosson. Ez kb 3% heal kimenet csökkenést fog eredményezni a 10-16%-kal boostolt mozgási sebességért cserébe. Mindenki döntse el magának, de vagy a speed enchant, vagy az inner will röviden és tömören: KELL.

Még nem volt raid tier, ahol ennyit kellett volna tanulnom, mint most. Egyértelműen jól sikerült tier ez és igazán szép kihívásokat tartogat.

Nincsenek megjegyzések: