2012-04-04

Hülye voltam

Tegnap nagyon hülye voltam 2x is :) Előszöris egy hülye canflippert letámadtam annak ellenére, hogy szinte biztos voltam benne, a ranged tankolásra kalibrált hajómat fixen agyonveri, mert jelentősen gyorsabb. Így is lett. Mindenesetre kedvem támadt nekem is csinálni egy jó kis pvp fitet a Merlinemhez, ütős kis összeállításnak tűnt. A második ennél sokkal érdekesebb történet volt.

Bányásztam nyugisan egy ponton vagy 1 órát, közben chateltem Lewssel, meg kitabolva olvasgattam eztazt. Éjféltájt beugrottam az állomásra a teherhajóért, hogy bevontassam a legutóbbi érckupacot a can-emből. Visszaugrottam bookmarkra a teherhajóval, hát bazz mi a fasz... A canem sárga lett és rajta van valakinek a neve. Nem ismerem a játékmechanikát ilyen szemszögből, biztos attól van rajta a neve, hogy belenyúlt. Odamentem, néztem hogy XY tulajdona, viszont ami benne van az kétség kívül az én 5000 m3 ércem. Ebből baj lesz... Körülnéztem, az overview nem mutatta XY-t, gondoltam már nincs ott, hát akkor elviszem ezt a szart, mert az enyém. Természetesen amint belenyúltam, eszembejutott, hogy van ebben a játékban olyan, hogy cloaking device. 5 másodperc múlva már nem volt meg a teherhajó :D

Mi is történt itt? 2 ganker csávó cloak alatt rejtőzve figyelte, hogy bányászok és kivárták, amíg otthagytam a konténert, hogy hajót cseréljek bányászról hordozóra. Ez alatt a kb 1 perc alatt felszedték az ércemet (canem megsemmisült ettől) és kidobták ugyanoda a saját jetcanjükben és visszarejtőztek. Én meg hülye voltam és nem jutott eszembe, hogy rejtve lehetnek és belenyúltam, hiszen az az ÉN ércem volt, basszameg, kérem vissza! :)

Ez a trükk kicsit olyan, mint amikor wowban a pvp flagelt hunter elbújik egy bokorban és kirakja a kezdőhely malac mobjai közé a saját malac petjét...

Rágugliztam gyorsan, hogy a cargo container és wreck színek mit jelentenek.
- fehér: tied, vagy baráti célponté, lootolható
- sárga: nem a tied. Akkor se, ha a te cuccod van benne :)
- kék: free for all, elvileg lootolható

Különösképp nem ért veszteség, a tutorialból kapott ingyen hajó volt kb 0 fittinggel, biztosítva. Volt is még raktáron másik ugyanilyen hajó, újat se kell venni. Egyedül az ércet buktam. Viszont összességében tegnap nagyon sok kárt okoztak nekem ezek a canflipper/canbaiter idióták, világosan látszik, hogy itt nem érdemes soloban jetcan bányászni. Tehát kéne keresni egy jóval kevésbé lakott rendszert a környékben és/vagy saját scanneléssel talált gravimetrikus zsebekben kéne bányászni. Esetleg ahogy a jettison CD engedi, dobálnom kell kifele egyesével az érceket, hogy legyen körülöttem egy rakás jetcan, ne tudják rögtön melyikből lehet lopni. Ez viszonylag jó védekezésnek tűnik.
Persze a legjobb az lenne, ha volna 1 társ, aki behordja az anyagot, biztosan lehet direktben a másik hajójába pakolni, vagy a jetcant csak átmeneti tárolónak használva át tudja lapátolni, nem tudom hogy működik a tárgyátadás a játékban.

-- * --

Azt fenntartom, hogy az EVE nem annyira veszélyes, mint mondják. Ez a 2 hajóvesztés is a saját hülyeségem és tudatlanságom miatt volt, nem erőszakoltak rám semmit még mindig. Valamint tanultam belőlük és máris kevesebb eséllyel fordul elő újra valami hasonló.
Mindemellett látható, hogy vannak tevékenységek, amiket rendkívül biztonságosan lehet végezni. Pl pár óra tréning után már 3 a finomítás és a veldspar finomítás skillem, ami máris azt eredményezi, hogy a feldolgozatlan veldspart felvásárolva és finomítva profitot tudok termelni. Nem sokat, de amíg a piac felveszi az ércet, 5-15% hasznom van 3 kattintással. Ehhez pl ki se kell jönni az állomásról. 100% biztonságos. És persze kurva unalmas.
De pl ha valaki kereskedik és high secben nem visz 100 misinél nagyobb értéket, azt nagyon valószínűtlen, hogy támadás éri. 100M felett meg szól a Red Frognak és el van intézve. Garantáltan eljut a csomag a célba VAGY megkapod a collateralt, ha szétlövik. Tessék, 99.9% rizikómentes kereskedelem rendkívül magas felső határral.

Nincsenek megjegyzések: