2009-06-02

Shadow priest okosságok LK 3.1 patch

Miután LKban is módomban állt nagyobb mennyiségben raidelni shadowként, megosztanék pár kevésébé ismert tippet/trükköt, egyéb okosságot.

SW:P működése (bug): a pain dot működésében van egy kis érdekesség, mégpedig az, hogy a spellpower változások tickenként, a crit és százalékos damage módosítók viszont felrakáskor számolódnak csak rajta. Ha mind flay-el görgeted tovább az SW:P-t akkor ez a százalékos módosító akár a teljes csatán át érvényesül. Mondhatni cheat, de ugyanakkor lehet ezzel szívni is, ha pl a CoE előtt rakod fel az SWPt és azt végiggörgeted az egész csata alatt akkor jól megszopattad a DPSedet.

Emiatt 2 dologra kell figyelni:
1) az SWP csak akkor kerüljön fel a bossra amikor azon már minden crit és % alapú damage módosító fent van, konkrétan scorch vagy imp SB, CoE. Van egy ShadowGreenLight nevű addon ami figyel, hogy fent vannak-e a célponton ezek a dolgok. Alternatív megoldásként az SWP megújítható amikor ezek felkerülnek, addig meg felrakod ahogy jól esik. Van az SPnek saját %-os módosítója is, a shadow weaving. Ezt leggyorsabban 2 MF segítségével lehet 5re stackelni, így akár MF MF is lehet a nyitó szekvencia, addig csak felkerülnek a scorch meg CoE félék is, aztán jöhet a rendes DPS ciklus. EJ-n vérre menő viták voltak az optimális nyitó szekvenciáról, pedig ez azért már tényleg szőrszálhasogatás, a 2xMF teljesen megfelel átlagjózsinak, ez a lényeg.

2) ha crit vagy damage% bónuszt kapsz egy bosson, akkor ideje megújítani az SWP-t, onnantól pedig fenntartani ahogy lehet. Ulduaros példák: Mimiron fejegység amikor le van húzva, Vezax shadow crashben állva, Hodir felhőbuff.
Van egy shadowgreenlight nevű addon ami ennek a figyelését segíti. Majd én is felrakom, egyelőre odafigyeléssel oldottam meg, de addonnal jobb lenne.
A megfelelő SWP kezelés 5-6% teljes DPS növekményt hozhat, ahol az encounter időleges damage boostjait tudja az ember hosszasan görgetni, ott többet is.

Gear mágikus számok:
- 11%-os hit capet biztos mindenki ismeri...
- Ezen kívül érdemes összeszedni legalább 299 haste ratinget, azzal ugyanis 2 MF befér 2 MB közé egyéb buff nélkül is és ez nekünk jó :)
- A legutóbbi számítások szerint 1 spellpower = 1.51 dps, 1 crit rating = 0.98 dps, 1 haste rating = 0.94 dps, az int és spirit 0.3 alatt vannak. (És igen, cap alatt a hit a legerősebb 1.76 DPSsel ratingenként) Ezek a viszonyszámok T7 gearben érvényesek, rosszabb gearben a spellpower elvileg még jobb a többi stathoz képest.

DPS boost potion: a legtöbb kaszt haste potit használ ha a DPSét meg akarja kicsit segíteni, de a shadow priestnek ez nem ideális, ugyanis 1 pont haste kb kétharmadát éri 1 spellpowernek, ezért nekünk wild magic potiont érdemes használni. Ha az encounter elején használjuk, az SWP-t a fent leírt bug miatt érdemes újrakasztolni a poti hatása alatt.
Konkrétan SPnek a haste poti értéke = 500*0.94 = 470 dps, wild magic poti = 200*1.51+200*0.98 = 498 dps. És az esetleges SWP újrarakás hatása még nincs beleszámolva.

Nálam mindig van pár stack wild magic poti és hotkeyelve is van. Használatának optimális időpontja: 1) hero/bloodlust alatt 2) ha bármilyen DPS boost van rajtunk, vagy a célpont extra sebződést szenved el. (XT szív fázis pl) 3) pull elején az SWP felrakásakor, ha végig tudjuk görgetni az SWPt a teljes csata alatt. Vagy ezek valamilyen kombinációja.
Lehetséges közvetlen csata előtt is inni egy potit, így a hatása "belóg" combatba de a cooldown lemegy rajta 1 perc alatt és akkor egy másodikat is be lehet tolni.

Multitarget dotolás: szinte minden trash pullon és némelyik bosson is hatékony DPS növekedést lehet elérni azzal, ha a fő célpont mellett 1 vagy 2 másodlagos célponton végig dotot tartunk fenn. A focus target figyelésére a power auras is beállítható (focus-t pipáld ki, enemy targetet viszont ne), vagy egyes dotfigyelő addonok (pl ellipsis) is képesek megoldást nyújtani. Célszerű a hatékony használathoz valamiféle focus kezelést hotkeyelni, nálam egyelőre a /focus parancs lett bekötve, de ezt tovább akarom fejleszteni úgy, hogy a focus és főcélpont között is tudjak hotkey-el váltani, az igazán nem ártana.

SW:D korrekt használata: az SW:D egy filler kiegészítő illetve mobil DPS spell lett az LKban.
1) Filler kiegészítőként: az SP dps "ciklus" úgy néz ki, hogy a dotokat fenntartjuk, a mind blastot CDre toljuk és az ezek között fennmaradó időben mind flay spam. Igenám, de a MF 2.5-2.8 másodpercet vesz igénybe, viszont a dot újítás/MB között maradó idő gyakran 4-4.5 másodperc (másfél MF-nyi idő). Ekkor a következő választásaink vannak:
a) MF és üresben várakozás -> alacsony DPS
b) MF, majd megszakított MF -> ha 2 tick után tudjuk megszakítani akkor talán jó, ha 1 után szakad akkor DPS veszteség
c) MF, majd SW:D -> ideálisan töltöttük ki a ~4.5 másodpercet

2) mobil DPS: akkor nyomjuk az SW:Dt amikor mozogni kell valami miatt, így a DPSt kevésbé terheli meg a mozgás során elmaradó MF/MB használat.

Mass Dispel makró: Hodiron tűnt fel, hogy ha MF kasztolás közben nyomok mass dispelt, megjelenik a célzókör és egyből el is tűnik, valszeg az MF channelezés bekavar valamit neki, hogy szomorodna meg. Lehet, hogy nem ez okozta a gondot (nekem úgy tűnt), de mióta az alábbi mass dispel makrót használom, minden frankó:
/stopcasting
/cast !Mass Dispel
Hasznos ez még Freya trashen is. És ha igazán skillesek vagytok akkor ti is tudtok ott úgy MDt tolni hogy a 2 érintett közül egyikről se dispeleljen semmit! :)

Hymn of Hope: mivel ez a spell ad +20% max manát is, célszerű közvetlenül a shadowfiend kiküldése után eltolni, ha ez nem okoz DPS kiesést. Mivel olyan esetet nem tudok hirtelen a teljesen OOM állapotot kivéve ahol van hova küldeni a fiendet de mégse lehet DPSelni, így ez inkább holy priest trükk, de azért leírtam :)

Mind Sear trükkök: ez a spell sajátságosan működik, mert a kijelölt célpontot nem sebzi, de körülötte egy adott területen belül mindent. Ebből következik pár dolog:
1) aoe pullon célszerű a legmagasabb HPjú mobra tolni ezt, hogy lehetőleg ne haljon be a kasztolás felénél. Ha meghal az eddigi mind sear célpontod, a következő legmagasbb HPjúra célozva told tovább.
2) nyilván 2es pullon nem érdemes használni, de igazán 3ason sem. Ilyen kis pullokon a körbedotolás jobban működik, esetleg a dotok feldobása után 1-2 MS.
3) olyan encountereken, mint S3D ahol egy nagy singletarget DPSt igénylő célpontot kell leölni, körülötte sok kis addal, egyszerűen mind searre lehet cserélni a mind flayt. Így a boss is megy lefelé (dotok és MB miatt), maradnak rajta a debuffok, van replenish is és az idő háromnegyedében megy ki az aoe az addokra.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszike! Volt ami nagyon sötét volt számomra de azért a 60 % értettem.Tudnál ilyen dolgokat Resto shami hoz is vagy lock hoz?


Mégegyszer köszi:
EexoDar

Tsóki írta...

Szia!

3.3-as változásokról mi a véleményed?
Gondolok itt a nagyobb haste szükségletre. Szerinted mennyi hastet érdemes most tartani?
Illetve meik van előrébb, MB vagy MF?

Tsóki

Zka írta...

Huh nem is sejtettem, hogy ezt mostanság olvassa valaki :) Shamym lockom sose volt level 20 felett, ahhoz nem tudok hozzászólni.
A haste elvileg már jobb T9 körüli gearben mint a crit. Gyakorlatilag viszont kicsit szkeptikus vagyok ezt illetőleg, legfőképp azért mert 2 MB közt még mindig nem fér el 3 MF amíg nincs meg a T10 setbonus, és gyakorlatilag ezért a haste MFre eső részét még mindig kurvára nehéz hatékonyan kihasználni. És az egy tekintélyes rész. +mozgós encounteren még mindig kevesebb dolog skáláz hasttel mint crittel.