2010-07-14

Cat beta talentek!

Igen, végre megjöttek az új béta talentfák! Most már talán van némi értelme elemezni az újdonságokat. Az mmo-champion talent editora már fel van készítve rájuk, úgyhogy össze is dobtam párat.
Aki nincs képben:
1) 10. szinten ki kell választanod a fát, ami a fő fád lesz és onnantól a következő 31 pontot csak oda pakolhatod.
2) ugyanekkor megkapsz egy úgynevezett signature talentet/skillt. Ezért nincsen pl penance a disc fában mert azt 10. szinten megkapja soron kívül. Ezek a signature képességek a többi specnek nem elérhetők.
3) maximálisan tehát 10 pont marad meg hogy a fő fán kívül elköltsd, ebből csak az első 2 tiert tudod elérni. A húzósabb talentek ezért a 3. tiertől fognak megjelenni.
Ez egy erősen hülyebiztos rendszer és eléggé elronthatatlanná teszi a talentezést. Valamint könnyebb is balanszolni, mert jelentősen csökkenti az értelmes vagy annak tűnő lehetőségek számát.

******
Prot warrior (signature talent lvl10-en: shield slam)
2/8/31 MT progression spec
2/5/34 aoe tank spec

Az elsődleges fában (jelen esetben a prot) legalább 31 pontnak kell lennie az új szabályok szerint, no nem mintha ki akarnánk hagyni a shockweavet, ugye. Marad hát maximum 10 pont fury vagy arms subspecre, amiből az első 2 tier érhető el.

Prot talentek kivesézése:
Tier1: incite és toughness gyakorlatilag nem változott. Utóbbi 5ről 3 rankra ment le a fák soványítása project keretében. Új talent: hold the line. 10% bónusz crit és critblock esély 4 másodpercre minden parry után. Ötletes aggró és defenzív talent egyben, ami ügyesen skáláz a tankot ütő mobok számával.
Tier2: shield spec 3 rankra ment össze és 15 raget ad blockra. A block% még nem eldöntött, miből fog jönni, de állítólag kb 30% blockunk lesz. Jelenleg 5 van :) shield mastery: összevontak pár talentet és glpyhet. A shieldwall, reflect és shield block képességek CDjét csökkenti ez a talent 3 pontért. Az alap CDk tudtommal változatlanok. Imp revenge: gyakorlatilag változatlan. Nem is baj, mert ez a talent úgy jó, ahogy van.

Innentől számítva a talentek nem érhetők el nem-prot specek számra.
Tier3: last stand, conc blow, gag order: szerencsére változatlanul megmaradtak ezek a hasznos talentek. Vagyis majdnem, mert a gag orderből kikerült az SS damage növelés. blood and thunder: azt írja, ha a thunder claped olyan célpontot ér, amin a te rended van, minden, a TC által érintett célpontra feldobja a rendet. U-OH! A rend bekerült az aoe tankoló eszközök közé! Voá! Nyilván csak hosszabb aoe pullok esetén éri meg, hiszen egy rendre elpazarolt GCD azért elég súlyos ár egy pull elején, az első ~5 másodpercben én biztos nem használnám. Ötletes, jó talent. Első körben mégis ezt hagytam ki a specemből, mert nem számítok rá, hogy hosszadalmas aoe pulljaink lennének a játék elején. Mellesleg arms első tierjén van egy +30% rend damage talent, ami simán elhozható. Helló aoe tanking spec.
Tier4: imp def stance: a régi funkciója mellett (+10% damage) ide került be a crit immunitás is. Nyilván kötelező talent. devastate és safeguard változatlan.
Tier5: warbringer, vigilance: kb változatlanok, a vigilance növeli a vengeance stacket (ld prot mastery) ha a célpontot ütik, ez offtankolásra szánt effekt gondolom. sweep and clear: rage spóroló talent. Több célpontot sebző képességek az első célponton felül megütött célpontokért visszaadnak 3 raget, max 9et. Így lesz a TC olcsó, ha már a fa elejéről kivették az imp TCt ami a rage költséget csökkentette.
Tier6: damage shield immár APből származtatja a sebzését, ami fasza, mert a jelenlegi BV alapú skálázás lófaszt nem ér, tekintve hogy T7től T10ig a warrior block valueja szinte változatlan. Hacsak nem öltözik T7-T8as BV cuccokba - de későbbi tierekben a BV tulajdonképp megszűnik. sword and board változatlan.
Tier7: shockwave sebzése erősen nerfelve (75% helyett 38% ap)

Fury subspec kivesézése:
Tier1: armored to the teeth: a klasszikus armorból AP talent. Talán jobb is protnak, mint eddig, hiszen a damage shield is APból skáláz már. unbridled wrath: ez a talent mindig is fos volt és most is az. Szerencsére ki lehet hagyni egy prot subspecben, ugyanis a cruelty növeli az SS crit esélyét 10%-kal.
Tier2: blood craze: ez lett a warrior selfheal. 10% eséllyel sebződés esetén gyógyít magán a warrior 5 másodperc alatt 7.5% maxhp-t. 40K hps tank esetén ez 3K selfheal, ami aoe pakkokon nonstop procolni fog. Maintank specben én nem tartom annyira jónak (1 target esetén ritkán procol majd és valszeg a legtöbbször nem lesz rá szükség), de solo, pvp és 5fős specben igen jól néz ki. Igazából ehhez még ismerni kell a contentet és a heal mechanizmusokat 85ön, hogy pontosan megítélhessük. intensify rage csökkenti a CDjét a bloodrage, berserker rage, DW és reck képességeknek. Prot számára ez eléggé haszontalan. improved execute szintén haszontalan prot számára.

Arms subspec kivesézése:
Tier1: war academy: 3 pontért +15% crit HSre és pár egyéb képességre, amit a prot nem használ. field dressing: +20% selfhealekre és +6% külső forrásból jövő healekre. Na, egy MTnek inkább ezt vinném el, mint a blood crazet. Igaz, mindkettő elvihető egyben, ld MT progression spec :) imp rend: 2 pontért +30% rend damage. blood and thunder prot speccel szépen szinergizál.
Tier2: blitz: a charge képesség több raget generál és stunol +1 célpontot. deep wounds változatlan. Az impale az MS/slam/execute sebzését növeli, immár nincsenek ebből 120%-os critek. Prot számára ezen a tieren csak a dw lehet érdekes, esetleg a blitz.

Benyomások: a prot fába került új képességek illetve változások viszonylag ötletesek. A fán belül sok tradeoff nincs, van 4 talent (b&t, s&c, safeguard, gag order), amin el lehet filózni, hogy akarjuk-e, azon felül túl sok variációs lehetőség nincs. A subspecek talentjei közül viszont nagyon sok értelmes variációt ki lehet rakni. Kicsit fáj a szívem a gag order miatt, mert a heroic throw silence NAGYON fontos 5fősökben, viszont így hogy ez a talent ki lett herélve és csak ezt a dolgot adja 2 pontért, így kicsit drágának érzem.
Alapvetően a rage takarékos talentek és az avoidance talentek estek áldozatul a fűnyírónak. Block valuet se növeli már semmi. Critical block kikerült masterybe és az eddiginél gyakrabban fogunk critblockot látni, úgy érzem.
Összességében egészen jól átgondoltnak érzem a fát és elégedett vagyok azzal, amilyen lett.

******
Priest
Na itt vagyok gondban, mert itt legalább 2 fát (és következésképp a subspeceiket) meg kell vizsgálni és mire annyi mindent leírok, kijön a következő patch.

Shadow priest (signature talent lvl10-en: mind flay)
3/0/38 pve shadow
Röviden-tömören csalódás ez a spec, nagyon is. A következő gondok vannak vele:
1) a shadow fa még mindig tele van passzív damage növelő talentekkel, ami ugye uncsi.
2) a shadow orb mechanizmus nekem nagyon zavarosnak tűnik. Úgy nézem, hogy tulajdonképp egy passzív extra sebzést adó valami, ami mindenféle dolgok hatására stackel meg procol.
3) subspecei gyakorlatilag értelmetlenek, a disc fa elején van 2 talent, aminek értelme lehet, ebből viszont szerintem a másodikat (imp inner fire) nem lehet elhozni anélkül, hogy fontos shadow talentet fel ne adnánk érte. Ez pedig így faszság. Nagyon dolgozni kéne a shadow subspeceken még.
Persze biztosan lehet ezzel játszani így is, meg fasza is lehet akár. Csak ahhoz képest, hogy a prot fában sok jó ötlet volt és legalább 5 értelmes subspec variációt ki tudtam neki rakni, ez egy kurvanagy csalódás.
Ezt én annyira nem tartom jól kitaláltnak, hogy inkább nem is írok róla talentenkénti elemzést, mert ez még remélhetőleg nagyon kezdetleges állapotban van.

Disc priest (signature talent lvl10-en: penance )
Tier1: imp PWS: csak 2 rank lett és sajnos 15 helyett csupán 10%-kal növeli a PWS erejét. twin disciplines is kisebb nerfet kapott 5%-ról 3%-ra esett a heal/damage növelő hatása, ellenben a tooltip szerint a PWS absorbját is növeli. Kár, hogy ez csak egy tooltip pontosítás, mert eddig is növelte :) mental agility 10%kal csökkenti az instant spellek költségét, mint mindig.
Tier2: evangelism: smite spamre egy stackelő buffot ad, aminek a vége +20% sebzés smite, holy nova, holy fire és penance spellekre. Az archangel ennek a párja, ha elnyomod megeszi az evangelism stackeket és a stackek száma alapján max 15% manát ad vissza illetve 15%kal növeli a healjeidet egy időre. Gondolom max 15 másodpercre, mert ennyi rajta a CD. Imp inner fire: a szokásos szarság, +45% az inner fire hatására. Szerencsére az IF mostmár töltetek nélküli buff lett, viszont healerként lehet, hogy nem fogjuk használni (az új selfbuff egy manaköltség csökkentő cucc). Shadowra jobb lenne, mint heal speceknek, de mint fentebb írtam, nem igazán elérhető abban a specben. imp mana burn: a szokásos pvp talent.
Innentől a fa más spec számára nem elérhető!
Tier3: renewed hope: +4% crit flash, gheal és penance spellekre, ha a célpontodon van weakened soul. Ez a dolog ismerős, csak más név alatt futott eddig. A heal spell valahogy kimaradt innen, de remélem csak véletlenül. inner focus változatlan (egyes források szerint itt IF helyett a PI van, nem tudom mi a valóság). Az atonement egy újabb smite talent, ami a smite sebzésének 45%-át gyógyítja egy közeli barátságos célponton. Kérdés, hogy mihez kell közel lennie, a smite célpontjához, vagy a paphoz? Nem szeretnék klotiként a melee közt állni :)
Tier4: reflective shield: a szokásos. rapture 3 pontért majdnem ugyanazt csinálja, mint eddig. Annyit nerfeltek rajta, hogy jelenleg néha a célpontnak is tölt vissza mana/rage/energy/rpt, mostmár nem. borrowed time kapott egy büdösnagy ütést a nerfbunkótól. 25% haste helyett 15%ot ad PWS után, valamint 40% helyett 12%-kal növeli a PWS skálázását a spellpowerből. QQ. Azért van ennek olyan előnye, hogy a haste nem lesz hirtelen sokkal értéktelenebb stat 6-10% után :)
Tier5: aspiration megmaradt olyannak, amilyennek szerettük. Unalmas, de hasznos talent. divine aegis és pain suppression is kitartott jelenlegi formája mellett. focused will is változatlanul pvp talent.
Tier6: soul warding ide került, nagyon mélyre, nehogy valaki véletlenül elvigye holy subspecen a PWS spamet engedélyező talentet :) grace picivel kevesebb bónuszt ad (9% helyett 8%) és itt is kimaradt a játékból a heal spell, kezdek aggódni.
Tier7: power word: barrier. Ó igen, az aoe pws. Pontosabban, egy NAGY, földhöz kötött bubi, ami a benne állók arcát csapkodó fájdalmas dolgokat absorbolja. Béta videókban láttam, szép és minden. Meglátjuk, milyen lesz a gyakorlatban, mert most a tooltip alapján kicsit kevés az absorbja és a 3 perc CD pedig rendkívül szituációssá teszi. Mindemellett nem látom, hogy bármelyik talent is növelné a hatását.

Holy priest (signature talent lvl10-en: desperate prayer)
Tier1: imp renew: +10% renew heal 2 pontért, empowered healing a direkt healjeink skálázódását növeli. divine fury 3 rank lett, és a felirat szerint csak 0.3 seccel csökkenti a smite/gheal/heal és holy fire spellek kasztidejét. Ez most vagy elírás, vagy tényleg kicsit lassabbak lesznek ezek a most is lassú healek.
Tier2: imp healing: csökkenti 15%-kal lesser/greater heal, penance és DH költségét. Itt megint kimaradt a heal spell, de szerintem direkt: az amúgy is manahatékony lesz és nem akarják agyon boostolni. inspiration változatlan.
Innentől a fa más spec számára nem elérhető!
Tier3: empowered renew az ismert formáját hozza, deliverance néven látjuk viszont a mostani serendipityt. Ezt legalább könnyebb kimondani, bár a tooltip szerint "name not final", szóval kár. imp holy nova: 2 pontért 0.5 seccel csökkenti a holy nova GCDjét és +50% crit esélyt ad rá. Ráadásul, ha lehet hinni a kékeknek, a HN már raidwide lesz valamilyen módon, őő ez így elég erősnek hangzik. Kicsit zavarba hoz viszont a surge of light, ami a szokásos módon működik, DE a smite/flashen felül a holy novát is instanttá teszi a tooltip szerint. Ezekszerint a HN nem instant? És ha nem az akkor miért érdekes a GCDje? Ha az imp holy nova a SoLlal instanttá vált HN GCDjét csökkenti azt még megértem, de ez így kicsit zavaros. Az is érdekes, hogy az imp HN ad +50% critet a HNre, a mellette levő talent meg az instant HNektől elveszi a crit lehetőséget. Na szóval ezt még élőben látni kell.
Tier4: healing prayers 10% költségcsökkentés PoH és PoMra. spirit of redemption szerencsére megmaradt. A holy concentration heal, gheal és emp renew critekre ad némi extra manaregent.
Tier5: choir leader annyit tesz, hogy 20%ot healel rajtad a divine hymn és 20%-kal gyorsabb a hymn of hope. Mindezt 2 pontért. Nem tudom pvpben megéri-e, de pveben ez iszonyú gyenge szerintem. Megmaradt a lightwell, biztosan mindenki végtelenül megkönnyebbült most. Ha tényleg annyi mana gond lesz, ahogy azt ígérték, végre használni is fogja valaki. Az eddig is hasznos és kreatív body and soul most kiegészült azzal, hogy nem csak PWS, de leap of faith (gyk: lifegrip) esetén is adja a speed bónuszt a célpontnak.
Tier6: circle of healing változatlannak néz ki attól eltekintve, hogy a CDje 10 sec lett. Itt tartózkodik a chakra, amitől a fejlesztők oda meg vissza vannak, a tesztelők kevésbé. Ez a talent ugyebár arról szól, hogyha egy bizonyos spellt (smite, PoH, renew, heal) egymás után 3x használsz, bekapcsol az annak megfelelő chakra állapot és onnantól ezek a spellek bónuszt kapnak a hatásukra. Ezzel az a gond, hogy egymás után 3 PoH elkasztolása jelenleg valószínűtlennek néz ki. A test of faith megmaradt olyannak, amilyen: 50% alatti célpontokra eső healt növeli.
Tier7: guardian spirit túlélte a kataklizmát. Lehet, hogy csak GSsel, de túlélte :)

Kék post szerint a desperate prayer 45 sec cdjű lesz és egy közeli barátságos célpontot is gyógyítani fog. Az úgy már egész jó, kár hogy ezzel a discnek elvész ez a spell, nagyon sokszor mentette meg az életemet LKban.


Disc és holy specek értékelése, subspecei
Sajnos ez is egy kicsit kevésbé tetszik, mint a prot warrior. Ismét azt látom, hogy a lehetséges subspecek nem túl jók: disc elején nem sok minden van ami a holyt érdekelheti és nincs is rá pont. Holy elején a discet viszont sokminden érdekelheti, viszont legalább annyira nincs rá pont :) Különösen fájdalmas, hogy az inspirationt kifejezetten nehéz elhozni discként. Az a baj, hogy mindkét fába 38-39 pontot kell beletenni ahhoz, hogy minden fontos talent meglegyen. Egyszerűen nem tudok ebből sokat visszavenni anélkül, hogy az eredményt csonkának ne érezzem. Sokkal jobbnak látom azt ami a prot warriornál volt, hogy a prot fába 33-36 pont több, mint elég és a maradék pont egytől egyig hasznosan költhető el többféle módon is.
Nem is linkelek speceket, nem bízok ezekben a fákban, túl kezdetlegesnek tűnnek. A shadow fát is csak azért linkeltem, hogy lássátok, mennyire szar :)


Összességében
A prot tree jól sikerültsége szerintem alapvetően abból származik, hogy minden tank KÉT fő szerepre fókuszál: 1) túlélés 2) aggró. A talentek, amik között az utolsó ~15 pontot elosztod, vegyesen segítik ezt a két célt, így valóban az az érzésed támad, hogy értelmes döntéseket hozol amikor kiválasztod valamelyik talentet, vagy éppen kihagyod egy másik kedvéért. Döntesz, hogy több túlélés vagy több aggró kell-e, illetve singeltarget vagy aoe aggró kell-e neked. És valóban értelmes is a legtöbb kombináció.

DPS és heal fákat nehezebb érdekessé tenni, mert a DPS célja, hogy több damaget toljon, a healer célja pedig a több heal. Nincs más fő céljuk, a healernek nem célja a dps és vica-versa. A túlélésüket pedig nem igazán segítik a talentek, valamint eleve főként az egyén wasd skilljétől és józan eszétől, illetve a többi játékos tevékenységétől függ, hogy életben tudnak-e maradni. Magyarán a DPS és healer választási lehetőségei egysíkúak, ezért ha bármi talentet ami picike növekményt is ad a teljesítményére nem vesz fel, akkor az egyértelműen rossz döntésként fog érződni. Ha meg két olyan talent közt kell dönteni, ami mindkettő DPS növekményt ad, visszatérünk a jeleneg is élő problémához, hogy számológépezni kell, hogy a jobbikat válassza ki az ember. Ráadásul nem túl érdekes válsztás szerintem, hogy kicsit gyorsabban akarsz sebezni, vagy kicsit nagyobbakat-e.

A holy és disc tekintetében a megoldás annyi lehetne, hogy 3-4 pontnyi talentet még össze kéne vonni ezekben a fákban és a disc elejét kicsit érdekesebbé tenni a holy számára. Akkor izgalmasabb döntéseket kellene meghoznia a játékosoknak. Mindkét fa első két tierjébe kb fele-fele arányban be kéne tenni heal kimenet növelő és manahatékonyság növelő talenteket vegyesen. Esetleg shadow számára is használhatót adni.

A shadow fa úgy szar ahogy van és nem is tudom mit kéne csinálni vele, hiszen elvégre a disc/holyból is kéne találnia magának pár érdekes talentet, de jelenleg csak disc elején van pár hasznos.

Az egyébként tetszik, hogy a healereket jutalmazni akarják, ha némi DPSt is tolnak, ez nekem szimpatikus. Ráadásul tulajdonképp ki lehet kerülni a kifejezetten DPS talenteket (evangelism/archangel), ha valakinek ez a koncepció nem tetszik és úgy érzem, hogy olyan nagy hátrány nem is éri azt aki így tesz.

Nincsenek megjegyzések: