2010-07-25

Rugó szintezés 25-40

40es a rugóm, épp az előbb vettem meg az "epic" lovaglást. Eddig egészen élvezetesnek találom a játékmenetét, valószínűleg azért mert emlékeztet az első hónapokra a játék. A rugó egyszerűen kurva gyenge még így heirloomokkal is. Ezt alatt azt értem, hogy a ret paladin gyakorlatilag facerollolt minden +3as normál és akár elit questet is 20-80ig. A rugóval ilyen nincs. Ha már 2-3 +2-+3as normál mobot sikerül begyűjteni, CDt kell használni, különben komoly baj lesz. Egyszerűen nagyon törékeny.

A rejtőzés annyira nem gyorsítja meg a questelést, mint gondoltam - először is ugye stealth alatt lassan mozog. Másodszor pedig nem olyan egyszerű skipelni 15-20 mobot egy barlangban (kiszúrhatnak). Harmadszor is, felteszem elskipelem magam a quest szerint kinyírandó bosshoz. Aki mellett ott van 3-4 testőr, mert ugye rejtve jöttem be. Ha kijövök stealthből, lesz rajtam 5 mob. Szóval ez ilyen. Azért nem mondom, hogy nem jött már sokszor nagyon jól, de sajnos nem úgy működik, hogy akkor innentől a questek kényelmetlen részeit ki lehet hagyni.

Eddig van benne 2 nap played, aminek legalább a negyedét AFKban töltöttem. A másik negyedét meg a fasz mining húzásával, mert egyszerűen nincs elég node, a gyorsított fejlődés/LFGzés miatt meg azt a keveset is kevés ideig látja az ember. Nem akartam elhanyagolni a szakértelmeket, ennek komoly ára van időben mérve.

Tetszenek a rugó trükkjei, ügyesen használva igazán hatékony tud lenni. Pl 3 darab +2es mob solozása ret palával: odamész és csinálod a szokványos facerollt. Rugóval: stealth, distracttal elfordítod őket. Egyet sapolsz, a másik kettőt arrébbhúzod kicsit a saptől és mehet a blade flurry, esetleg evasion is. Ha ez megvan, vissza stealthbe és megvárod mire lesz 100 energy, majd a sapot is le lehet vágni. Szükség esetén akár resap is szóba jöhet, ha pl arra jár egy patrol és a sap már kezd lejárni. Az is érdekes játékélmény volt (a maga módján) hogy a retardin megölhetetlen volt és mindent széttrancsírozott pillanatok alatt. Viszont az is érdekes, ahogy a rugóval körültekintően kell játszani, különben megbasznak vazelin nélkül.

Instázás tekintetében általában még mindig az első vagyok damage doneban, gyakran a tankok kicsivel megelőznek viszont. Olyan, hogy DPS előzött volna meg, az nagyon ritka, a hülye aoezás ellenére is. Éjjel voltam 40. szinten Uldamanban, egy rendes warrior tankkal, aki valami 60%át csinálta a party damagenek, na az durva. Iszonyúan overtuneolták a tankokat, főleg a warriorokat alacsony szinten.

Mérgeim listája bővült, vettem deadly poisont is ami elég érdekes. A leírás szerint ez egy stackelő dotot tesz fel, ütésekre 30% eséllyel. Aztán ha 5ig felstackelt, minden proca a másik fegyveren levő poisont procoltatja. Azaz pl deadly+instant esetén az instant agybafőbe fog procolni ha a deadly 5ig ér. Nyilván arra a fegyverre érdemes a deadlyt tenni, amelyik gyakrabban üt. Na most ez cseles, mert a mainhand hiába lassabb, a sárga ütések is azzal mennek és azok is procolhatják ezt a mérget. Összességében úgy saccolom, a sárga támadások miatt lehet, hogy érdemesebb a mainhandra rakni ezt, akkor is ha az lassabb. De igazából ez felszereléstől függ.
A fő gond ezzel a méreggel az, hogy hosszabb (15 sec+?) csata esetén kezd többet sebezni, mintha instant mérget kennék, egyszerűen a dot túl kicsi amíg nem stackelt párat. Ez persze csak becslés, de recount alapján lassú MHra deadly, gyors OHra instant esetén majdnem ugyanannyit sebzett mindkét méreg. Solozásra és partyra így viszont marad a 2x instant egyelőre. Majd ha a mobok esetleg elélnek 7-8 CPnyi ideig akkor talán megéri majd a deadlyt használni.
Érdekes kérdés, hogy mi történik 2x deadly kenet esetén - tehát ha mindkét fegyveren az van. Gyorsabban stackel fel a dot az biztos. De ha elérte az 5öt akkor mi fog történni? Elméletben nekem értelmetlennek néz ki, mert 5ös stack után egyszerűen semmi nem történne, hiszen a deadlynek nincs proca, illetve az a proca, hogy stackel a méreg, de az csak 5ig megy ugye... Vagy esetleg egy dot tick történne a másik mérgen, ha az egyik procol? Jó kérdés.

Offtopic #1 - Auctionator
Ez az addon egyszerűen kurvajó. Annyira praktikus, hogy automatikusan undercutol (de korrigálható, ha kell). Egy csomó pénzt nem kerestem volna meg nélküle. Ezzel erőfeszítés nélkül dobálható be licitre mindenféle szemét amit amúgy vendorolnék, pedig néha jó pénzt adnak érte. Pl sose gondoltam volna, hogy a raptor hús darabjáért kipengetnek 2 goldot :O Szóval mindenkinek nagyon ajánlom, annak is aki hozzám hasonlóan mélyen csalódott a méltatlanul népszerű Auctioneerben.

Offtopic #2 - Az LFD hatása
Annak idején, amikor az LFD rendszer bevezetésre került, azt jósoltam, hogy több ember lesz 80-ra érve tisztában a játék alapjaival. Azt hiszem, ez azon ritka esetek egyike, amikor súlyosan tévedtem. 30-40 kisinstás run alapján azt tudom mondani, hogy a játékosok kb háromnegyede nem új ezekben az instákban. És ezeknek a veteránoknak a nagyrésze magával hozta a 80as heroicokban megismert teljesen retardált gogogo faceroll mentalitást. A tankok szinte mindegyike chainpullol 2-4 pakkot egyszerre. Ha nincs aoe dps, akkor is. Ha meg van aoe és minden mob elfutós és ezért 10 mob 10 felé fog futni egyszerre amikor halálukon lesznek és behúzzák a fél instát, akkor is. Ha meghalnak már pull közben, akkor is.
A ranged DPS szinte soha nem foglalkozik a runner mobok lelövésével, hagy húzzanak be további pakkokat ezek. Spell interrupt, aoeból kiállás, önvédelem - ilyen dolgok nem léteznek a legtöbb játékosnál. Követik a tankot és nyomkodnak 2-3 gombot, ha wipe van sírnak és leavelnek. Semminemű erőfeszítést nem tesznek semmiért.
Mivel - ahogy fentebb írtam - a legtöbb játékos veterán, tehát gearrel jól állnak a heirloomok és némi gold segítségével, simán belefér, hogy ilyen szarul játsszanak. Emiatt és a classic óta rendesen buffolt talentek/skillek/jobb itemizáció miatt meg lehet csinálni ezt a buta összehúz-aoe taktikát, ami anno lehetetlen lett volna. Eleve aoe damage aggrót nem lehetett tartani annyi mobon, de még healaggrót se nagyon. A DPS eleve kevés lett volna ahhoz, hogy a healer kibírja manával 3 pakk összehúzását.
Az egy dolog, hogy 4 éve mi kezdők voltunk, de ezek az insták nem csak azért voltak nehezek, hanem mert tényleg sokkal nehezebb volt a játék. KELLETT CCzni, foglalkozni a runnerekkel, focus dpselni és kiállni Doan aoejából. Ha egy elfutó mob behúzott egy extra pakkot, wipe volt mert egyszerűen nem lehetett betankolni. Nem volt defenzív stanceben TC, battleban is csak 4 mobra hatott. Nem volt 360 fokos célpont limit nélküli swipe. A palák meg csak papíron tudtak tankolni, a DKk meg most se tudnak :)
Persze nem szívni megyek LFDre, nem akarom én, hogy olyan nehéz legyen, mint 2006ban. Csak ne legyen ilyen, mint most. Jelenleg az egyetlen dolog, amire az LFD tanít egy új játékost, hogy nem kell odafigyelni semmire, össze kell húzni pár szobát és ha a healer nem tudja kihealelni akkor noob. Ez még ahhoz a kevéshez képest is visszalépés, amit az átlag játékos az LFD előtt produkálni tudott. A healerek egyébként gondolom rohadtul értékelik, az utóbbi 10 szinten az LFD állapotsorában mindig azt láttam, hogy van tank és 3 dps, aztán 5-10 percig healerre várunk...

A régi világ instái kiadás óta változatlanok (kivéve, hogy néhol a mobok szintjét arrébbtologatták és hasznosabbá tették a lootokat), ellenben a karakterek képességei és talentjei drasztikusan erősebbek. Elérhetők a heirloomok, sok quest reward lett jobban itemizált és az új craftolható gear is használható, valamint az instákból eső loot is erősen fel lett javítva. A satchel of helpful goodsból eső dolgokat is meg kell említenem, a rugómon több ilyen kék is van és igazán jók. A régi instákat nagyon utána kéne igazítani a mostani világnak. Talán duplázni kéne minden mob HPját és sebzését első körben. Az idióta 15 másodperces CCket meg akár 15 perces debuffokat meg visszavenni. (vagyis a CCk maradhatnak, ha végre nem lehet összehúzni 5 pakkot büntetlenül) Komolyan kurvanagy élmény kapni egy 15 perces 18% dehaste curset RFDben úgy, hogy egy kaszt nincs a csapatban aki le tudná szedni.

Ha a Cataclysm insták valóban sokkal nehezebbek lesznek, mint a mostaniak, érdekes szociális kísérletnek leszünk majd tanúi. Hogyan reagálja le a sokmillió, lolfacerollaoe-hoz szokott mentálisan csökött játékos, hogy esetleg szükség van CCre és focus dpsre, meg ki kell állni abból, ami fáj? Egyáltalán észre fogják venni, hogy az aoe képességeik uszkve negyedét sebzik a megszokottnak? (mert a betában most kb úgy áll a dolog) Szerintem még ahhoz is hülyék lesznek.

Nincsenek megjegyzések: