2010-07-12

Józan ész teszt #2/1

Ha valakinek még rémlik... anno kipróbáltam, mennyire tudok tank paladinként hatékony lenni anélkül, hogy utánaolvasnék az optimális specnek, rotációnak vagy bárminek. Csupán a talentek és skillek tooltipjét elolvasva próbáltam boldogulni.
Utólag kiderült, hogy a talentezésem szuboptimális lett (vesztettem némi aggrót a maximálishoz képest), de a gyakorlatban ez nem okozott gondot és teljesen jól sikerült tankolnom.

Tegnap este indítottam egy rugót, a nevét egy svéd metálegyüttesről kapta :) (5 dal letölthető itt, free meg minden) Nekem a rugó tűnik az egyik legbonyolultabb dps osztálynak abból a szempontból, hogy nulláról indulva nehéznek tűnik megtalálni az optimális DPSt adó fát és rotációt. Mind a három fa a DPSről szól valamilyen szinten, de mind egész máshogy igyekszik elérni a sebzést. A sub kicsit kilóg, abban túlsúlyban vannak a pvp talentek.
Tudom, endgame pve-ben nem túl összetett a rugó dps rotája (bár fogalmam sincs, hogy pontosan mi most az optimális spec és rota), ahhoz viszont bőven elég bonyolult, hogy nulláról indulva nehéz legyen egy jó megoldást találni. Mivel eddig csak 1 db 10es rugóm volt, kb semmit nem tudok az osztályról, csak ami az emberre 4 év alatt ráragad: tudnak stunolni, threatet átadni, mérgeket használnak a fegyverükön és sok apró trükkjük van (clos, sprint, evasion). Ja, meg energyből dolgoznak és a célpontjaikat ütve combo pontokat (CP) halmoznak fel. Hát kábé ennyit tudok a rugókról. Eddig.

Szóval a kísérlet arról szól, hogy egyedül próbálok boldogulni és megtalálni valami megfelelően hatékony (értsd magas DPS) buildet és rotációt az interneten található tudástárak használata nélkül. Ezért kérem, senki ne segítsen, max annyit áruljon el a hozzáértő, nagyon mellélőttem-e, vagy sem :)

A rugó képességek alapvetően az energy nevű erőforrásból táplálkoznak, ami magától folyamatosan töltődik vissza. Nem tudom a pontos rátát, úgy kb 15 energy jön vissza másodpercenként. Ezt le kéne mérni. A sebző skillek nagyrésze vagy ad combopontot, vagy felhasználja a meglevő pontokat. Az utóbbiakat nevezik finishernek, mert csak más képességek használata után van lehetőség használni őket. Alapban 100 energy a maximum, ez talentekkel bővíthető akár. Nyilván csatában célszerű az energyt elhasználni mielőtt maxra érne, mert különben elvész. Az igen gyorsan kiderült, hogy a fő korlátozó faktor az energy regen, ugyanis hiába van 1 sec GCD, ha a képességek 30-60 energybe kerülnek és 1 másodperc alatt ennyi energy nem jön vissza. Ezért minden képesség ami az energy használatot teszi hatékonyabbá, komoly dps növekményt jelent.

Első körben két képességgel indul a rugó: sinster strike és eviscerate. A SS a tooltip szerint weapon damaget okoz és ad 1 combo pontot (tehát lassabb fegyverrel nagyobbat üt, magasabb DPSű fegyverrel szintén), az eviscerate pedig a felgyűlt kombó pontokkal arányosan sebez és nullázza azokat. Ez tehát egy finisher. Kipróbáltam, az alap fegyverekkel már 1-2 kombópont esetén nagyobbat üt az evis, mint az SS, tehát érdemes volt használni. Ráadásul kevesebb energy, mint az SS. Az optimális használat valószínűleg az lenne, hogy 5 combopontnál menjen csak evis. Soloban viszont 2-4 CPnél nem élnek tovább az ellenfelek, így nyilván 5nél hamarabb használtam az evist.

Érdekes dolog történt, amikor adtam a rugómnak heirloom fegyvereket. Vettem 2 gyors daggert, 1 lassú kardot, 1 vállast meg 1 gunt. (Igen, egyszerre csak 2 fegyvert tudok felvenni, de mivel nem tudom mire lesz szükség, vettem többet is) Mind stone keeper shardból, mert az emblemeket pénzzé tettem :) Szóval resis szarok, de még így is sokkal jobbak az eddig talált quest rewardoknál. A 2.0 dpses 1.5ös fehér dagger után kézbevettem az akkor 9 dpst adó 2.4es heirloom swordot és a különbség brutális volt. A 7-10 pontos SSek után hirtelen 25-30 pontosakat ütöttem. Az evis sebzése kb semmit nem változott, így az gyakorlatilag teljesen kiesett a rotációból, főként hogy 1-2 CP alatt meghaltak az ellenfelek. (A DPSem ~7-ről felment 20-30-ra...) Próbálgattam azért, egy újabb evis rankkal már úgy néz ki, hogy 3 CP után ismét durvábbat üt az evis, mint az SS, szóval teljesen azért nem lett használhatatlan. Gondolom minden képesség skáláz valamennyire az APvel és/vagy a fegyver sebzéssel, a tooltipekből ez nem derül ki pontosan, szóval az optimális rota és spec megtalálása iszonyatos mennyiségű mérés és teszt nélkül lehetetlen, de a célom nem is az: hanem csak egy jól használható, hatékony spec megtalálása.

Érdekes, hogy a szar fegyverrel mennyivel bonyolultabb volt a játék: rendesen stealtheltem illetve gougle-oltam (ez egy rövid stun), hogy backstabet tudjak használni (csak hátulról lehet, csak tőrrel), az ugyanis keményen ütött és nagyon nem volt mindegy.
Itt jött el az első komolyabb fejtörés: a backstab durván sebez, de használata körülményes (stealth/stun szükséges hozzá, hogy az ellenfél hátába kerüljek) és drága (60 energy). Ráadásul csak tőrrel működik, azzal meg kicsik az SSek, mivel a gyors tőrök weapon damage-e alacsony. Szóval választhattam, hogy tőrök és körmönfontabb játékmenet vagy kardok és SS spam. Utóbbi sokkal hatékonyabbnak tűnt, a stealthelés, gouge alatt energyre várás sok időt elvesz és ráadásul ha menetközben extra addot kapok, azt már nem tudom egykönnyen hátbaszúrni úgyse.

Végignéztem a talent fát, úgy tűnt hogy az assa és a combat is klassz DPS talenteket tartalmaz már alacsony szinten is. Viszont tudom, hogy nagyon kevés a hit és BC területekig meg kb egyáltalán nincs expertise, ezeket a statokat pedig elég hamar és jó mennyiségben szolgáltatja a combat fa. Ráadásul ott van az offhand sebzésének növeléséért felelős talent is. A döntésem így a combat fára esett.
Első 40 szintre ezt a specet néztem ki. Solozásra és 5fősre fókuszálva, természetesen.

Fogalmam sincs, hogy a mérgek hogy fogják megváltoztatni a játékot. Most elég biztosnak látom, hogy a legjobb damaget lassú mainhanddel SS spammal tolom, evist tolva, ha van annyi CP hogy megérje (optimális esetben 5 CP). A slice and dice is fenntartandó hosszabb csatában, gondolom szintén lehetőleg 5 CPnél. A nemegyszerű döntés akkor történik, ha középhosszú csata van: hány CPvel érdemes feltenni az S&Dt... Nos, a jelenlegi eszköztárban csak ennyi van, később nyilván bővül ez majd.

Még 3 szint kell, hogy használhassam az LFD toolt. A következő postban valószínűleg damage metereket is fogunk látni.

2 megjegyzés:

zad írta...

Sok sikert a rugodhoz, én is nemrég kezdtem húzni egyet. Láttam armoryn h. encsant/mine vagy. Encsant jobban megéri mint pl. engi mine mellé, ha pl. bg-n is akarok fejlődni? Riposte-ot én kiraktam, majd tesztelem mennyire életképes :)

Péter Zoltán írta...

Miner jó pénzcsináló. Enchant elvileg szintén nem rossz, de nem vezetett semmi különösebb elhatározás :)
Riposte pvp és soloban jó lehet, viszont alapvetően 5fősre raktam ki a talentezést.