2010-07-13

Rugoizmus #2

Első LFD
Tegnap este nem túl sok időm volt, gyorsan felléptem lvl15re, azonnal sorba is álltam LFDn. Meglepetésemre azonnal volt másik 2 dps és 1 tank, fél perc után pedig healer is. RFCt kaptuk. Kicsit furcsán indult a run, mert a healer elment trainerhez azonnal. Addig a macitank átment healerbe és én tankoltam pár mobot. 3 vagy 4 runt mentünk, mind RFC lett. Volt a csapatban egy huntard, aki nonstop húzott, még élt az előző pakk vége mikor ő már lőtte a következőt. 1 mobos pullnál ez nem annyira gáz, de ha 3-4 mobot húzott be így akkor a tankok izzadtak rendesen. Az egyik el is küldte a kurva anyjába helyesen :) Pont a huntard volt az egyetlen, akinek semmi heirloomja nem volt, de mégis a legjobb damaget nyomta mögöttem A többi 1-3 heirloomos ember megragadt 10-15 dps körül, nekem 33 overallom volt a runok alatt, a huntardnak 22. Szerencsés pullokon 40-60, bosson 40-50. Sajnos végig iszonyatos packet lossom volt, összevissza ugráltak a mobok a képernyőmön, ez biztos sokat elvett az eredményből. 3 RFC után majdnem 16. szintűként tértem vissza Westfallba.

DPS tanulságok
Sajnos csapatban se tért el túlzottan a játék a solotól, ugyanúgy 2-3 combopointnál meghaltak a mobok, de még a boss se nagyon élt 3-4nél tovább, így a hatalmas eviscerate critek elmaradtak, leginkább csak SSt spameltem, mint soloban. Pedig nagyon reméltem, hogy alkalmam lesz valami értelmeset is csinálni. Az aoe hiánya elszomorító volt, 3-4es pullokon nem tudtam jobbat kitalálni, mint az első mobnál 3 CPnél feltettem egy slice and dicet és az a kis melee haste pont kitartott a maradék mobokra, biztosítva ezzel az előnyt az aoező mageval szemben. FoK csak 80on lesz, blade flurry pedig csak 30on, sajnos akkor is kiadós CDvel.

Eddig DPSként csak warriort, maget és SPt játszottam, azokkal szinte mindig leváltottam a célpontról amikor az a halálán volt. SPnél azért, mert a dotok úgyis leviszik a haldoklót, mageval azért, mert szar ügy kasztidőt veszíteni azon, hogy meghal a target, warriornál maradtam csak ott gyakran executelni/vr procot szerezni, de igazából ott is kellemetlen, ha meghal a target, mert kiesik némi autoattack idő, ami pedig rage veszteség. Amúgy is a cleave/WW majd leviszi a maradékot. A rage veszteség viszont nemjó, jobb tehát váltani ha haldoklik.
Na rugóval nem így van. A combopont a célponthoz kötött, ezért targetet váltani nem jó biznisz. Az is zavaró volt, hogy chainpull esetén gyakran csak fél energy barom van egy új pull elején és nem tudok rendesen full dpst tolni.

Helpful goods
A runok végén kapott satchel of helpful goods kurvajól jött ki nekem: kaptam 1 agi/sta cloakot és egy agi/ap/sta övet (kék cuccok). Kaptam egy str/sta/defes cloakot is, azt shardoltam :) Ezek a cuccok ilvl 25ös kékek. A questekből, AHból szerezhető, ezen a szinten felölthető gear ilvl 12-15 csupán (és jellemzően zöld). Magyarán brutális boostot adnak ezek a kis meglepetéstárgyak. Ráadásul a solo szintezésnél mintegy 3x hatékonyabban jön az XP instázással. Egyértelmű, hogy innentől az LFD csatornán kell majd csücsülnöm.
A karakter egyébként miner/enchanter, az első estén kerestem 30 aranyat némi copper & egyéb szemét eladásával. Sajnos az enchanting alig megy soloban, ezen a szinten még nagyon ritka a zöld drop és a questekből is csak negyedannyi zöld jön, mint a BE/draenei kezdőterületeken. Pár hónapja a BE priestemnek simán volt 75 körüli enchantingja 15. szintre, hát most csak 25ig jutottam ennyi idő alatt. Valószínűleg fel kell majd vásárolni pár olcsó zöldet szétszedésre és a matból fejleszteni/shardokat eladni. Úgy látom, szerencsére tele a piac 10-20 silveres szarokkal, amiket lebontva 40s+ bevételt lehet shardokból szerezni.

És a lényeg
A kísérlet lényegére visszatérve, reagálva a feedbackekre: jogos felvetés egyébként, hogy én már ismerem a játékot és ez hatalmas előny egy új játékossal szemben. Nos sajnos (?) nem tudom elfelejteni a játékról szerzett eddigi tudásomat, így ennek a kísérletnek ezzel a torzítással együtt kell élnie :) Másrészt nyilván nem azt akarom megmutatni, hogy egy teljesen kezdő játékosnak mit kéne elérnie. Az a rengeteg borzalmasan rossz játékos az LFD pugokban kizárt, hogy mind kezdő legyen. Sokan a 2-3-4. altot húzzák fel úgy, hogy halvány fogalmuk nincs róla, hogy mit csinálnak és miért. (Hányszor láttam DKt vagy huntardot 3db heirloommal 80as heroicban 600 dpst tolni? Túl sokszor...) Azt szeretném megmutatni, hogy csupán a tooltipeket kéne elolvasniuk és rászánni pár percet, hogy végiggondolják mit és miért csinálnak.

Nincsenek megjegyzések: