2012-03-27

EVE, RIFT, WoW gyors élménybeszámoló és értékelő

Feltettem pár napja a RIFTet is a gépre. Az első 20 szint ingyenes, nagyon intenzíven WoW klón. Gyors összegző vélemény következik az EVE és RIFT játékokról.


EVE
Nagyon megszerettem pár hét alatt a játék világát, a rendszere is kiváló. Az egy nagy kamu, hogy rendkívül veszélyes, nehéz és kegyetlen a játék. Csak Gevlon blogját tudom visszhangozni: pont annyira veszélyes és nehéz, amennyire szeretnéd. Aki nem akar PVPzni és konfliktusokba kerülni, az marad high-security vidékeken, missionök keretében farmol NPCket, kereskedik, bányász, gyárt kisebb értékben és jól elvan. Ez soloban is csinálható, viszont igencsak unalmas. Mindezt a hisecben, kisebb értékben csinálva szinte teljes biztonságban vagy. Ez kb a WoW LFD/LFR megfelelője, kihívás és izgalom nincs benne sok.

Annyiban valós a játék kegyetlensége, hogy a scammelés megengedett tevékenység. Emiatt a nagy kereskedelmi központok chatje dugig van scammerekkel. Ezek az átbaszási kísérletek nekem mondjuk még új játékosként is nagyrészt egyértelműek, ellenben ezzel nem mindenki van így. Ha viszont valaki betartja azt, hogy nem bízik senkiben és nem repül olyan hajóval/nem visz annyi árut, aminek az elvesztése igazán fájna, azt nem fogják nagy kellemetlenségek érni. Ez a 2 dolog az EVE két legfontosabb szabálya a közösség szerint. Én pedig nagyon egyetértek ezzel.

Az érdekes, izgalmas játékmenet viszont ott kezdődne, hogy nagy cégekben dolgozz, flottában bányássz, harcolj, védd meg a cég bolygóit és űrállomásait, biztosítsd ezek működését és profitabilitását, stb. Ez viszont erősen csapatjáték, erősen kockázatos (életbenmaradásilag és pénzügyileg is), ráadásul hónapokig kell skilleket trainelni, hogy igazán hasznos lehessél bármilyen szerepkörben is. Mindemellett én olyan MMOt keresek, ami időben kellően kötetlen ÉS valamennyire izgalmas, kihívásokat tartalmazó játék. Kétlem, hogy egy nagy corporationban a fent említett flottás feladatok ellátása olyan nagyon időben kötetlen lenne a wow raideléshez képest. Ez az út tehát számomra valószínűleg nem járható.

Nem tudom, mit lehetne tenni a játékkal, hogy a magamfajta casual játékosokat jobban megtartsák. A missionözéssel így is elment már kissé welfare irányba a játék, komoly pénzeket vág hozzád a rendszer "daily questelés" fejében, szinte nulla rizikóval. Nem lehet feloldani azt a problémát, hogy ehhez a játékhoz közösség ÉS sok idő is kell. Ha mégis feloldják valahogy, azzal a régi nagy közösségeket valószínűleg tönkreteszik, az így megszerzett casual réteg pedig nem a hűségéről híres.


RIFT
Ez a játék jól érezhetően azért született, hogy a WoWot megunt, abból kiábrándult embereket egybegyűjtse. Egész jól sikerült ezt elérniük, viszont ennek megvan az a hátulütője, hogy a játékosok nagyrésze az elégedetlen típusba tartozik és folyamatosan azt lesi, hol van egy olyan új játék, amire átnyergelhet. Pár órát játszottam, ez alatt a local chaten végig az ment, hogy mi lesz a GW2-vel, SWTORral, nem is tudom, létezhet-e stabil guild egy ilyen közösségben.
A tutorialt azonnal ki lehet kapcsolni, teljesen ugyanaz az egész magja, mint a WoWnak. Ugyanaz az irányítás, ugyanazok a default hotkeyek, a menüpontok nagyrésze is tökugyanaz.
Vannak persze új játékelemek a wowhoz képest: pl publikus questek, ahol a terepen rögtönözve rak össze random embereket, hogy együtt nyomjanak le valami neves szörnyet, vagy teljesítsenek egyéb feladatokat. Valószínűleg a MoP-ra beígért scenariok is valami ilyenek lesznek. Ez egy jó feature, amitől sokkal élőbbnek hat a játék közössége és világa.
Kis karakterem 6. szintű, 20-ig ingyen játszható a játék. Ezt végig akarom nézni, be akarok ugrani pár random dungeon és rift groupba is.
Nagy hibája viszont, hogy a karakter mozgatása BUGOS, de nem is kicsit. Ha előre mozgatom a karaktert billentyűzetről és közben egér jobbgombbal fordulok, akkor nagyon gyakran elfordulás helyett visszaugrik a kamera és a karakter haladása is az eredeti irányba. Ez bármiféle kiteolást vagy ilyesmit szinte lehetetlenné tesz, de sima barangolás közben is gyakran, nagyon idegesítően belerondít a játékélménybe. Ilyesmi egyébként a LOTROban is volt, amikor pár éve kipróbáltam azt, csak ott nagyon ritkán fordult elő. Itt viszont folyamatosan. Már nem merek egyszerre fordulni, meg előremenni... Nem tudom, hogy lehet ilyen igénytelen buggal kiadni valamit, azt meg főleg nem értem, hogy maradhatott benne, amikor rengetegen panaszkodnak rá.
Mindenesetre a trialt végig akarom tolni, ha az egérbugot el tudom viselni, akkor talán egy második karit is indítok, azt pedig majd pvp szerveren. Még írok erről a játékról.


WOW
Hiányzott már a disc priestem, elővettem és mentem egy LFRt.
  • Ultraxionon végre már tudom, hogy mire kell figyelni, elsőnek vettem fel a piros bogyót, 34K hps T12 gearben, jó móka volt.
  • Warmasteren 3x haltam meg, első 2 alkalommal azért mert a 25ből kb 5 ember stackelt csak velem együtt, ez ugye elég fix halál, pedig még PWBt is dobtam az elsőre... Aztán meg persze volt egy wipe, az lett a 3. halál. Második pullra már elkezdtek úgy-ahogy stackelni az emberek, hihetetlen, hogy mi ebben a bonyolult.
  • Spine kurva izgalmas csata healerrel. Konkrétan kimentem közben a gyerek szobájában pakolni valamit, aztán egy pókot üldöztem a monitor körül, így is simán első lettem healing doneban. Értem én, hogy LFR, de ez még így is durva túlzás.
  • Megfigyeltem, hogy a hasonlóan gearelt resto druidhoz képest nagyon sokkal gyorsabban fogy a manám. Talán még nem szoktam vissza kellően a megfelelő rapture kezelésre. Madness és Warmaster végére simán el tudtam burnölni minden manát, ami azért kicsit meglepett. Óóó hogy Madnessre mennyire nem jó a disc priest... kb 75%-át tudom hozni a resto druid HPSének.
Vittem a Maw of Dragonlord healer macet DWből, hát egy 5 fős insta alatt 1x nem tűnt fel, hogy procolt volna, a healing done listán semmit nem láttam, ami eddig nem volt ott. Utánaolvastam, hogy pedig ez de kurvajó proc. EJ tesztek szerint 12 yardon belül, 140 fokos szögben healel. 5 fősben meg könnyen lehet, hogy ott gyakran nincs senki se. Így ez a healer fegyver valószínűleg 25ös raidekhez optimális, máshova aligha.


MoP
Nem akarok még írni a következő kiegről. Annyira képlékenynek érződik még minden, felesleges lenne spekulálni. Még azt se tudom, milyen karival, melyik szerveren mit fogok játszani.

Nincsenek megjegyzések: