2012-03-15

Tanulságok, tanulságok...

Máris sikerült erősen megszívatnom magam az EVEben :) A régi accom még trial, viszont volt rajta 3M ISK készpénz, meg hasonló értékű felszerelés. Az új, teljesjogú accra átküldtem volna ezt a 6 misit, de trialra nem lehet pénzt küldeni. Gondoltam nem gond, felteszek a piacra 6M ISK-ért 1 db Antimatter Charge S-t (normális ára 5-10 ISK) az új accal és a régivel megveszem.
Így tettem hát, még csak nem is nagyon kapkodtam, hiszen mi rossz történhet? Valaki más veszi meg? Az nekem csak jó :) Belogoltam a régi accra, kikerestem ezt a 6 millás sort, megnéztem, hogy a hátralevő idő 23h 58m rajta (az eladó neve nem látható). Tehát biztos ez az enyém, 1 napos határidővel tettem fel, meg ennyiért... Nyomtam rá buyt, levonta a 6 millát. Visszalogoltam az új accra, pénz sehol. A 6M ISKért túlárazott cuccom még mindig a piacon üldögél. WTF?
Visszamentem a régire, megnéztem kitől vettem meg (ilyenkor a transaction logban már van név) na és nem magamtól.
A lehetséges magyarázatok:
  1. volt bent egy ugyanolyan tétel, amit kb ugyanekkor csináltak. Vagy véletlenül, vagy valaki "elhappolta" a dolgot - erre azonban iszonyú kis esély van.
  2. a vásárlás valójában nem azt a tételt veszi meg, amin a kiválasztójel áll, hanem keres egy, a kritériumoknak megfelelő tételt: azaz 1 db ACS 6 milláért. Szoktak fent lenni idiótán árazott dolgok, simán lehetett fent egy régebbi ilyen tétel.

Ezt letudtam egy könnyen jött-könnyen megy mondattal. Tanulság: pénzátadást olyan tárggyal csináljatok, amiből nincs másik az állomáson :P

-- * --

A másik nagy tanulság a harcrendszerrel kapcsolatos. Az első karakteremmel nagyon megszívtam a katonai questsor befejező részénél. Van 3 erős ellenfél, akik pillanatok alatt szétlőnek és ráadásul warp disruptorral akadályozzák meg, hogy elmeneküljek...

Lews írta a VH fórumon, hogy fontos dolog a fegyverek "optimal range" avagy ideális hatótávja. Ennek kicsit utánanéztem, találtam egy igen jópofa flash alapú demonstrációt, ami elmagyarázza, hogy működik az ágyúkkal való lövöldözés a játékban. Ami számomra lényeges infó volt, hogy az optimal range nem vicc. Onnan érdemes tüzelni. Ha közelebbről vagy távolabbról lövök akkor a pontosság csökken. Ebből a távolabbról lövés csökkenő pontossága nem meglepő, az viszont igen, hogy túl közelről sem érdemes lőni.

Ennek szellemében úgy alakítottam ki a harci hajómat, hogy az optimal range 10-15km legyen. Ez simán kívülesik az ellenséges rakéták hatótávján, de a lézerfegyvereik is inkább csak karcolgatnak ilyen messziről. Ezekután csak arról kell gondoskodni, hogy a hajóm gyorsabb legyen náluk és tudjam tartani a távolságot. Erre úgy találtam, ideális a Keep Distance funkció, aminek a default értékébe beállítom a fegyvereim optimal range-ét és kész is. Fontos infó, hogy az optimal ranget változtatja a használt lövedék is. Van, amelyik növeli, van amelyik csökkenti. Evidens továbbá, hogy minden fegyvered optimal range lehetőleg ugyanakkora legyen. Ha nem ugyanakkora, akkor minden távolságból lesz olyan löveg, ami nem ad le kellő hatékonyságú lövést. Ez pedig pazarlás.

Nagy kedvencem lett a Condor kishajó, ami alapban is igen gyors, de ez fokozható egy modullal, ami passzívan túlhúzza 10%-kal a motor sebességét - itt már 530 m/s-nél tartunk. Hozzádobok meg egy afterburnert, szükség esetén ezt bekapcsolva további +120% sebességet kapok. Ezen a szinten az NPCk 300 m/s körül mozognak, nem érhetnek utol.

A Cormorantot is hasonlóan szereltem fel, csak arra nem 1, hanem 7 ágyú fér el. Az optimal ranget 20km környékére lőttem be... Így esett, hogy a katonai questsor végén, amin az első karakterrel durván elvéreztem, most szinte sértetlenül estem túl.

Azt hiszem ezt hívják szakszóval range tankingnak. Jó móka :) Csak arra kell figyelni, nehogy nagyobb optimal ranget szedj össze, mint amennyi a hajó targetelési hatótávja. Simán meg lehet csinálni...

-- * --

Megvolt az első kereskedelmi járat is, Jitára vittem buy orderekkel olcsón felvásárolt skill bookokat, 40-100% haszonkulccsal. 2-3M hasznom lesz rajta. Kíváncsi vagyok, mekkora értéket lehet így szállítani mielőtt valaki megtámadna, hogy kitúrja a könyveket...


Nincsenek megjegyzések: