2012-03-07

Hello EVE

Amikor véglegessé vált, hogy nem tudom vállalni a WoW raideléssel járó rendszerességet, elgondolkodtam, hogyan tovább. Az egyre világosabbnak tűnik, hogy raidelés hiányában a WoW valóban nem lesz számomra játszható. A LFD/LFR idiótákkal van tele illetve nem tartalmaz kihívást. A PvP teljesen ügyességi alapú, én meg ügyetlen vagyok. Plusz meglehetősen le is szarom. Pénzt csinálni nem nagy szám, kell 2-3 karakter együttműködő skillekkel, oszt hülyére keresed magad az AHn.

Úgyhogy nem véletlenül került fel a gépemre tavaly ősszel a World of Tanks, de nem írtam róla. Sok írnivaló arról nincs. Faék egyszerűségű pay-to-win pvp játék. Pár hónapig lekötött, de alapvetően csalódás volt.

Gevlon blogját szoktam olvasni, sok hülyeség mellett sok érdekeset is ír. Mostanság EVE-t játszik és sok bejegyzése szól erről, felkeltette az érdeklődésemet.

Tegnap feltelepítettem az EVEt. 14 napos ingyenes trial jár hozzá, utána "gamecard" szerű feltöltéssel játszható tovább. A feltöltőt PLEXnek hívják és ha jól értelmezem, ez egy ingame tárgy: ergo eladható, vehető a játékbeli pénzért (ISK). A vele való kereskedelem teljesen legális, tulajdonképp a valós és a játékpénz is átváltható így oda-vissza. Ha valaki elég jól termeli az ISKt, ingyen játszhat, mert kitermeli az előfizetése árát.



Ez nem olyan jellegű játék mint a WoW, ahol van egy max szint és a vele járó endgame, amit folyamatosan bővítenek. Itt adott egy nagy csillagrendszer, amiben kalandozhatsz és hogy mit teszel, csak rajtad múlik. Neked kell kitalálnod, mi az endgamed. Kereskedni, bányászni, kalózkodni akarsz, vagy kalózokat írtani.

Nem tudom mi lenne az én endgamem és hogy egyáltalán meddig fogok vele játszani, most egyelőre ismerkedek vele és próbálom kitalálni, le fog-e ez kötni engem tartósan. Alapvetően pvp játék, nincs pvp-től mentes terület. A központi szektorokban (0.5-1 security rating - HiSec) van egy Concord nevezetű rendőrség, ami szinte azonnal szétlövi az esetleges támadókat, így itt elvileg viszonylagos biztonságban van az ember. 0.5 alatt (LowSec) viszont senki nem fog megvédeni. Sőt, a lowsecbe vezető stargatek mellett gankerek tanyáznak és üdvözlésül szétlőnek akit csak tudnak. Mert megtehetik és mert erre áll fel nekik. A játékban a scamelés megengedett, akár social engineeringgel is pénzhez juthatsz tehát a hülyéktől/gyanútlanoktól. Minden rajtad múlik és persze mindig résen kell lenni ezen tényezők miatt.

A karakter kreációs folyamat tetszett, igen aprólékosan lehet kialakítani a pilótát - kár, hogy sok jelentősége nincs.

Ha játszani kezdesz, az Aura nevű ügynök által adott tutorialt MINDENKÉPP csináld meg, én tényleg teljesen hülye maradtam volna, ha nem teszem. A tutorial végén elvezet egy olyan questsorhoz (career agents), amiből használható mértékű pénz és felszerelés jön.

A játék alapvetően számolgatós, min/maxolós, de gondolom lehet játszani komoly exceltáblázatok nélkül is, de mindenképp utána kell számolni minden üzleti tranzakciónak vagy felszerelési tárgynak, ha jól akarsz járni. Éppen ezért nem próbálom meg a WoWban elvégzett "józan ész teszt" megismétlését itt. Ez nem az a játék, amit a tooltipek elolvasásával kifejezetten jól lehet játszani. Annál több energiát is bele kell fektetni.

Ennek ellenére lehetséges, hogy casual időbeosztással is élvezetes játék ez: a sokféle lehetséges játékmenet között nagyon is ottvan egy csomó olyan, amihez nem kell kötött időrend. Igaz, a WoWban is lehet sokmindent csinálni kötetlenül, épp csak ezeket 6 év alatt vagy meguntam, vagy megutáltam - esetleg soha nem is érdekelt. Esetleg mindhárom. Az EVE viszont új nekem, lássuk mire jutok vele.

Nincsenek megjegyzések: