2012-03-01

LFR 2

Tegnap reset után mentem 2 tw hct, 1 BHt, meg kipucoltam LFRen DSt. Ezzel majdnem meg is van a VP cap, elég komolytalan a casual content, 1 este alatt könnyen ki lehet végezni. Kb 1 hete az első LFR élményem 365 körüli gearrel Deathwing volt, valami fele annyit sikerült healelnem, mint az első helyezett resto druidnak, aki 22K hps körül állt meg. Most 380as ilvllel, kicsit jobb heal stratégiával én is ezt a számot hoztam, hihetetlen mennyit számít egy kis gear meg egy pici gyakorlat. És bőven volna hova nőni, ugyanis az utolsó 2 percben mana problémáim voltak már, addig 25K hps volt az átlag.



Ezzel az eredménnyel elégedett vagyok és nem érzem, hogy sok újat tudnék innentől magamtól tanulni a resto druidról. Természetesen látok problémákat és fejlődési lehetőségeket, de pl azt, hogy melyik másodlagos stat jobb a másiknál, soha nem találnám ki kiadós excelezés nélkül. Disc priest esetén minden számolgatás nélkül magabiztosan hastet stackeltem, mert annak a healernek a feladata a necces helyzetek rendberakása és az a stat a legkiválóbb erre. Plusz általában tankhealer voltam elsődlegesen, arra meg Cata elejétől fogva általában a haste volt a legjobb secondary stat. A druid viszont NEM alkalmas burst kezelésére, a mienk az a feladat, hogy felhúzzuk a raidet és stabilizáljuk a tankot. A raid felhúzása viszont hotokkal történik, azokhoz pedig kiváló a mastery stat, mert direkt növekményt ad rájuk. Így azt mondom naivan, hogy ha megvan a +1 tick rejuvra (kb pont ott van most a hastem) akkor utána mastery stackelés.
Ki kéne rakni balance oldalon a 15% hastes talentet és használni optimálisan. Viszont nem tudom, miről spóroljam le azt a 2 pontot, tényleg minden nagyon fájna resto ágon.

A "józan ész teszt" resto druidra vonatkozó részét ezennel lezárom, most már meg fogom nézni EJn és egyéb forrásokból, hogy mit mond a brokkoli druid optimális működtetéséről a tudomány. Az eredmény tehát a rugóhoz hasonlóan az lett, hogy a tooltipek és talentek, recount adatok elolvasásával igenis lehet tisztességes eredményt elérni. A másodlagos statok egymáshoz való viszonya, optimális talentezés és hasonló dolgok kitalálása viszont nem lehetséges kutatómunka nélkül.

-- * --

A project feral dps része még folytatódik, annak továbbra se nézek utána. Még kicsit rendezni akarom az anyagi helyzetemet, hogy legyen pénzem a cica gear felgemelésére/chantolására, utána azzal is megyek randomokat és meglátjuk, milyen teljesítményt sikerül elérnem. Sok gyakorlatra van szükségem még abban. Az optimális prioritást most így látom:

1) FFF fenntartása (ha nincs sunder, vagy másik feral aki FFFet tart fent)
2) Savage Roar fenntartása - ez a +8s időtartamot adó talent miatt 1 CP-ből optimális, azaz minden finishert követő első CP generálás után kell újítani, ha a következő finisherig nem érne el a SR.
3) Mangle fenntartása (1 perc duration)
4) 5CP Rip fenntartása. 25% alatt Ferocious Bite görgeti a Ripet, onnantól csak FBt kell tolni.
5) Rake fenntartása. Mivel felrakáskor és leeséskor is tickel ha jól láttam, ezért NEM CLIPELNI! Csak akkor kell újrarakni, ha leesett!
6) Shred használatával CP generálás. Ha nem üthető hátulról akkor sajnos marad a Mangle. Finishereket ld 4 és 2-es pont.

Nagy kérdés, hogy hol optimális a TF használata (6 másodpercre +15% damage, +60 energy). Mindenképp jó lehet FB előtt elhelyezni, de ha FBt épp nem használunk akkor az optimális elhelyezésére nincs ötletem, gyakorlatilag ha lejött CDről akkor azonnal benyomom, ha elfogyott az energy. A Berserk felezi a képességek energy költségét. Ez egy elég izmos CD, encountere válogatja, mikor lehet érdemes használni. Nyilván ha burst kell... Egyéb esetben herohoz igazítva, lehetőleg CDre.

Másodlagos statokkal itt is bajban vagyok. A mastery növeli a rake és rip sebzését, ami bossfight alatt a teljes sebzés 30-50%-a, ami nem sok... de ennek megfelelően a mastery igen erősen skálázza ezt a két képességet, így mégis megérheti. A crit nem csak attól dps növekmény, mert a crit sebzések dupla méretűek, hanem minden CP generáló képesség critje +1 CPt ér, ami azt jelenti, hogy gyakrabban tudunk finishert használni (25% felett is többször befér egy FB két Rip között pl). A haste növeli az energiagenerálást, emiatt a crithez hasonló a hatása - valamint gondolom az autoattack és a rake/rip tickek gyakoriságát is növeli. Látatlanban azt mondanám, hogy haste+mastery kombinációra érdemes öltözni, de csak agi után persze :)

Glyphelés: raideléshez első ránézésre mindenképp kell a bloodletting, rip, a harmadikkal gondban vagyok. A mangle glyph ad +10% mangle sebzést, amit kb kötelezőnek érzek, ha nem shredelhető bossról van szó. Ellenben a berserk glyph (+10 sec berserk duration) sem opcionális, ha olyan bossról van szó, mint pl Alysrazor, ahol van egy hosszabb növelt sebződési fázis, vagy ha valamikor kell egy komolyabb burst sebzés. Elképzelhető, hogy a bloodletting glpyh lesz a gyenge láncsszem, amit le lehet cserélni encounter függvényében mangle vagy berserkre. A bloodletting elhagyásához viszont gondolom kell elég haste, hogy az 5 CP Rip időtartama alatt megbízhatóan tudj újabb 5 CPt generálni, hogy megújítsd időben.

Ui: tegnap este felhasználtam a február elején kapott GC kódot. Köszi szépen, működött! :)

Nincsenek megjegyzések: