2008-07-21

LK gondolatok

Először is figyelmetekbe ajánlom a wowhead LK szekcióját, ahol a megszokott formátumban megtalálhatók az LK eddig ismert adatai. Sajnos tárgyakat még nem látok, de a skillek elég szépen bent vannak. A talent calculator is. Úgyhogy ne szopassátok már magatokat fostalicska talent editorokkal más siteokról, EZ a jóság.

Tegnap olvastam, hogy a bétában már 2 strength ad 1 blockvaluet a warrioroknak. (Valszeg a paláknak is - jelenleg ez az arány 20:1) Hmm június elején ezt már megtippeltem :) Eddig 2 tank cuccot láttam, mindkettőn volt strength. Úgy sejtem, a tank és DPS gear nem fog sokban eltérni strength tekintetében. Az új heroic strike és devastate, shield slam rankok elég drasztikus ugrást mutatnak sebzésben és lesz +15% critical esélye a tank warriornak heroic strikera. Mindezek alapján nem túlzás kijelenteni, hogy valóban értelmes DPSt fog kitolni a tank és a threat skálázódásban nagy szerepe lesz a standard DPS buffoknak és statoknak (str, ap, arpen - eddig ezek nem igazán játszottak).

A vigilance immár 10% threat csökkentést is ad a célpontnak. Ez a top aggrómalacra nyomva igencsak megkönnyítheti a tankolást. A dodge bónusz annyira nem jön jól benne, offtankra rakva (ha az offtank healaggrót fog meg a nem DPSelt mobokon) jól jöhet a threat büntetés ellenére is, de amúgy nem túlzottan hasznos a képesség eme része, legalábbis nem jut eszembe helyzet amikor az lenne.

A threat kezelés érdekes lesz amúgy, a salva megszűnik úgy ahogy van. Helyette ez egy aktívan használandó skill lesz ami a célpont threatjét 10 másodperc alatt 20%-kal csökkenti. Ha a tank aggró rendesen skálázódik akkor ezzel nem lesz gond, érdekesebb lesz tőle a játék. Nem mondom, hogy nem tetszik, bolondság is lenne sírni amíg nem láttuk a teljes játékkörnyezetet.
Elvileg lesz beépített threatmeter a játékban, tehát lehet is majd basztatni teljes joggal aki lehúz valamit amit nem szabadna. Na nem mintha eddig nem lehetett volna, hehe.

További érdekes hír, hogy a disc priest eléggé szét lett nerfelve. A 9% sebződéstcsökkentő és 9% healt növelő grace le lett nerfelve 2 rankra, így 6 / 6% a bónusz. A rapture már csak a priestnek tölt vissza manát és elvileg csak az effektív healből (overhealből nem). Egyúttal a grace lejjebb került a fán, így több holy talent kirakható mellette.
Új talent lett deep discen a borrowed time ami a pw:s-t buffolja, szerintem eléggé pvp ízű. Elitist Jerksen okoskodtak páran, hogy jó lesz ez a tankra a resto shammy spirit linkjével együtt, de én szkeptikus vagyok.
Ezekkel a változásokkal szerintem a discet már nehezen mondhatjuk kötelező kasztnak egy pve raidben. Eddig viszont tényleg overpowerednek nézett ki.

Nagyon tetszenek az olyan újítások a healben, amik preventív jellegűek. A holy guardian spiritje ami megakadályoz egy killing blowt, vagy a prot ágon a pala divine guardianja, ami felszívja a környezet sebződését... De ide sorolom a spike damage mitigálást is, amire a már említett spirit link képes. Kellettek már ezek a képességek, ésszel játszva nagyon jó előnyt fognak biztosítani és visszaterelik kicsit a healt a reaktív irányba, a jelenlegi "spameld a tankot mert ki tudja mikor kap 20K burstöt" buta játék helyett.

A mage talentek és képességek még mindig kacagásra ingerelnek. Ideje lesz rendbetenni őket, mert hacsak nem lesz extrém mennyiségű aoe lehetőség a számukra, vagy az arcane ág nem lesz nagyon jó, akkor pve-ben ennek az osztálynak elég kevés értelme marad.

Nincsenek megjegyzések: