2008-07-21

LK prot warrior tank táblázat

Gondoltam egy bátrat, csináltam egy kis tank excelt az LK prot warriorhoz. Gyors és piszkos. Pontatlan és elnagyolt - de mindenképp nagyságrendileg korrekt betekintést ad a várható számértékekbe.

Tények a jelenlegi béta alapján:
- Shield slam, devastate és heroic strike új rankjai ismertek. A sebzésük drasztikusan nőtt, a HS damage bónusza konkrétan a mostani két és félszerese.
- Revenge nem kapott eddig új rankot, legalábbis sehol nem találtam róla adatot.
- 2 strength = 1 block value

És a csúf feltételezések...
- Feltételeztem, hogy a bossok debuffolt sebzéscsökkentő értéke továbbra is 30% körül lesz (nem mellesleg 5 sunder most 2600 armort vesz le, LKban majdnem 4K-t fog, ami erős növekedésnek tűnik ismétcsak). Nem számoltam a sword and board képességgel, az egy külön misét fog még megérni.
- Feltételeztem azt is, hogy a tank gearen durván 500 strength és 600 block value lesz (most a T5+ tankomon durván 200 str van, ami kb az alap erővel egyenlő, semmimen nincs str), ez simán több is lehet egyébként. Jelenleg tökszar DPS gearben simán 900 str fölé tudok menni raidbuffolva, ezért LKban a strength orientált tankgearben 500 str simán reálisnak tűnik.
- A többi talent és a defensive stance változás is fel van tüntetve a táblázatban.
- Az ellenfél miss/dodge/parry képessége nincs beszámítva, feltételezem itt is lesz hit és expertise a tankcuccokon, ezért az eredményeket tetszés szerint 10-20%-kal lehet csökkenteni, én a 10%-ot tartom reálisnak, dodge és hit cap közelébe szerintem továbbra is könnyű lesz eljutni.
- Mivel az unleashed rage és a totemek raidwide buffok lesznek, simán beszámoltam a standard melee buffokat. Most hogy végiggondolom strength totemmel és WF-fel nem is számoltam...
- Feltételeztem, hogy a tank képességek inherens threatje kb 20%-kal nő. Valószínűsítem hogy ennél sokkal nagyobb lesz a valós növekedés, de inkább egy konzervatív becsléssel éltem.

Eredmény: Az jött ki, hogy a jelenlegi T6os tankfegyómmal (Brutalizer) a standard SS+rev+dev*2 ciklussal, heroicot nem használva 1300+ TPS és 800 DPS keletkezik. Ha végig tudok HSt spamelni akkor 2000+ TPS és 1100+ DPS.
Jelenleg egy tank&spank encounteren survival/aggró kevert gearben - jó példa Teron - az idő felében rage starvedként ~1100 sustained TPSt hozok ki kb 450 DPS mellett. Való igaz tehát, hogy a tank threat és DPS másfél-kétszeresére fog nőni. Külön örömhír, hogy valóban jól fogunk skálázódni a strength-tel és a shield block elavulása és a stalwart protector talent miatt kevesebb rage-sivár szituáció lesz bossokon.

Sword and Board: ezt a táblázat nem számolja be, nem mintha nagyon nehéz lenne. Minden SS és devastate 10% eséllyel ad egy ingyen SS-t a következő global cooldownra. Ez ismét tovább növeli a várható TPSt és ami a legjobb, ez rage hiányos helyzetben is jól működik.

Revenge: Ha nem kapunk új revenge rankot akkor 3/3 improved revenge mellett is 1 devastate több threat lesz várhatóan mint 1 revenge. Ha hozzávesszük hogy a Sword and Board revenge-re nem is procol, ezt a képességet kb levehetjük a tank képességek listájáról, gyakorlatilag csak rage starved helyzetben lesz érdemes használni. Az improved revenge a számok szerint még új revenge rank esetén is valószínűleg erőteljesen a fostalicska kategóriában fog maradni. Tekintve, hogy mennyi jobb helyre lehet majd elrakni 3 pontot, sanszos hogy egy optimális threat buildben nem lesz helye. Mindez azért, mert a devastate nagyon durván előretör a melee buffok és a str-es tankgear miatt - miközben a revenge crit és arpen kivételével semmivel se skálázódik.

Incite: ez a +15% HS crit bónusz a táblázatomban simán 100 TPS-t ért infinite rage esetén - és skálázódik gearrel ész nélkül. Szerintem nem szükséges kommentálni :) Nagyon durva, nagyobb TPS növekményt ad, mint a shield mastery vagy az improved shield bash. Utóbbi skillek viszont nem csak végtelen rage, hanem standard vagy rage-hiányos helyzetben is komoly növekményt adnak, míg olyankor az incite semennyire, vagy kevésbé. Átlagos helyzetben ez a 3 talent nagyságrendileg azonos TPS értéket képvisel. Must have.

Shockwave, Bloodbath és társaik: kétlem, hogy ezeknek a képességeknek raidboss tankolásban bármilyen szerep jutna, ezekkel nem foglalkoztam. Azért titkon remélem, hogy a Shield break használható lesz több boss ellen is, erősen csökkentve az armorjukat. Érdekesebbé tenné a tankolást.

Sanszos tehát hogy raidbossokat egy egybemakrózott /cast SS /cast deva makróval lehet majd tankolni, pl egérgörgőre kötve. Ha meg sok a rage akkor emellé HS spam. És ennyi, voilá 1500-2000 TPS.

Nincsenek megjegyzések: