2012-03-08

EVE 2. este

A játék második estéjén már körvonalazódnak is a problémák.
  1. AZ EGÉRGÖRGŐŐŐŐ ÚRISSSTEN AZ EGÉRGÖRGŐŐ! A zoom (közelítés/távolítás) sajnos pont fordítva működik, mint bármi más alkalmazásban és ez nagyon idegesítő. Googleztam rá egy kicsit, de mindenhol csak panaszt találtam, megoldást senki nem ismer rá. Ez persze nem csak a második estén körvonalazódott, hanem az első 5 percben ordítóan az ember arcába vágódott.
  2. A játékmenet alapvetően lassú. A közlekedés során történő warpolgatás nagyon sok időt vesz el, egy 5 ugrásos útvonal simán 5-8 perc és ezalatt abszolút semmi érdemleges nem történik. Autopilottal pedig ugrásonként +1 perc, ha jól saccolom: ugyanis az nem a stargatekre ugrik, hanem 25 km-re landol azoktól és onnan szüttyög oda sima rakétahajtóművel (400m/sec az én hajómon). A bányászat is igen "pörgős": becélzod az aszteroidát és aktiválod a lézert, majd próbálsz valamit csinálni abban az 5-6 percben, amíg betelik a raktér. Egy questben le kellett gyártanom 5000 rakétát: a manufacturing időigénye 3.33 óra. Persze mehetek bárhova addig, mert nem is én gyártom, hanem egy gyár az állomáson, de bazz...
  3. Extra questrewardok időre. Ha határidőn belül csinálod meg a questet, extra jutalmat kapsz. Jól hangzik? Hát ki akarná ezt elbukni, nem igaz? Na most én azt az 5000 rakétás questet sikeresen felvettem 23:00 körül (a quest részletei előre nem láthatók, bár elvileg declineolható csak akkor a questadó megsértődik és csökken a repu), ráadásul csak jóval a quest elfogadás után, 23:30 körül sikerült rájönnöm, hogy bizony ennek a legyártása csak hajnalra lesz kész, amikor pedig nem fogok felkelni... Most akkor vagy nem veszek fel questet, ha nincs legalább 3 órám, vagy alaposan utánanézek valami adatbázisban, hogy mit fogok vajon kapni, vagy leszarom az extra jutalmat. Igazából egyik verzió se szimpatikus. Eszembejutott egyébként, hogy párhuzamosítom a gyártást több manufaktúra megbízásával, de az is bukó volt. Nem lehet: a gyártáshoz a matok mellett be kell adni a blueprintet is (recept :D), tehát egyszerre egy dolgot csak egy helyen gyárthatsz... Illetve a blueprint másolható is, de ahhoz is skill kell (nincs meg), vagy megfelelő helyen esetleg valamelyik manufaktúra is le tudja másolni (itt nem tudta, keresgélni lusta voltam). Googlezás azt hozta ki ráadásul, hogy a másolt blueprintek alapján történő gyártás esetén a mat igény magasabb, mert több a veszteség. Úgyhogy egy "na kapjátok be a faszomat" felkiáltással egyben gyártattam le a rakétákat és lemondtam a 200K ISK bónuszról.
  4. Van benne logika, de kicsit zavaró, hogy a questekben kapott, a questek végrehajtásához szükséges tárgyakat nem adja oda az aktív hajódba, hanem bebassza az űrállomáson levő hangárodba. Ez azért ciki mert tök simán ott lehet felejteni. Jó esetben undock után, de még az első warp előtt eszedbe jut. Rossz esetben meg nem :)

Jó pontok is vannak azért:

  1. Én kifejezetten hálás vagyok érte, hogy az űrben nem lehet (vagy csak nem kell? Komolyan nem is nagyon próbáltam) a hagyományos módon szabadon közlekedni, hanem becélzol valami objektumot és menüből kiválasztod, hogy odamész hozzá (approach). Nem kell szarakodni az irányítással, ami főleg csata közben megkönnyebbülés. Kevés dolgot utáltam jobban az űrhajós játékokban, mint hogy minden csata arról szólt, hogy egymás körül keringenek a hajók és kb ügyességi játék, hogy ki tud kimenni a másik látóteréből, miközben lövi. Itt ezzel nem kell foglalkoznod, automatizálva van. A célzás is. Approach, Lock Target, aktiválód a lézereket, kimész a konyhába ropiért. Nyilván ez majd magasabb szinten bonyolódik, ha a lézerek leszívják az energiaellátást és ezt kezelned kell, stbstb.
  2. Igen jól testreszabható az a scanner, ami a környezetedben az űrben levő objektumokat mutatja. Még tán templateket is lehet menteni/betölteni, pl összeállítod a bányászati nézetet, meg a harcit és pár kattintással ki lehet cserélni attól függően, hogy épp mit csinálsz.
  3. A kereskedelmi rendszer érdekesnek néz ki. Gyakorlatilag buy order/sell order megbízásokon át kereskednek az emberek. A sell order olyasmi, mint a WoW AHja: felteszel X dolgot Y áron, akinek kell elviszi. Itt annyi az eltérés, hogy ha felteszel 200 darab valamit, az egyesével is elvihető. A buy order az igazán érdekes dolog: ebben gyakorlatilag közlöd, hogy vennél maximum X darabot az Y tárgyból, Z áron. A szükséges pénzt (vagy egy részét?) letétbe kell helyezned. A buy orderek más űrállomásokról is láthatók. Ha olyan dolgot akarsz eladni, amire van buy order akkor azonnal felvásárolják, igaz az árat nem tudod megszabni így. Ha nincs rá buy order, akkor csinálsz sell ordert és majd valaki megveszi, talán... Úgy tudom van valami elég alacsony limit az egy ember által kiadható buy/sell orderek számára (no meg a buy orderhez letétbe kell tenni a pénzt), így nem lehet megcsinálni azt, hogy minden űrállomáson felállítasz hosszú lejáratú buy ordereket tucatjával, balekokra vadászva. El kell döntened, milyen termékpalettával dolgozol és hol, mert az ordereid száma korlátoz. Persze az orderek valamennyire változtathatók, visszavonhatók, de ez nem wow AH, ahova akármennyi kereslet nélküli szemetet bedobálhatsz.

A blueprintes sztorit folytatva: úgy látom van valami licensz-számláló is a recepten, tehát elhasználódik. Ha pedig nem szar másolt printekkel akarsz pazarlóan gyártatni, akkor elő kell állítanod vagy megvenned valakitől a blueprinteket. A blueprint előállításhoz is van skill (invention asszem...). Legalább 2x annyi skill van a játékban, mint amennyire gondolni épeszű ember bírna :)

Mindezek a dolgok az első career agent 10 questje során jöttek elő, ami tulajdonképp a tutorial folyamat része. Mi lesz még itt? Ez a játék hihetetlenül összetett.

Azért remélem, hogy kicsit pörgősebb lesz a közlekedés/bányászat az erősebb hajókkal, az sokat dobna rajta.

3 megjegyzés:

dragonster írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
dragonster írta...

Hali!

Én annak örülnék, ha kezdenél egy új józan ész tesztet: Resto sámlit.
Nem mellesleg én is indítanék egyet, tök jó olvasni a leírásaid :)

Péter Zoltán írta...

Indítottam egy sámlit egyébként valamikor a hét elején. Goblin volt és nagyon illúzióromboló volt a kezdőterület a számomra, nem bírtam sokáig :) Talán majd később :)