2008-06-23

Ma esti T6

Egész jó T6os raid sikerült ma este, egyelőre csak farmolgatás.

Najentust kivételesen én tankoltam, 14K rdps, 4:45, rekordidő.
Supremus: volt melee aki nem halt meg :) A top mage 1780 DPSt tolt. OMG. 7 perccel ez is speed kill volt saját magunkhoz képest. Tank lootot még mindig nem dobott a mocsadék. A Brutalizerre hajtok, de még nem láttuk :(
Akama: öhhm lol
Winterchill: ilyet még nem láttam, egy D&D se került a melee lába alá. 3:38, 17.3K RDPS. Protban 1030 DPSt toltam rendes consumablek nélkül (nem volt idő se feltenni pl wellfed strengthet), meg túléltem egy iceboltot úgyhogy büszke vagyok rá. Simán csak egy enha shammy volt, de az nagyon kellett :) Végre esett a DPS vállas, pedig nem a priesttel voltam bent. Úgyhogy ezt bezsákoltam.
Anetheronon nem volt ilyen jó DPSem, de kurvanagy flash volt ez a kill: 28%nál elhalt a maintank, onnantól tank nélkül ment végig a dolog, NPCk tankoltak, aztán pár playert gankolt le, igen izgalmas volt, de nagy nehezen elfeküdt. Nagyon durva röhögés volt :) Másnak nem kellett, így szép kinézete és az armor miatt elvittem az Unbreakable Willt, fasza kis EH kard!

Ennyi volt mára, legyetek imbák!

2008-06-18

Parasztok

Na ma megint azon vergődtem, hogy felmegyek LFGre és jönnek az invitek megelőző whisper nélkül. Be is írtam az LFG commentbe, hogy aki nem paraszt az whispereljen már előtte. Abban a pillanatban kaptam a 3. vagy 4. embertől a derült égből invitet. Ez egy magyar HC guildből való emberke volt. Ezzel a guilddel amúgy volt már problémám, de ma végképp bebizonyosodott, hogy öntelt majmokkal van tele.


Erről ennyit. Még gondolkodok, megkérdezzem-e az officereiket, hogy ki volt ez a nagypofájú szánalmas fasz és nem akarják-e rendbeszedni az egóját.

-- * --

Mentem nem sokkal ezután egy UB pugba, elég érdekes volt finoman szólva. Egy pala kezdett tankolni, fury nélkül és markok sem voltak. Persze a pullok így szétestek.
Bemondtam hogy "trade for water". Erre 2 ember tradel, majd 2 pullal később a hunter megkérdezi miért nem rakok le asztalt... Meg aztán, hogy adjak már vizet... Jóóó.

A hunter végig rinyált, hogy a tank nem tart aggrót. Ez mondjuk igaz is volt, szar volt az aggró. De ő volt a leader, ha jelölt volna, könnyebb lett volna. Na ekkor végre elkezdett jelölni. Innentől viszont a feral druid tankolt, persze róla is 1 lövésre lejöttek a mobok, meg minden a healert ütötte... A hunter minden pullnál a damage meter felől érdeklődött, valamint húzott ész nélkül. Pl meghalt a priest (healer) az egyik pullon, de nem baj, húzta a bog giantet :) A priest oom volt emiatt, a druid felvette a giantet de nem kapott elég healt a manahiány miatt. Erre micsinált? Kijött humán formába tranquilityt tolni. Úgyvan bazmeg. Meg is halt. Az olyanokat meg se említem, hogy kitalálták, sheepeljem az X-et, erre megkérdezik miért nincs sheepelve a csillag :) Ja meg ment az X az elementálokra :) Mondtam noob vagyok nem tudom sheepelni azt :)

Haladtunk az első boss felé és még mindig nem wipeoltunk, végül az tette fel a koronát a dologra, hogy a Hungarfen előtti 2 bog giantot meg a bosst egybehúzta a fasz druid tank, na ekkor szépen feloszlott a csapat.

Döbbenet, hogy ennyire ne legyen fogalmuk az embereknek a játékról és a szükséges csapatmunkáról. Fizikailag fáj az ilyen szintű butaság. És ezt nem tudom azzal magyarázni, hogy kezdők. Nem, ezek hülyék.

2008-06-16

T5 pappal

Tovább kalandoztam pappal T5ben :)

Egész jó móka volt.

Váratlanul összejött a létszám 25fős raidre, pedig úgy nézett ki nem lesz. Gyakorlatilag mindent 1shotoltunk a sok új emberke ellenére. Leon végre tudtam hogy előre futnom kell WW előtt, így csak 1 vagy 2 wwt kaptam be, az se rám jött elvileg, hanem másra mellettem. Jobb volt mint elsőre, no :) Fekszik a csata spriestnek, #2 lettem. Első a másik spriest ofkorz.

FLK leginkább uncsi volt, singletarget nuke 4 célpontba egymás után, nem egy nagy iqbajnokság. VE ment végig, nem aggroérzékeny a dolog. #7, tűrhető.

Alartól féltem, hogy 10+ percig micsinálok majd a manámmal, de nem volt gond. 3 poti, 2 fiend simán elég volt, a p1 és p2 végén is 70% manám volt. Az addokat is lehetett volna dotolgatni igazából. #4 egy másik spriest és 2 lock mögött, 624K kitolt damage, nagyon élvezetes volt! Ha flaskolok az még egyel jobb helyezés lett volna az biztos. Ez annyira tetszett, hogy linkelem.

Void Reaver viszont egy fostaliga. Az orbokat egyszerűen nem látni időben, hol korán hol későn robbannak, 500 méter a sugaruk és folyton az emberre rohan a többi ember :) Mindemellett nem lehet dpselni, 14%-nál 2 dotra is lejött és megbaszott, ez van :D Ez egy fos, ezt utálom.

Solarian: semmi extra, mind2 priest addot dotolni kell, meg a bosst is, nuke és loot.

Amúgy 2 szar dolog volt a raiden VRen kívül:
1) nem vittem semmi lootot. Felháborító.
2) nem robbant fel egyik újonc sem Solarianon és emiatt vesztettem 10 aranyat!

Shadow priest gyorstalpaló

A warrior tankolás gyorstalpaló után itt a shadow priest kisokos is. Kifejezetten a játék PVE szemszögéből elemzem a shadow priestet, akit a pvp érdekel, az itt sok bölcsességet nem fog találni.


Mi a shadow priest feladata?
Nos ez attól függ, milyen contentről van szó. 5 fős instákban mindenképpen egy DPS/healer hibrid szerpköre van. A hibrid alatt azt értem, hogy 1) a healer esetleges halála esetén azonnal át tudja venni a healt és még dps felszerelésben is meg tudja akadályozni a wipeot szinte minden esetben. Saját tapasztalataim legalábbis ezt mutatják, még heroic MgTben is sikeresen mentettem meg reménytelen helyzeteket. 2) megfelelően gearelt és jól játszó csapatot simán egyedül kihealel keményebb heroicokban is. Ez is saját tapasztalat. A jól játszás alatt elsősorban azt értem, hogy ne húzzon mindenki aggrót folyamatosan és a tank tudja megtartani a healaggrót. Bár ez utóbbival shadowként se volt sok gondom, a pom aggresszív használata ezen rendkívül sokat segít. Az sem árt, ha a DPS magas, hogy ne tartson semmi se túl sokáig, mert akárhogy is nézzük, a shadowpriest gyógyító potenciálja elég drasztikusan elmarad a holytól.
Raidekben a sebződések annyira magasak és a bossharcok olyan hosszúak, hogy a damage gearben healbe átváltó módszer nem sok eredménnyel kecsegtet.
Egy 10 vagy 25 fős raiden a shadow priest elsősorban manavisszatöltő szerepet tölt be, másodsorban pedig sebzést oszt és a csapatját healeli.


Konkrétan mit nyújt egy shadow priest egy pve csapat számára?
1) mana visszatöltés: a vampiric touch dot fenntartása alatt okozott sebzés 5%-át manaként tölti vissza az egész csapatnak. Progress raideken általában valamelyik healer csapat kapja meg ezt a manát, farm raideken általában a manafüggő DPS mellé érdemes tenni a manabatteryt. (mage, huntard, ele shammy mellé főleg)
2) CC - mind control útján. Ez egy nagyon jó CC, ugyanis akár 2 mobot is ki tud vonni a forgalomból. Sajnos nem tart örökké és picit rizikós a használata. Az MCzett mobbal be lehet tankolni egy másik mobot, ez így -2 tankolandó mob. Ha a DPS gyorsan dolgozik, az MC rövid időtartama nem okoz problémát. Egyes esetekben az MC újra applikálható, ehhez arra van szükség, hogy az MCből kijövő mob ne darálja le a papot 3 másodperc alatt. Kevésbé hasznos és ritkábban használható CC az aoe fear is amit tolni tud a pap. Instákban a fear általában csak végső eszköz, ezért ez ritkán kap szerepet, de hasznos lehet.
3) stamina buff, shadow resist buff. Ezek nem stackelő buffok, elég 1 priest a 25 fős raidbe is, hogy mindenkin fent legyenek a szükséges buffok, de mégis meg kell említenünk itt ezt.
4) misery: +5% sebzés minden kaszter számára a shadow priest által sebzett mobon.
5) shadow weaving: akár +10% shadow sebzés a sebzett mobon. Ez a lockok számára jó. Meg persze a shadowpriesteknek is.
6) aoe heal a vampiric embrace segítségével: ez komoly plusz aggró tud lenni, de ahol nagyon kell az a heal amit ad, ott általában letankolható. (Morogrimen simán nem mertem használni mert ott a tank aggrója durván nerfelve van a melee lassító debuff miatt, de mindenhol máshol feltettem eddig)
7) dispel, mass dispel: ezek főleg 10 fős és kisebb tartalomban jönnek elő, 25fős raideken a dispelt általában palák vagy healer priestek intézik, mass dispel meg nem szokott kelleni. (Tudjuk, Muru meg Felmyst kivétel... :D) A priest dispelje offenzív dispel, tehát ellenséges célpontra is nyomható. Azaz az ellenfélen levő veszélyes magic debuff is leszedhető vele, illetve a raid tagokat sújtó dispelelhető MC effektek is leszedhetők vele. (Ezeket az MCket pala nem tudja leszedni mert az ő dispelje nem offenzív)
8) offheal: a fent már említett esetekben a heal képesség is jól jöhet. 25fős raidekben gyakorlatilag nem fog előfordulni.

Az egyetlen raid support képességünk ami stackel (tehát ami miatt van értelme 1-nél több shadow priestet vinni valahova is) az a mana és hp visszatöltés VT és VE útján. A többi buff és debuff fenntartására, megadására elég 1 priest a raidben.

Mivel a shadow priest személyes DPSe nem túl jól skálázódik a felszerelésével, ezért hosszútávon nagyon lemarad a tiszta DPS osztályoktól. Ellenben az általa nyújtott mana és HP visszatöltés, valamint a misery és shadow weaving bármilyen esetben is legalább 1 shadow papnak spotot garantál bármelyik 25fős raiden. A manavisszatöltést nem szabad lebecsülni, sokat dob a manafüggő osztályokon, ha nem manapotira hanem pl destruction potira tudják elhasználni a poti CDjüket.


Hogyan sebez a shadow priest?
Igazán el lehet ezt mondani egy mondatban is, de nem célszerű :) Sebző spelljeink:
1) Vampiric Touch (VT): 15 másodpercig tartó dot, 1.5sec kasztidővel. Manát tölt vissza a csapatnak.
2) Shadow word: pain (SWP): talentelve 24 másodpercig tartó dot, instant.
3) Mind blast (MB): 1.5 sec kasztidejű direkt sebzést okozó spell. Elég nagyot sebez, de van rajta egy 8 másodperces CD, ami talentekkel akár 5.5 secre csökkenthető. Figyelem, a CD a kasztolás befejeztével indul, tehát maxra talentelve is leggyakrabban 7 secenként nyomható el. (1.5s kasztidő + 5.5s cd) Critelhet.
4) Shadow word: death (SWD): instant sebző spell, 12sec cd. Az okozott sebzéssel azonos mértékben a priestet is sebzi. Dotként működik, dobhatod a hátad mögé is, dotra immunis dolgok erre is immunisak, stb. Critelhet.
5) Mind flay (MF): channelelt, 3 másodperces spell. Másodpercenként tickel egyet.
6) Starshards (SS): night elf racial, arcane alapú instant dot. 15sec időtartam, 30s cd.
7) Devouring plague (DP): undead racial, instant dot, 3 perc cd.

A shadow priestnek NINCS spell rotációja. Első szabály, hogy ne fogadj el tanácsot olyantól aki szerint van. Az egy dolog, hogy a kommunikációs könnyebbség kedvéért rotációként hivatkozunk egy beszélgetésben esetlegesen arról, hogy milyen spelljeinket mennyire használtuk - de ez nem rotáció a hagyományos értelemben. Pl mageknek az 1 scorch 8 fireball az egy rotáció. Priestnek ilyen statikus rotáció NINCS.
Egészen egyszerű oka van ennek: mind az 5 (7) féle spellünk más cooldownon van, ezek a cooldownok a latencyvel, spell hasttel, dobokkal, bloodlust/heroismmal folyamatosan, dinamikusan kezelendő helyzeteket hoznak létre.

A shadow priestnek PRIORITÁS rendszere van, nem rotációja. A prioritás pedig gyakorlatilag mindig ez:
1) ha nincs a célponton vampiric touch, tedd fel
2) ha nincs fent SWP, tedd fel. Inner focust SWPre érdemes elhasználni, ha nem undead vagy
2b) ha undead vagy akkor a DP felmehet itt :) Erősen javasolt inner focussal tolni
3) ha a mindblast nincs CDn, kasztold el
4) ha az SWD nincs CDn, és a helyzet engedi, kasztold el
5b) ha nyálelf vagy akkor a starshards felmehet itt, ha nincs CDn
5) ha az 1-4 pontból minden spell a célponton illetve cooldownon van, kasztolj Mind Flayt

Ez persze egy picit egyszerűsített leírása a dolgoknak. Jó eredmények (értsd magas DPS és sok visszatöltött mana) eléréséhez egy kicsit mélyebben bele kell magunkat ásni a dolgokba.


Hogyan működnek a dotok?
Ez bizony egy fontos kérdés: hogyan is működnek a dotok PONTOSAN?
Nos, a dot felrakásának pillanatától számított minden 3. másodpercben tickelnek egyet. Az SWP a 3, 6, 9, 12... majd a 24. másodpercben tickel egyet és közvetlen ezután leesik a célpontról. A jó damage eléréséhez szükséges legelső és legfontosabb lépés az, hogy
1) a dotjaid mindig legyenek megújítva a lehető leghamarabb azután, hogy leestek
2) viszont soha de soha ne legyenek megújítva AZELŐTT hogy leesnének
Ez az utóbbi érdekesen hangzik, nem? De gondolj bele: ha leesik a mobról az SWP-d miután egy utolsót tickelt, majd ezután fél másodperccel újra felteszed, akkor az előző dot utolsó és az új dot első tickje közt 3.5 másodperc fog eltelni.
Ha azonban fél másodperccel azelőtt hosszabbítod meg a dotot, hogy leesne, a tick számláló újraindul és elveszted az előző dot utolsó tickjét. Ezáltal két tick közt nem az optimális 3, vagy az elfogadható 3.5 másodperc fog eltelni, hanem 5.5! Ez hatalmas DPS kiesés. Ha folyamatosan levágod a dotjait utolsó tickjeit, 10-15%-ot is veszíthetsz a végsebzésedből és DPSedből!
A Vampiric Touch ebből a szempontból különösen hisztis, mivel nem instant: 1.5sec kasztideje van, ezért ideális esetben 1.5 seccel azelőtt kezdd el kasztolni a következő VT-t mielőtt az előző leesne! Itt ugyanaz a helyzet, mint az SWPnél. Ha megvárod, hogy leessen és azután teszed fel, buktál legalább 1.5 másodpercnyi VT időt. Ha korán kezded újra feltenni (több, mint 1.5seccel az előző végetérése előtt) akkor itt is levágod az utolsó tickjét szegénynek.
Kiemelten ajánlom tehát, hogy olyan addont használj a dotok követésére, ami tizedmásodperces pontossággal jelzi ki, hogy mikor fognak a dotjaid lejárni.

A mind flay is dotként működik, de channelelned kell, a lényege azonban ugyanez: a kasztolás kezdetekor még nem tickel, hanem 1, 2 és 3 másodpercnél ad le egy kis sebzést. Ezért érdemes végigvárni a következő MF kasztolása előtt a kasztcsíkot, hogy az utolsó tick ne vesszen el. Ez sajnos nagyon függ a pingedtől, quartz pl segíthet benne, hogy lásd mikor tudod biztonsággal elkezdeni a következő spellt.


MF clipping
Azaz a mind flay megszakítása. Nem véletlen van erre egy külön témakör szánva. A mind flay a legkisebb prioritású spellünk, amit akkor nyomunk, ha minden más a helyén van vagy CDn van. Ha jól bírjuk manával a csatát, érdemes megszakítani a mind flayt azonnal, amint valamelyik dotunkat meg kell újítani, vagy lejárt a MB/SWD cooldownja. Azonban NEM érdemes ész nélkül clipelni az MFet - a második tick után érdemes megszakítani, vagy pedig soha :) Miért? Mert a kasztolás megkezdésekor aktiválódik a global cooldown (1.5sec), így az első tick után megszakítva lesz fél másodpercünk amíg nem tudunk kasztolni de már nem lesz második MF tick sem, így 0.5sec DPS idő elvész.


Tippek-trükkök
Sok apró trükk van amit akár bossokon, akár trashen hasznosítani lehet.
1) érdemes az SWP-re rámakrózni az inner focust, hogy CDre legyen tolva.
2) érdemes a spelldamaget adó trinketeket a VT kasztolására makrózni ugyanígy a CDre tolás miatt.
3) a shadowfiend profitál a shadow spelldamagedből, ha lehet a trinket használata után idézd meg. Aoe damaget toló encountereknél próbáld olyankor lerakni a kis dögöt amikor nincs aoe (tipikusan az aoe effekt után közvetlen).
4) ha problémás az SWD sebzése, de a VE-t tudod használni akkor próbáld meg az SWD-t az MB előtt használni, ha egyik sincs CDn, így az MB azonnal gyógyít is magadon SWD után.
5) az encounter hosszától és a környezeti sebzéstől nagyban függ, hogy tudod-e a teljes arzenált használni. Amíg rossz geared van, 5-6 perces csatát már nem igazán fogsz potival se bírni úgy, hogy MB-t és SWDt is tolsz végig CDre. Ilyenkor az SWD kihagyható, MB ritkítható. Magas környezeti sebzéssel rendelkező encounterekben az SWD a sebzés bekapása utánra időzíthető - amikor garantált, hogy nem kapsz újra splash damaget mielőtt felhealelnének.
6) trashen ha több mobot is be tudsz dotolni, 2 vagy 3 mobbal érdemes csak foglalkozni, ezekre mindkét dotot érdemes feltenni. Aoe pullnál elmehetsz kávézni vagy minél több mobra VT-t dobhatsz miközben az MB/SWD megy CDre. Sokminden értelmeset az aoe pullokon nem lehet csinálni.


Teljesítményed elemzése
A teljesítményed elemzése nagyjából az alábbi irányvonalon mozoghat WWS vagy recount alapján. Példaképp nézzük az eddigi legjobb szereplésemet, ZA Nalorakk. Ez egy tank&spank csata, lehet full DPSt nyomni. Egyedül a kb percenként nyomott aoe silence akasztja meg a nonstop kasztolást, threattel nem szokott gond lenni, tehát ez egy elég ideális állapot.

- Nézd meg mennyi a "DPS time". Ez nagyjából a csata idejével egyezik meg, de vannak olyan bossok ahol nem tudsz DPSelni végig. Ott a DPS time alacsonyabb. Spriestnél a legtöbb esetben a DPS time 95-100% kell legyen, hiszen bármennyi mozgás vagy aggroreset is van, a dotok mindenképp tickelhetnek általában. Nálam ez itt 100%. Törekedni kell rá, hogy 100%-ot közelítse a dps time.
- A DPS timet másodpercben kifejezve oszd el 3-mal. Mind a VT-nek mind az SWPnek durván ennyit kellett tickelnie ha jól csináltad. 177 sec DPS time-om van, mindkét dotomnak 59-et kellett volna tickelnie. Ehelyett lett 54 SWP és 53 VT tick. Ez durván 90% uptime. Lehet kevesebb tickem amiatt, mert esetleg néha nem újítottam meg időben a dotot (akár a silence miatt), vagy ami rosszabb lehetőség, hogy levágtam dotok utolsó tickjét. Ez utóbbira rohadtul figyelek, ezért minden bizonnyal a megújítás nem volt 100%ban tökéletes. Ezt a bossfight videóról való visszanézése is megerősítette.
- 3/5 improved MB-m van azaz 6.5sec az MB cooldownom. Magyarán 8 secenként lehetséges elnyomnom egy MBt és 12-nként egy SWD-t. Persze ezek a számok sose fognak kijönni mert a VT/SWP megújítása a top prioritás, valamint az MF-et se érdemes 2 tick előtt clipelni. Ezek miatt az MB/SWD cooldown kihasználása mindig csúszni fog. Azért nézzük meg, hogy 177/8 és 177/12-höz képest mennyit nyomtam ezekből. (hit+crit+miss számok összeadásával megkapom mennyit kasztoltam ezekből) 18 MB a 22 darab helyett és 12 SWD a majdnem 15 helyett. Ezek a spellek tehát durván 80%-on voltak használva. Úgy sejtem valahol 85-90% körül van az elméleti lehetséges maximum. A videót visszanézve csak 1-2 elmulasztott MB/SWD cooldownt látok, tehát a 80-90% kihasználás már szerintem jót jelent. 60-70% vagy kevesebb viszont már gyenge. Nyilván józan észt használva kell ezeket elemezni, sok helyen az SWDt nem lehet CDre nyomni a környezeti sebződés miatt.

Uptime számítgatás nélkül is elsőre kiugrik ha nagy a baj: ha a VT és SWP tickek száma nagyon eltér, az dot fenntartási gondot jelent. Ha a mind flay sebzésaránya 30% vagy afelett van, pedig nincs rajtunk sok haste, az rengeteg elmulasztott MB/SWD cooldownra utal. A normális tehát az, hogy a két dot azonos mennyiségben tickel, az MF pedig 24-28%-ot tesz ki a total sebzésben. Az ezektől nagyon eltérő számok problémára szoktak utalni.
Hát ennyi röviden a WWS elemzés. Hasonlóképp a Recountot is lehet használni rögtön a csata után.


A shadow priest gyengéi és erősségei
Gyengeségek:
1) Célpontváltás. A sebzésünk és a manaháztartás úgy van megtervezve, hogy egy célpontot lőjünk amin a VT, SWP és maxra stackelt a shadow weaving fent van. Több célpont feldotolásakor a másodlagos célpontokon levő VT-ből minimális mana jön csak vissza, ezért a célpontváltás nagyon negatívan érinti a manapoolt.
2) Dot alapú sebzés. Ez dotimmunis célpontoknál, mint pl totemek jelent gondot. Pveben elég kevés totemes harc van, itt gyakorlatilag szard le a totemet, nem tudsz vele semmit csinálni, legalábbis nem lesz hatékony. Van elég sok burst dps osztály akik ezt a dolgot kezelik.
3) Manaigényesség. Sajnos még jó gearrel, jól használt képességekkel is megesik, hogy a mana nagyon elfogyatkozik. Mindig legyen nálad manapoti és ha hosszúnak ígérkezik a csata, igyad CDre. Ne feledd az inner focust, a fiendet sem. Valamint ha addok vannak a csatában, bevetheted magad egy SWD-vel vagy MBvel elért killing blowért is, a spirit tap sokat tud segíteni ám :)
4) Gyenge skálázódás. Durván 2 shadow damage ér 1 DPS-t és 6-8 crit rating 1 damaget. 1200 shadow damage környékén kezd 1 haste rating 1 spelldamaget érni. A dotok ugye nem skálázódnak a hasttel, csak a felhelyezésük rövidül valamelyest. Az egyetlen amink jól skálázódik hasttel az az MF, de az még sok haste mellett is legalacsonyabb prioritás marad. Gyakorlatilag bloodlust/hero alatt sem kerül fentebb az MF.
5) 24 yardos mind flay miatt pár helyen meleenek minősülünk, Prince és Leo jó példa erre, ahol a meleevel együtt menekülni kell valami elől ha nem akarunk megdegleni.
6) Aoe sebzés teljes hiánya. A köbedotolás nem hatékony és nem potens kicsit sem.

Erősségek:
1) Aggróreset encounterek. Igen, jól olvasod. Egy direkt DPS osztálynak akinek a 2-3seces spelljei simán 4-8K-t critelnek, nincs más választása, mint aggróreset előtti másodpercekben teljesen leállni és reset után aggróépítés után folytatni a mókát. Ez simán 10+ másodperc teljesen 0 DPS-t jelent számukra. Ezalatt a priest teljesen nyugodtan fenntarthatja a 2 dotját, ha nagyon szerencsétlen esetben le is húzná a bosst reset után, egy azonnali fade visszaadja a tanknak az aggrót, garantáltan. Nem véletlen hogy a shadow priestünk Hydrosson és Leon folyton top3. Magam is próbáltam Leot, kurvára semmi gáz nincs a resetekkel, a 2 dot fent van fixen, WW végén fadelek, reset után a DPSt nem a burstös MB/SWDvel, hanem MFfel indítom, szevasz tavasz.
2) Futkározós encounterek. Nem nagyon kell ecsetelni, hasonlóan az aggróreseteshez, a két dot elég simán fenntartható alap DPSt produkál mozgós encountereken is, ahol a kasztidős DPS lófaszt nem tud csinálni futás közben.


A shadow priest felszerelése
Ez egy egyszerű téma. 5/5 shadow focus mellett 6%-nyi hit ratingre van csak szükségünk. Draeneiknek csak 5% :) Ezzel 99%-ban landolnak a spellek a raidbossokon is, ami nagyon fontos és elsődleges prioritás. Ezután csak és kizárólag spelldamagera és staminára érdemes öltözni, 1000-1200 damage környékén lehet hastet felpakolni. (Itt akkor nagyon figyelni kell, hogy a haste miatt picit később kell csak újítani a VT-t) Critre soha nem öltözünk. Az egy dolog, hogy egyes cuccokon van crit, nem kell ezeket sikoltozva elkerülni, csak be kell számolni, hogy a crit értéke szinte nulla, egy 30 damages gyűrű jobb, mint egy 25 damages+15 crites.

Nyilvánvalóan a gemelés is ennek szellemében megy, konkrétan én úgy vagyok vele, hogy a spriest olyan mint a kanos férfi: kívánja a lukakat :) Socketes gearek szoktak a legjobbak lenni, tele kell tömni 9-12 spelldamages gemekkel ezeket, vagy ha még nincs meg a hitcap akkor hit gemeket beletenni. Nagyon esetlegesen megérheti elhozni spelldamages socket bónuszt, ezekhez dmg/sta, haste/dmg gemeket érdemes használni, esetleg hit/dmg vagy hit/sta ha a hitcaphez még kell hit.

Az intellect lényegtelen, a manapoolunk mérete a spelldamageval skálázódik a VT-n keresztül, felesleges intet halmozni. Spirit a regeneráció miatt jól tud jönni, de nem kell rá koncentrálni. Minél több a spelldamage (shadow damage) egy shadow papon annál több manát tölt vissza magának és a partyjának aminek az eredménye az, hogy jobban ki tudja használni a viszonylag drága MB/SWD spelleket a legtöbb cooldownon, azaz teljesebb "rotációt" tud tolni egyre hosszabb csatákban.

A stamina az SWD miatt fontos szerintem, egy unbuffed 6-7K már Karára is nagyon jól jön, később pedig 7-8K a minimum amit jónak lehet nevezni.

Elvileg az FSW set nagyon jó a shadow papnak, nekem azonban az alacsony stamina miatt nem jön be. (Nem mellesleg szeretek néha holy is lenni és akkor fsw tailorként semmi komoly előnyöm nem volna a tailorságból abban az esetben) Hasonló, staminás problémáim vannak a spellstrike settel és a belt of blastinggal.

Könnyen beszerezhető trinket a Timbal's focusing crystal ami nagyon durva boost egy shadow priestnek, a játék egyik legjobb SP trinkete. Hosszabb csatákban 1.5-2%-át teszi ki a teljes sebzésemnek a belőle jövő shadow bolt, ami azt jelenti hogy csak a proca a trinketnek simán ér 20 DPS-t.

Ajánlott metagem: Ember Skyfire. Semmi más.


Források, ajánlott olvasnivaló
Elitist Jerks: shadow priest guide
Elitist Jerks: shadow priest teljesítményjavító tanácsadó topic - itt érdemes megnézni hogy lehet a WWSből kihámozni hogy jó-e a teljesítményünk
Dwarfpriest.com - minden fasza dolog priestekről, egy okos bloggertől

2008-06-15

Comedy value

Felültem a mage altommal LFGre. SPre kerestem csapatot. Kaptam egy invitet hamarosan, szokás szerint előzetes whisper nélkül. El is nyomtam. Aztán még 3x, volt hogy csak pár másodperces időközzel. Úgy érdekelne, hogy mi a tetves retkes halál faszáért kell spamelni azt a szájbakúrt inviteot ahelyett, hogy esetleg használná a WHISPER funkciót? Attól még hogy ott ülök az LFGn nem biztos hogy menni akarok, pl ha nincs tank a partyban akkor nem lépek be, mert hülye azért nem vagyok, hogy ott várjak a queban 2 órát.

6/15 16:53:57.781 Smartin has invited you to join a group.
6/15 16:54:01.375 Smartin: Level 62 Gnome Rogue <Éjbensuttogók> - Stormwind City
6/15 16:54:22.828 Smartin has invited you to join a group.
6/15 16:54:25.609 Smartin has invited you to join a group.
6/15 16:54:53.500 Smartin has invited you to join a group.
6/15 16:54:58.406 Smartin is now being ignored.

Tanulj jómodort baszd meg!

Na mindegy, miután a bunkó megkapta a megérdemelt ignoreját, hamarosan kaptam egy újabb előzmény nélküli invitet. Ez az emberke már kicsit okosabb volt, a decline után rögtön whisperrel próbálkozott. Van 70es healer, meg makkoscipő, csak menjek. Gondoltam, jólvan legyen.

Aszittem ilyet csak kitalálnak meg hazudnak az emberek, de nem. A partyban volt egy 70es holy pala, 65ös lock, 65ös hunter, a 62es warrior tankunk meg én, 62es mage. SPbe mentünk, nagy nehezen összejött a csapat térbelileg is, elkezdtünk bevonulni az instába... Ketten a hunterrel. A warrior, a lock és a pala SV-be mentek. Nem tudom miért. Pár perc alatt rájöttek, hogy hát nem oda kéne menni. Kijöttek hát, hogy SPbe betolják magukat. Mivel a warrior valamiért pvp enabled volt, közben megtámadta egy hordás. Nem tudom a többi hogy lett pvp enabled, a lock pl ott anyázott hogy ő nem is csinált semmit (hápeersze), lényeg az hogy levágták mind3-at. Közben a hunterrel bent röhögtünk SPben :) Nem mellesleg a hunter neve: Nagyanyám. Petje Kutya, aki egy macska. Már ez is elég brutális.

Nagy nehezen visszatalált a 3 el- és megtévedt ember, és seggükben a gankerrel éppcsak meg nem halva beugráltak az instába (a lock pl 100 hp-val esett be).

Itt jött az a rész, hogy inspect warrior. Siralmas volt.
Spelldamage mainhand, offhandben vmi hasonlóan szar cucc, amit kérésre pajzsra cserélt.
Na de milyen pajzsra!

A jó tanknak ugye KELL egy threatcsökkentő cucc, arra az esetre ha túl sok minden ütné:

Pala chest ftw!

Volt még rajta 2db T0-ás pala cucc, meg vmi lvl45 körüli sta-int-spi gyűrű, a többire nem tudok visszaemlékezni, sokkhatás akadályoz meg. Megdöbbentő, de arra valahogy rájött, hogy platet illene viselnie.

Talentje: fury akart lenni de ez nemtom igazából mi. Sírvaröhögős.
Szerintem tiltja a vallása, hogy egy talentre 2 pontnál többet tegyen.

Van neki 8 pontja proton is amúgy, most vettem csak észre. Azok is szépen elosztva, hogy semmelyik talent ne legyen magányos.

Első green loot:
Fel is vettte!

Első bossból kiesett egy spelldamages kard, egyből lecsapott volna rá. Staminában upgrade lett volna neki az biztos. Mindenesetre gyorsan elmagyaráztuk neki hogy NEMNYÚKAPISZKA!

Aztán a végén besheepeltem magam, hátha megúszom :D

Végülis végigment a run, de nem a warrior érdeme volt. 1 mobnál többet soha meg se próbált fogni, rend az volt fent, bossok viszont furcsamód rajtamaradtak úgy saccperkábé. Ha nem egy 70es pala healel, esélyünk nem lett volna végigmenni.

így viszont magas volt a dolog "comedy value"-ja :D

A karakter amúgy preBC is létezett, ez a pvp rankból kiderül. Érdekelne, hogy ebay, vagy családon belüli megöröklés, vagy valaki valóban játszott durván 2 évet úgy, hogy lehalványabb köze nincs a játékhoz.

Na én kérek elnézést, biztos valami kisgyerek aki örült, hogy végigvitték egy instán, mi meg mind jól szórakoztunk szerintem, én legalábbis biztosan!

2008-06-14

Első macirun kísérlet elemzése

Végre volt időm végignézni az első macirun próbánk videóját. Lejegyeztem másodpercre pontosan, hogy mikor mit csináltunk. Itt az elemzés - remélem az időket nem számoltam el:

0:10 - 0:41 első 2 mob + aoe pull (31 sec)
1:12 - 1:41 Akilzon és a maci közti 2 fős patrol, először próbáltuk kikerülni de nem volt biztonságos (29 sec - ezen a részen a mount használatot kéne erőltetni és belovagolni amíg a lookout el nem indítja a gauntlet eventet)
2:00 - 5:24 Lookout aggró, gauntlet indul. Némi overpull miatt necces. (3:24, ennek 3 perc alatt kell lennie ha nem basszuk el mint most. Itt az első hiba.)
6:06 - 9:31 Akilzon (3:25 - a boss előtti pöcsölést soknak éreztem, 40+ másodperc felesleges)
10:46 - 11:41 Maci első 3as pakk, ami lefut fentről (55s, tényleg elég soká futnak, olvastam olyat hogy faerie firevel kell húzni és akkor nem mennek körbe hanem leugranak az emelvényről. A több mint 1 perc szünet Akilzon és a pull között szintén kicsit sok szerintem.)
11:45 - 12:15 2 bear mob (30 sec)
12:33 - 13:36 4es pakk, ami a lépcsőről lefut. MC és egy kis evade bug. (63 sec)
13:54 - 14:52 2 macis lovas. Fear használat hogy healert mentsem. (58 sec)
15:24 - 17:01 utolsó 4es pull, MCvel, macislovasokkal (97 sec)
17:40 - 20:51 Nalorakk (3:11, kicsit sok volt előtte a szünet, 20sec elég kéne legyen)
21:46 - 21:51 Első scout (5 sec, előtte nagyon hosszúnak érzem a majdnem 1 perces pöcsölést, amiben benne van a lootolás meg némi gyaloglás, meg ivás, de akkoris ~30sec elég kéne legyen)
22:17 - 23:28 Scout + 3 + 2 riasztott őrszem (71 sec. Scout asszem resistelte a rootot, az volt a gond.)
23:55 - 24:27 Scout + handler + madaras aoe pakk (32 sec. Itt is kicsit hosszú pöcsölés volt a pull előtt)
24:55 - 25:01 Scout (6 sec, kicsi bizonytalankodással előtte)
25:18 - 26:05 Scout + flamecaster + 2 másik MCzős pakk (47 sec)
26:46 - 27:44 Flamecasteres 4es pakk, MC (58 sec, kicsit szétesett a pull, a kintmaradó flamecaster interruptolására figyelni kell)
28:50 - Janalai, itt wipe meg minden (1 perc pöcsölés a bosspull előtt? 20sec indokolt csak. Látszik, hogy nem volt kész 100%os taktikánk rá, be is haltunk rajta)

Összefoglalva tehát:
* Úgy látom, a nehezebb pullok előtt 15-20sec felesleges pöcsölés benne van, ezt meg kell szüntetni.
* Az Akilzon gauntletet eltaktikáztuk. Legközelebb nem kéne.
* A bossok után is kicsit sok időt töltöttünk hülyeségekkel, lootolással.
* Nagyon sokszor 5-15 sec ment el markolással és hasonlókkal, ezek mind kihagyhatóak vagy drasztikusan csökkenthetőek.

Javaslatok:
* Meg kéne fontolni hogy ne markoljunk, illetve minden tank magának jelölne mobot, valamint aki MCzik vagy sheepel az is magának jelölné melyiket CCzi. Ha van 2 mage is akkor is elég 1 sheep, tehát 1 előre kijelölt (kisebb dpsű?) mage jelöl magának és azt sheepeli. Az mindenkinek tiszta, hogy melyik pullon mit kell sheepelni vagy MCzni, tehát ezzel nem lehet gond.
* Könnyű pulloknál ha van tank aki felszabadult a feladata alól, máris húzhatja a következő pakkot amíg az utolsó mobot a másik tankról lelövik. Pl rögtön a maci trash és a patrol nagyon easy, lehet szó szerint nonstop húzni itt a patrolt, a 3 humanoidot és az első 2 macit.

18 perc hátralevő idővel érkeztünk Janalaihoz, ez tök simán 21-22-re vihető ugyanilyen setup mellett, ha a fent leírtakat megfontoljuk és megoldjuk.

2008-06-12

SSC prejszttel

Lejutottam Lurkerre, Morora meg Leora priesttel. Első kettő iszonyat agymentes és easy DPS feladat. Sajnos Lurkeren az első dotok és mb/swd feldobása után dcztem, így nem áll rendelkezésre rendes adat :) Moron alig mertem nyomni az SWDt de 1K dps felett voltam. Leon #2 lettem, de nem értettem miért kapok annyi whirlwindet. 24 yardról lehetetlen időben kifutni. Hát nem olyan ez is mint Prince, hogy meleenek minősülök? Baszná meg :D Majd futhatok ki előre. Le viszont nem húztam, az inner demonokat kezeltem.

Lurkeren volt nagy örő é bódottá, dobta a fasza trinketet, omg spricc kurvajó!!! 2 percenként innervate ftw :)

-- * --

R-tard bemutató:

---


És egy kis TPS SSC colossusokon.

Taunt nem volt benne, WF/lotp se. Az egyiket a palatankról húztam le 0 rageből indulva :) A számokat a Sustained TPS addon szolgáltatja Omenből kiindulva.

2008-06-10

Maci run attempt #1

Tegnap megvolt az első macirun kísérletünk. Videóztam az egészet (30 GB), lehet hogy csinálok belőle valami kis összeállítást, de alapvetően a videó belső elemzés céljára készült, hogy lássuk hol kell lefaragni az időkből. Setup:

group1: prot warrior, combat rugó, bm hunter, enh shammy (agi totem), fadruid
group2: prot pala, holy pala, firemage, destro lock, shadow priest (MANAMANA) aki én voltam

Aklizon: 3:26, 6600 RDPS - kicsit lassúnak éreztem, folyton szopatott minket azzal hogy elmaradt a vihar vagy csúszott komoly ideig, emiatt a halál szélén állt a társaság többször is. Előtte a gauntlet eventen kísérleteztünk egy új technikával, nem kellett volna, mert volt 2 halott, szerintem 1 percet vesztettünk végül.
Nalorakk: 3:10 7300 RDPS - ez jól ment, 1137 DPSt toltam ki, magam is meglepődtem. VE ment végig, Omen néha villogott :) Izgi volt. Lootom innen egy dps wrist. Epic gemmel 41 damage lesz rajta, meg némi crit. Mindemellett végre egy spirites tárgy :)
Janalai: itt szoptunk jól, mert nem sikerült egyben kinyitni az első szobát, aztán mindenféle oboa következett. Futottunk a második szobába és pont ránktette a tűzfalat, instant halál kb 3 embernek. Ennyit a timedről. Fasza boss. Ezt kell fixre hozni 3-5 perc alatt, csiszolni a trashen és az előző bossokon és akkor jó lesz. 6:45 alatt halt meg harmadikra, ez így timed szempontból értékelhetetlen. A 3. timed azért meglett, a holy palának lett egy fasza hastes gyűrűje. Itt én healeltem, de nem érzem hogy ez nagyon szükséges lett volna, palatank mellett az aoező emberek sebződése elég marginális hogy úgy mondjam. Lehet jobban jártunk volna azzal ha végig a boss agyát szívom és a prot pala healer gearben segít be a healbe, ahogy Akilzonon is.
Igazából nem a wipe miatt buktuk ezt a timedet be, hanem már kicsit késve értünk Janalai elé. 18 perc volt hátra mikor odaértünk, ez 3-5 perc késést jelent a szükségeshez képest.
Halazzi: 3:16, 7030 RDPS. Ez már nem timed volt, de jó tudni mennyi időbe fáj. Itt 1089 DPSt hoztam miközben figyeltem a dispelre és néha harapdált a hülye macska add. VE itt is ment, egész sokat healelt.

Meglepő lehet, hogy T4 felszerelésű alttal mentem egy ilyen runra, de 2 healer mellé _kell_ shadow priest. Arról nem is beszélve, hogy a flame casteres pullokat nagyon meggyorsítja az MC, ott mindig 1500-2500 DPSt toltam pettel (értsd MC) egybeszámolva, nagyon durván darál az a mob. 7K felett critel a fireblastja, nagyon kemény. (MCzett mobok tudnak critelni bezony, mert átveszik a player critjét vagy valami ilyesmi) A hülye WWS egyébként nem számolja az MCzett mobokat, pedig az nagyon sokat dob, vmi overall #3 voltam damage doneban. Azok nélkül meg utolsóelőtti, ennyit ér az a kurva MC, nagyon kemény.

Amin még javítani lehetne:
- jobban stackelt csapatok - az enha shammy most szerintem nem futott maxon support tekintetében. Esetleg a prot warrior helyett feral druid lehetne a másik tank és akkor 7 DPS lehetne Akilzonon. Vagy a prot pala tankolná azt a bosst és a prot warrior DPSel, de igazából csak nekem van eddig használható DPS gearem a protwarrik közül. Lényeg hogy ez egy baszottnagy DPS check, ezért e köré kell optimalizálni a teljes setupot. Crossbuffok, személyes felszerelés és skill, consumable hegyek.
- még kevesebb downtime és pöcsölés trashen. Potizás trashen. Némi aoe trashen. (nem csak az aoe pullokon)
- nem alt SP kéne hanem a fő SPnk aki durván 10-15%-kal többet tol ki magából. Illik is ugye 1 tierrel felettem van gearben.
- prot palát trashen a shadow priest mellé kell tenni, bosson mehet be a helyére valami más manás DPS, pl hunter. Ezzel nem foglalkoztunk most, de lehet hogy kellett volna. 3 perc alá kell hozni a bossokat.
- Janalai scoutos fostalicska trash egész jól ment, de elbuktunk ott is 60+ másodpercet némi bizonytalankodáson és 1 scout hívott is 2 erősítést. Ami palatank mellett nem jelent komoly veszélyt, csak 2x83K hpt kell pluszban leverni, ami nem tesz jót a speed run hatékonyságának.

Nagyon élveztem ezt a macirun kísérletet, igazán maxon kell pörögni végig, hibának helye nincs. Ha valamit kívánok a következő kiegészítőre, az az hogy ilyen timed eventek legyenek :)

2008-06-06

Badge counter (updated)

Te mennyi badget farmoltál ki? Én asszem többet mint ami illendő :D

Delicatesse: 66 badge, plusz a következő badge lootok: Brooch of Deftness (35), Bonefist gauntlets (60), Bracers of the ancient phalanx (35), Chestplate of Stoicism (100), Girdle of the Fearless (75), Iron-Tusk girdle (60), Unwavering Legguards (75), Gnomeregan Auto-Blocker 600 (41), 2 nether vortex (30) => 577 badge.
Delicate: 16 badge, plusz megvásárolva:
Gown of Spiritual Wonder (100), Orb of the Soul-Eater (25), Icon of the Silver Crescent (41), Legwraps of Sweltering Flame (100), Carved Witch Doctor's Stick (25), Wristguards of tranquil tought (35) => 342

Összesen 919 badge!
Szerintem szép, cél az 1000! :)

Kiesett már a shard és a determination, már csak némi badge és meglesz a parry capped bosstank cucc :)

Aztán hogy ez a szar miafasztól lila azt kérdezzétek meg a Blogger.com-tól.

2008-06-05

Akama up! Shade down! :D

Tegnap hosszú idő után újra T6 progress raidet rendeztünk. Az eredeti terv az volt, hogy 1 nap BT, 1 nap MH, 1 nap T5 farm minden héten, de ennek az lett a vége, hogy a T6 progress kb sehova nem haladt. Így most T6 progressre fogunk koncentrálni, a T5öt meg hanyagoljuk, illetve van terv arra nézvést, hogy T5öt más guilddel összefogva fakultatív programmá tesszük.

Najentus elsőre lement 23 emberrel, ebből 7 healer volt. Ezen priesttel szoktam bent lenni, 1060 DPS jött ki a csövön de ezzel most nem voltam túl jó helyen, a többi DPSnek jó napja volt úgy láttam. Alig 6 perces kill volt, pedig még befért volna 2 DPS és az első bubinál nem volt fent wound poison.

Supremuson 24en voltunk, de csak másodikra ment le, mert kicsit sok DPS megölette magát az első attempt első kite fázisában.

Akama viszont _tényleg_ könnyebb, mint előtte a trash. Void Reaverre is ezt mondják de az nem igaz, mert az a trash nagyon könnyű, ha valaki tudja mit kell csinálni viszont az orbokat továbbra is be lehet nézni simán. Akamán viszont nincs mit benézni, odamész és nuke. Egyedül a phase1 addok kezelése igényel némi beállítást és aztán kész is a csata. 23 emberrel sima liba volt.

Trashet abszolút nem ismertük előtte. A legjobb poén a Nightlord volt. Behúztuk, ütögettük, aoe fear. Nemgond. Ezután bekeményített és idézett egy csomó shadow fiendet. Prot pala a mobon állva conseccel felvette őket, de egy pár elszabadult. Megkérte a népet, hogy mindenki álljon akkor a mobra, hogy a fiendek be legyenek tankolva. OK, raid rááll a Nightlordra. Ekkor megismertük a harmadik képességét is, ami egy shadow hellfire. Ilyen gyors trash wipe-ot még nem láttam :D

A többi trashel nem volt sok gond, kitapasztaltuk gyorsan a kill ordert meg hogy mit érdemes CCzni, meg hogy milyen 100 yardos aggro rangeük van :) és aztán azzal se volt probléma.

Screenshot otthon van, majd rakok fel.
Raktam:

2008-06-03

Threat mérőeszközök

Huhú ez nagyon tetszik!

A már ismert coolyo.org weboldal egy továbbfejlesztett és szerintem sokkal jobb verzióját találtam meg a weben.

WWS TPS kalkulátor >>

Ugyanúgy működik mint a coolyo féle. Be kell másolni neki a tank WWS ulrjét és nyomni a gombot. Amivel a coolyonál ez jobb:
- képes DPS timeval számolni, nem csak battle time-al, tehát ha olyan csata van ahol néha csak álldogálsz akkor nem számolja az üres időt. Sajnos ha pl trashen autoattackolsz egy mobot az továbbra sem kiszűrhető és durván lerontja az eredményt :) Ugyanígy, ha pl addokat tankolsz pl NB phase 2-ben az is bezavar. De hasonló vagy azonos feladatot végző tankok teljesítményét így már frankón össze lehet hasonlítani - legalábbis bossokon.
- nem csak warriorra működik, hanem palára és druidra is.
- kivehetők checkboxokkal egyes elemek, a healing threat vagy akár csak 1-1 dolog is. Pl a lifebloom nem ad aggrót a közhiedelemmel ellentétben, azt a pipát simán ki lehet venni.

Tehát pl ebből az URLből ez lesz!

-- * --

A másik dolog, amit mutatni akarok, az a ThreatU addon utódja. A szerző ugyanaz, mint a WWS elemzőnél, az addon innen letölthető. Omennel együtt működik és a csata végén kiírja mennyi volt a sustained TPSed. Imbazor.

Shots

Nem is olyan rosszak a holy spellek kaszt animációi szerintem. Csináltam is pár shotot. Az expertek biztos megmondják melyik melyik.

Megáldalak titeköt jermekeim! ÁÁMEN! :)


Gázrobbanás


HAPCIIIII!



Tutira megyek! Álomparty! Remélem a 65ös hunter csak vmi alt amivel várakozott az illető :)



És a beszédes DC :)



6/3 00:30:10.093 [Guild] Nimona: valaki tud linkelni 1 guildtabardot?
6/3 00:30:18.937 [Guild] Nimona: csúnya a chestem :(
6/3 00:33:51.156 [Guild] Delicate: az én chestem szép
6/3 00:33:55.281 [Guild] Delicate: főleg a cicik miatt :)
6/3 00:34:03.812 [Guild] Nimona: :D
6/3 00:34:08.343 [Guild] Lewstherin: :)
6/3 00:34:19.000 [Guild] Miancay: jaj :)

2008-06-02

Prot warrior LK új alpha patch

Érdekes leaket találtam megint.

Shield block: +100% block és +100% block value 5 másodpercre, de csak 1 töltet, talenttel se növelhető. 30sec cd. (jelenleg 5sec cd!)
Improved Shield Block: 5/10 seccel csökkenti az SB cooldownját. Továbbra is csak 1 töltet.
Shield Specialization: marad ami most van, +1% block rankonként, viszont 2 raget ad egy block (jelenleg 1et). Ez multitankolásnál jó rageforrás lesz, a stalwart defenderhez hasonlóan.
Mocking blow: cooldown 1 percre ment le 2ről és defenzívben is használható lesz.
Defensive Stance: immár 45% threatet ad, a defiance talent megszűnt, mellesleg a druidoknál is eltűnt az extra threatet adó talent.

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a crushing blowok megszűnnek és a shield block egy aktív (avagy reaktív) mitigációs képesség lesz, ami extrém adag blockvalueval lesz a gearünkön megtámogatva. Gondold el, ha SB használatával majdnem akkorát blokkolnál, mint amit egy boss üt, akkor az mennyire lenne imba? Alacsony HPra kerülve ez nagyon jó reaktív oh-shit button lehetne.
Esetleg végre megváltoztatják a jelenlegi szánalmas 1:20 blockvalue:str átváltást valami normálisra és lesz sok str a tangearen? Ha nem lesz extrém blockvalue boost akkor nem tudom elképzelni, hogyan marad a warrior #1 tank a legtöbb bossfighton.

A defstance-defiance összevonás pedig a non-prot warrior tankolást segíti, ez eddig fasza. Mocking blow változás szintén kiváló.

A kasztereknél meg úgy néz ki, általánosan hasznos lesz a spirit és mindenkinek megnő, illetve végre lesz önálló spirit alapú manaregenje.

Mindezek azért kicsit elgondolkodtatnak, hogyan is marad hasznos a jelenlegi csúcs felszerelés LK elején (Blizzard mondta!), ha egyszer a talentek és képességek jelentős része gyökeresen máshogy fog működni. Pl egy lock számára hogy lesz hasznos a spiritmentes T6 set, amikor az LK kaszterek manaháztartása a spiritre fog alapozni?