2010-07-28

Rugózás, sokadik fejezet

44es a rugóm, nagyon lassan haladok, mert alig volt időm játszani az utóbbi ~10 napban. Kicsit meglepett, hogy kaptam 2-es rankot a slice and diceból és ez már nem 20, hanem 40% melee hastet ad. Mivel a teljes sebzésem ~50%-a autoattack, ezért erre 40% haste igen komoly buff (~20%). Rendesen feladta a leckét, hogy mennyire érdemes ezt a képességet használni rövid csatákban, mert így már szóbajöhet. Eddig a 20%-os hatásfok miatt nem láttam értelmét a max 30 másodperces csatáimban használni.

Megvolt az első respec is, az improved S&Dt nem raktam ki a tervekkel ellentétben. Ezt pótoltam. A combat fa adrenalin rush feletti részén nincs sok filozofálni való. Egyértelműen látszik, melyik talent PVPs és melyik nem, na az utóbbiakat kell kirakni és helló. Ami érdekes még, az a Savage Combat ami ad plusz APt meg sebzést az általam megmérgezett ellenfelekre. Ez megint arra ösztönöz, hogy mozduljak el a 2x instant poison kenettől, valszeg deadly+instant lesz a megoldás. Csak azt nem tudom kiszámolni, hogy rövid csatákban megéri-e így a deadly, mert enélkül tutira nem.

Wowheaden nézegettem, milyen képességet mikor kapunk. Az envenom hozott még kicsit zavarba, mert ezt megint nem lesz egyszerű kilogikázni, hogy érdemes-e egy hosszabb csatában (vagy akár rövidebben is?) használni.

Erősen elfilóztam azon is, hogy esetleg 50-55. szint körül átállok assasination specre - bár igazából 70 előtt nem lesz teljesen élvezhető. Nagyságrendekkel szórakoztatóbbnak néz ki a combatnál. Érdemes stealthből nyitni az overkill miatt, aztán mutilateval indítani, hogy legyen CP, pár SS/BS ízlés szerint, majd evis/envenom finishert tolni (valszeg az evis elavul, amint megvan az envenom). Ambush is jó ötletnek tűnik openernek, de nem érzem, hogy elég energy lenne egy ambush+mutira úgy hipphopp. Mindemellett fenntartani a slice and dicet, ami az improved SnD mellett igazán nem lesz nagy gond. A combat rövid csatákban gyakorlatilag tényleg nem áll semmi másból, mint SS és evis, ami nem túl izgalmas. Assa sokkal izgibbnek néz ki és a rövid 5fős csatákra egész hatékonynak tűnik. Mivel határozottan jól működik a backstab/ambush képességekkel, soloban máshogy játszható, mint csapatban, valamint csoportban egyértelműen hatékonyabb.
Az assa eszmefuttatás egyébként meg is adta kábé a választ az envenomra. Combaton valószínűleg nem kell envenomot használni, nem oda való.

Érdekes, hogy a combat alapvetően energy generálásra gyúr rá (vitality, combat potency, adrenalin rush), az assa pedig combopontokból ad az alaphelyzethez képest többet (mutilate = 2 CP, seal fate). A combat meglehetősen semlegesnek tűnik crit vs haste témakörben, míg az assa egyértelműen crittel skáláz jobban ránézésre.

Mindent végiggondolva, most úgy sejtem, az assa és combat spec kb így játszódik 80. szinten: (figyelem, ez maximálisan csak spekuláció a részemről, egyelőre kipróbálni se tudom)

Assasination spec
- Fegyverei: 2x dagger, a lassabb mainhandbe
- Mérgei: deadly+instant
- Statjai: agi, crit > haste
- Rövid csatában: lehetőleg stealthből nyissunk. CP generálás mutilate + SS segítségével. Finisher: SnD>envenom. SnD csak akkor ha nincs fent aktív. Ha van, akkor mehet az envenom.
- Hosszú csatában: lehetőleg stealthből nyissunk. CP generálás mutilate + SS. Finisher: SnD>rupture>envenom. Tehát ha nincs fent SnD akkor azt kell tolni (elvileg egyszer elég feltenni mert onnantól az envenom finisher görgeti majd). Ha van SnD akkor rupture. Ha rupture is van még a célponton akkor envenom.
Hátránya, hogy nincs aktiválható DPS cooldownja. A cold blood végülis az, de finoman szólva is gyenge.

Combat spec
- Fegyverei: 2x sword vagy fist, a lassabb mainhandbe. Lehetőleg a lassú igen lassú, a gyors meg igen gyors legyen :)
- Mérgei: deadly+instant
- Statjai: agi, crit, haste kb egyenlően. Hit a combat potency miatt kicsit jobb, mint assának.
- Rövid csatában: CP generálás SS segítségével. Finisher: eviscerate.
- Hosszú csatában: CP generálás SS. Finisher: SnD>eviscerate. Tehát ha nincs fent SnD akkor azt kell tolni Ha van SnD akkor eviscerate. Nyitásnak mehet stealthből egy garrote.
Előnye, hogy vannak DPS cooldownok (3 darab), ráadásul jók.

Ahol SS-t írok ott mindig úgy értem, hogy 5 CP-ig kell SSt tolni, vagy ameddig a target a halálát meg nem közelíti. Az esetben 5 CP alatt is érdemes betolni a finishert (feltéve, hogy a finisher az adott CP mennyiség esetén többet sebez mint az SS). Elképzelhető továbbá, hogy assa specen SS helyett BS-t (backstab) is érdemes lehet használni CP halmozásra, de mivel majdnem másfélszer annyiba kerül, nem vagyok meggyőződve, hogy annyira jó ötlet. Pontos számításokat, de legalábbis kipróbálást igényelne, hogy választ adjak rá.

A mérgekkel kapcsolatban annyit, hogy a deadly mindig arra a fegyverre menjen, ami gyakrabban támad (ezért gyorsabban megy fel + gyakrabban procoltatja az instant mérget a másik kézen). A mainhand fegyverrel végzett támadásnak számít minden sárga ütés is. Ne felejtsük, hogy 40% haste megy a fehér támadásokra az SnDből, ha fenn tudjuk tartani. Azzal már simán 1.5/1 körüli attack speedekkel rendelkeznek az átlagos fegyverek minden egyéb haste nélkül és a mainhand sárgák úgy 2-3 secenként jönnek ki átlagban, az energy regen ennyit tesz lehetővé.
Hogy pontosan milyen gyakorisággal tudunk sárgát ütni, annak a pontos megválaszolása sajnos ennek a kísérletnek a kereteibe nem fér bele. (Ugyanis csak józan ész és recount használható lapszéli számításokkal vegyítve.) A józan ész azt súgja, assa esetén a két gyors dagger közül mindenképp a MH támad többet, tehát ott fix a MH deadly OH instant kombináció. Combat esetén a lassú MH+gyors OH kombó miatt nem egyértelmű a helyzet, empirikus teszttel (gyk: kipróbáljuk így is meg úgy is :D) valószínűleg ki lehet majd deríteni.

A sub specet egyelőre nem néztem. Nyilvánvalóan pvp orientált és emiatt nem akartam sok erőfeszítést ölni bele. Érdekes egyébként, hogy assa esetén a rupture úgy került az elméleti rotába, hogy az 51 pontos talent bleedre ad bónusz sebzést. Ha ez nincs, szerintem nem tettem volna bele :)

A rugó minor glpyhek ugye nem csak szerintem botrányosan gyengék?

2 megjegyzés:

zad írta...

Kezdtem én is egy rugót, pedig worgent akartam catában :)
Néztelek armoryn és lenne pár észrevételem: crusader mind2 fegyora és hastes heirloom trinket alaposan lerövidítené a downtime-t + 60on lehet heroism trinket.

Péter Zoltán írta...

Tökéletesen igazad van, a crusader valamiért kiment a fejemből :) Kár, hogy lassan mindegy is, mert 60 felett rohamosan csökken a hatásfoka és azonnal 60 vagyok már. A hastes trinketekre meg nincs badgem, elköltöttem mind gemekre és nincs idegzetem lefutni úgy 500 heroic után még pár tucatot :) Bár egyre majdnem van elég badge, hamar össze tudnám hozni a maradékot, talán ráveszem magam.