2007-11-05

Smite DPS theorycraft

Biztos sokakat érdekel a smite DPS theorycraft excel lapom :))

Smite DPS excel

Úgy számoltam, hogy Karába lépve craftolt lilákból és 5fős kékekből durván 1000-1200-ra rúghat a spelldamage és spellcrit összege a karakter felszerelésén. Nincs pontos képletem arról, hogy az intellect mennyi critet ad, de úgy néz ki, az int/80+1,25 jó közelítő szám 70. szinten.

Tapasztalatból jól ismerem, mit tud egy scorch build mageval Karában, így ahhoz fogom hasonlítani a papír eredményeit. A scorch build excelben 7.5-9 DPM-et ért el (damage per mana) ugyanezzel a szintű gearrel. A smite spam 5-5.5 DPM körül mozog. Ez láthatóan jóval kevesebb, és a hosszú vagy intenzív csatákon, mint Nightbane vagy Prince még a mage is döcögősen pótolta a manáját. Priestként határozott előny az inner focus, amit nem számoltam bele a táblázatba. Az evocation és a shadowfiend nagyságrendileg azonos manavisszatöltés - az evo többet ad, de 8 perces CD, míg a fiend 5 perces. Amiben a mage verhetetlen, az a managemek felhasználása, ami 800-1200 manát ad 2percenként.
Mageként általában molten armor volt fent, ami azt jelenti, hogy a manaregen kasztolás közben kb 0. Priestként a 2.3as patchtől ez 30% lesz, 25-30akat fog tickelni a mana 2 secenként.
Akárhogy is nézem, a smite priest manahatékonysága el fog maradni a magetól. Ez nem meglepő következtetés.

Ellenben ami meglepő volt a táblázatból, az a statok hasznossági mutatója. Megdöbbentő, de +1 spelldamage majdnem 3x annyival növeli a teljes DPS-t, mint +1 spell crit rating! Ha figyelembevesszük, hogy itembudget szempontjából 1 spelldamage 0,855 pontba, 1 crit pedig 1 pontba kerül, a különbség tovább nő. Ami még meglepőbb, az pedig a crit rating hátránya a DPM terén IS. +1 spelldamage majdnem 2x annyival növeli a DPMet, mint +1 crit!

Kijelenthető, hogy sustained DPS és DPM szempontjából a holy smite build számára a spellcrit rating HASZONTALAN. A geart spelldamage és spirit irányába kell építeni, szinte teljesen kizárólagosan. 1 spirit a smite papnak 0,35 spelldamaget ad, ezzel a manaregent figyelembe sem véve is legalább olyan hasznos, mint 1 crit rating. Ráadásul skálázódik a BoK-kal. Jó hír ez, ugyanis azt jelenti, hogy a kiemelkedő spiritet és healinget tartalmazó gear darabok kiválóak smite DPS build számára healer és DPS felhasználási célzattal is. A spellhittel egyáltalán nem számoltam, egyrészt van talentből +4% hit, másrészt ami hit jön a gearrel az jó, de külön ráöltözni nem nagyon tűnik érdemesnek.

Az SW:D haszontalan (kivéve finisherként), mert nem tudja magát olcsón és DPS kiesés nélkül gyógyítani a priest, SW:P használata csak alacsony spelldamage mellett éri meg - vagy rövid trashpullokon a DPS fokozására - magyarán valóban 1 gombos a kaszt. Csak a manára kell figyelni, de arra nagyon.

PvP célzattal, vagy farmolásra viszont hasznos lehet egy critre fókuszáló gear, ami nagyon durva burst damaget tud magából kiadni. PvPben ha melee közel ér, holy nova r1 spam, ha critel instant smite. Ma láttam egy ilyen videót, fun!

2 megjegyzés:

Necro írta...

Szia!

Nem értem miért nincs a támadás sorozatodban a holy fire.

Nyitó támadásnak kiváló és akkorát tud crittelni hogy, az hihetetlen.
Legutóbbi holy DPS koromban 1000 spell damagem volt, pont mint a példádban és 3200-3500 között crittelt. Halvány emlékeim szerint 70 körül tickelt az a cuki kis DOT-ja.

Arról nem is beszélve hogy úgy 2 gombos a kari ami ugye rögtön dupla bonyolultság :)

Zka írta...

Hát egy 3-5-10 perces csatában nem túl jelentős dolog az opener :) Azért nincs benne :) 5fősben valszeg érdemes használnom, ahogy az SW:P-t is.