2007-12-05

Prot pala+warrior Karában, aggro gear élmények

Most, hogy teljesen kipucoltuk Karát Prot warrior MT + Prot pala OT + 2 healer összeállításban, a következőt tudom erről mondani: Moroeson és az Ushereken jobb a druid offtank, viszont az, hogy az OT nem tank/dps hibrid, hanem tank/heal, ez engem a szinte kizárólagos tank szerepkörből a tank/DPS szerepkör felé mozdít, és pont olyan helyeken ahol protban is jó DPSt lehet nyomni, ld Illhoof és aoe pullok. Pl a manahal pullon majdnem annyit sebzek mint a többi fizikai DPS együttvéve. Nekem szórakoztatóbb volt Kara így, hogy egész sok helyen volt alkalmam elővenni a két nagy baltát :)

Tegnap Karában Prince szétszopatott minket, nagyon szarul estek az infernalok és 3 melee DPS is volt, ráadásul úgy összességében alacsony volt a DPS. Illhoofon a lock mögött második lettem DPS listán (~750 overall DPS), a pala tankolta így a bosst impekkel együtt, ez nagyon megkönnyítette az encountert healer szempontból. Én meg befogtam dw gearben Kil'reket, közben DPSeltem amit értem. Whirlwind + victory rush rulez :D

Természetesen Nightbane most sem dobta a tank chestet. De legalább a holy priestünk boldog volt, Prince dobta a macet - ő asszem már vagy 20 Prince killen volt azzal a karival és még nem esett neki. Kurvajó ez a random lootrendszer, valszeg az S1es pvp chestet fogom kifarmolni jobb híján. Komolyan nincs sok választásom, T4 chest Magtheridonból esik, oda szerintem a büdös qwa életben nem megyünk, T5ös chest kicsit odébb van, Zul'Jin szintén - nem ártana jobb tankgear, hogy ezekhez el is jussak... Meg ha el is jutunk ZulJinhez, tutira annyi szerencsém lesz mint Nightbane-nel...

Pár konkrét megoldás protpala+protwarrior összeállítás esetén:
- Attumen: hótmindegy
- Moroes: pala MT, ha van druid akkor az legyen OT, addokon warrior. Ha nincs druid OT akkor a warrior Morores OT és add tank.
- Moroes előtti aoe pullokon a warrior nyugodtan DPSelhet.
- Maiden: pala tank az aoe silence miatt nem jó, és dispel/sacrifice miatt hasznosabb ha kint áll és healelget.
- Usher pull: pala húz frizbivel, warrior intervenevel próbál raget csórni a palától és devastate spam. A deva buff óta rage nélkül is egész jó TPS sikerül így.
- Opera: itt Ózt kaptuk, a palának úgy láttam gondja volt az aktiválódó addok gyors felvételével, de amúgy jobb multitank, szóval itt szerintem warrior a bádogemberen és a boszin, a többi a paláé.
- Curator előtti manapajzsos trash: a kicsiket a pala fogja, a nagyot a warrior.
- Curator: Pala MT + warrior dps ugyanúgy jó megoldás, mint a warrior MT pala heal - a csapat heal és DPS kapacitásától függ, melyik a jobb megoldás. Nálunk a DPS és a heal is alacsony volt, így inkább én tankoltam és a pala healelt.
- Nagy böszme robot és manahal pullokon warrior DPS.
- Aran: pala heal, warrior DPS egyértelműen
- Netherspite: szerintem Curatorhoz hasonló a helyzet, de itt is én tankoltam és a pala piros sugaras volt illetve healelt.
- Illhoof: egyértelműen hatalmas előny a palatank, a bosst és a kis impeket fogja. Warrior itt fixen DPS - Kil'rekre figyel, hogy az MT ne kapjon debuffot, meg persze a demon chains :) Én végig DPS gearben berzerkerben tankoltam, nem volt gond. 2 healer simán megoldotta, gyors és hibátlan kill volt.
- Prince: ismét Curator szindróma, ha a 2 healer elég akkor tankolhat a pala és DPSel a warrior. Mi inkább amellett döntöttünk hogy a pala is healeljen.
- Nightbane: a fear és a durva sebzés miatt a warrior MT/pala heal felállás tűnik jobbnak, de lehet olyan megoldás is, hogy a pala heal/tankgear keverékben healel és a skelliket tankolja a repülős fázisban. Erre volt is példa múlthéten. Tegnap 2 priest volt (holy+szado) és így sem volt minden fearen fearwardom, szóval igenis van jelentősége még a stance dancingnek.

Nyilván mindenki úgy csinálja ahogy neki jónak tűnik, de van 2-3 boss ahol a választás elég egyértelműen a pala vagy a warrior javára dönt. Mi ezeket a szereposztásokat próbáltuk és beváltak.

-- * --

Tegnap este UB heroic dailyn teszteltem az új aggro geart (Brooch of Deftnesst vettem Kara után badgeből).

A gear aggro statjai így néztek ki:
* 104 hit rating (+1% racialból -> 7.6% hit) többek közt ebből :)
* 43 expertise rating a két badge lootból (+6 expertise talentből -> -4% dodge és parry az ellenfélnek)
* 497 blockvalue + autoblocker trinket.
* 17 dodge, 15 parry vagy ilyesmi, 12.2K hp unbuffed... Szóval gázos hp és avoidance :)

Recount alapján és úgy szemre is látható volt, hogy nagyon olajozottan mentek be a támadásaim, 1.5% parry és 0.5% dodge, 0% miss - gyakorlatilag a képességeim 98%-a bemegy, taunt resist nem létezik és szinte 0 rage mellett is megbízható 500-700 TPS mehet single targetre. Valszeg a 70-72es mobokra nem kéne a draenei racial nélkül sem ennyi hit, de biztosra akartam menni :D A hydrabosson 370 DPS-t csináltam tankolás közben, komolyan megdöbbentő.

Az első bosson szarrá röhögték rajtam magukat a csapattársak. Amikor Hungarfen begyökerezte magát, elszaladtam tőle 10 méterre leszedni a felweedet csata közben és tök mérges voltam mikor elmúlt a gyökér és odafutott a boss pofonbaszni, ezzel megszakítva a fontos munkámat :D

Csak azért postolom ezt, mert mindenkinek bátran tudom javasolni az expertiset, nagyon jó. Megéri kiadni a 2 expertises tankcuccra a 2*35 badget. Mindkettőt simán bele fogom tenni avoidance gearbe is, mert a boss parry miatt bekövetkező burst damaget is hatékonyan csökkenti (kevesebbet parryzik a boss => kevesebb burst) és bossokon amúgy is vérszar az aggróm dodge gearben. A következő badge loot amire szemet vetettem, az a gatya. Hatalmas stamina, armor és aggro upgrade.

Nincsenek megjegyzések: