2009-01-05

Reta(r)din kisokos

Indítottam még valamikor a nyáron egy palát poénból, amikor kimaradtam egy raidről, hogy ne unatkozzak. Na az ilyen karakterekből szokott lenni valami meglepetés :D Első körben protként húztam, de nemkicsit volt unalmas, 1 target ellen használhatatlan DPSt nyújtott. Multipullt nem mindig lehetett megoldani ugye és kiadós volt a downtime. LK óta biztos jobb a helyzet protként singletargeten, de biztonság kedvéért retriben folytattam a szintezést.

50. szintig a retri kb annyi, hogy 8 másodpercenként 1 judgement, oszt tévénézés. Ha nagyon sok a mana, elmehet egykét consecration és tényleg ennyi. Igaz, viszonylag hamar bejön az exorcism undead és demon ellen, illetve a hammer of wrath (execute pala módra), de nem túl változatos a játék eleinte.

60-tól viszont egy újabb instant támadás is bekerül az eszköztárba, ami ráadásul AOE - így már egész érdekes tud lenni a karakter.

A paladin DPS továbbra is a seal/judgement párosokra épül. A seal egy 2 percig tartó selfbuff, ami a paladin támadásaira gyakorol extra hatást: sebez, vagy manát/hpt tölt. A judgementek kisütik a sealt (de a seal ettől nem szűnik meg!), sebzést okozva és debuffot rakva a célpontra. Mindig legyen tehát aktív egy seal.

Az alábbiakat saját tapasztalatok és az EJ retri pala threadje alapján állítottam össze.


KÉPESSÉGEK

A retriként hasznos képességek listája (zárójelben a manaköltség):
- judgement (5%) of wisdom/light/justice: ez a 3 képesség gyakorlatilag ugyanannyit sebez, sebzésük a fent levő sealtől függ. Én a wisdomot használom soloban és mindenkinek azt is javaslom, az általa visszaadott mana elég jelentős, jobban jár az ember ha abból flash of lightolgatja magát, mintha lightot judgementelne és bízna benne, hogy úgy nem kell heal vagy kevesebb heal kell. Fog kelleni heal JoL mellett is, úgyhogy nyugodtan lehet menni JoW-al és flashelni magunkat. A justice megakadályozza, hogy az elfutós mobok elfussanak, ezt kb azóta nem használtam, mióta van hammer of wrathem, egyszerűen agyonvágom HoW-al ami elfut.
Fontos megjegyezni, hogy a 40. szint felett kirakható Judgements of the Wise talenttel minden judgement jelentős manát ad vissza, ezt a talentet rakjuk ki azonnal és tartsuk észben, hogy a judgementekből jön vissza a mana. Nem mellesleg ugyanez a talent adja a replenish effektet, ami nekünk és az egész raidnek hasznos manavisszatöltést ad.
- hammer of wrath (12%): 20% alatti ellenfélen használható (a tooltip illetve a wowhead még 35%-ot ír itt nálam, de az téves), elég nagyot sebez és talent van rá, hogy 50% plusz critet kapj rá. Soloban a magas manaköltsége miatt nem használom általában, csak menekülő mobok lelövésére. Egyébiránt raidben optimális CDre nyomni.
- consecration (22%): első aoe képességünk, amit érdemes DPS szempontból használni mindig minden ellen. Manatakarékosság miatt soloban nem használom, vagy csak több mob ellen.
- exorcism (8%), holy wrath (20%): csak élőholtra (undead) és démonokra működő sebző képességek. Az exo egy célpontos, a holy wrath korlátlan számú célpontra hat a pala közelében. DPS szempontból érdemes CDre nyomni őket ha ilyen ellenféllel küzdünk, soloban csak akkor használom, ha manából futja. Exora szokta futni, mert az elég olcsó.
- crusader strike (8%): 110% weapon damaget sebez, 41 pontos talent. Procolhatja a sealeket. Rövidítése: CS
- divine storm (12%): max 4 célpontra sebez melee rangeben, healelgeti a raidet az okozott sebzés arányában és szintén procolhatja a sealeket. Viszonylag drága spell, soloban 1 célpontos csatában mana függvényében használom. Rövidítése: DS


SEALEK

A sealek, amiket használni érdemes:
- Seal of righteousness level 20-ig amíg nem lesz meg a seal of command. Utána talentelve sem érdemes használni az okosok szerint, akik kiszámolták.
- Seal of command: level 20-tól talenttel elérhető a retri ágon, onnantól ezt érdemes használni. Burstös, random sebzése van, percenként 7x procol és elég nagy holy sebzést okoz ekkor. Glyphelve percenként 8.4x fog procolni. Stunolt célpontra a SoC judgeolása mindig critelni fog, ezért is nevezik ezt pvp sealnek, mert kontrollálható burstöt ad le. Rövidítése: SoC
- Seal of blood/martyr: A blood a hordás verzió lvl64-től, a martyr az allis 66-tól. (NERF HORDE :DDD) Ugyanúgy működnek, csak a nevük más. Ez a seal a commanddal ellentétben nem esélyre, hanem fixen procol minden autoattackra, valamint judgementre nagyobbat sebez. Okos emberek akik kiszámolták, azok szerint EZ a pve-ben használandó seal innentől kezdve, a SoC csak pvpre és olyankor hasznos, ha a martyr visszasebző hatása problémát okozna. Sajnos ez a seal bizony sebzi a használóját is némileg.
- Seal of wisdom/light: mana és hp töltő seal. Akkor érdemes használni ezeket, ha nagyon nincs más megoldás :) Támadásaidra mana/hp fog visszajönni némi eséllyel. Ezek közül én csak a wisdomot használom olyankor amikor szinte 0-ra megy le a manám valami váratlan baleset miatt. Kényelmesebb és talán kicsit gyorsabb, mint leülni inni akár 10 másodpercre is. Ez kicsit olyan, mint a hunterek manatöltő aspectje, DPS-t válhatunk be extra manára.


DPS ROTÁCIÓ

DPS rotáció: nincs szigorúan vett rotáció, minden létező dolgot érdemes CDre nyomni, feltéve hogy a körülmények engedik, értsd nem ütsz ki vele CCt illetve van rá mana. Amelyik képesség előbb lejön CDről azt kell benyomni. Ha több képesség is egyszerre jött le akkor a nagyobb DPSt adót kell előbb használni.
A prioritáslista pedig 1 célpont esetén: Judgement > Hammer of Wrath > CS > DS > Consecration > Exorcism > Holy Wrath.
Több célpont esetén a DS, Consec és Holy Wrath értelemszerűen a legfontosabbak közé lépnek elő.
Soloban arra szoktam ügyelni, hogyha max mana körül vagyok akkor nem judgementtel kezdek (mert max fölé nem mehet a mana ígyhát elvész), inkább CS/DS megy előbb, csak aztán judge.


TALENTEZÉS

Szintezés alatt az alábbi talentek kirakására kell törekedni a lehető leghamarabb: Improved Judgements, Seal of Command, 2H spec, Heart of the Crusader, Vengeance, Judgements of the Wise, Crusader Strike, Art of War, Sheath of Light, Divine Storm. A retri ágon kívül csak protra érdemes rakni; az erőnövelő talentre és a BOK-ra.

80-on az elfogadott raidspec a 10/56+5. A maradék 5 pont tetszés szerint mehet. Szintezés alatt át lehet térni erre a specre amint megvan a blood/martyr seal. Tapasztalatom erről nincs, lehet hogy a martyr visszasebzése miatt nem érdemes azzal szintezni, és célszerűbb a SoCnál maradni, ezt valaki megsúghatná aki próbálta már.


GEAR

A warriorhoz hasonló a DPS gear, a legjobb stat a strength és crit. Az armor penetration nagyon gyenge, mivel a sebzés nagyrésze holy, és arra az arpen nem hat. A haste is szar, szintén csak a képességek kis része skáláz vele.
Minden szinten mindig LASSÚ 2kezes fegyvert érdemes használni. Szintezésre kipróbáltam és ajánlom a heirloom baltát :) Így garantáltan mindig azonnal lesz egy optimálisan itemizált fegyvere a karakternek, nem kell szopnia azzal, hogy csak 3.4-3.6-osat talál, nem kell váltani többféle fegyvertípus közt (weaponskill húzás SUX).
NINCS szükség intellectes gearre. Ez persze nem jelenti azt, hogy szintezéskor vagy friss 80asként ne lenne pár olyan darab az emberen, ami intet is tartalmaz hasznos str/crit mellett. Az intellectnek annyi haszna van, hogy a replenish több manát tölt vissza, semmi más említésre méltó dologra nem jó.

8% hitet és 6.5% expertiset kell összeszedni a raidbossok fix eltalálásához. Elvileg most bugos a dolog és 5% hit is elég, van 3% ghost hit. Solozásra 5-6% hit és expertise már megfelelő, szintezés alatt törekedjünk ezekre az értékekre, ha találunk hozzá geart.


HOTKEYEK

Amit szerintem érdemes hotkeyelni:
- 1 judgement (lehetőleg JoW)
- 1 seal (amit épp használsz, SoC illetve a blood/martyr magasabb szinten)
- CS, DS
- consec, exorcism, hammer of wrath
- bubi
- avenging wrath
- hammer of justice / repentance
- flash of light

Igazából mindent érdemes hotkeyelni, de a fenti lista tartalmazza a leggyakrabban használt képességeket, illetve azokat amiket érdemes gyorsan használni.


GLYPHEK

Ajánlott major glyphek pve-re:
Glyhp of Judgement: +10% judgement sebzés. Fixen bent kell legyen ez a glyph, nagyon jó.
Glyhp of Consecration: tovább tart és hosszabb CDjű lesz a consecration, ez mana megtakarítás. Solozásra szerintem nem a legjobb, de raidelésre mindenképp, mivel ott próbálod fenntartani a consecet amennyire lehet.
Glyhp of Crusader Strike: 20% manaköltség csökkentés a CSn, hasznos lehet.
Glyhp of Seal of Command: gyakrabban procol a SoC, amíg nincs meg a martyr seal, ezt nagyon érdemes benntartani.

Nincsenek megjegyzések: